PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meisje al ene beetje bijgekomen? Wat een gekke dag he, hoe reageerde vanochtend je lover trouwens?

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, gaat wel hoor!
    Denk wel dat ik vanmiddag lekker op tijd naar huis ga, zeg wel dat ik niet fit ben ofzo.

Ja, mijn schat, dat was een leuk verhaal.
    Hij gaat er altijd vroeg uit (moet veel eerder beginnen dan ik).
    Dus toen hij net naar beneden was, ben ik uit bed gegaan om even gauw een testje te doen.
    Nou ja, die was dus binnen 1 seconde zo positief als op de foto.
    Toen ben ik naar beneden gegaan.
    Mijn vriend keek echt zo van 'wat doe jij nou hier zo vroeg'?
    Dus toen zei ik, dat ik vandaag de gyn wilde gaan bellen, maar dat ik daarvoor maar wel voor de zekerheid een testje had gedaan, en toen heb ik die test laten zien.
    Hij zei eerst de hele tijd 'ja maar dat kan toch niet?' en 'dan is de kans toch super groot dat het misgaat door die primolut'. Tja, toch die voorzichtigheid he... En ondanks dat ook hij inmiddels heel veel weet over vruchtbaarheid, snap ik goed dat hij dit verhaal niet echt kon rijmen!
    Maar hij was natuurlijk wel SUPER blij!
    :D

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi ik kan het me helemaal voorstellen, dan sta je elkaar echt gek ana te kijken, ga maar lekker naar huis!

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    WOW meisje...wat een goed nieuws zeg! Tjeeminee :confused:

Er bestaan dus echt wonderen! Gefeliciteerd meis :D

En nu gauw genieten he ;)

Liefs, lelie

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mag ik vragen of jullie onder behandeling staan van een arts allemaal? Misschien kunnen we bijhouden wanneer wie een afspraak heeft in een lijstje ofzo, dan kunnen we elkaar steunen! En wanneer je je NOD hebt (als je die hebt) en natuurlijk wanneer er iemand zwanger raakt en wanneer die is uitgeteld....tenminste als jullie dat leuk vinden en als het er al niet ergens is....maar heb het nog niet voorbij zien komen hier.

NOD
    Mgwc - 28 - 2e kindje - 13 Januarie (geschat 29 dagen)

Afspraken
    Mgwc - 12-01 huisarts bellen voor uitslag uitstrijkje.

Geboren
    Alyssa - 24-03-08 - dochter van Miranda (Mgwc)

Groetjes,
    Miranda

6. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden.

@mgwc: ik weet niet wanneer mn NOD is. heb echt superonregelmatig door de PCO.

mijn volgende afspraak bij de gyn is op 4 februari om half 2.

ja wel leuk zon lijstje.kunnen we elkaar mooi steunen en zo.

grtz suus

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    NOD
    Mgwc - 28 - 2e kindje - 13 Januarie (geschat 29 dagen)
    suusje23 - ? - ? - Onbekend (laatste cyclus .. dagen)

Afspraken
    Mgwc - 12-01-09 - huisarts bellen voor uitslag uitstrijkje.
    suusje23 - 04-02-09 - 13.30 afspraak Gynaeloog

Geboren
    Alyssa - 24-03-08 - dochter van Miranda (Mgwc)

is dit wat suus? Vul de rest van je gegevens maar in!

Is er verder niemand? komop laten we lekker kletsen!

Hebben er mensen nog weekend plannen...wnat als de verhuizing doorgaat kunnen we niet hier terecht hihi... :rolleyes:

Groetjes,
    Miranda

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

hier nog een pco'er en ik heb gelijk een vraag:

Kun je door pco valse tweede streepjes krijgen op je zwangerschapstest? Dus een vals positieve test?

Groetjes!

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Nog even als aanvulling: ik gebruik nog geen medicijnen als clomid oid.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Nen87,

Nou op een zwangerschapstest heb ik het persoonlijk nog nooit gehad...maar op een ovulatietest wel. Iedere dag, maar dit komt door verhoogde waardes LH hormoon.

Als je een tweede streepje hebt....heb je al een andere test gedaan voor de zekerheid? Spannend!

Hoe verloopt je cyclus anders altijd ben je nu overtijd dat je een test hebt gedaan?

