PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ze zeiden in eerste instantie dat het goed was, bij nader inzien snapte ik het niet dus heb ik terug gebeld.. nu zegt de assistente dat ze een fout heeft gemaakt en dat ze me net terug wilde bellen omdat het inderdaad niet goed is... Mevrouw M. belt als het goed is over een uur nog.. en maandag krijg ik nog een progesteron onderzoek, maar ik geloof er deze ronde niet meer in.. :cry: :cry: :cry:

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ah nee he.......
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    Wat een klote zooi.
    Nou ja, nog maar even door duimen tot en met de volgende uitslag maar ik snap dat je niet veel goede hoop meer hebt.

X

3. An1983

An1983 Lid

23 sep 2008
    13
    0
    0
    @linda: Dank je voor je warme welkom. het is inderdaad vervelend als er niet veel begrip voor is zeker als je jong bent.
    zie ik het goed dat jij met je 1e IVF bezig bent en 23 oktober mag testen. Hoop dat het lukt!
    Mag ik vragen wat voor behandelingen ze bij jouw hebben geprobeerd voor ze besloten met ivf te beginnen?
    Wij zitten namelijk aan het begin van de mallemolen en slik nu alleen methformine aanstaande maandag moet ik naar de gyn om te kijken of deze pillen hebben geholpen en een eventuele verdere behandelingen te bespreken, maar ben wel een beetje benieuwd hoe dat dan verloopt allemaal, ik weet wel dat het bij iedereen anders kan zijn.

@makkie: ook jij natuurlijk bedankt voor je warme welkom en advies. Als ik het goed zie ben je 31 weken zwanger, GEFELICITEERD. Dus als ik goed kan rekenen ben je 2,5 jaar bezig geweest zeg maar. Ben jij zwanger geraakt met medicijnen of ivf ?

@milla: toch aardig dat je me verwelkomt, ik verwacht er ook niet te veel van hoor. iedereen is vrij te reageren en wanneer te reageren, dus voel je vooral niet schuldig. De meiden die er al lang zitten weten al een hoop van elkaar natuurlijk. als je net binnenkomt zijn al die verhalen ook moeilijk te volgen, maar ik ga mijn best doen hihi.

liefs an

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

An, we zijn bijna 2 jaar bezig geweest. Na een jaar er achtergekomen dat ik PCO heb, 6 maanden clomid geslikt, daarna een HSG onderzoek gehad (eileiders doorspuiten) en toen begonnen met hormonenspuiten. Na de 2e ronde hormoonspuiten eindelijk zwanger! Nog 8 weekjes en dan ben ik uitgerekend! En vraag maar raak hoor, we zijn er hier om elkaar te steunen en info te geven. Ik wens je heeeeel veel succes, hopelijk is het met de methformine al voldoende!

Layla, ik denk dat Milla bedoeld te zeggen dat het voor de meeste hier niet geld dat een pilletje slikken (clomid) meteen zwanger betekend! (gelukkig zijn er wel een paar hoor!) de meeste van ons zijn toch echt wel een hele lange tijd bezig of bezig geweest. En dan steekt jou opmerking idd een beetje, maar ik weet ook dat je het echt niet zo bedoeld hebt! Als nieuweling ken je de verhalen achter de meiden niet, logisch! Maar daarom is een beetje discretie wel gewenst...
    Hopelijk ben je snel zwanger meid!

Meisje, hoest ie met jou? Al beetje zenuwachtig voor maandag? Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn? Vraag ook of je een tijdje mag blijven liggen na de IUI, schijnt wel bevordelijk te zijn lees ik hier en daar....

