PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    IK BEN ZOOOO BLIJ!

IK HEB EEN POSITIEVE OVULATIETEST!

iK HEB ECHT NOG WEL 4 UUR VAN TE VOREN GEPLAST EN 2 UUR VAN TE VOREN GEDRONKEN MAAR HET STREEPJE IS ECHT NET ZO DONKER ALS DE TEST STREEP!!! MORGEN OM 12.25UUR EEN FM DUS WORDT VERVOLGD......

:) :) :) :) :) :)

2. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi hoi,

Zo wat is er veel geschreven zeg!

Allereerst Linda, sterkte gewenst! Rot als je cyclussen zo onregelmatig zijn.. zo vervelend dat je met pco niet weet wanneer je overtijd bent.

Wauw Chantje, wat een geweldig nieuws!
    De positeve testen vliegen ons hier om de oren, nu die andere test over een paar weken nog! Hopelijk is je ei morgen minimaal 20 mm of gesprongen, ik ga voor je duimen! Ben heel blij voor je :thumup:

Jammeke, ik ben ook benieuwd voor vrijdag, ik ben het met je eens van die positieve testen, ik hoop op een verassende augustus-september maand.

Lot, ik denk dat jij jou eisprong nog moet krijgen als ik dat zo lees, blijven klussen hoor, bij mij bleef dat zeurderige gevoel ook een aantal dagen aanhouden voor dat ie sprong! ;)

Mariska, hopelijk gaat die thermometer van jou verhoging aangeven! Ik ben benieuwd!

Aan de rest, weer succes gewenst!

Ik heb vandaag een drukke dag gehad, ben met mijn jongste dochter naar het audiologisch centrum geweest voor een gehoortest, gelukkig was alles op en top in orde. Ze zou eigenlijk buisjes krijgen in oktober, maar dit hoeft dus gelukkig niet. :D
    Wat zwanger worden betreft, we wilden eerst een paar maandjes afwachten voor we naar de gyn zouden gaan, toch begint het steeds meer te kriebelen, misschien maken we eerder een afspraak!

Groetjes Milla

3. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hoi milla,

als je wel beslist om de gyn te bellen hoop ik dat je snel terecht kan succes!
    Ik denk dat ik mijn ei wel heb gehad had maandagavond dus, om 20.00uur een positieve test en deze was vanavond negatief dan is je ei toch geweest? Wat ik alleen erg raar vind ik heb geen 'vruchtbaar'slijm gehad dus ben bang dat de zaadjes het niet kunnen overleven......

Chantje super zeg een positieve ovutest ben benieuwd hoe groot je ie morgen is of dat hij gesprongen is veel succes en kom morgenavond gelijk lezen...

jammeke veel succes vrijdag en ik hoop dat ook jij een mooi ei hebt.

na zoveel positieve ovutesten moeten we zeker over 2 weken positieve zwangerschapstesten hebben toch we gaan er voor en meer kunnen we helaas niet doen dus laat de potten geduld maar weer aanslepen want die zijn altijd wel nodig! Allemaal veel succes!

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

wilde even melden dat ik even een break neem, gisteren begon de bruine afscheiding en vanmorgen mijn temp 0,3 gezakt, nog geen ongi maar dat kan bijna niet meer anders, verder is gister mijn nichtje geboren dus alles voelt nu zo ontzettend dubbel ... heb al veel gehuild en voel me zo verdrietig, mijn vriend is ook helemaal down dus we moeten even wat positieve energie zien te krijgen, hopelijk meld ik me snel weer als ik weer bezig ben met de clomid.

Sterkte jullie ook allemaal.

5. Milla

Milla Niet meer actief

Linda, als je dit nog leest, veel sterkte!

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Lieve Linda, veel sterkte.....

7. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Oke mijn ei is gesprongen, op de echo was een soort van zakje te zien met daarin vocht (?)... dit wijst op een (mogelijke) eisprong..... gister die super positieve ovu.test en mijn pijn en steekjes in mijn buik zijn weg.....
    Ik heb gister en eergister geklust...... dus nu is het afwachten!

