PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Ik had zaterdag terug fm en mijn eerste folikkel van 15mm was nog steeds maar 16mm en er begonnen er weer 3 van 12mm mee te groeien!
    Ik ben echt wel heel moeilijk te stimuleren.
    Moest opnieuw minderen en morgen terug voor fm, hopelijk kan ik dan pregnyl spuiten.
    Zoals elke vorige ronde met 4 eitjes, gaan we er toch voor maar nu geloof ik er helemaal niet in. Fert.arts zei dat 1 ei beter is dan 4 en met mijn stress en gemoed erbij van mijn zwangere schoonzus...
    Ik kan het niet laten van aan de komende kerst te denken met de nodige familiefeestjes waarop iedereen haar zal feliciteren (natuurlijk), maar ik denk dat we niet zullen deelnemen als wij niet zwanger zijn. Gewoon te pijnlijk, ik heb er echt geen zin in...

2. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: ik begrijp je dubbel gevoel hoor! Heb ik ook al vaak gehad. Je bent natuurlijk blij voor die andere (zeker hier omdat je weet dat het bij ons meiden net zo vanzelf gaat), maar toch hoop je natuurlijk telkens dat het eindelijk eens jouw beurt is...
    Laten we er maar vanuit gaan dat het nu aan ons allen is hé ;)

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou dames, we gaan gewoon allemaal deze ronde op roze!

Vanochtend weer Fm gehad.
    Er zat nog maar 1 follikel ( :( ) dus geen dubbele kansen deze ronde.
    De follikel was nu 12 x 18 mm (dus 15 mm gemiddeld), morgen heb ik om 14.15 uur weer een FM, om te kijken hoe snel 'ie doorgroeit. Ik hoop een beetje rap, want zoals ik al verteld heb, heb ik donderdag de hele dag cursus in Rosmalen, die ik dan voor de helft zou moeten annuleren. Erg ongemakkelijk dus.
    Nu maar hopen dat het morgen goed genoeg is om woensdag te insemineren!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    spannend meisje! Gemiddeld groeien de eitjes 2mm per dag...dus in principe zou donderdag of vrijdag de dag kunnen worden. Woensdag lijkt me te vroeg....maar wie weet!
    Geeft het veel problemen als je die cursus zou verzetten?
    (misschien moet ik effe terug lezen, ahum)
    Anyway, ik duim nog effe door!

5. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla & meisje: ik reken op jullie deze ronde hé, nu ik afgehaakt heb, moeten jullie voor roze hé!

Ik had 8 eitjes zitten en geen dat groot genoeg was. Ik moet even op "wacht" en woendag terug voor fm om te kijken of er nog evolutie in zit. Fert.arts stelt voor om dan de papieren in orde te maken om te starten met ivf...
    Ben wel geschrokken want dit had ik niet verwacht maar ik ben wel blij dat als de fert.arts ziet dat er geen schot in zit ze andere stappen wil ondernemen, dit geeft ons nieuwe kansen... :cry:

6. @ didlina sterkte meid. Wat balen zeg. Maar wel fijn dat hij jullie niet laat aanmodderen.
    Hoe is het hier verder met de fm?
    @ Meisje heb je een mooi ei?
    @ Milla wat super dat ie toch gegroeid is.

Ik weet gewoon zeker da we volgend jaar met kerst allemaal een mooi beebje hebben. (ben vandaag in een positieve bui)

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik denk met je mee ryanne! volgend jaar december is iedereen hier of zwanger of mama!
    Vorig jaar deed ik zo'n "belofte" met Rensie en bij ons tweetjes is het uitgekomen!

@didlina, spannend,m oelijk maar ook positief. Sterkte met alle voorbereidingen voor IVF. Neem goed je rust nu en dan kunnen jullei er dadelijk helemaal voor gaan!

@all, zo naar bericht...in mn oude dorp is gistermiddag een jongetje van 6 omgekomen in een brand in hun huis. Vader,moeder en 4 kids hebben het wel overleeft. Het gebeurde tegen over het huis van een vriendin van me. Ze belde net en vertelde dat heel wat buren hadden geprobeerd het jongetje uit het huis te halen, tevergeefs.
    Ik krijg hier echt kippevel van...

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Didlina, wat balen meis, ik kan me voorstellen dat je er van schrikt het is toch weer een heel anders stadium. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk komt er voor jullie ook een echte kans in zicht!

