PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Dragonfly, wat vervelend dat ook jij PCO hebt. En over je vraag waar je het beste informatie kunt vinden. Tsjah stel je vragen hier..ik heb gemerkt dat de beste informatie komt van vrouwen die het ook hebben. Er zullen hier ook vrouwen zijn die net zoals jij geen overgewicht hebben...(ik helaas niet).

Stel je vragen en er is altijd wel iemand die erop antwoord of je een voorbeeld geeft waar je een antwoord zou kunnen vinden.

Verder heb ik veel hulp gehad in het begin van mijn diagnos aan de site Freya

Groetjes,
    Miranda

2. kat00tje

kat00tje Lid

17 dec 2008
    14
    0
    0
    Dag Dragonfly,

Ik heb ook geen overgewicht (in tegendeel) en toch PCO.
    Op sommige sites lees ik dat een koolhydraatarm dieet zou helpen ook voor mensen die geen overgewicht hebben.
    Heb dit aan mijn gynaecoloog voorgelegd en hij stelt dat dit onzin is. Enkel voor mensen met overgewicht zou diëten een mogelijke oplossing bieden.
    Hij vertelde ook dat ik nog niet mag panikeren: ook onder normale omstandigheden (->vrouwen zonder PCOS) is zwanger worden niet zo evident als het soms lijkt (je hoort vaak enkel de positieve verhalen van mensen die héél erg snel zwanger waren). Hierover las ik ook het volgende op een site:

Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

Wanneer er na een jaar nog geen zwangerschap is opgetreden, is dat een goed moment om naar de huisarts te gaan. De kans op een spontane zwangerschap neemt dan af. Er wordt gesproken van verminderde vruchtbaarheid. Dat geldt ook voor vrouwen boven de 35 die na een halfjaar actief proberen nog niet zwanger zijn.

We mogen dus zeker niet te snel wanhopen.

Groetjes

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey kat00tje,

Dat het complete onzin is wil ik niet zeggen het gaat namelijk om de suikers die uit het voedsel worden gehaald. PCO kan samenhangen met een probleem van de bijnieren en de schildklier ook al is dit nog niet bewezen. Daarom zou een koolhydraat arm dieet ook voor de slanke PCO ers kunnen helpen. Of je moet kampen met ondergewicht, dan word het weer anders maar zoals ik al zei ik weet er niet zoveel vanaf. (wel overgewicht)

Groetjes,
    miranda

4. kat00tje

kat00tje Lid

17 dec 2008
    14
    0
    0
    Mijn gynae vindt het onzin hé ;) Ik niet hoor... ;)
    Ik sta open voor alle mogelijke alternatieven om toch maar zwanger te geraken. :D
    Wat je daar zegt van schildklierproblemen: wel een aantal jaren geleden is bij mij vastgesteld dat mijn schildklier te traag werkt (is nog wel subklinisch) want qua bijwerkingen (verdikken) heb ik tot nu toe nog niet niet veel gemerkt.
    Ik vind een koolhydraatarm dieet wel héél erg moeilijk: ik ben nl. zot op pasta, rijst en alles wat nogal veel koolhydraten bevat :-s
    Probeer nu gewoon wat te minderen maar schrap het (nog) niet volledig van mijn menu.

Groetjes

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi..bedoelde het ook niet zo dat jij dat vind...pfft gynae zijn overal anders hoor. Mijn zei doodleuk...val maar 40 kilo of meer af en dat kan wel 1 kilootje in de week hoor....stond ik buiten!

Mijn schildklier werkt goed.....maar idd koolhydraat arm eet ik ook...niet zonder....hmm ben te verzot idd op pasta en aardappel en en en tsjah alles wat maar slecht is in zo een dieet hihi.

Mijn nichtje heeft het wel 6 maanden gedaan viel 24 kilo af...en toen ze ermee stopte door omstandigheden zaten die er ook binnen 2 maanden weer aan....bijna dubbel zelfs...dus ik weet niet of het wel echt goed is voor je.

Maarhet schijnt goed te kunnen helpen om je lichaam het zetje te geven dat het nodig heeft.

Groetjes,
    miranda

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo dames,

Hier NOG geen nieuws...
    Wordt er een beetje simpel van.
    Heb afgelopen vrijdag mijn laatste primolut gehad, en nog steeds niet ongesteld.
    De vorige 2 keren dat ik primolut had, werd ik respectievelijk 3 of 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Vandaag zit ik op de vijfde dag na de laatste pil (en deze dag is bijna voorbij) en ik ben dus nog niet ongesteld.
    VAAAAGGGG!
    Nu had ik pas geleden gelezen dat Elke29 ook maar niet ongesteld werd na haar Provera, en die is maar eens gaan testen, en zij bleek gewoon hartstikke zwanger. Had een verlaat ei op het laatste moment gehad meen ik.
    Tja, dan ga je dus toch weer hopen he... (hoewel de kans dat mijn lijf gewoon weer eens niet doet wat ik wil veel groter is).
    Ik zal morgen eens bellen, binnen hoeveel dagen ik ongesteld moet worden. In de bijsluiter staat meen ik binnen 2 à 3 dagen na het stoppen...

