@ Linda: laat die ongi dan maar snel komen! Ik duim héél hard voor je dat dit inderdaad de laatste mag zijn! Zou wel mooi zijn als we samen in het roze konden hé, al dat wachten!
Heeft er iemand al eens van het stresshormoon gehoord? Heb het even opgezocht en het heet cortisol. Dit blijkt ook vaak een vruchtbaarheidsprobleem te geven. Heb opgezocht wat je eraan kan doen, maar verder dan ontspannen ben ik niet geraakt... (mijn nicht zou dit vroeger gehad hebben toen ze zwanger wou worden en ze heeft er spuitjes voor gekregen 2x/week, maar ik kan er niets van terugvinden...)
@didlina, ik wete wel dat stress niet goed is voor de vruchtbaarheid. Maar dat is makelijk gezegd als je een fulltime baan hebt en een druk sociaal leven... Van die spuitjes heb ik nooit gehoord
@ Didlina ik lees even met je mee, ik heb ook veel last van te hoog cortisol als jij antwoorden hebt lees ik ze graag! Succes deze laatste wachtweek, enneh 4 eitjes Dat moet toch goedkomen! Ik heb hele goede hoop voor jou! @ Linda, laat die ongi maar komen, ik hoop met je mee dat het de allerlaatste zal zijn. @ All, ik moet zometeen naar het ziekenhuis voor de 1e fm en een gesprekje met de gyn over het vroegtijdige bloedverlies dat ik steeds al heb 8 dagen na mijn ei. Hopelijk kunnen ze me verder helpen. Weten jullie nog dat ik laatst vertelde dat een kennis van ons zwanger was van haar derde kindje, en dat het toen helemaal mis was omdat de orgaantjes niet op de juiste plek bleken te zitten, en dat het kindje zelfs in de buik geopereerd is? Vamorgen hoorde ik het afschuwelijke nieuws dat het kindje, een meisje afgelopen vrijdag is geboren en zaterdag is overleden.. Ben er enorm van geschrokken, de moeder was laatst nog zo positief. Pff.
oh milla wat een vreselijk verhaal en wat een nachtmerrie voor de ouders! Ik heb wel eerder gehoord dat dat kan, opereren in de baarmoeder, maar het blijft een bijzonder iets! Jij sterkte met de FM vandaag. En ja, ik zou het ook navragen van die bloeding 8 dagen na je ei. Dat is wel heel snel!
Jee Milla, wat een heftig nieuws... wordt er helemaal koud van...brrrr. Zo krijg je weer eens te horen dat het echt allemaal niet vanzelfsprekend is.... dat weten we natuurlijk wel, maar als je dan zoiets hoort.... heel verschrikkelijk! Succes met je FM vandaag en je gesprek over je LF. Hopelijk willen ze je daar wat voor geven! Ennuh, Pooh!? Ga jij eens heeeel snel naar bed! Je bent niet lekker en je moet nu rust nemen voor je kleine smurf, afgesproken!?
ja makkie...hihihi! Zo erg is het niet hoor, snuf snuf...maar ik ga effe douchen en dan lekker in mn oude kloffie rondlopen en hangen. Doen niet veel vandaga, dat weet ik wel!
@ Pooh, doe maar lekker rustig aan! Ff kort, ik ben zojuist in het ziekenhuig geweest en ben niet tevreden, de gyn wist niet eens waar ik voor kwam en begon eerst mijn hele dosier door te ratelen, ze wilde het net dichtslaan toen ik zei dat ik ergens anders voor kwam.. Toen ik vertelde dat ik steeds al vroeg bloedverlies heb zei ze dat het geen probleem is en dat het geven van extra progesteron niet helpt.. Ik vind het een raar verhaal eerlijk gezegd. Morgen middag belt ze me terug, want ze wilde het eerst in het team gooien. Ik ben benieuwd, als er niets veranderd, want ik heb meer dingen waar ik mee zit in dat ziekenhuis, dan stap ik over op een andere kliniek/ziekenhuis!
