PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Hoe gaat het met iedereen?
    Meisje wanneer heb jij jou eerste fm?
    Ik heb vanmiddag mijn eerste fm, omdat er de vorige cyclus pas na 4 weken wat te zien was, verwacht ik er niet veel van, ik hou jullie op de hoogte!

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey dames!

@ Milla: ben benieuwd of er bij jou al iets te zien is! Ik heb mijn eerste fm a.s. maandag! (dat is dan dag 12).

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    succes met jullie fm's ik moet dinsdagavond voor de echo!

4. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ Linda: bedankt voor de verduidelijking, ik begin het te snappen denk ik. Al begrijp ik niet waarom je eerst alles wil stilleggen, ongi worden en dan spuiten... Dan is je eigen lichaam toch al opnieuw bezig met vanalles?! Toch ingewikkeld hoor :(
    Ik zal er maar niet te veel over nadenken en gewoon doen wat ze zeggen...

@ meisje en milla: succes met jullie fm

@ makkie: heel bergijpelijk hoor, als straks je kleintje er is zal je vast nog minder energie over hebben ;)
    Het is in ieder geval lief dat je ons blijft steunen!

@ poohbear: hoe gaat het met jou en je kleintje?

5. Milla

Milla Niet meer actief

@ All, goed nieuws!
    de cyste rechts van 4cm is inmiddels weer geslonken tot 15mm en links zat een follikel in de groei van nu 9x11mm. Omdat het de vorige keer in sneltrein vaart is gegroeid mag ik zaterdag al terug komen en ik zit nog maar op cyclusdag 9! Vorige keer moest ik wachten tot cyclusdag 30 ofzo voor een eisprong, nu ziet het er beter uit! Hoop nu wat eerder mijn eisprong te krijgen.

@ Linda, spannend dinsdag een echo, mag je dan meteen met de decapeptyl beginnen? Welk medicijn gebruik je op dit moment tegen de endometriose?

@ Meisje, ik hoop dat er volgende week bij jou ook wat te zien is voel je al iets? wie weet gaan we weer gelijk op.

@ Didlina, hoe gaat het met jou, krijg je nu helemaal geen echo's of niks?
    Kan er ook niets groeien nu? Ik herinner me van Cira dat ze zwanger werd toen ze ook een maandje geen medicijnen gebruikte, vandaar mijn vraag.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om echt afstand te nemen. Is toch lastig als je met je hoofd bij het een bent en met je gevoel bij het ander. Werkt niet lekker.. Ik denk dus dat afstand nemen ook niet de oplossing is.. Lastig.. ik ben nog een weg aan het vinden, maar kom toch steeds weer kijken op het forum. Werkt dus niet echt.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Goed nieuws Milla! 'De ronde' bij mij was ook kort, al op cd 12/13 een eisprong. (cd 10 ei van 15 mm, cd 12 ovitrelle spuit voor eisprong gehad) Ging ineens als een trein dat spuiten. Wie weet een teken?

7. Milla

Milla Niet meer actief

@ Makkie, bedankt voor je lieve reacties hier en op mijn topic. Voor jou nog maar 2 daagjes, of krijg je een echt sinterklaascadeautje? spannend!
    Ik kom regelmatig kijken hoe het met je gaat, ben benieuwd!

8. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Wow Milla, dat is inderdaad goed nieuws! Wel fijn he als het een beetje opschiet. Bij mij was het de vorige keer ook: binnen 14 dagen al een eisprong :)

Hier verder niets speciaals...ben nu even zonder hormonen en echo's. Wel weer even wennen hoor. Omdat er nu geen eitjes groeien voel ik me helemaal niet vrouwelijk. Het voelt zo doods aan :(
    Ik kan niet wachten om met vakantie te gaan! En daarna weer beginnen met de behandeling..JEEJJ

9. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ makkie: spannend hé, je kijkt er vast naar uit!?

@ milla: wat goed zeg, ik duim voor je dat dit het "lucky" eitje wordt! ;)

Ik heb geen echo's, ik maak uit mezelf toch geen eisprong en dan krijg ik steeds enkele dagen bloedverlies, dan wel dan niet. Dus ben even aan de pil zodat ik nergens last van heb...
    15 dec weet ik meer, intussen afwachten en hopen dat de papiermolen snel in orde is anders kunnen we niet starten...