5. Milla

Milla Niet meer actief

@ An, maak je niet te druk over IVF enzo, de meeste worden hier gelukkig met medicijnen zwanger. Wij schreven in september/oktober vorig jaar met een clubje van ongeveer 15-20 meiden en nu is op 3 na, iedereen met medicijnen zwanger geraakt, de anderen die vanaf toen al meeschreven zijn Meisje0123, Linda en ik, maar met mij is waarschijnlijk ook nog iets mis met de luteale fase, Linda heeft naast PCO ook endometriose en Meisje heeft helaas 2 miskramen gehad, wat ik wil zeggen is dat over het algemeen (als je verder geen pech hebt met andere zaken) je als je eenmaal met medicijnen bezig bent vaak toch binnen een aantal maanden zwanger tot een jaar zwanger wordt, althans dat is verder iedereen hier gelukt. Dat zal jou ook vast gaan lukken!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Makkie;

Ik heb een afspraak voor 08.20 uur maandag.
    Dan kijkt de echoscopiste hoe het er voor staat.
    Als ik uit ga van een groei van 2 mm per dag, zou mijn ei op die dag 20 mm moeten zijn. Uit vorige cycli is gebleken dat mijn ei meestal rond de 22 à 23 mm springt. De echoscopiste beslist dus maandagochtend wanneer de feitelijke inseminatie zal zijn, maandag of een dagje later.
    Verder... ze hebben in het ziekenhuis waar ik (en Milla trouwens ook) loop meegedaan aan een onderzoek t.a.v. het belang van blijven liggen na de IUI. Daaruit is inderdaad gebleken dat het wel degelijk iets uitmaakt om na IUI niet meteen op te staan en te gaan lopen, dus ik vermoed dat ze in 'ons' ziekenhuis mij ook niet meteen zullen laten opstaan!
    En inderdaad, ik ben niet zenuwachtig maar vind het wel best spannend!
    x

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

O wat goed zeg! Fijn dat ze dat daar dan heel waarschijnlijk al toepassen! Tja, elke manier om de kans van slagen te vergroten is meegenomen toch! Ik hoop dat je ei maandag of dinsdag dan zover is voor de IUI. Dan gaan we weer keihard duimen!

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje, Fijn dat ze dat in het ziekenhuis onderzocht hebben!
    Doet IUI trouwens pijn? Hoe doen ze dat eigenlijk als je ei in het weekend op springen staat?

Ik wens je heel veel succes maandag!

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja, dat vroeg ik me ook af... doe je dan ovulatietesten om je ei sowieso niet te missen? Geloof niet dat het inbrengen van het zaad pijnlijk is, maar meer de eendebek (heb ik gelezen hoor, ligt er natuurlijk ook aan hoe ontspannen je bent!) En aangezien wij allemaal ervaren 'ga maar liggen met je blote muts' zijn, zal dat wel loslopen toch? :)

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik geloof dat ze IUI evt. ook gewoon in het weekend doen. Dus niet dat als je ei op zondag ofzo springt, dat dan je kans verkeken is.
    En wat ik begrepen hebt, doet het geen pijn.
    Het kan een wat kramperig gevoel in de buik teweeg brengen, en de eendenbek kan soms als onprettig ervaren worden.
    Nou ja, ik zie wel. Ben dit jaar al ruim 25 keer in het ziekenhuis geweest, dus deze IUI kan daar best nog wel bij.
    Spannend!

11. An1983

An1983 Lid

23 sep 2008
    13
    0
    0
    @ milla en makkie: dank je voor jullie geruststellende woorden. Het is gewoon zodra ik hoorde dat ik pco heb, had ik gelijk het gevoel dat ik geen kinderen kon krijgen, terwijl de kinderwens zo groot is (voor jullie uiteraard ook) Ja en af en toe ben ik best bang voor wat er komen gaat met al die behandelingen. Zeker hormoonspuiten, ben bang voor naalden. Dus hoop dat het idd. niet zo ver hoeft te komen, maar ja dat heb je niet altijd zelf in de hand. Dus vol goede moed en met een lijstje met vragen (omdat ik dan altijd de helft vergeet) naar de gyn, en maar positief blijven is het beste denk ik.

Nog een vraagje (als maandag blijkt dat methformine niet werkt bij mij gaan we aan de clomid) Wat is meestal de volgorde van de stappen erna? of hoe ging dat bij jullie? na clomid hormoonspuiten of zijn er nog meer medicijnen voor?

En misschien stomme vraag maar wat is endometriose?

