PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    hoi ja ik hoop het ook,fijn dat jij al vrij snel zwanger geworden bent! super man voel je je goed?

ben je gelijk vreuchtbaar als je met die medicijnen begint

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @didlina: wauw super zeg, ja met spuiten is er geen peil op te trekken he met pco, maar goed nieuws! succes nog even, weer een KANS!

@ryanne: jeetje zeg, hopelijk geen overstimulatie, mocht je niet door mogen gaan, vraag dan misschien wel pregnyl want ik heb dat destijds niet gedaan en het duurde maanden voordat die follikels weer klein waren en ik dus weer verder mocht, maar hopelijk mogen jullie gewoon een POGING wagen!

@meisje: wauw wat super zeg, wat spannend! ik had altijd erg veel vertrouwen in IUI, het wordt toch maar even heel mooi getimed, heel veel succes!

@milla: jeetje dat meen je niet, ondanks dat je had wel had verwacht is het definitief wel hard he! Ben erg benieuwd naar woensdag, laat de arts eerst maar eens zeggen wat ze willen doen want mij lijkt dat ze hier niet omheen kunnen. Kan me je gevoel erg goed voorstellen, dat had ik ook toen ik van de endometriose hoorde, ik dacht echt nu lukt het nooit meer. Aan de andere kant nu kunnen ze er misschien iets aan doen en is onze wens erg dichtbij, nou het is nu nog wat te vroeg maar ik hoop dat jullie tijdens een nieuwe behandeling ook zo kunnen denken. Hou je taai meis, ik ben erg benieuwd naar woensdag!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb idd ook pco. Na ongeveer een jaar met de pil gestopt te zijn werd dit geconstateerd. Ik had al vrij snel het gevoel dat er 'iets' niet goed was. Na ongeveer nog een jaar in het ziekenhuis lopen en verschillende behandelingen zwanger geraakt. We zijn dus een kleine 2 jaar bezig geweest. Hopelijk gaat het bij jullie sneller!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @knarboor...eh nou nee hoor. 5 rondes clomid sloegen helemaal niets aan, tweede ronde hormenen spuiten wel .Dus ja, op zich "vrij snel zwanger" ,als je het vergelijkt met anderen, maar al met al een jaar in het ziekenhuis gelopen...3x per week vaak!

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou dames, de spuit zit er in hoor!
    Alleen ehh... het ging niet zonder slag of stoot.
    Mijn vriendje heeft de spuit gezet, en toen 'ie er eenmaal in zat (ik was totaal niet zenuwachtig!) ben ik niet goed geworden. Ik zag op een gegeven moment zo wit (niet alleen mijn gezicht maar ook mijn lippen en tandvlees) dat mijn schat 112 gebeld heeft. Blijkbaar zag het er echt heel akelig uit. Uiteindelijk heeft hij tegen de man aan de telefoon gezegd dat het bij nader inzien toch niet nodig was; ik reageerde weer op wat hij zei en kreeg weer wat meer kleur, maar het was wel heel akelig.
    Mijn lief dacht dat hij misschien een vitale ader ofzo had geraakt, maar uiteindelijk denken we dat het gewoon door de onbewuste zenuwen is gekomen ofzo. Bah, wat voelde ik me akelig zeg! Klinkt wat dramatisch, maar ik had op een gegeven moment echt schrik dat ik het loodje zou leggen! Heeft overigens al met al maar 2 minuutjes geduurd denk ik.

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje meisje, wat heavy! doe rustig aan hoor, het komt allemaal goed, morgen tijdens de inseminatie aan een klein beebje denken en je voelt echt alleen maar die eendenbek. Ik heb trouwens nog steeds een blauwe plek van de pregnyl. Nog even een vraagje, hoop niet dat je het vervelend vind maar voelde jij je anders toen je zwanger bleek te zijn. Naast de bekende kwaaltjes heb ik nou niet echt zoiets van yes ik weet het zeker, maakt me zo onzeker dat er misschien nu helemaal niets gebeurd.

Nou jij en je vriend heel veel succes, we gaan er voor! Hou jullie taai!

