@ milla & poohbear: wel lief dat jullie nog aan ons denken, maar ik ga hier eigenlijk niet meer meeschrijven, ik heb het gevoel dat ik hier niet veel meer te zoeken heb (sorry dames ). Ik ga Linda een beetje volgen in haar topic en misschien naar het ivf/icsi topic. Ik ben ontzettend blij voor jullie en ik hoop dat we jullie snel mogen volgen! Op dit moment heb ik het eigenlijk wel moeilijk als ik eraan denk dat wij nog de enigen zijn van vroeger... Dat zal vast wel wat positiever worden als ik weer verder kan, maar op dit moment voel ik me er niet zo goed bij... Waar schrijven de zwangere meisjes? misschien kan ik daar wat komen meekletsen en jullie volgen als ik terug wat positiever ben
@didlina, ja er zijn weinig meiden over van "de oude garde". Kan me goed voorstellen dat dat niet makelijk is! De zwangere pco meiden zitten onder het kopje zwanger, en dan clubs, zwangere pco meiden. Tis daar erg gezellig. Ik kan nu nog niet meepraten met de al bevallen meiden over flesjes, krampjes tec. Maar je leert wel van elkaar en er zijn er meer die nog niet bevallen zijn! Ik ga ook eens bij linda lezen. Succes he, blijf vertrouwen hebben. Ik zat er ook vaak genoeg doorheen. Elke keer geen kans, mislukkingen en tegenslagen. Maar ik heb altijd vertrouwen blijven houden dat ook ik ooitm oeder mocht worden. En nu staat meneertje al te trappelen om eruit te komen.
@ Didlina, ik snap dat je hier niet meer wilt mee schrijven, op het ons zwangeren forum ben je ook van harte welkom, ik heb daar ook mee geschreven toen ik nog niet zwanger was, en je hoort er gewoon bij! Poohbear gaf al een goede beschrijving als je het niet kunt vinden mail je maar voor de link. Bijna iedereen is daar zwanger of bevallen ik snap het ook als het te confronterend zou zijn. Ik wil je wel graag blijven volgen, zal aan Linda vragen of dat via haar topic mag. Is een eigen topic anders misschien wat voor jou? Hou je ons op de hoogte? Ik had begrepen dat je morgen mag beginnen met spuiten, ik wens je heel veel succes hopelijk wordt dit de succes ronde! Ik duim heel hard voor je!
Hallo Dames. Ik zou graag hier mee willen praten. Bij mij is in 2005 PCO vastgesteld, maar tot gisteren wist ik niet meer hoe het genoemd werd. Ik ben gisteren bij mijn HA geweest omdat ik (uitgaande van een cyclus van 35 dagen nav ovulatietesten) al meer als 2 weken overtijd ben. Vermoedelijk dat ik al mijn klachten heb door een combi van stoppen met de pil en PCO. Nu moet ik aanstaande dinsdag een inwendige echo laten maken om te kijken wat er exact aan de hand is. Ik heb momenteel dus (nog) geen medicijnen hiervoor.
hallo meiden. ik ben al een paar dagen niet geweest omdat ik een beetje erg zenuwachtig was voor de afspraak met de gyn vandaag. ik dacht als ik nu niet veel op zw pagina kom zal ik me misschien minder zenuwappig voelen. maargoed. heb nog niks bijgelezen. zijn er nog zwangeren onder ons? of ander nieuws? wij zijn vandaag dus bij de gyn geweest. mannetje had 85 miljoen zwemmers. dus echt supernetjes! zwom allemaal goed. echt en pak van mn hart hoor. bij mij is ook alles goed. behalve dat ik pco heb dan. ik moet nu 7 kilo in 6 maanden afvallen willen ze me verder helpen. dus dat gaan we dan ook maar doen. zit echt net boven het percentage van wel of niet helpen. en net in het verkeerde deel dat ze nog niks gaan doen. dus 5 augustus mogen we weer terug. mits we niet al zwanger zijn. het is toch wel een hele opluchting om te weten dat er wat aan gedaan kan worden. grtz suus _________________
Wordt je verplicht om af te vallen? Nou daar gaat mijn droom dus. Dat gaat me nooit lukken. Ik loop al meer als een jaar bij een dietist en ben nog geen kilo kwijt.