Groetejs,
    Miranda

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Miranda,

Op ovulatietests heb ik het inderdaad ook, want ik weet dat de LH waardes vaak hoger zijn met pco. Maar in een ander topic werd mij verteld dat je ook valse streepjes kunt hebben op een zwangerschapstest en dat vind ik vreemd. Het lijkt mij dat je niet zomaar hcg gaat aanmaken, ook al heb je een hormoon-storing (om het zo maar even te noemen)

Nu ff een heel verhaal over mijn cyclus ;)
    Vorig jaar april kwam ik erachter dat ik pco heb. Ik was al een jaar aan het klieren met mijn cyclus en was toen al 6 maanden niet ongi geweest. Op de inwendige echo was duidelijk de kralenkrans te zien. Ik heb toen Duphaston gekregen om de boel op te wekken. Dit mocht ik slikken wanneer ik vond dat ik te lang niet ongi was geworden. Na 5 dagen slikken merkte ik dat ik er enorm misselijk van werd. Toen ben ik dus gestopt. Vervolgens werd ik zo'n 4 maanden lang elke twee weken heel heftig ongesteld. Uiteindelijk zelf met bloedarmoede als gevolg. Van het een op het andere moment stopte dit en kreeg ik een nette cyclus van rond de 30 dagen. De maand daarop had ik een week lang lichte streepjes op een zwangerschapstest, dit liep uiteindelijk ook verkeerd af. Dat gebeurde op 5 november.
    Omdat ik wilde weten of ik uberhaupt wel een eisprong heb, besloot ik toch ovutests te gaan gebruiken. Op maandag 15 dec had ik een donkere ovutest en begon de eipijn. Ik heb die hele week pijn gehouden, tot aan vrijdagnacht. Toen viel ik bijna flauw van de pijn en daarna zakte het ook af. Ik heb niet meer doorgetest, dus misschien is mijn eisprong wel die vrijdag geweest in plaats van die maandag. Maargoed, op 30 december werd ik 's nachts wakker omdat ik iets last had van mijn buik. Toen ik naar het toilet ging, kwam ik erachter dat ik een beetje bloederig slijm verloor. Of het rood of bruin was, weet ik niet want het was donker. Dus ik dacht dat dat mijn ongi was die begon. Maar de klachten waren veel lichter dan normaal, minder bloedverlies, geen migraine en het duurde maar heel kort. Dus ik was erg in de war geraakt hierdoor en besloot gister eens een testje te wagen. Misschien was die bloeding wel een innestelingsbloeding? En toen gister had ik dus een licht tweede streepje. Heb de test 's middags uitgevoerd. Daarna geen andere test meer gedaan. De afgelopen drie dagen worden ook mijn ovulatietests donkerder. Maar ik weet dat dit ook niks kan zeggen. Nu ga ik vanmiddag nieuwe tests kopen en morgenochtend even testen denk ik.

Pfoe wat een verhaal!

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nouuuu..dat klinkt positief hoor...je bent al overtijd als je van maandags rekend maar ook als je van vrijdags rekend....dus of het was een cyste die sprong...of je hebt een hele goeie eisprong gehad en ben je nu gewoon zwanger...

Want HCG kan wel een ovutest laten kleuren...lijkt op LH...maar enkel LH kan niet een zwangerschapstest laten kleuren want het lijkt helemaal niet op HCG......

Ik duim voor je! spannend hoor. Ik zou gewoon smiddags testen hoor, als je zwanger bent is het alweer 2 dagen terug en is je HCG verdubbeld dus zou je nu een kei positieve test moeten hebben...dan maakt ochtendurine niet meer uit!

Als het mis is dan heb je gewoon een kei negatieve test....tenminste ik wel...en nogmaals heb bijna noit gehoord over een positieve test als er niet een heel klein beetje HCG aanwezig was. (vroege miskraam)

Groetjes,
    Miranda

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Nou dat dacht ik dus ook. Alleen dat bloedverlies/bruinverlies van vorige week is wat vaag, maar ik las dat innestelingsbloedingen heel verschillend kunnen zijn. Dus nog even heel spannend ja!

Ik had dit topic ook nog niet eerder gevonden. Blijf hier ook meekletsen :)

Ik zie in jouw onderschrift staan dat je nog 13 januari is, maar dat je 15 tot 31 december duivels hebt gehad.. Hoe kan dat?

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    NOD is geschat...ga maar uit van 29 dagen...der is geen pijl op te trekken eigenlijk. varieert van 18 dagen tot 42...vanaf de geboorte van mijn dochter.

Daarvoor had ik helemaal geen cyclus...dus ook geen bloedingen. Nu ben ik denk ik aan het inhalen hihi. Maar volgens mijn HA is het de andere kant van PCO...veel en lang ongesteld. het komt niet vaak voor en je hoort er niet zoveel over. Maar op dit topic si er nog een dame die het heeft....Is de eerste die ik tegen ben gekomen....