Mijn NOD is 22 aug.....

OEI OEI OEI SPANNEND!

[-o< [-o< [-o< [-o<

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hallo allemaal!

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen op jullie forum tussen de gesprekken door maar ik heb een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn laatste twee cyclussen waren erg onregelmatig. Zie hieronder. Vandaag ben ik gelukkig na twee maanden wachten weer ongi geworden. :D

Ik had eigenlijk voor volgende week een afspraak met de huisarts gepland omdat ik heel onzeker ben over waarom mijn cyclus zo lang is. Nu ik ongi ben geworden weet ik eigenlijk niet of ik nog wel naar de huisarts zal gaan of nog een cyclus afwachten. :(

Ik ben in ieder geval wel van plan deze cyclus te gaan temperaturen maar ik ga 3 september 15 dagen op vakantie en dan sta je niet altijd op dezelfde tijd op en das ook lastig. :cry:

Ik ben heel onzeker over wat er met me aan de hand is. Kunnen jullie me misschien een goede raad geven? Moet ik afwachten? Of toch naar de huisarts? Of iets anders? Is het mogelijk dat ik PCO heb? :(

Alvast bedankt voor het lezen van mijn nogal lange bericht. :)

Liefs Zora

9. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Zora,

Op de eerste plaats is het helemaal niet erg dat je hier komt binnenvallen. Daar is dit forum voor.

Of jij PCO hebt kan alleen een gynaecoloog bepalen, hiervoor zul je echt eerst naar je huisarts moeten en een verwijzing vragen. Die vraag kan helaas niemand hier beantwoorden omdat dat alleen aan je eierstokken te zien is ;)
    Omdat je aangeeft een lange cyclus te hebben is het wel mogelijk, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Aan de andere kant zijn er ook vrouwen die PCO hebben maar wel een gewone cyclus hebben, al komt dit maar weinig voor. PCO is een syndroom dat wil zeggen dat er heel veel verschillende symptomen zijn, waarbij iedereen weer andere symptomen heeft, laat je daar niet te veel door van de wijs brengen, want dik zijn en overbeharing hebben is bijvoorbeeld een kenmerk, maar dat heb ik bijvoorbeeld niet, terwijl ik toch echt PCO heb... Op internet is vrij veel te vinden over PCO.

Omdat je nu hele lange cyclussen hebt, is mijn advies eerst twee cyclussen te tempen om te kijken of je sowieso wel een eisprong hebt. Zo ja, dan weet je ongeveer wanneer je die in de volgende maand kunt verwachten en heb je kans om natuurlijk zwanger te worden. Zo niet is het verstandiger om naar de huisarts te gaan, en te zeggen dat je al een jaar bezig bent met zwanger worden en dat je cyclus zeer onregelmatig is (ongeacht of dit eerste nu waar is of niet). Als jij zegt dat jij nog maar twee cyclussen bezig bent, is de kans groot dat hij je terug naar huis stuurt onder het motto 'het kan ook pil ontwenning zijn, wacht eerst maar eens een jaartje af'. Dit wordt vaak gezegd omdat het normaal gesproken volgens de medici heel normaal is dat het een jaar duurt voordat iemand zwanger is. Dat is ook zo, maar met een abnormaal lang durende cyclus is het in mijn ogen zonde, want als je echt PCO hebt is het vaak een verloren jaar. Dit gebeurd helaas maar al te vaak!

Vervolgens zal de gynaecoloog je waarschijnlijk inwendig onderzoeken met een echoapparaatje en zal snel genoeg vast stellen of het wel of geen PCO is, mocht het dat zijn, zijn dan hoef jij in ieder geval geen maanden voor niets door 'te klussen'. Anderzijds moet je er ook rekening mee houden dat ook het zaad van je man in de meeste gevallen voor de zekerheid gecontroleerd dient te worden.
    Is het geen PCO dan zal de gynaecoloog waarschijnlijk verdere onderzoeken voorstellen.

