Milla, wat fijn meid! Gelukkig dus een hoop stress om 'niets'! (het is natuurlijk niet niets.... maar je snapt wat ik bedoel he?) Lekker dat je eindelijk weer eens op de wachtbank zit, deze cyclus heeft nu wel lang genoeg geduurd! Maareh... ik hoop dat deze cyclus nog veeeeeeeel langer duurt, 9 maanden langer! Spannend dat jullie zo goed als gelijk oplopen, 3x zo hard duimen dus!
@ VeraV: Ik weet er ook niet zo veel van, maar er is een verschil tussen cystes die zich gevuld hebben met bloed en eitjes die zijn blijven zitten, die noemen ze ook wel eens cystes. Wat het slijm en je borsten betreft zou ik denken dat je rond je eisprong zit en aan het klussen slaan, je weet maar nooit @ makkie: ik denk dat ik iets gemist heb van dat je kleintje mocht komen... wordt het ingeleid? @ milla: gelukkig maar nu duimen én waaaachten (vreselijk altijd hé). Oja, wij gaan ervoor met 3 eitjes. Ik heb al cyclussen achter de rug met 4 dus geen probleem .De kans is inderdaad heel klein dat ze allemaal bevrucht worden en dan nog innestelen dus daar gaan wij vannuit @ meisje: spannend hé, nu dat vreselijke lange wachten nog (duim duim!)
Nee hoor, je hebt niets gemist! Ik bedoelde dat de kleine nu thuis mag komen.... als de bevalling begint mag ik dus proberen thuis te bevallen en hoe ik niet per se naar het ziekenhuis (bij 37 weken is dat) Jee, wat toevallig dat jullie nu met z'n 3en gelijk lopen! Snap Milla dat dat aan de ene kant ook weer niet fijn is.... maar wellicht is het een teken!
@ makkie: ach zo bedoelde je het, ik dacht al dat er iets niet klopte . Hier is dit niet zo vanzelfsprekend want hier gaat 95% in het ziekenhuis bevallen... Het is inderdaad leuk om samen af te tellen, maar het maakt je bang voor de teleurstelling als anderen wel zwanger blijken en je er zelf voor de zoveelste keer niet bij bent. (Alhoewel we het natuurlijk iedereen gunnen!). Ik hoop er in ieder geval niet te hard op anders had het de vorige keer ook al wel "raak" geweest. Ik heb nu eigenlijk al mijn zinnen al op IVF gezet en hoop dat dat gaat helpen!
ja, dat gevoel snap ik helemaal! Tis heel dubbel, natuurlijk gun je het een ander, maar jezelf toch net ietjes meer en dat is logisch! En als je dan niet zwanger blijkt, maar een ander wel, dan is dat moeilijk ja..... we duimen dus voor 3 keer roze!
Dat vind ik ook zo moeilijk aan met ons drieën af te tellen, ik weet nog als de dag van gister dat ik samen met Poohbear en Thamara mijn NOD had en dat ik alle tekenen had en echt dacht dat het raak was. Zij gingen beiden in het roze en ik werd ongesteld. Dat hakt er zo enorm in! Ik gunde het hen ontzettend, zelfs net zo veel als me zelf, en was oprecht blij voor hen, maar heb daar echt veel verdriet van gehad. Weet je wat ook zo moeilijk is.. van het oude clubje van bijna 20 meiden, zijn alleen Meisje, Linda, Didlina (schrijft nu ook al heel lang mee) en ik nog steeds niet zwanger. Vind het super als iemand van jullie zwanger is of wanneer jullie allemaal zwanger zijn, maar ben ook erg bang als enige en laatste over te blijven Vind het zo erg dat het clubje steeds kleiner wordt, en tegelijkertijd gun ik het iedereen. Stom he.. Ben bang dat dat heel veel pijn zal doen. Gun dat overigens niemand.
dat gevoel van alleen overblijven herken ik wel hoor Milla. Elke ochtend als ik het forum las voor ik naar mn werk ging, waren er wel nieuwe zwangere meiden bij. Welk topic je ook opende, roze all around! Heb het daar ook moeilijk me gehad. Helemaal toen er 2 collega's wel "makkelijk" zwanger werden! Tranen met tuiten heb ik gehuild ook omdat ik mezelf een jaloers kreng vond.
