PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ guaya: duimen maar, het zal vast deze maand ook wel goed gaan dan! :thumup:

Heb juist via internet een "family-pack" zwangerschapstesten gekocht, komt wat goedkoper uit want ik heb er ondertussen zowat een abonnement op...(spijtig genoeg ;) )

2. guaya

guaya Lid

Jul 3, 2008
    39
    0
    0
    ja, die ga ik ook maar weer eens bestellen. ben zo'n freak die het elke maand weer niet kan laten ;). bij sensitest is tich het goedkoopst?

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Nou meiden, op dus voor mooie eitjes met spuiten en een positieve test voor didlina!

4. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Linda heel veel succes met spuiten .

@ Didlina wat spannend meid, hopelijk kun je snel goed nieuws melden.

@ Milla hoe gaat het met jou ?

Denk en duim geregeld voor jullie meiden.
    Liefs Thamara

5. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina , hopelijk blijft die ongi weg, ik ben benieuwd! Hoop het voor je!

@ All, Het kan ook nooit eens gewoon normaal gaan..
    Vandaag was tijdens de follikelmeting te zien dat de troebele follikel die vrijdag al rechts te zien was is doorgegroeid tot 1,8cm, omdat deze follikel niet helder is en een soort van 'gruis' bevat, zou het ook een cyste kunnen zijn, daarom mag ik nu geen pregnyl zetten en moet ik eerst vrijdag terug komen.
    In het geval dat het toch een gewone follikel is zou deze al wel kunnen springen de komende dagen. Mijn baarmoederslijmvlies was wel mooi dik, heel vreemd allemaal! Voor de zekerheid ga ik vanaf vandaag maar weer aan de gang met ovulatietesten. Gek eigenlijk dat het allemaal zo langzaam gaat en niet opschiet, ik spuit nu een erg hoge dosis 90IE, en er gebeurd heel weinig. Lastig iedere keer die onzekerheid.
    Heeft iemand anders van jullie ook wel eens een niet heldere follikel gehad?

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ja helaas zijn mijn cystes altijd zo, ze zijn zeg maar op de echo grijs van binnen, terwijl gewoon follikels gewoon zwart zijn zeg maar, ze noemen dat chocoladecystes omdat het oude follikels zijn gevuld met oud bloed. Ik heb er nu ook een van ongeveer 1,8. Het voordeel is wel weer dat je ze goed kan onderscheiden van 'gewone' follikels. Maar ik bergijp dat je geen andere follikels hebt?

7. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, ontzettend bedankt voor je antwoord!
    Nee ik heb verder geen follikels, en mijn baarmoederslijmvlies is ook al best dik 8mm. De follikel is niet helemaal grijs, maar voornamelijk zwart met wat grijs onderin.. niet helemaal helder. Heel vreemd eigelijk. De echoscopiste wilde geen uitspraak doen, maar eerst vrijdag nog een keer kijken. Ik snap er zelf niks van, hoop maar dat het toch gewoon een follikel is.

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ik duim voor je!

9. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: wat vervelend! Ik hoop dat het gewoon een mooi ei is en dat die echo-machine gewoon een slechte dag had ;) , ga je dan toch oefenen voor het geval dat?!

@ linda: hopelijk is er maandag al iets te zien hé, voel je al iets?! Eigenlijk een domme vraag hé, ik voel elke cyclus wel iets, vaak verschillende dingen die dan achteraf niet blijken te willen zeggen wat ik dacht (of hoopte)... gewoon duimen dus! :thumup:

Hier is het weer over en uit, pfftt... ik had er zo'n goede hoop op, zou het dan toch niet kunnen dat er meer aan de hand is? Ik denk dat bijna iedereen die nu zwanger is,dit was vanaf de tweede ronde...
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeker?! :cry:

10. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Milla, vanmiddag een beetje kort antwoord (was op mijn werk) maar dan ziet jouw echo er wel veelbelovend uit hoor! Moet je nu gewoon doorspuiten? Idd best hoge dosis, maarja dat kan gewoon, hopelijk mag je vrijdag pregnyl zetten alleen wel weer lang wachten zeg.

@Didlina, dat meen je niet! Ik had ook erg goede hoop, plotsklaps dus toch ongi? Is het nu je 3e ronde spuiten? Snap dat je echt zoiets hebt van hallo waarom niet! Nou wie weet 3x scheepsrecht? Gaat het spuiten wel steeds goed? Nou hou je taai, je zult nu wel niet echt positief zijn maar we gaan weer voor nieuwe kansen. Gaan we samen (met Milla en Meisje en de rest natuurlijk) fijn de komende maand zwanger worden ok? Veel sterkte!

