PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    erg he, bel straks de gyn even, nu 16 dagen na de laatste orgametril, het kan ook langer duren door de decapeptyl maar ik heb nu ma-woe bruine afscheiding gehad en nu is alles weg, misschien was dat alles (?)

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Linda zou even bellen voor de zekerheid dan hoor je het vanzelf, misschien was dat je ongi wel...zou kunnen.

3. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ makkie: wat gaat de tijd toch snel! Ik herinner me nog als gisteren hoe je ons in spanning hield en dan toch het goede nieuws kwam brengen... nog even en het is zo ver!

@ linda: jee, da's wel erg lang! Het zou inderdaad kunnen dat dat je ongi geweest moet zijn... kunnen ze dat niet zien aan je bloed of zo?
    Ik denk verder ook dat het enkel nodig is om ongi te worden als er nog oud baarmoeder slijmvlies zit dus hopelijk kan je gewoon met de behandeling starten!
    "Gewoon" nog maar eens héél veel geduld hebben en uiteindelijk zal voor ieder van ons alles wel op zijn pootjes terecht komen!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @didlina: hoe gaat het met de stress?

Maandag moet ik naar de Gyn, ze denken inderdaad dat dat beetje bruin misschien de ongi was vanwege de orgametril. Je hebt gelijk het gaat erom dat je 'schoon' bent van binnen. Zul je zien heb ik zeker een net te dik laagje... o nee positief denken misschien mag ik maandag wel verder met de behandeling! pppfff

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @linda, denk positief, denk positief ! :)
    Vind hetecht spannend voor je!

@all, succes met alles!

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Didlina hoe is het? Nog 2 dagen....

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ben ook erg benieuwd!

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina, ik heb heel sterk het gevoel dat jij de volgende bent die zwanger is.. Het is al 3 x uitgekomen, hoop dat het deze keer ook zo is!

9. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, succes morgen bij de gyn!

10. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ Linda: héél veel succes vandaag! Om hoe laat moet je? Laat je ons iets weten?!

@ Milla: ik hoop het dat ik eindelijk eens de volgende mag zijn! Sorry klinkt egoïstisch, natuurlijk mogen de anderen mee hé :D

Heb gisteren al eens een testje gedaan op aandringen van mijn vriend want ik wou helemaal nog niet... Test was zo negatief als maar zijn kan... Het was natuurlijk nog te vroeg en het was maar een goedkoop model dus er is nog hoop want verder merk ik nog totaal niets van "ongi-verschijnselen", maar ik hou me toch al klaar voor het slechte nieuws...

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @didlina, balen dat je test negatief was...maar zolang je geen bloed ziet maak je nog kans...dus we duimen gewoon door!

@linda, succes vandaag in het ziekenhuis!

12. guaya

guaya Lid

3 jul 2008
    39
    0
    0
    @didlina.
    succes meid, nog heeeel even wachten dan weet je meer.

@linda. Succes. Ik wilde nog even zeggen dat ik ook de laatste maanden maar een heel klein beetje ongesteld ben. Paar dagen bruin en dan is het al weer over. Ook ik zat met dezelfde twijfels. (hoopte nog steeds dat ik wel zwanger was) maar bij de echo bleek ik toch echt 'schoon' te zijn.
    Succes vandaag!

Voor wat betreft mezelf; het ei wil maar niet groeien, al 16 dagen gespoten en er gebeurt nauwelijks iets. De dosis menopur is verhoogd met 25 IE puregon bijspuiten. Das dus dubbel prikken op een avond. Ach ja, het doet me allemaal niet meer zoveel. Als dat ei maar eens gaat groeien! Vrijdag weer een echo. Ik hoop op meer succes.

iedereen houd de moed erin! :)

x guaya

13. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden..

ik heb een vraagje aan jullie en hoop dat jullie mij misschien antwoord kunnen geven :(

Bij mij was vorig jaar augustus ook pco vastgesteld.. hiermee heb ik dus provera en clomid moeten gebruiken om zwanger te raken..
    Heb nu na een jaar een mooi zoontje gelukkig :)

Maar mijn vraag is eigenlijk of je na een zwangerschap nog steeds pco hebt? of dat het op een gegeven moment kan verdwijnen?