@ milla: we gaan ervanuit dat we in ieder geval allemaal zwanger zullen worden, de een al wat sneller dan de andere, maar daar laten we ons niet door kennen... toch?! Afgesproken?! (stoere praat van mezelf, zit al dagen te fantaseren over sint en kerst en hoe leuk het zou zijn om te kunnen vertellen dat ik zwanger ben, maar ben héél bang dat het weer niets zal zijn. Zoals ik nogal heb aangegeven geloof ik er niet meer in en heb ik mijn zinnen op ivf gezet). @ poohbear: dan hebben de tranen geluk gebracht, ik hoop dat de mijne hun werk ook al gedaan hebben dan
Hoi allemaal, Ik wilde het vervolg van mijn verhaal hier even kwijt. Een paar dagen geleden dacht ik namelijk dat ik waarschijnlijk pcos had, maar het lijkt erop dat er waarschijnlijk helemaal niks mis met me is. Nou ja, ik menstrueer nog altijd niet, dus er zou wel iets mis kunnen zijn in theorie, maar het zou nog geheel ontpillen kunnen zijn. Ik ben daar verschrikkelijk dankbaar voor. Ik had afgelopen donderdag een echo in het ziekenhuis. Daar zagen ze meerdere blaasjes op allebei de eierstokken. De vrouw, die de echo deed, die zei meteen dat het cystes waren en schreef op het formulier als conclusie; Waarschijnlijk PCO. Ze gaf als advies bloed onderzoek en een verwijzing voor naar een pco kliniek of fertiliteits kliniek indien ik een kinder wens had. Je kunt begrijpen dat ik me te pletter schrok. En ik was al heel erg gestresst. De dag erna ben ik met mijn vriend naar de huisarts gegaan en daar kreeg ik een compleet ander verhaal te horen. Ik geloof dat de huisarts een iets ander beeld had verwacht, maar volgens haar betekende mijn echo niks. Er hoefde niks aan de hand te zijn. Ik begreep er niks meer van. Daar zat ik met een papiertje, waarop stond dat ik verwezen moest worden naar een fertiliteits kliniek enne krijg ik te horen dat er waarschijnlijk niks mis met me is. Wat moet ik nu geloven? Volgens de huisarts zouden bij pcos de cystes op de eierstokken veel groter zijn dan wat ze bij mij zag. Volgens haar waren het geen cystes, maar eiblaasjes. Mijn echo kon passen bij een gezonde jonge vrouw, die gewoon menstrueerde. Niks mis mee. Behalve dan dat ik niet menstrueerde, maar ze geloofde dat dat een kwestie van tijd was. Ik was ongelooflijk opgelucht. De schrik zit er echter nog wel een beetje in. Ik ga het eerstkomende jaar dan ook echt niet meer terug hiervoor naar de huisarts! Vanwege die compleet verschillende meningen omtrent mijn echo's heb ik zelf ook wat op internet gezocht. Tot mijn verbazing is het helemaal niet ongewoon voor normale eierstokken om meerdere eiblaasjes te hebben. Ow, voor geinteresseerden: http://www.obgyn.net/ultrasound/ultraso ... ry/gallery http://www.massgeneral.org/pcos/images/ ... varies.jpg http://brighamrad.harvard.edu/education/online/US/ Ik was zo opgelucht. Nu is het dan maar afwachten op een menstruatie. Ik wens iedereen heel veel succes! Groetjes, Vera
@ VeraV: Ik zou als ik van jou was en je geduld betreft zwanger raken zwaar op de proef gesteld wordt toch nog een derde mening vragen. Ik zie dat jouw cyclus toch wel erg lang is, met nog steeds geen ongi in het zicht. Ik begrijp dat je blij bent dat de ene zegt dat er niets mis is, maar het lijkt me toch niet zo als ik jouw verhaal lees. Ik zou nog iemand anders raadplegen. Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt dat ik zo "negatief" overkom want het is enkel mijn bedoeling om je te helpen! Weet je trouwens hoe groot de blaasjes waren? Of er een eisprong op komst was? Als je geen eisprong gehad hebt, volgt er geen spontane ongi!
