PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou Linda, ik heb ook écht wel eens mijn dips hoor.
    Maar ik laat ze nu NIET toe!
    De decembermaand is veel te gezellig voor gegrien van mij!
    En een kindje komt er toch wel, het is alleen de vraag wanneer!
    Want als het ons samen niet zou lukken (waar ik helemáál niet vanuit ga!) dan zouden wij denk ik ook adoptie wel een optie vinden. En ik weet dat dat een HELE grote impact heeft, maar onze kinderwens en onze liefde voor elkaar overwint ALLES, daar ben ik heilig van overtuigd.
    (klinkt wat zweverig maar zo voelt het voor ons écht!)

Dus eehhhh Linda, mocht jij behoefte hebben aan 'positive thinking' dan moet je bij mij aan de bel trekken!
    :whistle:

2. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Meisje; HALELUJA!

Lieve meiden hier; heb echt heel veel bewondering voor jullie! En wens jullie zo ontzettend veel geluk toe!

3. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, alles gaat goed met mijn kindje, ze is goed aan het opknappen, ontzettend lief dat je er aan denkt, tnx!

@ Meisje, inderdaad zo zie ik het ook!

Ik heb de laatste maanden zo gezocht naar houvast, ik wilde zooo graag wat grip! Ik heb me soms bezorgd gemaakt om dingen die achter af mee vielen, ik heb heel wat afgegoogled om maar wat houvast te krijgen op dingen die ik niet onder controle had, ik ging zelfs eerder testen omdat ik dan tenminste iets kon doen! Ik ben ook goed in uitrekenen wanneer ik eventueel zou zijn uitgerekend.
    Maar het gekke is, wat ik ook doe, ik vind toch nooit zekerheid, want die is er verdorie nu een maal niet!
    Niet door pendels, niet door een prachtige eisprong, niet door een hoge temp, niet door gevoelens van mezelf of andere over een betreffende cyclus, niet door dromen, nergens door.. Er is geen god, geen pendel, geen oma in de hemel of wat dan ook die beslist of het lukt of niet, het hangt iedere ronde weer af van.. ja waarvan eigenlijk... van de natuur? Waarschijnlijk, ik weet het niet..
    Ik doe alles wat in mijn macht ligt om zwanger te worden, ik spuit, we vrijen om de dag in de vruchtbare periode, zelfs als we ziek zijn of onenigheid hebben, ik ben van ziekenhuis overgestapt naar kliniek, ik lig met mijn benen wijdt 5 x per maand in een stoel onder het toeziend oog van een wildvreemde man, zelfs als ik ongesteld ben! Ik plan mijn agenda zo in dat ik geen follikelmeting mis, en Ik stop vreemde bolletjes op een vreemde plek voor medicijnen.. Ik doe alles, ALLES!
    Dus: Waarom zou ik mezelf dan verder nog gek maken om iets wat ik niet in de hand heb! Het is toch even dwaas als via de google of de pendel, het weer of de tijd proberen te beïnvloeden of er grip op te krijgen?! Hoe druk ik me er ook over maak, wat ik ook doe of verzin ik heb het verder toch niet in de hand!

Genoeg dus. Voor mij ook een fijne decembermaand zonder cyclusstress of zorgen. We zien het wel, meer doen als wat ik doe kan ik niet... Verder dus maar loslaten. Ik ga me concentreren op de fijne dingen; op de gezichtjes van de kinderen a.s. vrijdag met pakjes avond, op de kerstvakantie, op het huis warm inrichten, ik ga lekker burgelijk appeltaart bakken, en kerstverhaaltjes voorlezen. Dromen over sneeuwvlokjes die misschien wel echt gaan vallen. Ook wil ik sterretjes laten branden op oudjaarsavond, daarna met mijn kindjes omringt door dekens buiten het vuurwerk bekijken en dromen over een nieuw jaar, over de eenvoudige dingen die al gelukkig maken.
    Kortom December here I come!

Willen jullie me helpen als ik het me even niet meer herinner? ;)

Nog een nachtje en dan is het december :D

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    een heel mooi berichtje, vooral het eerste deel is iets wat ik heel erg herken. Ik denk dat het ook de reden is na mijn 1e mislukte ivf dat ik nu acu ga doen. Je hebt zo ontzettend de behoefte om toch nog zelf iets te kunnen doen. Na de 1e ivf is namelijk voor mij denk ik de grootste klap geweest, het besef dat ik er zelf niet zoveel aan kan doen, dat we moeten afwachten, dat het dus echt twee kanten op kan gaan. Morgen 1 dec. ik heb er naar uitgekeken, eindelijk die lange novembermaand voorbij, misschien mogen we in december weer beginnen met spuiten. De andere kant is dat de decembermaand zo ontzettend dubbel voelt. Gelukkig kan ik het wel opbrengen om het huisje gezellig te maken. Jullie ook nog een fijne vrije dag!