@ Ryanne, lief dat je zo positief bent, toch zegt een klein stemmetje in mij dat het voor jou als zwangere makkelijk is om positief te zijn. Niet verkeerd bedoeld en misschien komt het te onaardig over en zo bedoel ik het niet want je hebt er zelf ook midden in gezeten, maar nog niet zwanger zijn voelt toch anders, maar ik hoop heel erg dat je gelijk hebt! En positief blijven moeten we in ieder geval zeker! Hoe gaat het met je en met je zwangerschap, geen last van kwaaltjes? Heb je het al aan mensen vertelt?

@ Poohbear dat zijn heftige verhalen inderdaad. Ik heb zelf een dochter van 5, zijn dingen die je enorm kunnen raken!

@ Meisje nou hopelijk gaat het gewoon goed komen!
    Gewoon een IUI op tijd en op vrijdag, afgesproken? ;)

Ik moet zo naar de kliniek, heb heel veel vruchtbaarheidstekens. Ben alleen wel bang dat er misschien te veel zit aangezien ik vanalles voel en het volgens de arts een mogelijkheid was.. Spannend hoor, we zullen zien. Hopelijk mag ik vandaag of morgen gewoon pregnyl zetten!

9. @ Milla weet niet of het voor mij makkelijker is. Begrijp dat je het niet onaardig bedoelt maar heb er wel een beetje naar gevoel bij. Ik probeer zelf postief te blijven omdat ik zo hoop dat ik mama mag worden. Vorige keer is het ook mis gegaan dus is het niet vanzelfsprekend dat het nu goed gaat. Ben inderdaad nu zwanger maar jij hebt twee mooie kindjes dus jij bent al die mama die ik graag zou willen worden.

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @meisje: tja twee was een fijner idee geweest denk ik maar we duimen voor dit mooie eitje! ik denk eerlijk gezegd dat woensdag ook wat vroeg is en misschien donderdag zelfs dus hopelijk voor jou wordt het vrijdag, wat een gedoe he met dat werk altijd! ik blijf dat ook vreselijk vinden ookal heb je er natuurlijk alles voor over, het is niet altijd makkelijk!

@didlina: jeetje zeg, maar uit jouw reactie te begrijpen ben je misschien wel een beetje blij dat er stappen worden genomen voor een behandeling die WEL kans op slagen heeft! heavy hoor, ik was er ook heel dubbel over. Nou ik duim nog even voor woensdag hoor maarja 8 is natuurlijk echt te veel, dat stomme spuiten met pco ook! je kan er geen touw aan vastknopen! hou je taai meis, ik volg je.

11. Milla

Milla Niet meer actief

@ Ryanne het was echt niet verkeerd bedoeld. Ik weet ook dat jij het goed bedoelde. was zelfs lief zoals ik al schreef, maar soms kunnen sommige woorden vanuit zwangeren als een soort van 'makkelijker gezegd dan gedaan' overkomen, maar dat ligt niet aan jou, maar aan mijn eigen onzekerheid, snap je? Sorry als ik je gekwetst heb, dat was nogmaals echt niet de bedoeling. Soms vind ik het moeilijk met zulk soort gevoelens om te gaan, en schrijf ik te snel hoe het voelt, dat is fout van mij. Ik ben boven alles gewoon super blij voor je dat gelukt is. Ik hoop dat je snel die 12 kritieke weken over zult zijn!

@ all. Ik heb helaas minder goed nieuws.. Ik heb 5 follikels. gelukkig is er nog een kans dat er sommige weg zullen zakken. Beetje lang verhaal, zie ook mijn eigen topic. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... &start=105

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla, ik weet wat je bedoeld, had daar zelf ook wel eens moeite mee als hier of op mn werk van die "goed bedoelde opmerkingen" kwamen van , voor je t het weet ben je zwanger, of het komt goed.
    Maar ik geloof niet dat Ryanne het lullig bedoelde...want iedereen hoopt dat een ander zwanger wordt, als je weet wat de mmm in houdt! Ik wens ook dat iedereen volgend jaar kerst mama is geworden!

Ik ga na het eten effe je verhaal lezen!

