hallo allemaal, ik ben hier voor het eerst, bij mij is in december 07 pco geconstateerd en heb provera en clomid mee gehad maar 50 mg deed niets, en nu 100 mg denk ik dat hij ook niet geholpen heeft want mijn temp is niet heel lang hoog gebleven (maar 6 dagen) en toen zakte hij weer erg en blijft weer laag. Volgende week naar de gyn ben benieuwd, denk dat ze het hsg onderzoek willen gaan doen? iemand daar ervaringen mee? ik word er allemaal erg onzeker door,,, jullie ook allemaal heel veel succes!
dank je joseetje, hoe gaat het met jou? gizmotje volgens mij heb ik net in een ander topic antwoord op je vraag gegeven, zo niet dan meld ik me nog ff @didlina: hoeveel spuit je nu, ik duim voor je dat er maandag wat meer te zien is!
linda ik stuur al mn positieve energie effe jou kant op met een dosis hcg erbij! HEEEEEEEEEEEEl veel succes!
Hier alles overleefd, gelukkig wel goed geslapen (had rustgevende pilletjes gekregen). Met mannetje ging alles goed en toen ik. Het was erg heavy, had best veel pijn, de arts zij dat het bij mij ook wel best een heftige ingreep was omdat ik zoooveel follikels had. Ik merkte ook het verschil, rechts deed erg pijn maar links was erg goed te verdragen. De morfine hielp wel goed. Toen de uitslag: 8 eitjes en ruim voldoende zaadjes! We zijn er erg blij mee, we hadden zelf (en de arts ook) wat meer eitjes verwacht maar je ziet in de uitslag gewoon mijn pco terug. 8 eitjes is ruim voldoende dus nu duimen voor dinsdag, dan horen we of we woensdag terugplaatsing hebben. Nu lekker in bed, nog best wel wat pijn. In ieder geval de komende dagen thuis rustig herstellen.
@ linda spanend zeg. hier zaterdag ongie geworden. Vanmiddag naar gyn. voor echo en dan hopelijk vandaag beginnen met Clomid 100. Nieuwe ronde...
@ Ryanne, wat jammer, hopelijk deze ronde wel raak! Ben zojuist in het ziekenhuis geweest en krijg vanmiddag om 15.00 de uitslag van de progesteron test.. De echo was raar.. het follikeltje/cyste rechts was geslonken maar nog wel steeds 1,2-1,5cm. Nu zat er ineens links ook een follikel, maar weet niet meer precies hoe groot.. Ik heb aan de echoscopiste gevraagd wat het te betekenen had maar zoals gewoonlijk wilde zij 'er geen uitspraak over doen'. Hoe vaak ik dat al gehoord heb! Weet ik dus weer niks.. Vanmiddag krijg ik de uitslag en aan de hand daarvan gaan we weer verder kijken. Ik wordt hier zo moedeloos van. Ik weet bijna zeker dat de test negatief zal zijn. Ik wil graag een passende behandeling anders ga ik echt ergens anders naar toe. Ze blijven ook maar volhouden dat ik goede cyclussen heb, hoe kan een cyclus nou goed zijn als je geen goede eisprong hebt? Sorry voor mijn lange verhaal, maar wordt er echt niet goed van. Ik kom straks nog wel even terug met de uitslag.
@milla: wat raar zeg allemaal en wat irritant dat de arts zelf niet de echo doet, wel fijn straks al de uitslag maar als ik het zo lees lijkt het me ook niet dat je een eisprong hebt gehad. als ik het met mezelf vergelijk: gisteren wel 20 follikels aangeprikt en 8 eitjes... ik weet niet of je ivf spuiten kan vergelijken met gewoon spuiten maar afgelopen januari heb ik hetzelfde gehad als jij nu met gewoon spuiten met 3 follikels, destijds nog helemaal discussies over wel of niet IUI ivm meerlingenkans, achteraf is er nooit een eisprong geweest! wat een gedoe zeg! als je nou geen eisprong hebt gehad zou ik wel om iets vragen om ongi te worden want anders kan je wel tot sintjuttemus wachten voor de volgende ronde. Sorry zullen wel de medicijnen zijn maar kan me echt opwinden over het feit dat jij dan geen normale arts te spreken krijgt! straks zit je weer met allemaal vragen! sorry wil je niet depri maken, eerst maar eens vanmiddag afwachten! zet 'op meis.
als je oestrogeenwaarden vrij hoog zijn, dan betekent dat toch dat je wel een eisprong krijgt of hebt gehad, en het geen leeg follikel is, of heb ik dat verkeerd begrepen?
dat zou wel eens kunnen, ze hebben mijn oestrogeenwaarden ook steeds gemeten tijdens het spuiten (van ivf), deze steeg dus misschien gaf dat aan DAT er eitjes waren alleen dus nog niet hoeveel... dat zou betekenen dat ze milla daarop tijdens het spuiten kunnen testen. ik weet het dus alleen niet zeker of het ook een eitje garandeert of alleen het feit dat de follikels groeien... snappen jullie me nog hihi we kunnen wel fertilieitsarts worden.