X

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @meisje.. ja dat verhaal ken ik ook een andere oud -pco-er Rensie. DIs is 2x zwanger gweorden door de Provera heen. 1x werd helaas een miskraam van van de tweede keer heeft ze nu een prachtzoontje aan over gehouden!
    Dus het kanwel!

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou, ik wacht maar even geduldig af he...
    Da's het enige wat ik kan doen toch?
    (overigens wel leuk te lezen, die verhalen... En van een apothekersassistente is het HELEMAAAAAAL geloofwaardig!)

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    EDIT: ohhh lees nu dat het geen gewoon vriendinnetje van jou was Pooh, maar van een ander forum-lid. Ik zal haar eens opzoeken, en lezen hoe dat bij haar is gegaan....

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje irritant zeg meisje! ik herken dat helaas maar al te goed, dat gewacht! bij mij duurde het alleen altijd langer als een week na de laatste pil met diverse soorten medicijnen van ongi-opwekkers. maar ik hoop natuurlijk met je mee, hoewel je ergens misschien het liefst gewoon duidelijkheid wil, hou je taai, kus.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    meisje, hoop dat jij ook zo een uitzondering bent en zwanger! maar zou het ook kunnen dat je niet goed reageerd op de primolut? ikzelf werd er ook niet ongesteld van en van een andere wel...weet zo even niet meer welke dat was...schijnt wel meer voor te komen. Heb je het al eens eerder gebruikt?

Groetjes,
    Miranda

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @meisje..ik heb nog steeds goed contact met hara. Weet alleen niet of ze nog echt aktief is op het forum .Ze is juli dit jaar bevallen. Is ook oud temper en pco-er.
    Top meid!

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant

Tja....
    Die liegt er niet om he.....

Nu maar eens bellen naar de gyn of die primolut geen kwaad kan?!
    En ehh... het lijkt me niet dat ik vandaag 4 weken zwanger ben, wel?
    Zo'n donkere test heb ik nog nooit gehad! (maar heb dus ook nooit meer getest na 4 à 4,5 week...

X van een beduusd meisje...
    (en ja, nu begint de onzekerheid weer. We gaan er maar vanuit dat het misgaat, dan kan het alleen maar meevallen toch?)

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    waaaaaaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttttttttttttttt

Gefeliciteerd! Jeetje ik ben ook helemaal beduusd, wat een super nieuws!

Nou we gaan er dus NIET vanuit dat het mis gaat want dit kerstengetke blijft gewoon zitten ok! Misschien ben je al verder zwanger!
    Jeetje zeg sta voor je te shaken!
    Dikke knuf meid kan wel voor je janken!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    als je terugrekend hoelang ben je dan zwanger? oja je had geen ei, huh, dus na de echo's toch nog een gehad, wat een eigenwijsje, die blijft vast zitten als ie nu al zo ondeugend is ;)

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, geen idee eigenlijk!
    Ik heb een afspraak gemaakt voor een echo voor over 2 weken, dan kunnen ze misschien al hartactie zien...

Raar he.

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    whaaaaaaa meisje! Told you so! Waanzinnig!
    Gefeliciteerd!

@de nieuwe meiden. Ik heb ook geen overgewicht. Wel ander PCO kenmerken. Op bepaalde plekken lichte overbeharing (kin, streep onder mn navel), geen eisprong dus geen cyclus.
    En voor info...dit forum is een bron van info!

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Tja stelt je van alles voor over romantisch testen komt het ineens zo om de hoek kijken! Het is vast een kerstgeschenk, ik ben niet gelovig maar hierin wil ik graag geloven :) ben echt heel blij voor je maar snap ook dat het nu een beetje een rare situatie is en dat je je misschien zorgen maakt over de medicijnen die je nu genomen hebt. Waarschijnlijk kun je pas iets blijer zijn na de echo en ECHT blij als je die cruciale weken door bent. Nou we slepen je er doorheen hoor, ik duim gewoon eki hard door net als voor Milla! Waar blijft ze eigenlijk? Ze weet het nog niet!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha, nee ze weet het nog niet nee.

De gyn geeft overigens aan dat het nu geen kwaad meer kan, die primolut. Als het wel verkeerd was gegaan door die pillen, dan was dat nu al gebeurd. Nou ja, hopen maar dat ik gewoon de komende 36 weken roodloos blijf! ;)

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Tuurlijk! Nou ik moet er maar snel bij komen geloof ik dan gaan we gezellig zwanger zijn en duimen voor de 1e spannende weken. Didlina er ook bij, dan is Milla ook niet zo alleen daar aan de ander kant! Ben een beetje bijgelovig maar nu jullie twee zwanger zijn, denk ik, zal het dan voor mij nu ook raak worden?

Deel Deze Pagina