De sint heeft niets voor me, de kerstman ook niet dus ik heb mijn hoop in de paashaas gesteld :D

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    effe kijken bij mn pco meisjes!
    Milla, mn gyn zei, een vroeg ei is een goed ei...dus toitoitoi!
    Laat de kerstman je wat moois brengen!

@didlina, waarom heb jij geen tussentijdse echo's? Ik zou dan helemaal gek woren. Kijk, 2-3 x per week naar het ziekenhuis is ook nie talles, maar je weet wel precies hoe de zaken er voor staan!

@all, sterkte met alles!
    Ik zit sinds gisteren thuis, om effe op adem te komen. Merk toch dat dat jaar mmm, stress op mn werk en de bekken instabiliteit/zangerschap, nu zn tol beginnen te eisen. Ik moet maandag naar de gyn en de verlosk om te besrpeken hoe we nu verder gaan. Eigenlijk zou ik liever halve dagen gaan werken!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Houd jij je maar eens lekker rustig Pooh!
    Dat is het beste voor jou en je beebje!

12. VeraV

VeraV Actief lid

Oct 31, 2008
    116
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb mogelijk pcos. Althans, de echo van mijn eierstokken gaf een abnormaal beeld. Er is nog bloedonderzoek nodig om te bepalen of ik echt pcos heb. Ik ben nu vier maanden gestopt met de pil en menstrueer nog steeds niet. Dus ik voel de bui wel hangen.

Het is wel heel bizar allemaal, want drie a vier jaar geleden, toen ik begon met de pil, had ik altijd een super regelmatige menstruatie. Ik ben zelfs een keer ongewenst zwanger geraakt. Helaas ben ik het bewijs dus dat echt iedereen ineens verminderd vruchtbaar kan blijken en pcos kan hebben. Ik moet nu een paar weken wachten totdat ik bij de gyn terecht kan voor verder onderzoek.

Nu heb ik sinds een paar dagen echt last van mijn borsten. Ze voelen opgezwollen. Is dat iets dat bij pcos hoort? Of zou dat meer wijzen op een cyclus?

Ook had ik een drie dagen geleden 's avonds ineens heel veel echt elastisch rekbaar slijm. Tot dusver echter nog geen eisprong gezien (alleen negatieve ovulatie testen en temperatuur blijft laag). Kan dat voorkomen bij pcos? En hoe moet ik dit allemaal interpreteren?

Bedankt voor alle info, die jullie me kunnen geven.

Vera

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Vera!
    Welkom hier (helaas!).
    Even antwoord op jouw vragen:
    Die pijnlijke borsten is niet echt iets wat met PCOS te maken heeft volgens mij. Het is meer een symptoom wat veel vrouwen hebben vóór hun menstruatie of als ze zwanger blijken te zijn. Het is dan dus vaak een hormonale kwestie.
    En over dat rekbare slijm, tja, dat weet ik niet. Meestal duidt dat toch wel op een naderende eisprong (hoewel ik, en ik meen Milla van dit forum dat ook wel eens in het tweede deel van onze cyclus gehad hebben).
    Ik hoop dat de gyn jouw vragen straks allemaal goed kan beantwoorden, en anders ben je natuurlijk ook altijd van harte welkom hier!
    X

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja ik kijk er zeker naar uit! Ben het nog niet zat hoor, maar de kleine mag van mij nu wel snel gaan komen!

Ennuh, die paashaas is echt een toffe gast hoor, hij heeft mij toen ook geholpen! (ben afgelopen pasen zwanger geraakt...)

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

Vera, ik herken veel van jou klachtjes. Je lichaam is druk met van alles, terwijl er uiteindelijk niets gebeurd... dat had ik tenminste... pijnlijke boobs dagen lang... geen ongi of zwanger. Rekbaarslijm, maar geen eisprong te bekennen! Ik had altijd erg veel last van mijn lijf voordat ik aan de hormonen ging om het allemaal te reguleren. Dus het kan best hoor! Je lijf wilt wel, maar het komt niet....

Succes meid, hopelijk kan je gyn je straks goed helpen en ben je dichterbij een wondertje!