Potverdorie... de uitslag is 8.2.. en moet minimaal 30 zijn om te kunnen spreken over een goede eisprong Ik heb het gevoel van ZIE JE NOU WEL.. Mijn gevoel is dus al die tijd juist geweest! Ik heb dus geen goede eisprongen of te weinig progesteron en dus kan ik op deze manier ook niet zwanger worden.. Het geeft een heel dubbel gevoel, aan de ene kant ben ik blij dat dat nu duidelijk is, aan de andere kant is het heel zuur dat ik al die tijd voor niks bezig ben gewest en gespoten heb. Als ik zelf niet heel hard aan de bel getrokken had, was het over een half jaar nog niet bekent geweest.. Het ziekenhuis heeft in dat opzicht dus gefaald, want volgens hen is het zo dat als de echo's goed zijn, de cyclussen ook goed zijn.. en ik kreeg alleen maar echo's totdat ik een bloedtest eiste..! De echoscopiste belt me zo terug over het verdere verloop.. ik hoop dat ze met iets zinnigs komt. Ben blij, boos en verdrietig tegelijkertijd.
Het wordt steeds gekker.. De echoscopiste heeft terug gebeld en inderdaad toegegeven dat er ergens wat mis is gegaan.. Het gekke is dat ze nu ook zei dat ze vanmorgen links een follikel heeft gezien van 20mm! En dat er kans is dat deze vandaag of morgen springt.. Ik snap er niks meer van want vorige week heb ik nog pregnyl gezet omdat er rechts een follikel van 19mm zat.. Dit was dan volgens haar misschien een oude follikel. Ik vind het allemaal zo gek, moet het even laten bezinken hoor. Vandaag dus onverwacht toch klussen.. Aan het eind van de week moet ik terug komen om te kijken wat er gebeurd is én heb ik een gesprek met de gyn. (voor meisje, mevrouw v E.) Ik snap het niet meer hoor, ik wil voortaan extra echo's en ook iedere ronde die nog komt een progesteron onderzoek. Sorry voor het lange ego verhaal, maar het zit me allemaal zo hoog. Ik kom later nog even terug om op jullie te reageren..
Heb zojuist een ovulatietest gedaan en jawel hoor.. hardstikke positief. Mijn mannetje komt rond etenstijd pas thuis.Ik hoop maar dat we niet te laat zijn.. zo maf dit.
jeetje wat een verhaal! conlusie dus: -vorige week een oude follikel die meegroeide door het spuiten -je lichaam heeft dus desondanks een goede follikel door laten groeien en die is nu 20 mm -nu dus klussen, nou je bent niet te laat hoor, het is juist een goed timing, vanochtend zat ie er nog dus al zou die nu springen dan ben je vanavond nog ruim op tijd DUS eigenlijk heel goed nieuws want je hebt weer een poging! Ik zou dan wel volgende week weer progesteron laten testen! Tja en ik heb deze discussie dus ook een keer gehad met een andere arts, Ivo en ik waren destijds woest want ze bleven er ook heel vaag over. Eigenlijk komt het erop neer dat ze op de echo niet kunnen zien of er in de follikel een eitje zit. Ik zou zeggen, gaan ervoor! En mocht het niet lukken dan voor volgende ronde afspreken ALTIJD bloedtest! Misschien een vraag waar je nu onzeker van wordt maar moet je geen pregnyl spuiten?
kanonne milla..wat een verhaal. Hopelijk zijn jullie er nog op tijd bij nu! Ik denk het wel hoor, dus aan de klus vanavond en morgen! Wat een piep situatie!
@ Linda, allereerst bedankt voor je aanmoediging en meedenken en dat terwijl je zelf in zo'n spannende periode zit, wat ontzettend lief hoor! Hoe gaat het verder met jou, zenuwslopende dagen? Hoe laat krijg je morgen te horen van de bevruchtingen? Je hebt helemaal gelijk, al je conclusies kloppen.. Probleem is wel dat ik eergister vruchtbaarslijm en een vruchtbaare baarmoedermond had en dat dat nu niet meer is, vond dat toen al zo vreemd.. Ik hoop maar dat we er nog op tijd bij zijn. Aan de andere kant ik heb nu een postieve ovulatietest dus ik zit al in de 36 uur voor of 12 uur na de eisprong, kans is dus groter dat we voor de eisprong zitten. Van een pregnylspuit heeft de echoscopiste niets gezegd, maar ik maak me geen zorgen omdat ik dus al een LH piek heb. Ik ga vanavond en morgen ochtend ook een ovulatietest doen. Hoop zo dat deze dan nog positief is!