13. Milla

Milla Niet meer actief

Precies, dat schreef ik 6x! ;)

14. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: wat vervelend dat ook jij nu 5 eitjes hebt zitten, het is gelukkig nog niet zo problematisch als bij mij. Ik duim voor je hoor!

@ linda: tja, ik zit wel snel in hetzelfde schuitje, ik had verwacht dat er nog een tussenstap zou zijn, maar fert.arts zegt dat het in mijn geval weinig zin heeft omdat ik telkens moeilijker te stimuleren ben. Ofwel niets ofwel té veel dus ik vertrouw er wel in dat dit een betere oplossing kan zijn. Heb alleen nog heel veel vragen, o.a. over de financiele kant, ik heb al gehoor dat er hier koppels 1200 euro per poging moeten betalen. Ik hoop dat ondertussen het ziekenfonds tussen komt want anders zullen er niet veel pogingen volgen...
    Ik heb ook wel een beetje bang om volledig afhankelijk te zijn van de wetenschap. Het is akelig om te weten dat je er zelf eigenlijk niet aan kan veranderen als de dokters die dag wel of geen zin hebben...
    Begrijp je mijn verhaal? Ik begrijp het zelf nog niet helemaal, is moeilijk om je gevoelens te verwoorden...

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, je bent gewoon totaal machteloos en helemaal afhankelijk. Ik had ook gehoopt op IUI en net als bij jou was het spuiten erg problematisch, tja toen kwamen die verklevingen erbij en toen hield het natuurlijk helemaal op. In die zin heb ik nog echt een reden waarom alleen IVF lukt. Bij jou zou het theoretisch nog met alleen spuiten moetn kunnen lukken maarja hoe lang hou je dit gedoe vol he?

Ik had begrepen dat er in belgie 6 pogingen vergoed werden ipv van 3 zoals in NL? Maar er zijn volgens mij wel meiden uit Belgie op dit forum die daar meer van weten (Timmoneke is afgelopen maand zwanger geworden van ICSI en woont ook in Belgie).

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    meisje volgens mij las ik in een ander topic dat je do de iui hebt waaahhhh spannend, goed zeg, ik begin alvast met duimen hoor!

17. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    @ Linda: Er worden inderdaad 6x terug betaald, maar wat de mdicatie zelf betreft heb ik nog meer dan 6x extra te goed omdat ik de IUI oversla... Zo zei de arts het toch... Ik kijk er wel naar uit omdat ik hoop dat dat zal helpen, maar ik ben ook bang omdat dat onze laatste kans is.

Ik ben ondertussen al terug op controle geweest. Ik had onverwacht toch nog 3 goede eitjes zitten. Dus ik hoop dat het uiteindelijk niet nodig zal zijn, maar ik geloof er niet in anders had het de vorige keren ook wel gelukt denk ik.

18. Milla

Milla Niet meer actief

Hoe bedoel je Didlina nog 3 goede eitjes, waar is de rest dan gebleven?
    Zijn ze ingezakt of al gesprongen? Als ze zijn ingezakt geef je mij ook weer goede hoop!
    Hoe groot waren ze bij jou?

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    idd dat geeft goede hoop

@milla&meisje: heel veel succes morgen

@didlina: aan de slag jullie ;) of wordt het nu IUI?

20. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik heb me een paar dagen geleden al eens gemeld omdat ik bij mij vermoedelijk pco is vastgesteld. Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en we gaan nu echt het traject in van onderzoeken e.d. Ik vind het fijn om ergens mijn verhaal kwijt te kunnen en hoop dat dat hier kan.
    Vandaag weer een inwendig onderzoek gehad. Ik vind dat toch echt niet prettig... We waren ook op gesprek bij de verkeerde arts (dat was de eerste mededeling die hij had :( ), maar uiteindelijk heeft hij ons wel goed vergeholpen. Ik heb meteen bloed moeten laten prikken en vragenlijsten meegekregen om in te vullen en over 2 weken weer een afspraak, maar nu met de goede arts.

@ Diddlina: wat is een vrouwenlichaam toch gek he? Eerst 8 en nu nog 3. Hopelijk is het een goed teken! Toch weer spannend dus!
    @ Mila: Voor jou dus ook nog even spannend!

Voor de zwangeren: Wat fijn dat het bij jullie zover is! Wij hopen gewoon dat het voor ons, de rest, ook snel zo mag zijn!

Deel Deze Pagina