Vervelend, ja maar we sukkelen maar verder.

Klets maar lekker op dit topic hoor gezellig!
    Oh en wij slikken ook nog geen medicijnen..mijn man wil in ieders geval wachten totdat onze dochter 1 jaar is en dat is maart! Eind maart :(

nog zoooo lang....

Groetjes,
    Mrianda

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja dat veel en lang ongesteld heb ik ook gehad vorig jaar, 4 maanden. Ik was meestal 10 dagen ongi en ong 7 dagen niet. Dat was echt rampzalig!

Ik wil het ook eerst zonder medicijnen proberen. Mijn vriend gaat in december weer naar Afghanistan (beroepsmilitair) en als het voor die tijd nog niet is gelukt, gaan we na de uitzending met Clomid beginnen.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm dat lijkt me ook moeilijk dat je vriend zo ver weg zit...

Nou ik zou gewoon een testje halen en doen! dan weet je het zeker....maar ja als je wil wachten natuurlijk moet je ook doen. Is jouw en je vriend zijn keuze he!

Oh en dit weekend ligt de pagina eruit, missfchien vanmiddag al...dus dan kan je het pas later laten weten....laat je ons in spanning zitten hihi. Heel veel succes in ieders geval! Ik ga denk ik naar huis toe nu....dus kom in ieders geval een tijdje niet online...

(((KNUFFF))) en ik duim voor je!

Groetjes,
    Miranda

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    We gaan zo richting de stad, dus dan haal ik nieuwe tests. Morgenochtend ga ik die uitvoeren dan. Ik laat het zo snel mogelijk weten wat de uitslag was :)

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En is hier verder niemand?

Nen, geslaagd nog? veel success morgen he!

Groetjes,
    Miranda

19. Kim1984

Kim1984 Actief lid

30 mei 2007
    211
    0
    16
    Heej meiden,

moet even mn verhaal kwijt...maar voordat ik van start ga: MEISJE VAN HARTE! HET IS JULLIE GEGUND!

Nou hier mijn verhaaltje. Jullie weten allemaal wat er gebeurd is. Bij ons laatste gesprek bij de gyn heb ik gevraagd wanneer we weer van start mochten gaan voor een brusje. Ik moest 3 mnd ontzwangeren en dan kwam ik op eind februari uit. We mochten gemeenschap hebben maar wel met condoom; HOE tegenstrijdig!? Ik was er dus eigenlijk niet zo blij mee, maar goed....

Nou ik maar hopen dat ik ongesteld ging worden. Heb gevloeid vanaf de geboortes van onze jongens tot 24 dec. Op het laatst was het wel minder maar ik had nog wel een klein beetje bloed. Toen op 28 december ging ik weer vloeien, kreeg buikpijn en last van mn rug. Echt zo'n ongipijn. Ik meteen het ziekenhuis gebeld en mn verhaal gedaan en ze zeiden dat het wel op een ongi leek. 29 dec in de middag was het weer weg en 30 dec in de avond kwam het weer, precies hetzelfde. Op 31 dec ging het weer weg. Nu eergister ( 7 jan) en gister (8 jan) had ik heel veel slijmverlies. Ik voelde het gewoon (sorry). Nu vanavond kreeg ik ineens echte scherpe pijn rechts onderin mn buik. Voelde gewoon als ei-pijn precies hetzelfde zoals ik mn ei voelde tijdens mn clomid-periode. Ik snel even googlen en daar kwam ik er al snel achter dat je eerst slijmverlies krijgt en dat dan je eitje springt. Ik was er dus even een tijdje uit dat ik voor de zekerheid ging googlen.

Ineens kreeg ik zo'n oergevoel! Ik wilde gewoon niet wachten tot februari...pfff ik voelde gewoon voor 99% zeker een eigen ei dat kun je toch niet weerstaan?! Ik meteen tegen mn man; lees even dit stukje...zullen we er voor gaan? Hij zei ja als jij dat wil dan laten we dat maar doen. Dus nu is de daad verricht en ik kan het lekker niet meer terugdraaien. Ik moest het gewoon doen....

Liefs Kim

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik kan me best voorstellen dat jullie er toch voro gegaan zijn Kim. Wat is de reden dat je tot eind februari moet wachten, naast het ontzwangeren? Is je lichaam er dan nei tklaar voor ofzo?
    Hoe is het verder met jullie? Stomme vraag misschien maar, tis goed bedoeld

Deel Deze Pagina