PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ meisje: wat vervelend! Even treuren maar dan snel weer er tegenaan! Hou de moed erin meis... dikke knuf *

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey dames,

Ik heb nog even gebeld met het ziekenhuis.
    Als ik namelijk vandaag begin aan de primolut, valt naar alle waarschijnlijkheid mijn eisprong de volgende ronde nét in de ski-vakantie van mijn vriend.
    Nu kunnen we dan wel het ingevroren zaad gebruiken, maar dat geniet vanzelfsprekend niet de voorkeur.
    Dus.... afgesproken dat ik volgende week woensdag weer een echo krijg, als er dan niks te zien is begin ik dán met de primolut (en met een beetje geluk is er alsnog iets te zien!).

Zo, zijn jullie weer op de hoogte!

X

3. Milla

Milla Niet meer actief

Hey Meisje,
    Dat is goed nieuws, ik hoop voor je dat er dan alsnog iets te zien is hoor!
    Ik wil je niet blij maken met een dode mus, maar heb ook een paar keer follikeltjes gehad van rond de 10mm maar in mijn geval groeien ze vanaf 10mm tot nu toe altijd door!
    Alleen een vraagje, stel je voor dat er volgende week woensdag wat zit, heb je dan niet een probleem met IUI aangezien het daarna meteen kerst en weekend is en ze op die dagen (zover ik weet dan) in het MMC geen IUI doen?
    Hoe dan ook ik duim nog even door!

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Goeie vraag Milla, nouja klussen kan natuurlijk altijd, nou dan gaan we dus nog even broeden meisje! Wie weet maken jullie een mooi kerstengeltje :) We duimen dus nog even door! Misschien woensdag dus wel een bijzondere dag:

Milla: natuurlijk een positieve test :)
    Meisje: mooi eitje en dus 2 weken later een positieve test :)
    Linda: 1e spuit dus 6 weken later positieve test :)

5. Milla

Milla Niet meer actief

Haha Linda, super die agenda die vind ik goed klinken!
    Laten we het zo afspreken!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Mooi rekensommetje ja!

Over dat weekend; ik begreep van mevrouw M. dat in de weekenden de artsen op de EHBO of de verloskamers dat doen.
    Tja, niet ideaal natuurlijk (je denkt dan toch dat zij het minder goed doen dan de standaard artsen), maar goed, beter iets dan niets he.
    En als het écht niet zou kunnen ivm de feestdagen, dan klussen we gewoon (lekker) zelf.
    Is ook prima!

X

7. Milla

Milla Niet meer actief

Nog even heel eerlijk over dat rekensommetje..

Ik heb van het weekend al met mijn mannetje beslist dat we niet gaan wachten tot kerst met testen..

Deze keer niet omdat ik geen geduld heb, want ik wil eerlijk waar niet eens eerder testen!..Maar: Als ik met kerst test en de test is negatief dan heb ik een rot kerst. Het is vooral voor de kinderen niet leuk, zij zullen het toch voelen ook al probeer ik het te verbloemen.. Ik wil dat zij het fijn hebben! Als de klap daarvoor komt is het met kerst beter te dragen. Mijn mannetje ziet dat verdriet van ons met kerst al helemaal niet zitten.
    De kans dat ik vals positief test is doordat ik na de eisprong nog 2 ampullen extra gezet heb (heb ik uitgerekend) ook aanwezig. Die onzekerheid wil ik niet hebben, dat lijkt me echt rot!

Na kerst testen is geen optie omdat het niet kan ivm het stoppen met de Utrogestan. Als het niet lukt, moet ik tussen kerst en nieuwjaar nog terecht kunnen voor een uitgansecho, anders loop ik het risico een ronde te missen (ook met Puregon die in de apotheek moet worden besteld, ze hebben alles in de kliniek maar werken dar met Gonal dus hebben geen Puregon)

