PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    cira balen dat er niet echt wat te zien was hopelijk zien ze maandag wat groeien! succes

2. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ooow balen Cira! :( Op naar maandag dan maar meid...! Succes! Misschien is je gyn idd wat voorzichtig geweest met de dosering. Hopelijk is verhoging niet nodig en is maandag alles oké.

Ik heb vandaag aan mn leidinggevende verteld dat we in de mmm zitten en dat ik dus voortaan regelmatig tussendoor weg moet. Hij reageerde heel lief, pfff, ben blij dat ik dat vast verteld heb.

Meiden, succes maar weer!

3. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Bloemetje dat lucht op he als men op het werk ervanaf weet en je niet steeds wantrouwend word aangekeken als je kom melden dat je naar het ziekenhuis moet.

Ik zit nog steeds goed te balen maar weet ook dat ik nog vroeg in mijn cyclus zit. Dus wellicht zien ze maandag een mooi eitje groeien.

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Cira@ Jammer dat er nog niets te zien was op de echo... Maar hou de moed erin hé meid... Maandag zul je waarschijnlijk wel al meer weten hoor. Nu al mijn derde clomid vanmorgen ingenomen maar heb er niet echt veel last van. Juist gisterenavond kreeg ik een ferme opvlieger pfffffff... Ja man warm dat ik kreeg ( mijn kleren onmiddelijk uitgespeeld :)) en het was zeker niet van de verwarming hoor :D ;)

Bloemetje@ Ik heb last van overgewicht zo'n 8 kg :( en ook wat last van acné... Khoop dat de :evil: :evil: al in aankomst zijn? Hou ons op de hoogte hé....

Lotje@ Wij wonen in Belgie, hier heb ik geen vragenlijst moeten invullen ivm ouders hun gezondheid... Maar ik ga al een paar jaar naar de gyn voor een jaarlijkse controle, dus mss daardoor dat ik geen vragenlijst moest invullen.

Oja ik heb gisterenavond mijn stoute schoenen aangetrokken en gebeld naar de gyn ivm uitslag spermaonderzoek... Het was zijn secretaresse aan de lijn. Dus ik moest mijn vriend zijn naam en geboortedatum doorgeven. Dus ik al vol zenuwen wachten op een antwoord, zegt ze tegen mij: "Oké ik zal u straks terugbellen, wat is u telefoonnummer?"
    Pfffff.... Ik dacht dat ik ging ging flauwvallen van de stress... Het was echt niet normaal hoor... Na een dikke 20 minuten ( leek wel 1 uur ) ging de telefoon over. Ik nam op met een bang hartje [-o< [-o< , en ze zei....

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) ...............

De spermauitslag is GOED hoor :whistle: :whistle: \:D/ \:D/ ...... Je zal nog een kopietje thuiskrijgen van de uitslag...
    Oefffff de stress viel met pakken van mijn schouders. Yes eindelijk toch iets positiefs, want zowel mijn vriend als ik hadden beiden een slecht voorgevoel ivm de uitslag, maar gelukkig was het geen juist voorgevoel :D
    Ik zal toch blij zijn als ik de uitslag in mijn handen heb zodat ik eens kan vergelijken op internet enz... En de gyn zal er mss ook wel meer over vertellen hé.
    Op 12 mei heb ik mijn eerste controle ivm met clomid, ik hoop dat ze al iets zullen zien, het is dan cd 13. Maar ik zit er al mee in dat ik de clomid tevroeg of zoiets zou geslikt hebben en dat deze maand helemaal mislukt zal zijn. ja wel zullen wel zien hé, nog een weekje op mijn tanden bijten, ik ben al blij dat mijn ventje in orde is, dat is toch al iets hé...

5. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Mariska, dat is nog eens goed nieuws meid :D , dat het zaad van je vriend helemaal goed is!
    Wij krijgen het a.s. donderdag te horen (bibber bibber...)

Cira, probeer je maar geen zorgen te maken (makkelijk gezegd, ik weet het :( ) het komt vast goed hoor! Nog een paar dagen en dan zul je vast zien dat het meevalt.

Ik merk nog niks van aankomende :evil: :evil: :evil: pffff, als ik het maar wel word, anders loopt de eerste stap al mis :( Maar, ook ik ga me proberen geen zorgen te maken :rolleyes: Ik gok het op zondag, anders ga ik echt stressen ben ik bang....

Nou meiden, succes maar weer! En alvast een heel fijn weekend, hopelijk lekker zonnig!

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ mariska dat is mooi nieuws! en nu op naar 12 mei.
    Hopenlijk zijn er hele mooie eitjes te zien.

@ bloemetje Hoelang s het geleden dat je de laatste provera heb genomen?

Nog steeds zijn we hier aardig teleurgesteld, maar wat kan ik er aan doen he! Gewoon maar door hopen dat er maandag een mooi eitje te zien is.

7. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Inderdaad cira, gewoon blijven hopen... Maar ik kan het wel goed zeggen tegen een ander maar zelf ben ik ook zo hoor ;)
    Ik zie dat bloemetje haar laatste provera woensdag heeft genomen...
    Vandaag is het dag 2, dus....