Want wij zitten na te denken om misschien volgend jaar weer te beginnen.. maar ben nu nog steeds niet ongesteld geworden en weet niet of ik het wel uit mezelf word ivm de pco? :(

En stel ik word niet uit mezelf ongesteld moet ik dan weer met de pil beginnen of gewoon mee wachten totdat we weer voor een kindje gaan? dus geen pil slikken tot die tijd? dat betekend dus dat ik dan misschien ook tot die tijd niet ongesteld word..?

Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben?

Groetjes

14. Milla

Milla Niet meer actief

@ Guya, spannend en herkenbaar ook ik spuit en mijn eicellen willen maar niet groeien, ben benieuwd naar jou FM, ik ben morgen weer aan de beurt voor de 3e keer, hoop dat er nu wel wat te zien is.

@ Didlina, ik vind het inderdaad een beetje direct overkomen, maar ik snap wat je bedoelt, ik denk dat we allemaal dat gevoel hebben de volgende te willen zijn. Ik ben zelf inmiddels ook al weer 15 maanden bezig en denk dat we allemaal niets liever willen, maar moet ook zeggen dat ik het iedereen enorm gun en erg blij ben wanneer er iemand in het roze gaat! ;)

@ Linda hoe is het gegaan?

@ Schatje ik heb ook PCO en ben inmiddels mama van 2 meiden bij mij is de pco nooit weggegaan, maar het kan ook anders. Er is hier ook ergens een topic dat gaat over de cyclus na je zwangerschap met PCO, ook te vinden bij vruchtbaarheidsbehandelingen, misschien zijn er meer meiden daar met antwoorden.

15. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ guya: ik gebruik menopur maar als ik moet ophogen, moet ik geen twee spuitjes zetten maar twee poeders met één oplosmiddel in één keer spuiten... weet niet of het ook zo kan met puregon maar ik moet zeggen dat het wel héél handig is op deze manier...

16. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: natuurlijk gunnen we het iedereen, maar telkens te horen krijgen dat het weer niet jouw beurt is, weegt soms toch wel zwaar... pfft... hopelijk kunnen we binnenkort allemaal samen naar de andere kant, kunnen ze dit topic afsluiten ;)

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Didlina, shit zeg, waarom nou nooit eens zo! Inderdaad hoop houden, ik duim nog even voor je door!

Meiden ik mag van start! Vandaag eerste spuit Puregon!

De bruine afscheiding was inderdaad de ongi Guaya want het bs was mooi dun, wel een kleine cyste maar die houden ze in de gaten.

Oja en mijn dosis is dan nog wat lager dan de normale IVF-startdosis vanwege de pco (extra kans op overstimulatie).

Nou nu dus super duimen, ben nu al zenuwachtig voor de 1e echo, please please please geen overstimulatie! Nou meiden ik ga ervoor!

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, goed zeg, ik las dat je 125IE spuit.. Persoonlijk vind ik dat niet veel, ik spuit nu 90IE en er groeit nog steeds niets.. Dus maak je geen zorgen over dat het te hoog is!
    Ik wens je heeeeeel veel succes, zet m op!
    Wanneer heb je de eerste echo? Ik hoop zooooo dat het gaat lukken!

19. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ linda: joepie! Eindelijk kan je verder, zo lang dat je erop hebt moeten wachten! Ik duim héél hard voor een mooi ei (en hopelijk is het van de eerste keer raak ;) )

@ milla: moet je dan niet ophogen of wat zegt de arts ervan?

20. guaya

guaya Lid

3 jul 2008
    39
    0
    0
    Linda, ik ben blij in dit geval dat het bij jou hetzelfde was. Maar vanaf nu natuurlijk niet meer he! jij krijgt vast een mooi ei en overstimulatie heb je niet zomaar hoor bij de IVF moeten ze natuurlijk ook wel wat kunnnen "oogsten". Zet hem op!

Didlina, ik spuit nu geen dubbele dosis menopur omdat de arts bang is voor overstimulatie. Wel wilde hij ophogen. Maar bij Menopur is het lastig halve doseringen te gebruiken en toen ik zei dat k nog voor een heel weeshuis aan puregon heb, opperde hij dat we daar dan mee bijspuiten. Dat is namelijk wel makkelijk te doseren. Nu maar hopen dat ik niet alleen een mooi ei heb vrijdag op de echo maar dat ook mijn bms een beetje meedoet want dat was de reden om over te stappen van puregon naar menopur. waarempel hielp dat vorige maand maar of het deze maand ook weer wil lukken is nog maar de vraag. Er gebeurt immers niet zo veel.
    ik laat het jullie weten...

Deel Deze Pagina