@kriebelken: fijn dat je zo snel werd geholpen, als er aanwijsbare redenen zijn waarom zwanger worden niet lukt dan hoef je idd gelukkig niet een jaar te 'klooien' fijn dat jou arts dat direct inzag, ik hoor ook niog wel eens dat meiden alsnog worden teruggestuurd. Ondanks het vallen en opstaan uit jou verhaal vind ik het wel positief klinken hoor! Er groeit iets, het moet kennelijk alleen wel strak in de gaten gehouden worden! Veel sterkte en wie weet duurt het niet lang meer... !
Dag iedereen Vandaag controle: - eitje 2 mm gegroeid (nu 16 mm) - bloed is getrokken - als mijn bloedwaarden hoog genoeg zijn, pregnyl spuit (gyn ging me bellen) - indien niet, maandag opnieuw follikelmeting Dus wordt vervolgd Isabelle
@milla"ik heb even terug zitten zoeken, volgens mij heb je via dat andere topic al wel wat meer duidelijkheid maar misschien heb je er wat aan: in mijn clomidtijd had ik een keer een follikel van 21 mm hij was nog zichtbaar maar kon ook net gesprongen zijn (beetje zoals jij had dus). 6 dagen later bloedgeprikt en mijn waarde was 48, ik heb toen doorgekregen dat de waarde boven de 20-30 moest zijn voor een goede eisprong. Ben benieuwd naar je waarde op maandag, weet niet hoe snel dat stijgt maar ben bang dat je vermoedens juist zijn... ik duim nog voor je hoor!
Isabelle, welkom! Linda, wat lief van je dat het hebt nagezocht! Het klopt wat je schrijft je moet minimaal 20 hebben om een goede eisprong te hebben en minimaal 30 om zwanger te kunnen zijn. 48 is dus heel goed! 11 helaas niet.
tja nouja was dus destijds ook niet zwanger, maar ik ben benieuwd morgen, jeetje zeg, ik had het niet verwacht ivm je verassingsei maar (om er dan maar even het positieve van in te zien) nu kan je wel 'deze ronde' nog met de gyn om tafel over hoe nu verder, dankzij het fopei zeg maar. Nouja hoe je het ook draait het is shit! Jou kennende heb je al een beetje rondgekeken maar weet je al wat ze hieraan kunnen doen? Progesteron geven ofzo? Het hoopgevende eraan is wel dat je nu misschien vanaf volgende ronde niet verder hoeft te 'klooien'! en dat je 3e beebje heel dichtbij is! maar goed snap dat je nu nog eerst even af wil wachten, ik denk aan je en veel succes morgen!
Hoi, @ All, ik lees zojuist op het wachtbankje topic dat Guaya ons gaat verlaten, ze is zwanger! Super, nogmaals gefeliciteerd! @ Linda, hoe gaat het met jou, nog steeds een relaxt gevoel? Hoop echt dat ik jou post kan sturen over 2 weken.. Tja, het is wat je zegt blijkbaar een fopei.. vraag me alleen nu wel af omdat ik al maanden te vroeg ongesteld wordt, of ik niet ondanks de Pregnyl altijd alleen maar fopeieren heb gehad, met andere woorden, ligt de lage waarde aan een progesteron tekort of aan een eisprong die niet goed verloopt. Ik hoop aan het eerste, want daar zijn medicijnen voor, maar bij het laatste weet ik niet wat de mogelijkheden dan nog zijn. Morgen ga ik dat vragen. Ik ben benieuwd. @ Meisje, hoe gaat het met jou, morgen misscien IUI, hoe laat moet je naar het zkh? ik duim voor je!
Nou vandaag een dubbel gevoel, beetje zenuwachtig, kan me ook moeilijk op andere dingen concentreren, net waren m'n schoonouders op bezoek en bij alle gesprekken had ik zoiets van 'lekker belangrijk' mijn vriend had het volgens mij ook een beetje, het is gewoon raar dat de wereld doordraait en je met z'n 2tjes maar eigenlijk aan 1 ding kan denken.
@Meisje ik duim voor jullie morgen! [-o< @Milla veel succes met het gesprek, 1 ding is wel fijn, je hoeft ze nu niet meer te overtuigen, vraag gewoon alles wat je wil weten, schrijf het ook even van te voren op, dat doe ik ook altijd! Zet 'm op Ik denk aan jullie meiden![/i]
@ Linda, ik kan me wel voorstellen dat voor jullie nu maar een ding telt en al het andere bijzaak is.. heel logisch denk ik, lekker aan toe geven. Weten je schoonouders wel dat jullie midden in een IVF traject zitten? @ all Mijn temperatuur is wel een beetje stijgende.. 0,1 graad Ben erg benieuwd hoe mijn temperatuur en progestron bloedtest morgen gaan uitwijzen. Mijn tempkaartje staat op mijn weblog (klik op website icoontje onder mijn bericht) ik heb wel ongikrampen.