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Linda.
    Nou ik kan niet echt zeggen dat ik me anders voelde.
    Bij mij was het de laatste keer wel overduidelijk omdat ik nog nooit zo'n rivierenlandschap aan aders op mijn borsten had, en dat was nu wel. Verder had ik weinig 'echte' klachten, maar die aders zeiden mij wel genoeg eerlijkgezegd.
    De eerste keer had ik ook niet echt zoiets van 'yes'. Pas toen ik op een digitale CB 'niet zwanger' zag maar wél een tweede streepje op het stickje (en ik daarna dus op advies van Milla een niet digitale CB had gedaan), was ik positief gestemd. Wat me toen opviel is dat ik alles beter kon ruiken, maar verder had ik eigenlijk alleen wat ongi-klachtjes. Oja, en ik was die keer 4 ochtenden aan een stuk heeeel vroeg wakker. Maar goed, dat was de laatste keer ook niet zo dus hoeft niet persé iets te betekenen.
    Maar om jou gerust te stellen: ik had écht niet zoiets van: het is nu zeker zo. EIgenlijk meer zoals iedere andere ronde; die hoop en die twijfels (dénk ik nou dat ik iets voel, of voel ik het echt?).

Ik duim voor je meid!
    Wanneer mag / ga je testen?

X

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik hou me maar braaf aan de afspraak, mijn nod is maandag maar ze hebben de 23e als testdatum gegeven omdat het bij ivf nog wel eens iets later innesteld. Dus in plaats van 15 dgn na punctie, 15 dgn na terugplaatsing, kan dus wel eerder ongi worden maar dat gebeurd natuurlijk niet!

9. Milla

Milla Niet meer actief

Jeetje meisje, wat lees ik nu! :confused: Wat heftig zeg!
    Ik moet zeggen dat ik van alle spuiten de Pregnylspuit ook het minst prettig vind! Hoeveel mocht je spuiten 5000IE, met zo'n oranje en groen naaldje? Ik heb ook altijd een harde plek van en voel me echt zwanger de eerste dagen daarna.

@ Linda, voor mij betekende zwanger zijn in het begin steekjes, die naar mijn liezen trokken, vermoeidheid, heel vaak kleine plasjes doen, pijnlijke tepels en het gevoel een beetje reisziek te zijn.. Hoop dat je er wat aan hebt.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Linda, ik had ook zeker niet het oergevoel dat ik het wist hoor! Zeker met al die teleurstellingen al die maanden durfde ik dat niet eens te voelen/denken. Ik voelde me eigelijk niet anders, dat kwam pas later. Ik had alleen GEEN ongiklachten, zoals hoofdpijn, pukkels, buikpijn... normaal als ik ongi werd dus wel. Maar dit bedacht ik me achteraf, op het moment durfde ik dat ook niet bij een zwangerschap te betrekken. Ik duim hard voor je door meid!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: ja, inderdaad die 2 naaldjes. Zijn overigens dezelfde als mijn vriend gebruikt. Ik spoot inderdaad 5000IE, mijn lief spuit 1500IE dus die heeft een lagere dosering.

12. Milla

Milla Niet meer actief

Nog even: Vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt bij een vruchtbaarheidskliniek. Volgende week donderdag hebben we daar een oriëntatie-gesprek, om te kijken wat zij eventueel voor ons kunnen betekenen. Het is niet zo dat we nu al hebben besloten dat ik van het ziekenhuis waar ik nu onder behandeling ben direct ga over stappen, want dat zal ook van het gesprek morgen afhangen, meer ik ben op verschillende punten zeer ontevreden over het beleid in het ziekenhuis, en wil gewoon eens kijken welke mogelijkheden er nog meer zijn. Vooral ook met het oog op de luteale fase insufficientie omdat een gynaecoloog in het ziekenhuis waar ik nu onder behandeling niet in geloofd dat je dan niet zwanger kunt worden, terwijl de progesteronuitslagen er niet om liegen.

@ Meisje, op mijn weblog heb ik uitgebreid geschreven wat er volgens mij aan schort in het ziekenhuis, ben benieuwd of jij dit ook zo herkent of juist niet, hoor graag, desnoods via pb, je mening.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja dat trekkerige naar mijn liezen heb ik soms ook, met steekjes, daar hala ik de meeste hoop uit, de rest kan allemaal van de medicijnen komen en gelukkig ook nog geen pukkel! maar goed nog ff doorduimen

14. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ meisje: wat nou, rustig proberen te blijven hoor!