Bloemetje@ nog niet panikeren hé... Op de bijsluiter provera staat er menstruatie tss dag 3-7 dus je hebt nog tijd hé ;) Alles komt goed meid...
    Het moet er nu juist om doen dat zowel cira als ik op dag 2 onze :evil: :evil: :evil: kregen...
    Kben ook al benieuwd naar jullie uitslag v/d zwemmertjes van je vriend...
    Laat ons iets weten hé... We zijn absoluut niet nieuwsgierig hoor :D
    Groetjes en een goed weekend gewenst

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska wat goed nieuws zeg dat de uitslag van je man goed was dat is toch fijn om te horen!

bloemetje hoop dat je ongie snel op gang komt dan kan je verder succes!

cira hoop dat je je al wat beter voelt en duim en hoop voor jullie dat er maandag wat groeit spannend zeg!

liefs

9. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Cira ik kan het me heel goed voorstellen hoor. Het blijven toch elke keer weer teleurstellingen als het allemaal niet loopt zoals het hoort. Maar ook wij komen hier allemaal aan de beurt! Dat weet ik zeker!

Mariska, uiteraard houd ik jullie op de hoogte ;) Jullie moeten over een weekje naar de gyn, spannend!

Lot, wanneer moet jij naar de gyn? Spannend zo'n eerste keer.

Hier nog steeds geen bloeding op dag 3....... wel pijn in mn onderrug, dus hopelijk een voorteken.

Dames, houd vol, houd moed, het komt allemaal goed (zegt de stresskip herself, haha)

10. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi bloemetje ik moet 10 mei naar de gyn vind het wel spannend ja!

11. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Bloemetje@ Pijn in de onderrug kan inderdaad een goed voorteken zijn... We duimen allen voor jou hoor...

Onze tijd komt inderdaad ook nog, we houden nog moed... ( voorlopig toch nog ;) )
    Kzit toch ook al met veel stress hoor voor mijn eerste controle echo...

12. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ bloemetje Meid dat klinkt goed de :evil: :evil: :evil: zullen ook bij vast snel komen.

@ mariska Spannend he die controle echo's je weet totaal niet wat je wachten staat.

Hier nog steeds wel wat teleurstelling natuurlijk, maar goed ben pas net begonnen met de clomid en dan weet je dat het toch eerst zoeken wordt naar de juiste dosis.

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ lotje spannend hoor de eerste keer naar de gyn.
    Veel succes alvast!

14. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Cira@ Die teleurstelling is een heel normaal hoor, als het bij mij zaterdag niet goed zal zijn, ga ik ook heel teleurgesteld zijn en zelfs een beetje depri hoor :(

Oké ze zullen wel de juiste dosis clomid voor elk van ons moeten vinden, maar toch hopen we om in de 1ste ronde zwanger te zijn hé...

Hopelijk is het voor jou maandag positief en voor mij zaterdag ook hé ;)

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ mariska
    Het zal zekers mooi zijn om al in de eerste ronde zwanger te zijn.

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska en cira hoop dat jullie snel een mooi ei mogen zien op de echo snap dat je anders teleurgesteld bent!

bloemetje zijn de ongies er al?

ik vind het nu toch wel spannend worden hoor voor donderdag hoop echt dat hij wel wat onderzoeken doet en niet dat ik weer een nieuwe afspraak moet maken ben nog niet ongie dus dat zal vast van de week komen en dan moet ik ongie naar de gyn ben daarom bang dat hij niets doet maar we zien wel...

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    @ lot
    Een gyn. geeft er niks om hoor of je ongi bent of niet.
    Probeer (ik weet het het is moeilijk) niet teveel stil te staan bij donderdag. Geniet nog even van het lekkere weer!

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    dank je wel cira ga ik zeker proberen...jij succes morgen

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Dank je!
    Ga vandaag nog een hoop klussen zodat de dag lekker snel voorbij vliegt en het zo maandag ochtend is.

20. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Vraag me af, de eerste keer dat ik bij de gyn kwam zag ze meerdere eiblaasjes. Ze dacht dat ik PCO heb. Heb daarna bloedtest gedaan. Kreeg duphaston en clomid mee.

Nu bleek uit de bloeduitslag, heb geen teveel mannelijke hormonen, en mijn hormonen zijn verder normaal. Ik vraag mij eigenlijk af of dit bij PCO hoort? Sowieso heeft de gyn het geen naam gegeven, zeker niet de tweede keer dat ik kwam en uit het bloedonderzoek bleek dat mijn hormonen normaal waren. Ze had het nu over mogelijke oorzaken zoals stress.

Heb ik nu wel PCO? Of is mijn cyclus op een andere manier verstoord? (heb nooit een verstoorde cyclus gehad, dit was de eerste keer), had normaal mijn regels elke 30-35 dagen, heel soms iets later). Maar ze kwamen wel altijd. Op het moment dat ik niet goed in mn vel zat en te veel vermagerd was, stopte mn regels. Een paar maand later was ik weer op gewicht. Weeg nu ongeveer 51 kilo en ben 1.62 lang. Gyn heeft gezegd dat ik nu elke maand de duphaston moet nemen van dag 10-20 en dan ook de clomid.

Groetjes

Fiorentina

Deel Deze Pagina