@meisje0123: Ik wens je heel veel succes maandag, hoop dat het goed uitpakt voor je.

liefs an

12. An1983

An1983 Lid

23 sep 2008
    13
    0
    0
    sorry dames

niet goed opgelet. in het begin van het forum bij informatie staat wat endometriose is. Ga ik nu maar ff lezen.

liefs an

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @makkie, ik bedoelde het ook niet zo en ik begrijp haar reactie ook. Logisch. Ik ken jullie achtergrond niet...

maar goed, we beginnen overnieuw...

ik hoop voor de meiden die jaren lang bezig zijn om zwanger te raken dat het dit jaar als nog lukt, Anders volgend jaar. Een nieuw jaar en nieuwe kansen...

14. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ An & Layla: welkom hier (helaas voor jullie weeral), hopelijk zijn jullie snel zwanger!

@ milla: heb totaal geen idee of dat veel of weinig is. Mijn fert.arts neemt wel elke keer bloed en zegt dan of het goed of slecht is maar ik weet nooit over welke waarden we dan spreken, heb er ook nog nooit achter gevraagd...
    Oh ja, het feit dat ik vorige keer 4 eitjes had en we al geklusd hadden was omdat ik eerst niet reageerde en moest ophogen en tegen de tijd dat ik terug fm had (maar enkele dagen later) had ik ineens 4 eitjes... Maar zoals je ziet heeft het toen toch niet geholpen :cry:
    Het wordt echt tijd dat het eindelijk eens onze beurt is om naar "de andere kant" te mogen hé! Hou de moed erin meis, probeer ik ook te doen!

Morgenvroeg voor fm en daarna weekendje weg, dus tot maandag meiden!

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

lief van je hoor! Tis gewoon zo dat we hier elkaar door dik en dun steunen! Dus leuk als je blijft meekletsen meid!

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik blijf meis..

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Meisje: ik duim voor maandag, fijn weekend meis! denk dat het niet zeer doet hoor, de emmys inbrengen voelde ik niks van en eendek is nooit fijn idd

@Makkie, hou je taai met je kiespijn, volgende week om deze tijd ben je er gelukkig vanaf!

@Milla: jeetje wat een rot nieuws, ben benieuwd naar maandag, wel fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad, ik weet niet zo goed wat ze hieraan kunnen doen maar je hebt natuurlijk nu geen pregnyl gehad he? Hou je taai meis

@ann: bij mij is idd endometriose de reden dat we direct na IVF zijn overgestapt, we zaten trouwens al in het IUI traject. Even kort mijn medicijnverleden: 50 en 100 clomid deden niks 150 wel maar ik had alsnog een lange cyclus, spuiten ging beter alleen bleek toen dat het zaad bij moed niet goed overleeft, vervolgens dus overgegaan naar IUI, na veel klachten toch besloten voor een kijkoperatie en daaruit bleek dat iui geen zin heeft.

Meiden er is veel geschreven vandaag, ik hield het even niet meer bij.

Fijn weekend allemaal!

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, hoe gaat het met je, hoe voel je je?

@ Didlina, succes vandaag, en een fijn weekend!

Mijn temp is gister avond en vanmorgen al weer aan het zakken, mijn maandenlange vermoeden dat er meer aan de hand is dan PCOS wordt nog eens bevestigd. Hopelijk wordt ik snel ongesteld en kunnen ze me in het zkh gaan helpen.