@ linda: zzoooooooo spannend!

@ milla: hoe weet je nu weer dat je die lf insufficientie hebt? ben het even kwijt...

Ik had vanmorgen vreselijke pijn in mijn eierstokken. Kon ongeveer een half uur niet bewegen, ben op een bolletje blijven zitten en toen is het over gegaan.
    Zou het een eisprong geweest zijn?
    Heb wel zondagochtend pregnyl gezet, zou het dan nog kunnen? Of zou het iets anders zijn?

15. Milla

Milla Niet meer actief

Hihi, ik help je wel zoeken...;)
    Ik heb al maanden lang 8 dagen na mijn ei bloedverlies, veel te vroeg dus.. deze ronde is er progesteron geprikt en deze was zowel 4 als 7 dagen na mijn ei zooo laag dat ik niet eens een goede cyclus heb. Op dit moment heb ik al weer bloedverlies (8 dagen na ei, zucht) de progesterontest heeft nu officieel uitgewezen dat ik luteale fase sufficientie heb, althans volgens de gyn die mij gister heeft terug gebeld, snappie?

Volgens mij moet jij gister al je eisprong gehad hebben.. maar ik had deze ronde ook super veel pijn na de eisprong volgens de echo was mijn follikel vol met bloed gelopen, dat schijnt pijnlijk te zijn.

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    meisje en didlina, wat onzettend spannend, ik duim ook voor jullie hoor, jeetje wat een spannende maand weer he!

@milla: jeetje meis, ik vind het zo erg voor je, nu ook nog bloed, ik hoop echt dat je morgen ene goed gevoel krijgt na het gesprek maar ook goed dat je zelf stappen hebt ondernomen met die andere kliniek, je bent eigen baas! toch hoop ik dat ze je morgen ook goed helpen want nog een week onzekerheid is ook een hel! Hou je taai meis, het GAAT gewoon een keer ECHT lukken dat weet ik zeker!

17. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, wat een lief berichtje! Ik heb op dit moment wel het gevoel dat een zwangerschap nog heel ver weg is,ik hoo dat je gelijk hebt.
    Hoe gaat het met jou? Je komt iedere dag een dag dichter bij de 23ste, hoe voelt dat, kruipt de tijd voorbij of valt het wel mee? Hoe voel je je lichamelijk? Ik hoop zo dat je inmiddels al zwanger bent! Nog bedankt ook voor je tik trouwens!

@ Meisje, ik weet niet of je dit nog leest, maar wil je heeeeel veeeel succes wensen zometeen!

Ik heb vanacht een vreselijke nachtmerrie gehad over het gesprek, de gyn zei tijdens het gesprek dat ik extra progesteron ging krijgen en vervolgens kwamen 2 assistentes met een mega spuit aan, ik ben niet bang voor naalden maar er zat zeker 200ml in die spuit en de naald was 10cm lang.. Of ik even mijn arm op tafel wilde leggen :confused: :)
    Net al tegen mijn mannetje vertelt (hij gaat gelukkig mee) en we hebben er hard om gelachen, hij zei dat het in ieder geval zo erg niet kon gaan worden, maar daarna bedacht ik dat het nog erger zou zijn als geen progesteron krijgen, pfffff stom hé! Nou ben benieuwd zometeen!

18. meisje en milla heel veel sterkte vandaag!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey dames!

Even een korte update (heb het hartstikke druk op het werk, vandaar!).
    Kom net terug uit het ziekenhuis.
    Na bewerking van het zaad zijn er zojuist 14 miljoen goed beweeglijke cellen geinsemineerd.
    Het ei was (zoals ik al verwacht had) gesprongen, maar ik vermoed dat dat vannacht is geweest. Ik had nl. gisteravond nog behoorlijk wat buikpijn en er was op de echo wat vrij vocht te zien (wat vermoedelijk uit de net gesprongen follikel is gekomen).
    Nu afwachten! Spannend!

X

@ Milla: wat een nare droom zeg...

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meisje, hard duimen nu! Ik doe mee! (maar is je ei dan niet te vroeg gesprongen? Hoeveel uur is een eitjes bevruchtbaar dan?)

Deel Deze Pagina