PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje milla wat kan het zijn, pieker me suf maar weet het niet. hopelijk weten ze in het andere topic meer! zorg in ieder geval voor veel rust en beentjes omhoog en niet te veel in een keer eten!

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee dat valt op zich wel mee.
    Ik ben nu sowieso al gewend om iedere cyclus ongeveer 4 à 5 keer naar het ziekenhuis te gaan voor echo's. Daar verandert nu niet veel aan. Alleen moet ik dus een keer extra om een potje zaad in te leveren, en vervolgens wordt het opgewerkte (lees; gezuiverde) zaad geinsemineerd in de baarmoeder (dus niet in de baarmoederhals).
    Bedankt voor het duimen!

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje Milla, wat een raar verhaal?!?!
    Ik heb echt geen idee wat het is!
    Misschien anders toch even voor de zekerheid de gyn bellen?
    Had jij niet nog een cyste zitten (of vergis ik me nu), zou daar misschien iets mee zijn (wil je niet bang maken hoor!).
    X

4. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga morgen ochtend voor een echo en naar gyn, hoop dat zij me verder kunnen helpen.

5. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    oh gelukkig dat komt goed uit, ga je dan om een bloedtest vragen?

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

ik ben er zelf achter gekomen dat ik pco heb. Het is nog niet bevestigd door mijn gyn 3 jaar geleden, maar door het zoeken op het net, de onderzoeken, behandelingen en de verschijnselen die ik heb komen er overheen met pco.

bijv. toen ik zwanger werd van mijn 2e zwangerschap heb ik clomid en methformine gebruikt.

Ik word minder dan 8 jaar ongeseld als ik niet aan de pil zit.

Ik heb niet echt veel puistjes maar af en toe een paar

Overbeharing heb ik ook niet erg. Af en toe een haartje bij me tepels

Ik heb ook wat overgewicht. Ik ben 75 kilo met een lengte van 1.67 m...

ik en mijn man willen in december beginnen voor een 2e baby. Ik ben in augustus gestopt met de pil. Ik werd op dag 42 ongesteld. Een echte ongesteld kan je het niet noemen want het was meer oud bloed en het was na 3 dagen weer over.

wat raden jullie mij aan om in december gelijk naar de gyn tegaan die mij heeft geholpen om zwanger te raken of zelf proberen...
    en het is natuurlijk ook beter dat ik afval...

7. An1983

An1983 Lid

Sep 23, 2008
    13
    0
    0
    hallo dames,

ik lees en schrijf graag met jullie mee, de mensen in onze omgeving begrijpen onze gevoelens niet echt.
    We krijgen continue te horen ach je bent nog jong en dat soort dingen. Ik ben dan wel pas 25 maar mijn man is 37 en hij heeft al 2 kids die overigens bij ons wonen. De jongste is nu al bijna 6 en we willen het leeftijdsverschil zo klein mogelijk houden.
    Wij zijn 13 maanden geleden gestopt met de pil i.v.m. kinderwens en weten sinds ongeveer 6 maanden dat ik pco heb.
    Ik slik nu 3 maanden methformine. en we moeten 13 oktober terug naar de gyn om te kijken of de methformine resultaten heeft geboekt anders gaan we met clomid beginnen.

Ik hoop hier een luisterend oor te vinden en te kunnen zijn voor anderen.
    Hebben jullie vragen? stel ze gerust

liefs an

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi An, bij mij zeiden ze dat ook altijd van dat jong zijn! gggrrr gelukkig de artsen niet, inmiddels ben ik blij dat we 'op tijd' zijn begonnen, vooral omdat ik nu tijdens de IVF behandeling mijn leeftijd nog steeds een voordeel is!

Layla en An, welkom en ik hoop dat het voor jullie snel mag lukken, de (ex)meiden van dit forum hebben laten zien dat dit ECHT kan!

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Layla en An, volg jullie gevoel en trek gewoon aan de bel bij jullie arts als dat goed voelt. Waarom nog langer aanklooien terwijl een klein duwtje in de rug snel gedaan is? En niet luisteren naar de mensen die vinden Ach je bent jong, tijd zat! Onzin! Ik was 23 toen ik met de pil stopte.... er gebeurde niets.... nu ben ik net 26 als de kleine komt, nog steeds lekker jong dus! Volg je gevoel en luister alleen daar naar!

