Cira, heel veel succes morgen! Ik zal hard voor je duimen! Lot, voor jezelf is het vervelend om ongi naar de gyn te gaan, maar voor de gyn maakt het echt niets uit hoor. Mariska, het is idd afwachten welke dosis clomid het beste werkt. Fiorentina, ik zou het niet weten meid. Vraag het nog maar eens goed na. Zou het niet meer te maken kunnen hebben met schommelingen in je gewicht? Volgens mij kan dat je cyclus erg beïnvloeden. Overigens wel vreemd dat je veel eiblaasjes had. Naar voor je dat je in zo'n onzekere positie zit! Succes ermee hoor! Oja, wat is duphaston? Waar moet je dat voor slikken? Ik heb daar nl nog nooit van gehoord. Hier is de Provera gaan werken! Jaaa, dinsdag aan de Clomid...! Ik ben nog nooit zo blij met een ongi geweest, haha.
Cira@ Hoe is het geweest bij de gyn? Hopelijk waren er eitjes te zien... Bloemetje@ Kben blij voor je dat je ongi bent geworden, nu kan je ook beginnen met clomid... Lot@ Je moet er niet mee inzitten ivm met ongi hebben en naar de gyn gaan... Zoals de anderen het al zeiden, een gyn is al veel meer gewoon dan dat hoor... Fiorentina@ Ik denk ook dat het eerder met je gewichtschommelingen te maken heeft dat je cyclus verstoord is... Vandaag geen clomid meer genomen, dus nu maar hopen dat ie zijn werk doet... Heb echt niet veel last gehad van bijwerkingen hoor, juist ben ik wel vermoeider dan anders. En mijn eierstokken zijn wel gevoeliger dan anders, soms krijg ik precies een pijnscheutje erin. Ook als we aan het klussen zijn en mijn vriend gaat te diep dan heb ik pijn aan mijn eierstokken Hebben jullie daar ook wat last van?
Mariska, ik ben ontzettend benieuwd meid hoe je op de clomid zal reageren! Mij lijkt dat als je eierstokken pijn doen, ze mss wel hard aan het werk zijn Ik hoop het voor je! Cira, heeeel veel succes vandaag... ik hoop op heel goed nieuws! [-o< Ik heb hier echt last van een heftige ongi. Lig af en toe krom van de krampen in mn buik en rug. Wat dat betreft kan ik die ongi's missen als kiespijn, als ik niet zwanger zou willen worden. Voorheen was ik het bijna nooit, dus das ook wel weer een voordeel van PCO, haha. Maargoed, nu is het allemaal voor een goed doel en ik kan haast niet meer wachten tot ik zwanger ben. Het wachten heeft lang genoeg geduurd! Geduld is een schone zaak zeggen ze niet voor niks... Doei meiden, Gr Bloemetje
Dag allemaal, Duphaston is hetzelfde als provera geloof ik. Volgens mijn gyn kan het niet kwaad dit te nemen, zelfs zwangere vrouwen nemen het om te zorgen dat de zwangerschap goed verloopt. Moet de komende drie maanden telkens van dag 10 tot 20 duphaston nemen en uitsluitend daarop clomid, zodat ik als de clomid werkt meer kansen heb dan als ik mijn menstruatie afwacht. Duphaston werkt ook regulariserend. Na 10 dagen duphaston word je ongesteld. Dan moet ik vanaf de tweede dag beginnen met Clomid. Heb dit nu één cyclus genomen. Mijn gyn zei dat ik gister en komende woensdag gemeenschap moet hebben voor het geval ik een eisprong krijg. Ze zag afgelopen vrijdag één eitje, 13 mm (of 1,3 mm?) Soms denk ik dat het misschien wel goed voor mij zou zijn om een keer alternatieve therapie te doen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb een stressvolle periode achter de rug waar ik zelfs nu nog een beetje inzit (door studie). Groetjes, Fiorentina
Hoi Fiorentina, Stress is ook niet echt bevorderlijk en het lijkt me hoe dan ook goed om daar iets mee te doen. Ik heb zelf wel ervaring met alternatieve therapie, maar niet mbt zwanger worden. Ik denk dat het niet eens zo zeer uitmaakt wát je precies gaat doen, maar meer dát je er iets aan doet. Ik zou iets uitzoeken waarbij je je lekker kan ontspannen: bijv. massage, voetreflex, reiki, etc. Vaak komen dan de onderliggende klachten (waardoor je stress of problemen hebt) vanzelf naar boven. Succes met iets uitzoeken waar je een goed gevoel over hebt! Het komt vast goed! En klus ze woensdag he, zet m op! Groetjes
Hallo Meiden. teleurstellend nieuws de clomid 50 mg lijkt zeer weinig te doen bij mij. 1 eitje rechts van pas 9,1 mm. Donderdag krijg ik weer controle als er dan nog niks is dan weer aan de provera en dubbelle dosis clomid. Naast dit ook echt een k*t dag op het werk gehad dus kan wel janken nu.