11. guaya

guaya Lid

Jul 3, 2008
    39
    0
    0
    @didlina balen balen en nog eens zwaar balen! ik kan altijd zo verdrietig zijn die dag dat je erachter komt dat het weer mislukt is. tis niet anders. sterkte meis.

@milla: oh nee he, begint die onzekerheid nu ook al in de voorfase?! soms zit het allemaal een beetje tegen. 90 IE is wel wat hoger dan normaal maar ik zit ook al op de 75 hoor. bij IVF gaan ze nog veel hoger. Als er maar wat rijpt. Omdat je bms wel 8 is zal er toch wel wat gebeuren? Gaan ze vrijdag ook je bloedwaarden meten? Bij mij was dat volgens de arts een indicatie of de fillikels veel ctiviteit vertonen of niet wat weer samenhangt met de opbouw van je bms. Het hangt allemaal positief met elkaar samen zeg maar. Ik mag ook vrijdag weer...ben benieuwd!
    @all: hier weinig nieuws. toch wel fijn om met jullie mee te lezen/schrijven! :)
    x guaya

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

Didlina, heeeeeel dikke knuffel meid..... :cry:

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @didlina, knuf...niet leuk!

@mila, ik heb de eerste rond 50-75-100 gespoten en had toen pas een ei op dag 23. tweede ronde alleen maar 75 gespoten en ei op dag 13.

14. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    @ Didlina hele dikke knuff

15. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina, ook vanuit hier een dikkke knuffel!

@ Guya, ik denk niet dat ze bloed gaan prikken, dat doen ze niet zo snel in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben.
    Ik wens jou ook heel veel succes morgen!

@ All, ik heb eergister en gister een ovulatie testje gedaan en deze waren negatief. Ik ben benieuwd wat er morgen te zien is, ik hoop dat het toch een follikel is en niet iets anders.. ben best zenuwachtig!

@ Meisje jij ook veel succes morgen!

16. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Meisje en Milla: veel succes morgen, jeetje wat een spannende dagen weer

17. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    didlina wat balen zeg had het zo gehoopt voor je. Hoeveelste ronde spuiten was dit? heel veel succes!

18. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    Bedankt dames voor jullie lieve reacties en bemoedigende woorden!
    Dit was ronde 2 met de spuiten, nu op naar ronde 3...
    Fert.arts zei dat je maar evenveel kans hebt als anders (20 à 25%) ook al heb je meerdere eitjes, ik denk dat ze dit zei om me te troosten want vorige keer liet ze volgens mij anders blijken...
    Nu heb ik gisteren menopur meegekregen die een half jaar vervallen is, thuis gekomen zag ik dit en heb gebeld omdat ik toch even onderweg ben, kreeg als antwoord dat dit geen kwaad kon en dat het dan enkel "wat minder" zou kunnen werken.
    Was een beetje overdonderd van het antwoord en twijfel nu of ik er toch op zou staan van nieuwe medicatie te krijgen, te spuiten zoals "voorgeschreven" of stiekem één keertje een dosis extra te spuiten... dilemma :(

19. Milla

Milla Niet meer actief

Jeetje Didlina, wat raar! Persoonlijk zou ik geen genoegen nemen met medicatie die over de datum is, officeel moeten ze die gewoon weggooien, er staat niet voor niets een datum op, de producent heeft daar onderzoek naar gedaan.Jij hebt toch ook recht op goede zorg? Alleen al het feit dat de werking minder kan zijn, zegt al dat het medicijn niet doet wat het behoort de doen! Ik weet niet of het iets typisch Belgisch is om medicijnen op die manier af te leveren, want in Nederland mag dat in de apotheken volgens mij niet, maar ik vind het echt niet kunnen!

Ik zou niet zelf met medicatie gaan stoeien, niet alleen omdat het effect verkeerd uit kan vallen, maar de medicatie is dan ook eerder op terwijl de persoon die het heeft voorgeschreven er vanuit gaat dat je nog genoeg hebt.

20. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: ik krijg telkens de menopur van de fert.arts zelf (een Nederlandse trouwens ;) ), ik vind het eigelijk ook heel vreemd dat ze er zo "gewoontjes" over gaat, maar ik durf eigelijk niet zo goed reageren :oops:
    Wat het zelf experimenteren betreft, ik heb nog een ampul over van de vorige ronde waar de arts niets vanaf weet dus daarom dat het een beetje kriebelt om dat ene flesje extra te spuiten...

Share This Page