Milla, ben benieuwd of de echo wat duidelijkheid kan geven over de pijn... ik herken het ook niet! Sterkte en hoop snel wat van je te horen hier!

Meisje, spannend zeg... toch IUI nu al! Ik duim me suf!

Linda, hoe is het meid? Kun je de kop er nog een beetje bijhouden? Hoop zo dat de 2 emy's heerlijk warm bij je blijven zitten! Dat moet gewoon!

10. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Milla weet je al wat?

Makkie las over het zkh, gelukkig dat ze zo voorzichtig met je doen!

Meisje ik duim duim duim

Hier alles ok, voel me al iets beter maar ben toch nog maar een dagje thuis gebleven! Het wachten vind ik tot nu toe niet zo erg, even lekker rust, geen ziekenhuis geen spannend uitslagen, gewoon lekker broeden :D

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb niet echt veel nodig om zwanger te raken. Dat bleek toen ik voor de eerste keer clomid met methformine gebruikte. Ik was gelijk zwanger...terwijl ik met alleen clomid en daarna moest spuiten helemaal niets gebeurde...

12. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi An, Layla, Sabje en andere nieuwe schrijfsters, hartelijk welkom hier! Hopelijk zijn jullie ondanks de PCO allemaal super snel zwanger! Er zijn hier al een boel meiden zwanger geworden, dus houd moed. Ik hoop dat jullie snel aansluiten!
    Moet zeggen dat ik blij ben dat er steeds nieuwe meiden bij komen, maar zal ook eerlijk toegeven dat ik omdat ik hier al ruim een jaar schrijf (sinds juli 2007) en al een hele weg heb afgelegd ik niet zo de energie heb om alles van iedereen die nieuw is bij te houden. Dus neem me niet kwalijk als me dat niet lukt of ik niet alijd op iedereen reageer...

@ Linda, super dat je je zo goed voelt! De eerste dagen na de eisprong vind ik ook altijd het meest relaxt, inderdaad even geen ziekenhuis en ander gedoe meer.. maar daarna gaat het zo spannend worden. Hoe langer je dit gevoel vast kunt houden hoe fijner.

@ Makkie hoe is het gegaan met je kies, zal zo even op het andere topic kijken..

@ Didlina, wat raar dat die dokter je een uitbrander heeft gegeven, ik vind dat het ook een beetje hun verantwoordelijkheid is om te zorgen dat ze op tijd fm's geven. Hopelijk is er morgen wat te zien, ik duim voor je!

@ Meisje, dat gaat spannend worden maandag of dinsdag, ik ben benieuwd!

@ All, zojuist in het ziekenhuis geweest voor echo en gesprek (mevrouw M en Mevrouw van E. Dat ik de laatste dagen pijn had komt omdat de follikel zich heeft gevuld met bloed, dat komt niet zo heel vaak voor, maar kan erg pijnlijk zijn gelukkig heeft dit geen invloed op de kwaliteit van de eisprong.. Daarna heb ik bij mevrouw van E, de gynaecoloog aangegeven dat ik niet eens ben met de gang van zaken en dat ik vind dat ik te weinig controles en ondersteuning heb gehad de laatste maanden, gelukkig nam ze me serieus. Ik heb vandaag een bloedtest gedaan voor Progesteron en mag er maandag nog een doen. Ook hebben we afgesproken dat ik voortaan na iedere eisprong nog even terug kom om te kijken of het eitje ook werkelijk gesprongen is en een progesteron test krijg, gelukkig maar ik ben weer gerustgesteld. Uitgebreide verslag staat op mijn blog. Ik hoop vanmiddag de uitslag van de test van vandaag te krijgen, dus kom straks nog wel even verslag doen.. Fijn weekend vast allemaal!