@ fiorentina. Het mannelijk hormoon dient echt verhoogd te zijn bij PCO (wat ik hoorde van mijn gyn.) Ik denk ook dat het door de stress en gewichtschommelingen komt. Succes met klussen! @ bloemetje fijn dat de ongi is gekomen kan je eindelijk beginnen met de clomid. @ mariska ik heb nog steeds opvliegers van de clomid, maar ondanks deze bijwerking lijkt het nog weinig te doen. Ik hoop dat het bij jou beter werk doet! ik zal duimen voor een mooi eitje a.s. Zaterdag. Bij mij zal het wel niet zo zijn deze ronde, daar ga ik maar vanuit. Maar volgende ronde hogere dosis. Nieuwe ronde Nieuwe kansen.
O Cira wat een teleurstelling! Balen dat je dan ook nog op je werk zo'n rotdag hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je wel kunt janken, doe maar lekker hoor, mss lucht het op! Ik snap dat je dit als verloren kans ziet, zou ik ook doen als het bij mij straks ook tegenvalt.... Je hebt hier nu waarschijnlijk niets aan, maar: hou vol! Het komt echt goed! Sterkte, Knuf Bloemetje
jeetje cira dat is zeker een teleurstelling hoop dat de dubbele dosis goed zijn werk gaat doen en snap dat je wel ff kan janken en dan ook een rotdag op je werk huilen kan soms ff opluchten sterkte! liefs
Cira, Hoe groot moet het eitje eigenlijk zijn om te gaan springen? En in hoeveel dagen groeit ie groter? Ik duim voor je... Groetjes Fiorentina
Vol houden lukt wel we doen het om het uiteindelijke resultaat. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Bedankt voor jullie steun meiden! @ Fiorentina je eitje moet dacht ik minimaal 20 mm zijn voor een goede eisprong, maar zeker weet ik het niet.
Cira@ Wat jammer dat je eitje nog maar zo groot is... Hopelijk tegen donderdag heeft ie een reuzesprong gemaakt... Die hogere dosis zal dan wel een beter effect hebben, dus de moed nog niet laten zakken hé... Tis ook de juiste persoon die het zegt hoor , zo ook in een dipje zitten. Kheb teveel geboft dat ik bijna geen opvliegers heb... Amai vandaag was het dus echt niet te doen hoor, kzou al m'n kleren uitspelen om te kunnen afkoelen Khoop dat dit toch iets verbeterd hoor, of het mag zo blijven als ik goeie eitjes in de plaats krijg Bloemetje@ Ja idd ongi kan een pijnlijke zaak zijn hé Kan me goed inbeelden wat je nu voelt... Had er ook zoveel last van, maar het is ind voor de goede zaak Fiorentina@ Ik heb geen ervaring met alternatieve therapie maar ik denk dat je daarmee wel goed ontstresst bent... Zal mss ook eens moeten doen Vele groetjes, Mariska Ps: was toch heel nieuwsgierig hoe het met jullie was hoor... Heb deze week late ploeg dus wachten tot s'avonds laat om jullie verhaaltjes te lezen.