16. VeraV

VeraV Actief lid

Oct 31, 2008
    116
    0
    0
    Hoi Makkie,

En jij had helemaal geen cycli? Wanneer ging de pijn in je borsten dan weg? Kwam er dan toch iets van een menstruatie aan? En is het bij jou naderhand nog een beetje recht getrokken? Hoe kwam jij erachter dat je pcos had? Had jij vroeger ook een regelmatige cyclus, zoals ik dat had misschien?
    Ik begrijp dat je nu zwanger bent. Wilde dat een beetje vlot lukken? Sloeg de medicatie goed aan?

Groetjes,
    Vera

17. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Vera,
    Welkom!
    Tja lastig om antwoord te geven op je vragen, maar gezien je symptomen, denk ik dat je een eisprong gehad hebt vlak voor je die pijnlijke borsten kreeg (progesteron is het hormoon dat zorgt voor pijnlijke borsten) Omdat het allebei 3 dagen geleden is denk ik dat je 3 dagen geleden een eisprong hebt gehad. Vlak voor je ongesteld wordt kun je ook rekbaar slijmverliezen maar meestal heb je dan al zeker een dikke week gevoelige borsten gehad.

Ik denk zelf dat een baarmoeder mond open gaat staan als je vruchtbaar bent of ongi wordt en dat geeft slijmverlies. Verschil tussen het vruchtbare slijm en slijm in de tweede fase is dat alles bij vruchtbaarslijm veel vochtiger is en niet alleen slijm bevat (sorry voor de details) en dat bij het slijm in de tweede fase je alleen wat slijm verlies hebt, maar dat alles verder vrij droog is.
    Nou ja, wat een verhaal ook, hopelijk kun je er wat mee.
    ik vermoed dat je binnen 2 weken ongesteld wordt of zwanger bent.

@ Didlina of het nu de kerstman is of de paashaas, Sint maarten, 3 koningen, of een andere heilige het maakt me geen donder uit, als iets er maar voor zorgt dat we zo snel als bij ons allen mogelijk is zwanger worden :D

18. VeraV

VeraV Actief lid

Oct 31, 2008
    116
    0
    0
    Hoi Milla,

Ik kan geen ovulatie hebben gehad. Ik heb geen temp stijging gezien. En ik heb ook vrij veel ovulatie testjes gedaan de laatste tijd muv drie dagen rond 20 nov. De borsten zijn al een weekje bezig. Eerst was het subtiel en dacht ik steeds dat ik maar wat verzon. Maar ze worden langzaam steeds pijnlijker. Gisteren was het pas echt pijnlijk. Vandaag heb ik een betere bh aangedaan en is het al een stuk beter. Maar nog steeds kan ik ze goed voelen en zijn ze pijnlijk. Dat gedoe met mijn borsten kan alleen van progestron komen? Dat is niet iets dat ophoopt ofzo, omdat ik al die maanden geen cyclus heb gehad? Maar als het progestron is, waarom stijgt mijn temp dan niet?

Makkie, heb jij een verklaring gekregen van een dokter ofzo waarom jij zo last van je borsten kreeg, terwijl je niet ovuleerde?

Groetjes,
    Vera

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik had een cycli tussen de 6 en 11 weken. Maar ik vloeide ook bijna niet.... de pijn in mijn borsten bleef soms weken lang aanhouden. De ene keer wel de andere keer geen ongi. Uit mezelf werd het niet beter, dus doorverwezen naar de gyn en daar bleek uit een echo en bloedonderzoek PCO. Toen aan de hormonen (pilvorm) en later aan de injecties. Toen de 2e ronde met injecties zwanger geraakt! (totaal 21 maanden bezig geweest, waarvan een jaar in het ziekenhuis gelopen)

Hopelijk heb je hier wat aan meid!

20. Milla

Milla Niet meer actief

@ Vera, ik heb mijn reactie net voor jou antwoord wat aangepast, maar als jij 3 dagen geleden een eisprong hebt gehad, kan het zijn dat je temperatuur nog gaat stijgen.
    Een andere verklaring voor pijnlijke borsten dan progesteron of hcg heb ik niet.

Maar misschien heb je een verhoogd LH of een ander hormoon verhoogd, en is het net als wat makkie zegt gewoon toch een symptoom van PCOS, een vrouwenlichaam is een complex iets.

Share This Page