zo morgen is het zover eerste afspraak bij de gyn ben benieuwd wat hij allemaal zegt we zullen zien en ik hou jullie op de hoogte...
Hallo meiden, Zo ben gisteren maar niet op het forum geweest ben zo zenuwachtig voor morgen. Hoop toch zo dat het eitje flink gegroeid is. en anders morgen weer een flinke teleurstelling en maar hopen dat ik direct weer aan de provera mag en een dubbelle dosis mag uitproberen.
@ bloemetje Hoe gaat het met de clomid? @ lot spannend zeg veel succes morgen. @ mariska het is al bijna zaterdag (met een beetje fantasie). Ik begrijp wat je bedoel ik ben daarom gisteren ook express niet op het forum geweest. @ gwen gezellig meid welkom bij ons kletsgroepje 8) Meiden morgen horen jullie hoe het is af gelopen!
Hey ladies, Pfff wat een onzekerheden bij ons allemaal zeg! Fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen.... Ik hoop zó dat wel allemaal snel aan de beurt zijn....! Mariska -> wachten tot zaterdag nog 3 nachtjes, ik kan me voorstellen dat je er steeds aan denkt. Doe ik ook! Tja, zoiets kún je gewoon niet uit je hoofd zetten. Gwen -> Ja een ei van 30mm, daar kunnen die zwemmers toch niet om heen, haha. Succes in het buitenland. Fiorentina -> flink klussen meid, je weet maar nooit wanneer hij springt! Lot -> Hééél veel succes morgen, je 1e afspraak. Je zult zien dat het onderzoek op zich best mee valt. Ook hoop ik dat de uitslag een beetje te handelen is. Zet 'm op! Cira -> ik kan het me hélemaal voorstellen hoor! Jij ook ontzettend veel succes weer morgen! Ik hoop op goed nieuws. En anders een dubbele dosis en dan lukt het zeker. Hier gaat het wel. Twee dagen clomid geslikt en merk er weinig van. Alleen een beetje vreemde hoofdpijn 's avonds. Maar liever in de avond dan overdag. Hopelijk blijft het hierbij en krijg ik geen last van andere nare bijwerkingen. Ik hoop wel dat de clomid zijn werk goed doet omdat ik er verder nog niets van merk. Maar bijwerkingen zijn daar toch geen garantie voor he? Morgen moeten wij ook weer naar de gyn om vervolgafspraken te maken én de uitslag van het zaad. Ben ook enorm zenuwachtig daarvoor, brrrr Oja, ik bloed nog steeds heel erg. Hoelang waren jullie ongi na de Provera? En ook zo heftig? Het mag van mij nu wel wat minder worden, maar ik wacht rustig af. Nou meiden, hopelijk kunnen we een beetje slapen vannacht. Ik denk dat ik maar verder ga in mn boek straks, even mn zinnen verzetten. Succes maar weer en een dikke knuf, Bloemetje
Dag allemaal, bedankt voor al jullie medeleven! (probeer man aan het klussen te zetten, hij is alleen moe ) Ik had eigenlijk nog een paar vraagjes en interessante discussiepuntjes om onze zinnen een beetje te verzetten. Als een gyn zegt dat ze meerdere blaasjes ziet en later in de cylcus ziet ze er nog maar één van bijvoorbeeld 9mm zoals bij Cira of 13mm bij mij, betekent het dat de anderen dan zijn afgestorven? Waar zijn die dan gebleven? En hoort er per cyclus maar eentje te groeien of moeten er meer komen, of aan beide eierstokken? En kan een eitje ook niet door willen groeien? Bijvoorbeeld blijven steken? En wat gebeurt er dan als ie niet gaat springen? Interessante vragen, niet? Wie kan ons meer uitleg geven? Groetjes Fiorentina
Hoi hoi, Cira en Lot hoe is het gegaan meiden? Ik hoop zóó dat het jullie is meegevallen! [-o< We hebben vandaag de uitslag gekregen van het zaad en het was goed! Joehoe! Volgende week moet ik weer voor een echo naar het zh om te zien of de clomid aanslaat... ben benieuwd. Oja Fiorentina, volgens de gyn blijven die eiblaasjes allemaal zitten alleen is het te hopen dat er eentje gaat rijpen. Je andere vragen heb ik niet gesteld, mss dat iemand anders het weet. Mariska, nog twee nachtjes, ik tel met je mee
Hallo meiden hier een beetje depri Cira. Vannochtend weer een echo gehad bij een andere gyn. Mijn baarmoederslijmvlies was net 1 mm gegroeid. Het eitje helemaal niks nada noppes. Einde oefening voor mij dus deze ronde. Vraag ik aan de gyn wat nu? Blijkt hij van mening te zijn om niet door te gaan met de clomid omdat het blijkbaar totaal geen reactie heeft gemaakt en direct door te gaan naar zwaardere middellen . Hij gaat het nu met mijn eigen gyn overleggen en Dinsdag moet ik weer terug zodat de de vervolg behandeling hoor. Ben zo bang nu dat helemaal niks werkt en mijn eitjes gewoon nooit gaan rijpen. Maar ja het is gewoon maar weer afwachten (en dat ben ik nu onderhand wel beu ). Ik zie het eigenlijk ook nog helemaal niet zitten om te gaan spuiten. Hoop maar hard dat mijn eigen gyn toch nog hoop heeft met clomid begin toch nog maar net hiermee. Het is een lang verhaal geworden maar ben blij dat ik dit hier kwijt kan. Meiden Super gewoon!
