PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Milla... mmmm vreemd hoor! Ik spoot 37,5 IE Gonal F en had hier 1 of 2 eitjes mee. Jou dosis is idd wel hoog! Maar als het helpt moet het maar toch? Hopelijk is er toch een eisprong geweest... wel aan de klus geweest de laatste dagen? Ik duim dat er vrijdag wel wat te zien is of dat je anders aan je temp merkt dat er een eisprong geweest is! (wat een onzekerheid weer meid... :cry: )

Meisje, voor jou dus ook spannend! En eerste keer clomid... heb je er veel last van? Ik had mega opvliegers snachts! Bij mij werden de bijwerkingen met de maand erger, in het begin bijna niet. Voel je je goed?

Ryanne, hoe gaat het met jou meid? Je ben weining aan de 'andere kant' te zien! Wel doen hoor, is gezellig! En het wordt daar al iets rustiger omdat er steeds meer meiden zijn bevallen en het natuurlijk veels te druk hebben om veel te komen kletsen!

Linda, hoe gaat het met jou? Is het al zeker dat jullie in 2009 weer van start gaan?

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Makkie;
    ja ik voel me prima!
    Nu ik terugdenk, misschien inderdaad wel een heeeeel klein beetje last gehad van opvliegers, maar viel echt reuze mee.
    Morgenvroeg weet ik of er iets te zien is!
    Ik hoop het ZO!
    Hebben voor de zekerheid afgelopen zondag en dinsdag maar alvast geklust, nu maar hopen dat het zin heeft!
    X

3. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: kunnen ze niet zien aan je bloed of je een eisprong had? Of nemen ze geen bloed? Wat vervend sech, hopelijk kunnen ze daar nu toch snel duidelijkheid brengen in jouw moeilijke "zaak"!
    Ik sta je bij met geduld hebben, is ook niet mijn sterkste kant ;)

@ Linda: hoe gaat het met je?

Had nog steeds 1 eitje van 15mm, dus nog niet zo veel gegroeid, dus door gaan met horgere dosis en mijn eisprong w dan volgend weekend verwacht... Ik hoop het, dat zou precies op tijd zijn en met maar 1 eitje heb ik meer kans zegt fert.arts...

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    spannend didlina, en ik duim voor je morgen meisje, ben erg benieuwd of de clomid heeft gewerkt!

5. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    Ik zou me ook graag bij jullie aansluiten... of nou ja, graag klinkt een beetje vreemd hè. Nou goed, jullie snappen vast wel wat ik bedoel.

Het is nog niet helemaal zeker dat ik PCO heb. Ik heb in februari een echo laten maken omdat mijn cyclus erg wisselend is en er weinig tot geen bloed komt (alleen bruine afscheiding met stolsels). Daar is vermoedelijk PCO uitgekomen. Verder is er door de arts op dat moment niks gedaan.
    Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest en nu moet ik dus weer terug naar het ziekenhuis om een en ander uit te sluiten.

Ik heb een vraag aan jullie. De afgelopen maanden heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten. Kunnen deze positief zijn als je PCO hebt? OF worden deze dan helemaal niet positief tijdens een cyclus?

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Dag Jufkyo,
    Als je PCO hebt kunnen ovulatietesten ook gewoon positief zijn hoor!
    Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en kan je goed geholpen worden bij je zwangerschapswens!
    Succes en sterkte,

Groetjes,
    Marijn

7. Milla

Milla Niet meer actief

Jufkyo, welkom!

Didlina, hopelijk groeit jou follikel goed door, klinkt goed!

Meisje, heel veel succes morgen!

In mijn geval is een bloedtest helaas onmogelijk omdat de uitslag sowieso laag is als ik uit mezelf een eisprong heb gehad.
    Ik hoop maar dat ik nu geen overstimulatie krijg.

Even wat anders: Ik heb voor de fun de afgelopen dagen 6 meiden van het forum voor me laten pendelen de uitslag:

3 x december 2008, 3 x meisje!
    2 x februari 2009, 1 x jongen 1x meisje
    1 x mei 2009 jongen

Nou vind het wel bijzonder dat er 3 x december met een meisje gependeld is, vorig jaar werd er voor mij ook al voor december een meisje gependeld en Caruli heeft dat ook al eens gezegd.
    Natuurlijk neem ik het met een korreltje zout, maar deze dames wisten de uitslag niet van elkaar, ik vind het toch wel erg grappig! Ik ben benieuwd ik hoop het zooooo!