19. kriebelken

14 aug 2008
    19
    0
    0
    Dag iedereen
    Mijn naam is Isabelle en ik heb een grote kinderwens.
    Mijn verhaal in een notedop
    - in mei getrouwd dit jaar
    - gestopt met de pil in maart
    - sindsdien (maart) geprobeerd om te verwekken
    - in juli op controle bij gynaecoloog van hoorde of alles wel naar behoren werkte
    - resultaat: pco (bloed en echo)
    - omdat wij niet zo lang willen wachten via de natuurlijke weg(ik ben bijna 29 en mijn ventje 35), is er besloten om hormonen te nemen) Iemand met pco mag er blijkbaar vroeger aan beginnen om hormonen te nemen dan iemand die dit niet heeft.
    - eerste kuur 5 pilletjes clomid éentje per dag
    - geen enkele activiteit: ik citeer gynaecoloog 'uw eierstokken houden een winterslaap'
    - tweede kuur 5 pilletjes clomid twee per dag
    - echo: follikel van 23 millimeter. Geen pregnyl gekregen, wou eerst proberen natuurlijk te laten springen
    - derde kuur: overstimulatie, zeer grote follikel, afgaan op een cyste (follikel was groter dan 3 cm)
    - bloed laten nemen op dag 27
    - bloed wijst uit: ZEKER een eisprong gehad, dus cyste was follikel (maar de kwaliteit is zodanig verdund, dat bevruchting bijna onmogelijk is zei de gynaecoloog)
    - volgende cyclus: geen enkele hormonen genomen
    - controle voor echo op dag 12: blijkbaar hebben mijn natuurlijke hormonen ervoor gezorgd dat er een eitje rijpte: was nu 14 mm
    - de zeer grote follikel was in elkaar gezakt, dus dat is goed
    - volgende echo 4 dagen later: eitje is niet gegroeid (nu is dit heel goed mogelijk zegt de gyn want uw cycli zijn zeer lang natuurlijk dan)
    - restanten van grote follikel volledig weg
    - baarmoederslijm zeer goed 10 mm
    - natuur wordt handje geholpen dus moest ik nog 3 pilletjes clomid ééntje per dag nemen
    - vandaag op controle by gyn Van Hoorde, Zottegem

Dus dit is mijn verhaal, waar zeker een vervolg aan zal worden gegeven.
    Het is wel moeilijk, al die collega's op mijn werk worden zwanger, en dan denk je weleens: waarom ik nu niet.
    Maar het zal wel komen, we moeten positief blijven en het er beste van proberen maken, je kan er tenslotte niets aan veranderen.
    Isabelle

20. kriebelken

14 aug 2008
    19
    0
    0
    Dag iedereen
    Mijn naam is Isabelle en ik heb een grote kinderwens.
    Mijn verhaal in een notedop
    - in mei getrouwd dit jaar
    - gestopt met de pil in maart
    - sindsdien (maart) geprobeerd om te verwekken
    - in juli op controle bij gynaecoloog van hoorde of alles wel naar behoren werkte
    - resultaat: pco (bloed en echo)
    - omdat wij niet zo lang willen wachten via de natuurlijke weg(ik ben bijna 29 en mijn ventje 35), is er besloten om hormonen te nemen) Iemand met pco mag er blijkbaar vroeger aan beginnen om hormonen te nemen dan iemand die dit niet heeft.
    - eerste kuur 5 pilletjes clomid éentje per dag
    - geen enkele activiteit: ik citeer gynaecoloog 'uw eierstokken houden een winterslaap'
    - tweede kuur 5 pilletjes clomid twee per dag
    - echo: follikel van 23 millimeter. Geen pregnyl gekregen, wou eerst proberen natuurlijk te laten springen
    - derde kuur: overstimulatie, zeer grote follikel, afgaan op een cyste (follikel was groter dan 3 cm)
    - bloed laten nemen op dag 27
    - bloed wijst uit: ZEKER een eisprong gehad, dus cyste was follikel (maar de kwaliteit is zodanig verdund, dat bevruchting bijna onmogelijk is zei de gynaecoloog)
    - volgende cyclus: geen enkele hormonen genomen
    - controle voor echo op dag 12: blijkbaar hebben mijn natuurlijke hormonen ervoor gezorgd dat er een eitje rijpte: was nu 14 mm
    - de zeer grote follikel was in elkaar gezakt, dus dat is goed
    - volgende echo 4 dagen later: eitje is niet gegroeid (nu is dit heel goed mogelijk zegt de gyn want uw cycli zijn zeer lang natuurlijk dan)
    - restanten van grote follikel volledig weg
    - baarmoederslijm zeer goed 10 mm
    - natuur wordt handje geholpen dus moest ik nog 3 pilletjes clomid ééntje per dag nemen
    - vandaag op controle by gyn Van Hoorde, Zottegem

Dus dit is mijn verhaal, waar zeker een vervolg aan zal worden gegeven.
    Het is wel moeilijk, al die collega's op mijn werk worden zwanger, en dan denk je weleens: waarom ik nu niet.
    Maar het zal wel komen, we moeten positief blijven en het er beste van proberen maken, je kan er tenslotte niets aan veranderen.
    Isabelle

Deel Deze Pagina