@milla, heb net 2 uur geslapen en ben nu aan het ztofzuigen. Vind de reactie van je ziekenhuis we raar. Ik heb begrepen dat een te korte LF ook niet goed is, maar wat ze er aan kunnen doen weet ik niet. Hoop dat je morgen een duidelijk antwoord krijgt. En inderdaad, overstappen is misschien ook een optie!
@ poohbear: konden de kaboutertjes al het werk maar voor je doen hé @ milla: wat een vreselijk nieuws! Wens die kennis van je veel sterkte! Wat vervelend dat ze je zo weer weg sturen, dan denk je dat het de goede kant opgaat en dat professionelen je verder helpen en dan krijg je zo iets te horen! Hoe weet je eigenlijk dat je te veel cortisol hebt? Heeft je fert.arts dat gezegd? Ik moet pas ergens binnen twee weken terug denk ik dus ik kan er niet naar vragen...
@ Milla wat vreselijk zeg! En wel beetje raar van het Zh. @ Meisje GEFELICITEERD! Ben zo blij voor je! @ Pooh rustig aan he... @ all 1e ronde Clomid heeft helaas niets gedaan. Had 3 eitjes maar zijn gestopt met groeien ronde de 11 mm. Vanmiddag terug voor laatste controle en vandaag denk ik weer beginnen met Provera. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ryanne, waarschijnlijk krijg je nu dan ook een hogere dosis clomid. Hopelijk doet deze dan wel goed zijn werk! Succes en ik duim voor je voor mooie eitjes!
Ben ik weer. Net bij Gyn. geweest voor Fm meting en mn eitje is 16.3 mm! De hele vorige week bleef ie op 11 en ineens is het gegroeid. Ik was de verrassing van de dag hahaha. Mocht het deze maand niet lukken wordt het idd wel 100 mg. Morgenvroeg terug voor een samenlevingstest. De maand is dus nog niet voorbij voor ons..
hallo allemaal, vandaag voor het eerst naar de gyn geweest ivb onze kinderwens en onregelmatige cyclus.viel gelukkig allemaal mee met de zenuwen was een vriendelijke man.mijn vermoeden was zelf dat ik weleens pco kon hebben omdat ik cyclussen van meer dan 60 dagen heb.hij heeft toen inwendig onderzoek gedaan en zei dat hij erg veel eitjes zag meer dan gemiddeld maar of dat nou een goed teken is weet ik niet.kun je dan geen pco hebben?weet iemand dat hier misschien? verder moet ik nog enkele bloedonderzoeken en manlief komt nog aan de beurt. groetjes
@ryanne: gefeliciteerd! zet 'm op (beide) @vlindertje85: helaas zijn veel eitjes juist vaak een teken voor pco (kralenkrans wordt het ook wel genoemd), dit echobeeld, je verhaal van je cyclus lijkt erg op pco, waarschijnlijk zal je gyn voorstellen om met clomid te beginnen om zo je eitje te laten groeien, met pco groeien ze vaak niet door voor een eisprong of juist erg langzaam of weinig. Ik hoop natuurlijk voor je dat je het niet hebt maar cyclussen van 60 dagen zijn ECHT NIET leuk en wie weet is jullie oplossing nu met een klein zetje dichtbij!
meerdere eitjes betekend vaak PCO, dan zie je van die zwarte balletjes op de echo! Succes met alle verdere onderzoeken! Tis en spannende tijd!
@Milla: jeetje daar wordt je toch super kwaad van van zo'n gyn. Dat is ook de reden dat ik echt alleen maar afspraken maak met 1 bepaalde arts en verder niemand want ik herken wat je schrijft. En nouja zeg 8 dagen na je ei lijkt toch echt op een korte LF dus........ Ben benieuwd of je nog gebeld bent (want dat is ook altijd maar de vraag!). Hou je taai meis. Hier helaas uitgangsecho afgezegd, ben nog niet ongi, wel inmiddels iniminie bruine afscheiding dus hopelijk zet het snel door, mijn ervaring leert alleen dat dit ook nog wel ff kan duren....