hey zethu. heb je zoveel overgewicht dan? in het radboud helpen ze je tot aan een bmi van 38 en ik heb een bmi van 40. zit er dus net boven. als ik 7 kilo kwijtraak dan zit ik onder de 100 en dan helpen ze me wel. wat heb je al allemaal geprobeerd dan? grtz suus
Ik heb gelukkig een BMI van 36.6. Maar idd flink overgewicht. Dieten doe ik niet aan, mag ik ook niet (heb een eetstoornis-verleden, als ik een of ander crashdieet doe dan krijg ik eetbuien waardoor ik nog meer aankom) Ik moet het nu doen met gezond (met minder calorien) eten en meer bewegen. Maar dat meer bewegen is een probleem als je ziek thuis zit Had het vorig jaar wat dat betreft ff flink moeilijk. Ik was eindelijk afgevallen vorig jaar, toen ben ik gestopt met roken (hup 5 kilo er bij) Begon er weer gewicht af te gaan kwam ik met een Burnout thuis te zitten. Ik hoop binnenkort weer te kunnen werken, dan beweeg ik meer en zal ik denk ik ook makkelijker gewicht kwijt raken. Maar bij mij gaat dat niet gemakkelijk.
ik heb zelf ook een eetstoornis gehad toen ik een jaar of 17 was. niet leuk zoiets hoor. mja meid het komt allemaal goed en met een bmi van 36 helpen ze je echt wel mocht het nodig zijn.! knuffel suus
in 2005 heeft de gyn me wel gezegd dat het goed was om hier gewicht voor kwijt te raken, maar ben sindsdien eigenlijk alleen maar aangekomen. Best frustrerend hoor. Als je ergens je gewicht moet gaan invullen en het is dan een 3-cijferig getal dan voel ik me iig opgelaten.
hey meiden, dat kreeg ik ook te horen hoor in het ziekenhuis...val maar kilootje of 40 af en kom dan maar terug....ja alsof ik daar de moeite niet voor deed al! Maar ik was het er niet mee eens en ben gewoon naar een ander ziekenhuis gegaan waar ze me wel hielpen! En daar is me meissie uit gekomen! Heel veel sterkte allemaal.. (en ik schaamde me ook dood bij aanvragen hypotheek....moest een fittest doen vanwege me gewicht anders kregen we de hypotheek niet....) Bleek achteraf niets mis met me! bloeddruk goed, alles goed hihi...heb geen test hoeven te doen. Arts vond dat maar onzin......en heeft gewoon papieren ingevuld...GEZOND... Groetjes, Miranda
ja idioot is dat he. Zal wat worden als ik ooit een hypotheek wil gaan aanvragen. Heb zoveel dat het me vast geweigerd wordt (overgewicht, soms verhoogde bloeddruk, knieklachten, mijn fitheid niet al te best, astma)
Ff een update. Ik heb vanmorgen mijn echo gehad. Alle klachten die ik heb komen dus van de PCO, ik had niets in mijn BM zitten. Ik heb gelijk naar de huisarts gebeld. Na veel moeilijk gedoe van de assistente heb ik vandaag nog een afspraak met mijn huisarts gekregen. Ik heb een verwijzing gekregen voor de gyn. Volgende week woensdag kan ik al terecht! Dus ik ga er vanuit dat de MMM nu een feit is.
yep..sterkte zethu...maar er komt vaak wel iets moois uit hoor! PCO is geen einde van je kinderwens....
Nee gelukkig niet. Ik heb sinds vorige week al heel veel hierover gelezen. In het NOD-topic heb ik ook al het een en ander meegekregen. Ik ben dus heel benieuwd hoe het nu gaat lopen allemaal. Gelukkig kan mijn vriend morgen mee naar de afspraak. Dat is het nadeel met zijn onregelmatige diensten.