Dusss.. Ik ga van te voren iedere dag een testje doen, en probeer mijn hoofd nuchter te houden, wordt het testje de laatste dagen voor NOD steeds vager dan ben ik niet zwanger. Wordt ie steeds duidelijker dan ben ik zwanger.. althans dat is mijn theorie, kans bestaat dan alsnog dat ik met kerst teleurgesteld wordt, maar dan heb ik wel mijn best gedaan.
    Het is gewoon een hele rotte timing die kerstdagen! Eerst leek me het nog wel bijzonder, maar het idee dan negatief te testen of in onzekerheid te zitten over een vaagpositieve test lijkt me vooral dan heel erg kl*te :( :(

Meisje, Linda en Didlina, ik weet dat jullie dit waarschijnlijk zullen begrijpen, maar als er anderen zijn die dit niet doen, bespaar me dan de reacties. Ik zie helaas geen andere mogelijkheid maar wil het wel met mijn pco-dinnetjes delen.

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @milla Ik zeg niets....:-#

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    8-[ snap het ook! :thumup: success!

10. Didlina

Didlina Actief lid

Aug 7, 2007
    386
    0
    0
    België
    @ meisje: ik duim dubbel en extra nu hoor! Dat moet gewoon een teken zijn ! :thumup:

@ milla: héél begrijpelijk, heb me er al wat over gezet maar vind het eigenlijk ook een heel pijnlijke periode... Heb helemaal niet zo veel zin in de feestdagen als andere jaren, ik hoop dat we snel 2009 zijn en verder kunnen...

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @milla, zeker dat ik je snap, anders zou je helemaal niet kunnen testen en dat is ook geen optie nu met de utrogestan... wat een gedoe he!

Wat een rotdagen eigenlijk zo rond kerst he, bah het voelt zo beladen... mijn rekensommetje vind ik niet meer zo positief klinken als vanmiddag eigenlijk.

Deel het helemaal didlina, gelukkig kunnen we samen naar de datum toeleven dat we aan de puregon kunnen beginnen, zou toch geweldig zijn dat we samen oplopen, kunnen we elkaar tips geven, schrijf je ook mee bij ivf-topic?

Meisje ik duim zo voor een ei, jij die altijd zo positief bent en dan nu weer gedoe zo vlak voor de kerst.

Vanmiddag ook nog rotnieuws op het werk, een collega is een kindje in de 22e maand vd zwangerschap verloren, door dit soort berichten heb ik helemaal het idee dat het zoooooooo ver weg kan zijn. Hierdoor ga ik ook altijd weer twijfelen over het terugplaatsingsaantal (1 of 2). Wij gaan waarsch. dit keer sowieso voor twee maar als je dit soort berichten hoort en je weet dat de risio's met twins nog groter zijn ga je weer zo twijfelen...

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Linda, ik heb even op je gereageerd in PB.

@ All, voor ons allemaal dus niet zo fijn die kerstdagen..
    Kan natuurlijk nog zo zijn at ik positief test, maar ik ga er niet vanuit.
    Als je al zo lang bezig bent en met al die eisprongen nooit zwanger wordt, ga je vanzelf steeds meer het vertrouwen verliezen. Maar goed moet ook positief proberen te bijven. De krampjes zijn nu weg, mijn hoop is gevestigd op een innesteling.

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hahaha Milla, wat een timing hebben we weer met zijn allen he!
    En inderdaad, daar gáát je mooie voornemen om niet te testen!
    Maar ik snap het heel goed hoor meid, die kerst is toch al 'gespannen' genoeg als iedereen weet waar je mee bezig bent (nou ja, in jouw geval dan toch je ouders en de mensen die je Hyves bijhouden), bij ons heb ik ook echt het gevoel dat iedereen me aan zit te kijken met een blik van 'ach gossie, wéér een kerst zonder kind'.
    Dus lekker testen meid, als dat jou net dat beetje extra rust geeft vooral wél doen! (en ik koop gewoon nog wat aandelen Clear Blue extra ;) ). En wat anderen er van vinden, doet toch totaal niet ter zake?!