Natuurlijk is het prettig dat je nu ongesteld bent geworden, maar een menstruatie is helaas geen garantie voor een eisprong. Wel goed dat je nu temperatuurt! Een lange cyclus maakt het in ieder geval altijd lastiger om zwagner te worden. Misschien is een ovulatietest ook wat voor je..

Als je vragen hebt stel ze gerust daar is dit forum voor.

Succes,

Groetjes Milla (ervaringsdeskundige ;) )

10. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Zora: sluit me helemaal aan bij het duidelijke verhaal van Milla! Veel succes hoor!

11. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    IK VIND EEN CYCLUSBANNER OOK ONWIJS GAAF!

IK BEN ZO BLIJ DAT IK NU EINDELIJK EEN CYCLUS HEB! \:D/

12. Milla

Milla Niet meer actief

Even een vraagje, hoe oud waren jullie toen jullie een kinderwens kregen en hoe oud ben je nu?

Ik was 22 toen ik zwanger raakte van de oudste en 23 toen ik van haar beviel, en ik was 25 toen ik zwanger werd van de jongste en ook 25 toen ik haar kreeg. Nu ben ik 27 :D

(in mijn introductietekst staat 28 maar die leeftijd heb ik verzonnen omdat ik voorheen op een ander forum door een kennis gevolg werd, nu ben ik daar niet meer zo bang voor, mijn kindjes heten overigens ook anders ;) )

Groetjes!

13. Milla

Milla Niet meer actief

Chantje, veel plezier met je banner :D :thumup: , geniet er van!
    Hopelijk mag je daarna er eentje plaatsen die 9 maanden duurt ;)

14. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Milla: ik was 24 toen ik stopte met de pil en ben nu 27...... :(

15. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    JAAAAAAAAAA dat hoop ik ook! [-o<

16. Milla

Milla Niet meer actief

Niet getreurd hoor Chantje, wie weet is het deze ronde raak, we gaan extra voor jou duimen [-o< , en overigens ook voor de anderen hoor! ;)

17. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Linda meid sterkte! Hoop je snel weer hier te zien!

Ja en wat betreft PCO de dingen die op de site zijn kloppen dus ook niet, want ik heb ook totaal geem overgewicht en terwijl PCO bij overgewicht voorkomt! Bij iedereen is het denk ik gewoo verschillend!

Mijn kinder wens is eigenlijk vorig jaar gekomen, toen mijn nichtje Feline werd geboren, ik heb heel erg met de zwangerschap meegeleeft en ook betrokken geweest bij alles, waardoor mijn biologisch klok begon te tikken! En nu sinds januari zijn we erover uit dat we onze wens in vervulling wilde laten gaan! nu al wel 7 maanden verder, maar goed we wisten dat het langer zou kunnen duren, omdat vorig jaar PCO is ontdekt.

18. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Heb een vraag

Er zat 6 weken tussen mijn vorige en nieuwe menstruatie, betekend dit nu ook dat je dan je ei later kan verwachten dus bijvoorbeeld niet na 14 dagen, maar na 20 dagen ofzo?

19. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Deborah: dat zou natuurlijk kunnen..... hoe waren je cyclussen daarvoor?

20. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Jeetje linda dat is dan even een dubbele domper eigenlijk word je door de geboorte weer met je neus op de feiten gedrukt zeg maar wens je sterkte en succes en rustig!

Chantje helemaal geweldig zeg heb gelijk een goed gevoel over je hoop het zo voor je! Als mijn ei goed gesprongen is lopen we aardig gelijk dus spannend! Duim voor je!

Milla ik was 23 toen wij stopten met de pil...

Ik wens jullie allemaal alle geluk en duim voor jullie dat het snel raak mag zijn!

Share This Page