eerlijk gezegd vind ik het ook maar een beetje een rare reactie van je huisarts verav, eiblaajses worden nog wel eens cyctes genoemd dus vandaar misschien de verwarring... ik sluit me bij didlina aan...
Het is de hoogste tijd om hier maar eens aan te schuiven bij het PCO clubje. Ben al langer lid maar het is er nooit wat van gekomen. Het zit namelijk zo dat ik nog nooit ongesteld ben geworden uit mezelf en ik ben nu 27 jaar! ik ben mijn zus, die huisarts is, ook zeer dankbaar dat ze mij zo snel in de MMM wist te krijgen.Tsja..want vanzelf lukt het toch niet...kan wel wachten totdat ik een ons weeg! As. maart 2009 zijn we dan al 4 jaar bezig. Pfff...ik hoop echt niet dat het zover komt Ten eerste heb ik ruim een jaar alle soorten en maten clomid geslikt zonder resultaat. Vervolgens zijn we doorverwezen naar het VU voor nader onderzoek. HSG en kijkoperatie volgden en gelukkig zijn de zwemmers van mijn vriend goed. Nu zijn we al zoooo lang bezig met hormonen prikken. Het kost bij mij heel veel moeite om 1 à 2 dominante follikels te krijgen. Er was altijd wel wat. Zoeken naar de juiste dosering, overstimulatie of helemaal niks etc. Ik heb nog maar 4 eisprongen gehad! Paar dagen geleden als het goed is dus de 4e. Ik moet erbij zeggen dat het bij de laatste poging supertje vlot ging. Ben nu ook onder behandeling bij een acupunctuur. Ik mag de 26e testen....maar ik heb daar niet zo'n goed gevoel over Liefs, waterlelie
Welkom Waterlelie! Welja, sluit je vooral aan bij het 'testers'-clubje! (hihi, Milla, Didlina en ik heten je van harte welkom!) Hopelijk is jouw aanwezigheid hier in dit topic van HELE korte duur, en is jouw vierde eisprong 'your lucky one' geweest! X
klinkt veelbelovend waterlelie, mijn visie op pco met de zwangeren hiervoor was altijd, als het ene keer vlekkenloos gaat dan komt het vaak goed, dus ik hoop dat het ook voor jou geldt! zelf ga ik volgende week voor het eerst naar acupunctuur dus ik ben benieuwd!
Nou Linda, laten we maar duimen dat acupunctuur voor jullie hét wondermiddel is, en dat jullie IVF-poging de eerst volgende week 1 (of zelfs 2?!) 'geprikte' beebjes oplevert!
Het is inderdaad veelbelovend! Ik heb hiervoor nooit een cyclus gehad van 24 dagen. De eerste stap is iig gezet Ach ja...je moet er wat voor over hebben maar dan krijg je ook wat Mocht het deze keer niet goed gaan( was eerst erg positief maar nu voelt het niet goed ) dan blijf ik zeker bij haar onder behandeling. Puur voor de rust en de blokkades in mijn lichaam. Liefs
ik doe het in eerste instantie idd voor de rust en als het dan ook nog bijdraagt aan de behandeling... wie weet... ben nu zowieso wat minder positief dus we zullen zien, ach ja in de ww zal ik mijzelf als vanouds ook wel weer gek maken.