PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    15 april
    6 juni
    21 juli

2. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    wat zou dat leuk zijn!

Dan gaan we heel hard voor elkaar duimen!

3. Niet meer actief

Stel hier ook maar even mijn vraag, is een bijwerking van clomid dat je vergeetachtig en warrig bent?

Ondertussen weet ik niet meer in welk topic ik kan bijhouden of reageren,

Heb PCO zit in de 1 ste ronde clomid en krijg IUI.

Ga denk maar van t weekend een topic voor mij openen.

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heel erg bedankt voor je duidelijke reactie Milla. Ik wacht gewoon nog heel even met naar de huisarts gaan. Ik ga deze cyclus proberen regelmatig te temperaturen en dan moet de thermo maar mee op vakantie. :(

Nog even een vraagje: Als je cyclus 60 dagen of langer is opo welke dag is het dan verstandig om te beginnen met de ovulatietesten? Want dat lijkt me dan ook wel een oplossing deze cyclus, dat is op vakntie ook wel makkelijker en kan ik misschien toch een ei vinden? ;)

Bedankt! :D

5. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
  6. Milla

Milla Niet meer actief

Graag gedaan Zora ;)

Wat jou tweede vraag betreft, ik zou eerst een cyclus afwachten en alleen tempen, als je dan een temperatuur verschil hebt, dan weet je voor de maand daarna wanneer je je eisprong ongeveer kunt verwachten. Je zou 5 - 10 dagen daarvoor kunnen gaan testen. Want zowel de fase voor een eisprong kan bij jou langer duren, maar ook de fase daarna. Dat maakt het lastig om in te schatten vanaf wanneer je een ovulatietest kunt gebruiken. Als je 50 dagen elke dag een ovulatietest zou gebruiken, zou je dat wel erg veel geld kosten!

Groetjes Milla

7. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Lieve Linda!

Fijn om lekker thuis te zijn vandaag, ga alleen maar leuke dingen doen en lekker ontspannen.
    Hopelijk voel je je snel weer een beetje positiever!

Maak er een fijn weekend van!

Xje

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heel erg bedankt voor je reactie Milla....hier heb ik echt wat aan, ik ga er mee aan de slag. ;)

Voor alle andere meiden hier: Ik wens jullie heel veel succes en sterkte!

Liefs Zora :)

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Zora, ik zou ook tempen met zo'n lange cyclus wordt je gek en blut van ovutesten, pas als je een beetje weet wanneer je je ei kan verwachten heeft het naar mijn mening echt zin hoewel ik het rotdingen vind maar je hoort er ook mensen heel positief over!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Graag gedaan Zora, het is fijn om anderen te kunnen helpen :D

Ik heb even gekeken naar jou vragen Linda, maar volgens mij maakt het die 24 uur niet zo veel uit.

11. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    HEEEEELLLLPPP!

YES ik heb 3 eitjes van 20, 19, 16mm.
    maar men arts zegt dat ik deze ronde dan maar moet overslaan maar we moeten het zelf weten!

Wat zouden jullie doen we mogen er dus wel voor gaan maar de kans bestaat op een dieling!

graag een mening!

Knuf Jammeke

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Ik denk dat ik er voor zou gaan..... Je hebt nooit de zekerheid dat alle 3 de eitjes worden bevrucht en innestelen......
    MAAR het zou ook wel kunnen...... MOEILIJK!
    Veel succes met het nemen van een beslissing!

13. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    thanks voor je reactie ik praat er vanavond even over met m'n lief, ik zit nu op m'n werk!
    plaats vanavond nog wel even een reactie

doei

14. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje wat lastig zeg, mijn gevoel zegt wel doorgaan omdat die van 16 mm misschien niet meegaat.

En dan te bedenken al die keren dat we een ei hebben en weer niet bevrucht/ingenesteld.

Er zijn toch ook vrouwen die clomid slikken zonder controle die hebben toch hetzelfde 'risico' ?

Ik ken trouwens iemand met een drieling, kei leuk maar de zwangerschap was natuurlijk niet zonder risico's en best spannend maar alles is goed.

Even voor de zekerheid. In mijn antwoord ben ik ervan uitgegaan dat je niet spuit............

15. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    auw, auw!

sinds vanmorgen doet het een beetje pijn daar waar ik mijn eitje voelde groeien/springen maar nu ook als het waren vanaf die plek dwars door alles heen naar mijn rug toe waardoor lopen gevoelig is... heel vaag!
    Zou dat door mijn eisprong komen?
    Of komt het door dat ding waarmee ze de FM doen, mijn arts deed me gister namelijk best een beetje pijn omdat ze eerst mijn eierstok niet kon vinden?

16. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Jammeke,

Zo 3 eitjes! Wat goed zeg! In mijn geval zou ik een ronde overslaan want ik heb al 2 kindjes, maar voor jou ligt dat natuurlijk anders. Omdat de clomid nu al zo goed aan slaat is de kans wel groot dat je sowieso binnen een paar maanden ook zwanger van één kunt zijn.

Hou er wel rekening mee dat een meerlingzwangerschap risico's met zich meebrengt, de kinderen kunnen bijvoorbeeld te vroeg geboren worden, en daardoor een minder goede of zelfs problematische start hebben, of er zelfs wat aan over houden. Ik wil je niet bang maken, maar ken een gezin met een drieling waarbij 1 van de drie als gevolg van een te vroege geboorte licht-gehandicapt is, ze zijn nu negen jaar. Een de meeste gevallen zal het vast wel goed gaan.
    Één of twee kindjes kan in het begin al heel druk zijn, en is al een hele overgang. Met drie lijkt het mij persoonlijk wel heel erg druk! Vooral met voeden, badderen en verschonen, en slapeloze nachten ;) . Het kan natuurlijk ook allemaal gewoon goed gaan en heel erg leuk zijn!

Als je zeker weet dat je geen drieling wilt, zou ik deze ronde, hoe groot of klein die kans ook is, gewoon overslaan. Als je het heel graag wilt zou ik hem nemen, zo'n kans krijg je niet vaak!
    De kans is inderdaad niet zo groot dat ze allemaal innestellen maar die kans is er wel. Wel super dat je die luxe hebt om hier voor te kunnen kiezen! Ik ben heel benieuwd!

Groetjes Milla

17. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    Nou daar was ik weer even,
    we hebben het er samen over gehad en ik denk we gaan ervoor , maar m'n man is niet zo zeker hij is wel blij dat alles zo goed werkt maar 3 is wel erg veel van het goede, en daar kan ik hem geen ongelijk in geven.

hij zou er vanavond over nadenken en dan hebben we het er straks nog even over oohh wat is dit moeilijk zeg!

je wilt zo graag een kindje en nu kan het en zijn er weer risico's aan verbonden echt niet leuk!

die gyn zij zelfs omdat we eergisteren geklust hebben dat het misschien al raak is heeel kleine kans maar ze kon niet zien of de blaasjes al leeg waren of niet?

nou we denken er nog even over en dan horen jullie het wel.

ps: ik heb zonet een ovutest gedaan en die was heeel licht maar wel een streepje dus er zit wel een eisprong aan te komen dat vind ik wel eerrrg spannend

knuf jammeke

18. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Lieve Jammerke,

heel veel succes met het nemen van een beslissing! Volg je hart....

19. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Jeetje jammeke 3 eitjes waarvan 2 al aardig groot wel een erg moeilijke beslissing het is natuurlijk zo dat sommige helemaal geen fm hebben dus die kans ook lopen maar nu je het weet is het een moeilijke keus je wil eigenlijk geen kans voorbij laten gaan maar 3 is ook wel veel moeilijke keus succes met jullie beslissing!

@linda wel gezellig dat je even langskomt en zo'n dagje voor jezelf is best even goed en lekker succes!

@chantje wat vervelend zeg die stekende pijn hoop dat het of snel overgaat of iets goeds gaat betekenen succes!

Hoe is het met de andere dames?

20. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    We hebben de knoop doorgehakt!

We gaan ervoor, 2 zouden we helemaal niet erg vinden en de kans dat het er 3 worden is erg klein dus ....

We moeten dus nu aan de klus, wie weet gebeurd er wel helemaal niks en worden de eitjes niet bevrucht, maar misschien ook wel!

ik heb uitgerekend dat ik kan testen op de eerste dag van onze vakantie dus dat is wel heeel spannend.

ik ga nu morgen eerst weer een ovutest doen en als deze posi is gaan we aan de klus!

lieve chantje ik hoop dat de pijn straks een posi test is ?!

Ik leef met iedereen mee!

Knuf jammeke

Share This Page