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Milla, ik hoop met je mee meid!
    Dat december dit jaar maar een écht feestmaand mag worden!

9. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ Jufkyo: welkom hier! Hopelijk ben je snel zwanger. Ik heb er eigenlijk geen idee van of je dan positief kan testen. Ik weet wel dat PCO hele vreemde dingen met je lichaam doet!

@ milla: ik duim ook hoor! Zou alvast leuk zijn hé...

@ meisje: zou fijn zijn als we allen in december konden feesten (op de reeds geplande feestdagen na natuurlijk ;) )

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou, ik zie idd Didlina dat jij, Milla en ik allemaal hopen op een mooi ei binnen nu een een weekje!
    't Zou leuk zijn he, als we met zijn drietjes afscheid kunnen nemen!
    En dan Linda nog gauw, met de IVF die in december gaat beginnen...
    En bij voorkeur dan de rest van de dames die hier meeschrijven ook nog natuurlijk!
    X

11. Milla

Milla Niet meer actief

:) All I want for Christmas.... is us all to be pregnant! :)
    En Linda, volgend jaar met kerst hebben we gewoon allemaal een kleintje in onze armen, jij ook!

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi, ik zit net op de site van wijfotoservice.nl te kijken.
    Daar kun je van die kerstkaarten maken, met foto's erop.
    Echt super leuk!
    Volgend jaar ga ik dat doen, met een foto van onze dwerg er op.
    (hihi, kan nu al wel een foto van een echo met een follikel erop maken, maar dat is wel heel erg vooruitlopend op de zaken he...) :)

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hihi meisje, tja waarschijnlijk snapt niemand het, trouwens je moet wel zeggen follikel(s) want ik las in het andere topic dat we dus met jou voor een twin gaan ;) ik vond de grootte echt wel ok hoor voor dag 10! het kan ineens zo snel gaan, het (clomid) helpt dus in ieder geval wel en dat is toch echt super! nu nog ff lekker doorbroeden, ben benieuwd naar de volgende fm's van iedereen, broedse meiden!

14. Milla

Milla Niet meer actief

Ik was vanmorgen door een wat verhoogde temperatuur even bang mijn eisprong inderdaad gehad te hebben, maar gelukkig is de temp nu weer wat gezakt! Was enorm schrikken.

Vanavond heb ik weer een follikelmeting, ik ben benieuwd.

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    spannend ik duim, hoop morgenvroeg nog even snel te kunnen kijken!

16. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla & meisje: zou inderdaad een leuk kerstcadeautje zijn ;)

@ linda: wanneer is de "officiele" start van de volgende ivf of weet je dat nog niet? Sorry maar wat ivf betreft snap ik er nog niet zo veel van... Sta je er positief tegenover trouwens?

Morgen opnieuw voor fm, moest pregnyl klaarhouden volgens fert.arts dus ik hoop dat ze gelijk krijgt dan weten we wat te doen tijdens het weekend ;)

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @didlina officieel weet ik het nog niet maar de daadwerkelijke behandeling zal in januari plaatsvinden, eind dec. hoop ik al te beginnen met de 1e spuit, in totaal is het zo'n vier weken spuiten waarvan de laatste 2 het stimuleren is (puregon0 tot aan de punctie.

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina, heel veel succes vandaag!

Ik heb gisteren avond een follikelmeting gehad en heb eindelijk goed nieuws: er zat nu een follikeltje van gemiddeld 12 mm en nog een wat kleinere, ik mag maandag terug komen. Er is nog kans op overstimulatie, maar hopelijk gebeurd dat niet. Waarschijnlijk dus in de loop van de volgende week een eisprong!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jippie Milla, dan lopen we een heel eindje gelijk op deze ronde!
    Goed nieuws hoor!

20. Milla

Milla Niet meer actief

Spannend inderdaad om alledrie tegelijk gelijk te lopen maar ook wel eng.. Ik heb al zovaak meegemaakt dat ik tegelijk met iemand of zelfs met 2 een NOD had (poohbear, Thamara, en nog paar anderen) en dat zij wel zwanger waren en ik ongesteld werd.. Moet zeggen dat ik het iedereen gun hoor, en dat ik liever heb dat er iemand zwanger uit komt dan niemand, ook al ben ik het niet. Maar is ook pijnlijk als de een wel zwanger is en de ander niet... Wie die een of ander dan ook is.
    Ik vind het daarom enerzijds leuk en tegelijkertijd niet leuk om gelijk op te gaan. Ik hoop in ieder geval op 3 x goed nieuws over 2 weken!

Share This Page