@Milla: ja dat weten ze maar desondanks zijn ze meer bezig met hun eerste kleinkind, kan het ze ook niet kwalijk nemen, is natuurlijk ook bijzonder maar wij kunnen er nu niet tegen. Je temp ziet er nog wel ok uit, ben benieuwd naar morgen je bloed, dat zegt denk ik wel het beste wat er nu aan de hand is, pppfff slopend he als je gewoon antwoord wil, echt niet leuk meer. Hou je taai meis.
hoi dames, Ik ben nu hier om jullie eigenlijk (voormij en mijn partner) goed nieuws te vertellen, wij hebben namelijk vanmorgen getest 2x en 2x positief. dus wij zijn ZWANGER na alleen 4 maanden methformine, terwijl mijn dietiste vrijdag nog zei, reken er maar niet op pco doet wat hij wil. Omdat mijn laatste cyclussen heel onregelmatig waren de laatste was 31 en heb nu op dag 36 getest. Toch wil ik jullie enorm bedanken voor jullie steun en lieve woorden. Dames hoop dat het bij jullie ook snel raak zal zijn. liefs an
hoi An, dat is super nieuws.... hopelijk kunnen wij binnenkort allemaal hetzelfde nieuws brengen! gefeliciteerd en succes met je zwangerschap! groetjes
Hoi Dames! @ An: Gefeliciteerd! Nou, kom net terug uit het ziekenhuis. Had een follikel van ongeveer 19 à 20 mm. Woensdag is de IUI. Ik vind dat overigens wat aan de late kant, hoewel bij mij follikels doorgaans wel doorgroeien tot ongeveer 23 mm. Heb nog wel gevraagd of morgen niet beter was, maar de echoscopiste (Milla; mevr. v. H.) zei van niet. Dus... heb voor vanavond pregnyl meegekregen, die injectie zet ik dan voor ik naar bed ga (hihi, dat doet mijn vriendje want die spuit dus zelf 2 keer in de week pregnyl bij zichzelf) en dan moet ik woensdagochtend om 08.30 uur zaad inleveren. De feitelijke inseminatie is dan een uur later. Ik ben benieuwd! X
@an, gefeliciteerd! Super! @meisje, mn ja woensdag vind ik ook een beetje laat, maar het kan wel. Spannend! Vraagje, waarom spuit je man pregnyl?
@ Pooh: Dat is een ingewikkeld verhaal, maar ik zal het proberen uit te leggen. Mijn vriend heeft 3 'ziektes': 1) Hij heeft de ziekte van Bechterew (reumatische aandoening) 2) Hij heeft de ziekte van Crohn (chronische darmontsteking) 3) Hij maakt zelf geen hormonen aan omdat zijn hypofyse niet werkt. Voor aandoening 1 en 2 moet hij behoorlijk zware medicijnen gebruiken om geen klachten te hebben. Deze gebruikt hij nu niet omdat deze (tijdelijke) onvruchtbaarheid in de hand werken. Voor aandoening 3 moet hij hormonen spuiten om normaal te functioneren (als je geen hormonen produceert wordt je ziek), en daarnaast om 'normaal' vruchtbaar te zijn. Als hij die hormonen niet spuit, worden er ook geen zaadcellen geproduceert. Naar aanleiding van bovenstaande, is de tijdsdruk bij ons dus heel groot. Immers, voorheen gebruikte mijn vriend t.b.v. de Crohn en de Bechterew ongeveer 11 medicijnen op een dag, en dat is nu gereduceerd naar 0. Hij heeft wel om de 4 weken een dag een infuus met prednison en een ander medicijn om te voorkomen dat die 2 ziektes weer actiever worden, maar goed, die 11 pillen slikte hij natuurlijk niet voor niks he... Dus.... heel verhaal he! X
An, van harte meid! Fijn dat je hier maar heeeeel even hoefde mee te kletsen! Dat willen we vaker zien! Geniet er maar lekker van!
@meisje, dat is zeker niet makkelijk! Die ziektes ken ik wel ja en dat is geen peanuts! Moeilijk dat je er dan ook nog een tijdsdruk achter hebt...tis toch al niet gemakkelijk! Heel veel succes woensdag, ik ga effe extra duimen!
@ An gefeliciteerd! gENIETEN NU! @ Meisje heel veel s6 woensdag. Ik ga voor je duimen! @ linda op het wachtbankje? Hier vanochtend naar de gyn. geweest. Clomid heeft te goed z'n werk gedaan dus kans is groot dat er overstimulatie is. Had vandaag 5 eieren (haha ziet er stom uit zo he) waarvan 1 14 mm 1 13 mm was, 2 11 mm en eentje kleiner. Moet woensdag en vrijdag weer terug en anders is deze ronde helaas weer voorbij nog voordat hij eigenlijk begonnen is.