Onee he opvliegers! Ik ben benieuwd wat de clomid bij mij teweeg brengt. Vandaag de eerste...! Prettige dag dames, Gr Bloemetje
Hallo PCO-dames, Het eitje spring gemiddeld bij 20- 22 mm. Maar als je Clomid gebruikt kan het zo zijn dat het eitje pas springt bij 30 mm. Dit is een uitzondering, maar komt voor en ............ ik hoor natuurlijk weer bij de uitzonderingen. Ik gebruik Clomid 50 mg en Metforminie 850 mg (2 x p/d) en het is nu de 2e keer dat ik hiermee en eispring krijg. Jippie, slaat het eindelijk aan. Bij werkte alleen Clomid (maakt niet uit welke dosis) slechts de 1e keer alleen. Meformine zonder de Clomid werkte ook alleen de 1e keer. Nu met beide samen werkt het nu al 2x achter elkaar. Ik hoop dat ze het hiermee gevonden hebben om mijn cylus op de rit te zetten. Heb één dezer dagen mijn eisprong. Ben maandag nog in ziekenhuis geweest en toen was de doorsnee zo'n 26 - 27 mm. Hoop dat jullie medicijnen ook aan gaan slaan en dat we snel een keer positief mogen testen! Liefs Gwen
Gwen, weet je ook hoe lang een eitje erover doet om bijvoorbeeld van 9 mm naar 20 mm te gaan? Of van 13 naar 20? Het is toch niet milimeters he? Maar ik neem 0,9 mm en 1,3 mm? Ik leerde vroeger met biologie eicellen zijn net speldeknopjes? Groetjes Fiorentina
Gwen, Fijn dat er eindelijk iets aanslaat bij je! Flink klussen dan maar! En heel veel succes! Heb jij trouwens ook PCO, of iets anders? Fiorentina, volgens mij is het wel gewoon 9 en 13mm.
Dat is dan toch groter dan ik dacht. Dat betekent dus in mijn geval ruim een centimeter! Maar in hoeveel tijd kan ie dan groeien? Zodat Cira en ik een eisprongetje gaan krijgen? Groetjes Fiorentina
Bloemetje@ Hoe was je eerste clomid? Nog geen bijwerkingen ondervonden? Hier bij mij was het vandaag toch een stuk beter hoor, maar een drietal keer een opvliegertje gehad... En geen pijn meer gekregen aan mijn eierstokken Pfffff... Dat het maar heel snel zaterdag is hoor, ik wil weten of er al een eitje aan het groeien is of dat het voor niets was deze ronde... Ze zeggen dan tegen je: " Je mag daar niet gans de tijd aan denken hé... " Maar zeg nu zelf, das toch heel moeilijk om heel die mmm uit je hoofd te zetten hé. Ik zit al gans de week aan zaterdag te denken, en als ik nog eens slecht nieuws krijg, dan ja zal ik ook effen in een diep dipje zitten hoor... Kzal jullie weer es laten en in mijn bedje gaan kruipen, vele groetjes en een dikke knuffel voor diegene die hem kan gebruiken mariska
Hallo, ben ik weer. Ja, ook ik heb PCO, vandaar de medicijnen samen van Clomid en Metformine. Het is inderdaad volgens mij mm. Dus een eitje wordt bij mij dus ong 30 mm (groot he?!), normaal dus ong 20 mm. Dat moeten die zwemmers toch wel weten te vinden denk ik zo. Hoe snel groeien eitjes. Bij mij was woe 02-05 het eitje 13 mm. Vervolgens maandag 07-05 (dus 5 dagen) 27 mm en de fertiliteitsarts verwachte de eisprong met 30 mm, en die verwachte ze ong. vandaag (09-05). Hebben jullie een beetje een indicatie. Zul je net zien dat ik net nu 3 dagen naar het buitenland moet voor het werk. Dus vanmorgen heeeeel vroeg klussen, mijn man was hier ook erg bij mee! Maar je moet er wat voor over hebben, toch! Nou iedereen veel succes, ik check het binnenkort wel weer. Groetjes Gwen
OK Gwen bedankt! Zou betekenen 2,8 mm per dag ongeveer. Als ie bij springt bij 20 dan zou ik ongeveer afgelopen maandag een sprong moeten hebben gehad als hij natuurlijk wil springen deze ronde en misschien dus nog wat later. We hebben zondag geklutst en we gaan vanavond weer. Dat gaf de gyn als advies. Cira, hoe staat het er bij jou voor? Groetjes Fiorentina