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hey dames,

Fijn om te lezen dat jullie allemaal zo positief zijn! Knuffel voor degene die ongsteld zijn geworden!

Mijn verhaal in het kort. Nou 3 jaar geprobeerd, 6 rondes Chlomid waarvan 4 met 150 mg. 1 ronde pregnyl, maar hoefde dan niet meer omdat ik zelf eisprong heb. Dan op vakantie gegaan en toch geklust, en raak! Dat is mijn meisje geworden. Nu nog niet echt bezig maar geen bescherming....mijn cyclus is geen punt op te trekken. Laatste ronde was 26 dagen dus kei goed! Als mijn meis 1 jaar is willen we terug gaan naar de gynae voor misschien weer Chlomid... Als het niet gelukt is daarvoor hihi.

Groetjes,
    Miranda

6. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla & meisje: hopelijk komt jullie droom (wens) nog voor kerst uit! Bij mij zal het hopelijk voor in het nieuwe jaar zijn... Dan kunnen jullie het alvast een keertje voor doen ;)

@ linda: de medicatie die jij nu neemt is dat deze die je in een kunstmatige menopauze brengt?

Ik heb vandaag heel de papiermolen aangekregen voor de ivf. Ga zo dadelijk naar het ziekenfonds om alles zo snel mogelijk in orde te krijgen zodat we zo snel mogelijk kunnen beginnen... Ik hoop dat onze laatste kans dan eindelijk zal werken en 2009 ons een mooi beebje zal brengen met alles erop en eraan! (En jullie ook natuurlijk ;) )

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Miranda: nu maar hopen dat je helemaal niet naar de gyn hoeft, en dat je dit keer gewoon uit jezelf zwanger wordt meid!

@ Milla: Amen. ( ;) )
    Enneehhhhh meld even wanneer die appeltaart klaar is. Ik heb wel trek namelijk :D !

Verder niks te melden eigenlijk. Het is heel rustig op het werk, dus ik hang hier veel rond. Relaxed is dat hoor, als je niet in je wachtweken zit en dus gewoon wat rond kunt struinen hier.

X

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi lieve meiden,

Ik kom even melden dat ik voorlopig een beetje afstand neem van het forum, dat wil zeggen, ik kom nog regelmatig kijken en posten, maar niet meer zo vaak. Ik heb er echt genoeg van zoveel met 'zwanger worden' bezig te zijn. We zijn al zo lang bezig, het kost me zoveel tijd en nu het al weer december is besef ik des te meer dat het jaar voorbij is gevlogen en ik zoveel andere dingen met die tijd had kunnen doen.
    Begrijp me niet verkeerd want we blijven bezig met spuiten naar de kliniek gaan enz. Maar meer kunnen we ook niet doen.
    Ik ben altijd een bezig type geweest, voor we de mmm in gingen was ik in mijn vrije tijd een boek aan het schrijven, deed cursussen besteede veel tijd aan van alles en nog wat, maar het laatste jaar ben ik voornamelijk in die tijd met zwanger worden bezig geweest door me druk te maken, te schrijven op het forum of te googelen en surfen. Ik dacht steeds bepaalde hobby's wel weer op te pakken als ik eenmaal zwanger zou zijn, maar nu ik dat nog steeds niet ben, vind ik het zonde alles maar te laten liggen in de hoop dat het ooit gebeurd. Ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn en dingen los laten, zodat ik ook weer energie en tijd heb voor andere dingen. 2008 heeft naast de zorg voor mijn kinderen en wat andere dingen voornamelijk in het teken gestaan van zwanger worden,en dat wil ik niet langer. Ik heb er toch geen invloed op, en andere dingen zijn ook belangrijk.
    Natuurlijk blijf ik jullie volgen en ondersteunen en op de hoogte houden, maar wat minder frequent als tot nu toe. Hoop dat jullie het een beetje snappen.

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Milla!