13. Milla

Milla Niet meer actief

Ben blij voor jou, maar dit soort opmerkingen raken me wel. Wij vormen hier een groepje omdat we elkaar steunen omdat het niet zo makkelijk gaat. (sommigen van ons hebben ook miskramen gehad en of zelfs met IVF bezig) Misschien zit je in dit topic dan niet op je plek. Sorry maar het steekt een beetje.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik bedoelde verder niets. Ik heb een miskraam gehad in 2003 en ik was was er kapot van. Ik ging 2 jaar ziekenhuis in en uit en het bezorgde mij alleen maar verdriet en stress. Ik kwam geen steek verder en ik wist niet eens wat ik had en wat het probleem was. Ik heb veel hormonen moet slikken en prikken, ik heb een kijkoperatie gehad om te kijken of mijn eileiders open waren.

Ik heb ook veel moeten door staan om zwanger te raken. Ik heb dan wel geen ivf gehad of meerdere miskramen. Maar ik ben ook hier gekomen om andere meiden te steunen en advies tegeven...

ik bedoelde er verder niets mee. Ik vertelde alleen dat ik met clomid net methformine gelijk zwanger en dat er ook een positieve kant is met pcos...

15. Milla

Milla Niet meer actief

Sorry van mijn reactie, maar het kwam heel anders over.
    Voor de meeste van ons is het niet zo vanzelfsprekend om zwanger te worden Makkie probeerde je positiviteit en vertrouwen te geven en als je dan als nieuweling meteen roept : 'Ik heb echt niet veel nodig om zwanger te worden', komt dat in een groep als die van ons, waar we wel allemaal heel veel moeite moeten doen, een beetje verkeerd over, snap je?
    Ik ben zelf ook van mijn oudste dochter in de eerste ronde met Clomid zwanger geworden, maar nu al heel lang bezig.. PCO geeft dus helaas geen garanties. Zal blij zijn voor je als het meteen raak is, en super goed dat je het vertrouwen hebt, en dat je onze steun daardoor misschien niet nodig hebt, maar hoop wel dat je een beetje rekening wilt houden met onze gevoelens.

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wie zegt dat ik jullie steun niet nodig zal hebben en zie zegt dat ik geen rekening zal houden met jullie gevoelens...ik had met de 2e zwangerschapbij in het erasmus ziekenhuis geluk dat er een arts was die wist wat ik had en ik was toen gelijk zwanger in tegenstelling in het zuiderziekenhuis...
    maar zie zegt dat het met de volgende zwangerschap gelijk raak is..misschien is het nu zwaarder met de pcos om we nu 3 jaar verder zijn...maar goed

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Layla: tja, ik hoop dat het je bij een volgend kindje net zo snel afgaat met die medicatie als dat bij de vorige keer gegaan is! We gunnen het je allemaal van harte.

@ Milla: Hey meisje, dus toch maar even het zh gebeld? Goed gedaan (en achteraf dus ook maar goed, dan weet je waar die pijn aan ligt en kunnen ze je daar ook wat beter in de gaten houden!). En goed dat je aangegeven hebt dat je minder tevreden bent nu, dan kunnen zij daar ook op anticiperen d.m.v. extra onderzoeken!

18. Milla

Milla Niet meer actief

VInd je reactie een beetje raar, Makkie geeft je het advies dat je optijd naar de dokter moet gaan en dan zeg je letterlijk 'Ik heb niet echt veel nodig hebt om zwanger te raken'. en nu vraag je je af wie het gezegd heeft en schrijf je dat je misschien toch wel 3 jaar bezig bent..

Misschien heb ik het mis hoor, maar uit jouw woorden haal ik dat je er zeker van bent dat je snel zwanger zult zijn, prima en fijn, maar met zo'n opmerking hou je in mijn ogen geen rekening met de gevoelens van anderen, en als je echt denkt dat je niet veel nodig hebt, dan vind ik het gek dat je hier schrijft en onze steun nodig hebt, snap je?

Nou ja, ik ga me er niet langer druk over maken. Hoop wel dat je beseft dat het bij anderen pijn kan doen. Ik hoop in ieder geval oprecht dat je gelijk hebt! Ik gun het je in ieder geval van harte.

19. Milla

Milla Niet meer actief

Mijn progeteron waarde was vandaag (4 dagen na de eisprong) 11, het is nog opbouwende dat weet ik, maar is het toch niet erg weinig?

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey milla!
    Goed dat je even een los topic hebt aangemaakt over die progesteron.
    Ik weet het namelijk niet, heb echt geen idee.
    Kreeg je geen uitleg bij die uitslag, of het goed of slecht was?

Share This Page