Laten we (als we een dipje hebben de komende dagen) gewoon lekker aan elkaar denken (doe ik écht wel eens hoor!), en dan krijg ik gewoon een binnenpretje, wij als 'wanhopige meiden' met zijn allen aan het kerstdiner, de geboorte van een kind aan het vieren (haha, hoe dubbel kan het zijn he!). Gelukkig ben ik niet praktiserend katholiek, dus ik ga niet naar de kerk waar ik het heuglijke geboortefeest moet gaan zitten vieren! :D

X

14. Milla

Milla Niet meer actief

@ Meisje, Hahaha, wat weet jij het altijd lekker optimistisch en met humor te benaderen :D
    Ik heb wat kerst betreft een beetje een antroposofische instelling, wij zijn totaal niet christelijk, maar ben wel blij dat de dagen weer langer worden. Dus niet meer die donkere dagen, en moeilijk uit je bed komen ;)
    Betekent simpel weg gewoon kerstboom in huis, lekker veel eten enz. maar het jozef en maria verhaal en de kerk zijn niet aan ons besteed.

Misschien is dat een optie voor ons.. Die baby in die lelijke kribbe vergeten en vieren dat het licht weer terug komt, met andere woorden dat er dus BETERE TIJDEN aan komen. (letterlijk en figuurlijk dan...)

Enneh, ik zal ook met een gniffel aan ons allen denken als we tussen onze opgewekte familieleden 'gezellig' mee doen.

15. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey dames, ik lees net dat Elke29 (meen ik) een topic geopend heeft, dat ze 7 dagen na provera nog niet ongesteld is geworden.
    Daarom maar een testje er tegenaan gegooid, en ze blijkt hartstikke zwanger te zijn! :D
    Zij heeft hier toch ook meegeschreven?!

16. Milla

Milla Niet meer actief

@ meisje, ze schrijft bij het clomid topic, maar plaatst hier heel af en toe eens een reactie geloof ik..
    Wel bijzonder zeg.. geeft ook weer hoop natuurlijk. Heb jij gister nog een testje gedaan?

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, ik niet maar bij het lab in het ziekenhuis.
    Hihi, ik had al heel veel gepiest voor de echo (anders zie je altijd meer blaas dan eierstokken bij mij), dus toen ik nog een keer in een potje moest plassen zat er denk ik een halve centimeter in.
    Ik vroeg bij het lab of ze daar genoeg aan hadden, maar die dame daar wist het niet.
    Nou ja, ze hebben niet meer gebeld dat ik er nog wat druppels uit moest persen en ik heb contact opgenomen met biometrie en daar vertelden ze dat ik niet zwanger ben.

18. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wanneer verwacht je nu dan je nieuws cyclus meisje?

hihi ik had er nooit bij stil gestaan dat we met kerst de geboorte van dat lelijke kindje vieren haha, bij ons dus ook veel lichtjes in huis en lekker eten en nu dan ook een wijntje want dat kan dan weer wel :) ook geen gejozef en maria dus, ah hoewel stiekum denk ik dan, de nieuwe behandeling start kerstavond, misschien een nieuw start...?

Bij mijn familie is het wat minder beladen maar mijn zwager en schoonzusje maakten twee jaar geleden op kerstavond bekend dat ze zwanger waren, dat herinnert zich iedereen nog goed, en toen was ik ook overtijd (ja wanneer niet met pco). Nu kijkt iedereen als we met ons kleine nichtjes spelen, ach gut zie dan hoe leuk ze het kunnen heben... voel je je ook zo opgelaten.

Maar goed dat is maar 1 kerstdag en de rest van de vakantie gaan we lekker relaxen! Nu de laatste daagjes op het werk, bleh.

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ehmm... ja dat is dus even lastig.
    Hangt er van af wat er op de echo te zien is volgende week.
    Als er een (fatsoenlijk) ei zit, gaan we gewoon door deze ronde.
    Als er niks fatsoenlijks te zien is, en het baarmoederslijmvlies (leuk scrabble-woord trouwens) is nog steeds niet dik genoeg, dan pak ik primolut. Dan zou (*meisje bladert door haar agenda*) mijn eerste dag nieuwe menstruatie denk ik rond de jaarwisseling zijn.

20. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    ok ik heb het genoteerd ;) hihi moet wel uptodate blijven natuurlijk!

Share This Page