Mijn eerste reactie is: Jammer...
    Maar mijn tweede reactie is zeker zo belangrijk, en dat is: HEEL GOED!
    Je hebt groot gelijk, en bent natuurlijk gewoon nog steeds van harte welkom bij 'ons'.
    En als je boek uitkomt, laat je het dan ook even weten?
    Want dan ben ik de eerste koper! :D ;)

Liefs, en hopelijk toch tot gauw he! (want jij verdwijnt niet helemaal, daar ben ik van overtuigd!).

X

10. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Lieve Milla,

Sluit me helemaal bij meisje aan!

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @didlina: volgens mij zorgt het niet voor een namaak 'menopauze' maar dat weet ik niet zeker, misschien wel in ieder geval wordt ik niet ongi omdat mijn lichaam nu geen of nauwelijks baarmoederslijm aanmaakt, anders zou de endometriose erger kunnen worden, volgende week dinsdag echo, ben erg benieuwd want ik voel m'n eierstokken nog veel, de cyste links zit er in ieder geval nog......

12. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    (wat zijn we toch weer lekker eensgezind he meissie ;) )

13. Milla

Milla Niet meer actief

Nee hoor ik verdwijn ook niet helemaal :)
    Ik wil zeker ook blijven volgen hoe het met jullie gaat!
    Maar in plaats van gemiddeld 6 x per dag wil ik voortaan maar een keer in de paar dagen even kijken en reageren ;)
    En op speciale momenten van jullie (Linda's en didlina's IVF) en in de laatste dagen van mijn eigen wachtweken en die van Meisje denk ik dat ik sowieso wat meer aanwezig zal zijn.
    Maar niet meer zoveel als tot nu toe! ;)

Enneh mijn boek dat duurt nog wel een tijdje hoor, maar als het zover is dan meld ik het wel ;)

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    (gokje, gaat het over zwanger worden? Want dan zou het best wel eens een bestseller kunnen worden!)

15. Milla

Milla Niet meer actief

Nee :) .. ik schrijf sowieso geen medisch informatieve boeken of autobiografische verhalen maar een thriller, trouwens de mmm valt misschien meer onder het genre 'horror'! ;)

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    kom net terug van weekende texel..effe spieken of er nog nieuws is....
    Knuffel!

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Herken het wel hoor milla, ik spreek steeds met mezelf af om 1x per dag te kijken, thuis lukt dat wel maar soms ga ik op het werk ook stiekum ff kijken. Ach ja het is ff afkicken he!

18. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ milla: ik ga je toch missen hoor, maar ik begrijp je zeker en vast (ik heb ook soms zo'n momenten!). Ik hoop toch stiekem dat je niet kan afkicken ;) (eneuh, ben toch ook benieuwd naar dat boek van je!)

@ linda: ik zou een neusspray moeten gebruiken om me in een soort menopauze te brengen, maar meer weet ik pas op 15dec... zou wel min of meer hetzelfde effect kunnen hebben als wat jij nu gebruikt hé?!...

@ makkie: wat een mooie, leuke foto heb je daar! Echt leuk, heb je dat zelf gedaan?

@ poohbear: hoe gaat het met jouw kleintje?

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    didlina Ik denk dat het wat anders is wat jij bedoelt. Wat ik nu slik is echt tegen de endometriose en heeft in die zin niks met de ivf te maken.

Met ivf krijg je bij het 'lange protocol' eerst een medicijn die idd als het ware al je eigen hormoonhuishouding platlegt. Bij mij heet dat decpeptyl maar dat zijn spuiten, ik heb idd ook al van neussprays gehoord.

Waarschijnlijk wordt je na een paar dagen ongi en daarna begin je dan (net als eerder) met de stimulatie (in mijn geval puregon).

De neusspray is als het ware het medicijn wat erbij komt met ivf, verder krijg je vaak na een terugplaatsing van een embryo nog medicijnen zoals progesteron.

Maar ik heb inmiddels al door dat de protocollen per ziekenhuis verschillen en ook in Belgie en Duitsland doen ze het soms anders maar het komt min of meer op hetzelfde neer.

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Poeh, al die verhalen over IVF voorbereidingen, wachtweken, afkicken/er minder mee bezig zijn, het blijft heftig hoor..... hoop zo dat we hier begin 2009 juist hele andere verhalen kunnen lezen! Ik duim nog steeds elke dag voor jullie hoor meiden! (maar ben nu zo bezig met mijn aankomende bevalling, dat ik soms weinig energie heb... sorry... dat is helemaal niet ego bedoeld, maar kan er niets aan doen!) In 2009 gaan jullie allemaal door naar de overkant hoor!

xxx Makkie

Share This Page