hmm, ja voor wat afspraak ga je? orienterend wat er nu moet gebeuren? Mijn man is ook niet vaak mee geweest hoor. De FM (follikelmetingen) deed ik vaak alleen. En ook het bloedprikken enz...maar voor de uitslag van zijn onderzoek en natuurlijk het inleveren moest ie wel mee hahaha. Ja je kunt op forums heel veel informatie vinden en krijgen. Mocht je vragen hebben stel ze hier maar...dit is nogal een stilletjes topic sinds de starters 'bijna' allemaal zwanger of bevallen zijn..maar misschien kunnen de nieuwe PCOers er leven in blazen? Ik zit trouwens ook op het NOD topic....heb daar je verhaal wel wat mee gekregen hoor. Wij zijn voor ons tweede bezig, ik heb PCO. Eerst werd ik nooit ongesteld en nu om de 3 weken ofzoiets...heel ongeregeld...ben al bij de HA geweest voor een uitstrijkje (gelukkig niets aan de hand) En in Maart wil hubbie weer de MMM in indien nodig...voor nu wil hij het gewoon zo doordoen...eerst van ons meisje genieten voordat de testen en prikken enz allemaal weer komen.... Succes overal mee zethu! Groetjes, Miranda Groetjes, Miranda
Ja Zethu dat wordt idd het begin van de mmm. Spannend hoor voor de eerste keer naar de gyn, je weet niet wat je kan verwachten en dat maakt het altijd een beetje eng. Ook wij zijn al 1,5 jaar bezig met een wondertje te maken. Gebruik nu ongeveer een jaar clomid ivm de pco. Na mijn laatste maand pil werd ik helemaal niet ongesteld dus werd al snel doorverwezen naar de gyn ook ivm klachten. Ook daar wilde ze het natuulijk nog even aankijken. Maar ben al vlot begonnen met de clomid. Sinds ongeveer 3 maanden reageer ik goed op de clomid en heb ook 1 januari toen ik weer voor een fm terug moest komen de clomid voor 3 maanden mee gekregen. Gebruik nu de hoogste dosis 150mg maar reageer er wel gelukkig goed op. Hopen dat het in deze 3 maanden gaat lukken anders gaan we weer terug naar de gyn en dan moeten we maar eens gaan kijken wat we gaan doen. Om jaren die rotzooi te gebruiken zonder resultaat gaat mij ook een beetje tever. Ook al hebben we er alles voor over. Ik heb behoorlijk wat klachten van de clomid dus hopen dat het snel raak mag zijn. Mgwc geniet maar lekker van je meisje en sterkte als je weer voor een nieuwe ronde opgaat! Zethu heel veel succes volgende week woensdag! Hoop tegen die tijd dat IK goed nieuws heb, haha. We wachten maar af. xxx
Bedankt voor jullie lieve woorden. Het is idd heel nieuw allemaal. Toen bij mij de PCO werd geconstateerd had ik zoiets: ja dat zien we allemaal wel als we voor kinderen gaan. Ben blij dat ik nu van de pijn af ben (had toen ook buikpijn,maar weet niet meer hoe het toen voelde) Ik denk ik dat mijn vriend ook niet iedere keer mee zal gaan, maar hij zal toch wel proberen om zoveel mogelijk mee te gaan. Hij wil toch wel weten hoe het allemaal is en zo. mgwc: ik ken je idd van het NOD-forum. Ik denk dat ik voorlopig wat meer hier te vinden zal zijn als op het NOD. Gewoon om vanalles door te lezen en zo. Ik wil zowiezo wat meer ingelezen zijn dan.
Niet teveel lezen he Zethu, gewoon een tip...je leest allerlei enge dingen. Maar dat hoeft allemaal niet zo te zijn voor jouw he.
Ik ga ook niet te veel meer lezen. Zoals je in het NOD-topic hebt kunnen lezen heb ik ruzie gehad met mijn vriend over het vele bezoeken van deze site. Ik ga me daarom maar op enkele topics concentreren (niet meer op de 10-tallen die ik deed) Ik wil deze bijhouden, Begin medische molen 2009, NOD-topic en de club: wij gaan voor de eerste. De rest ga ik niet meer bijhouden. Was eigenlijk ook niet te doen. Daarbij verwacht ik dat als ik morgen naar de arbo ga dat ik vanaf volgende week weer langzaam mijn werk kom op te bouwen. En dan zal ik zowiezo niet veel tijd meer hebben.