@ lot hoe is het gegaan ? @ fiorentina het ligt aan je cyclus hoeveel eitjes en waar deze rijpen. @ bloemetje fijn dat bij je ventje alles goed is. Ik vloeide na de provera ook hevig en lang niks om je zorgen over te maken. @ mariska hoe is het?
O Cira, balen meid Ik hoop dat het eerstvolgende middel wat je ook krijgt, wel meteen zn werk gaat doen. Wel vreemd overigens dat deze gyn niet de dosis wil veranderen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Sterkte na deze vervelende echo!
fiorentina en is het gelukt je man aan het klussen te krijgen bloemetje hoop dat je ongie snel wat minder word en dat de clomid zijn werk gaat doen succes! cira balen zeg had het zo voor je gehoopt hoop ook voor je dat je nog niet hoeft te gaan spuiten veel succes!
ik ben vandaag bij de gyn geweest voor mijn eerste afspraak kan me nu definitief bij jullie aansluiten het is pco helaas maar wel gezellig.... dacht eerst hij stuurt me weer naar huis want hij begon dat het er allemaal wel goed uit zag en dat sommige vrouwen een lange cyclus hebben maar gelukkig zei hij toen dat hij me ging onderzoeken.. heb een inwendige echo gehad en hij kon zien dat ik nog geen eisprong heb gehad het zag er verder wel goed uit zag een paar zwarte vlekjes(eiblaasjes). heb provera gekregen moest er gelijk mee beginnen en heb 50 mg clomid gekregen moet ik nemen van 3de tot 7de dag en dan dag 12,13 of 14 terugkomen voor een echo...vind het wel spannend maar ben blij dat er wat gedaan word nu we zullen zien... hoe snel na de provera werden jullie ongie? heb ook al bloed moeten laten prikken nog wel wat leuks de gyn nam bij mij wat slijm(sorry voor de details) en bekeek dat onder de microscoop toen moesten wij ook even kijken en wat zagen we daar zwemmen een spermacel was erg leuk om te zien en daaruit maakte hij op dat het baarmoederslijmvlies ook wel goed is want het is een week geleden dat wij geklust hebben dus mijn man heeft goed zaad(is al getest was ook goed) sorry voor het lange verhaal maar wilde het even met jullie delen! liefs
Hey Lot, Fijn dat je het nu weet en nu kan er ook iets aan gedaan worden! Wat grappig van die spermacel: wel goed nieuws hoor! Ik ging 4 dagen na de laatste proveratablet bloeden. Succes!
@ Cira Wat ik begrepen heb is dat de clomid niet altijd direct werkt. Dus als het in het begin niet veel doet zegt het niets over de rondes erna. Volgens mij laten ze je daarom ook een paar maanden met de 50 mg doorgaan met controles natuurlijk. En anders dan over naar de 100 mg en eventueel naar de 150 mg dus je kansen zijn echt niet verkeken! Maak je geen zorgen, is nog maar de eerste ronde! Veel meiden moeten gewoon 3 maand slikken zonder controles! @ Lot23 Met bloedonderzoek kan pas echt worden aangetoond dat je PCO hebt geloof ik omdat je dan teveel mannelijke hormonen zult hebben. Bij mij dacht de gyn aan PCO maar na bloedonderzoek bleken mijn hormonen in orde. Ik nam op een donderdagavond mijn laatste duphaston (zelfde als provera) en kreeg toen zaterdagavond beetje rozig verlies en zondag zette mijn regels echt door. Normaalgezien ga je gewoon je regels krijgen hoor. Zijn er nog anderen die meer antwoorden hebben op mijn eerder gestelde vragen? Ik vond het wel interessante puntjes namelijk en zou er graag antwoord op willen! Groetjes Fiorentina PS ben gister gewoon op mn man gesprongen! En ja we hebben geklutst
Hallo dames, Hier al een heel erg zenuwachtige meid voor zaterdagmiddag Vandaag met zware bakken gesleurd op het werk en dat voelde ik toch heel goed aan de eierstokken hoor... Ik heb de laatste werkdag achter de rug en nu voor 2 weken vakantie, dus das al iets positief hé Cira@ Ik vind het zo erg voor jou dat de clomid zijn werk niet heeft gedaan... Ik zat hier te vloeken toen ik je verhaal las. Ik denk dat de gyn nog wel even zal doorgaan met clomid hoor, mijn gyn had gezegd tegen mij dat ze een 6-tal maanden clomid geven en daarna maar beginnen met spuiten. Maar ja ik weet niet hoe dat bij jullie gaat. Bloemetje@ Proficiat met de uitslag van de zwemmertjes... Viel er ook zo'n zware pak van je schouders? Ik was ongeveer een 3-tal dagen ongi en 4de dag nog wat bruinverlies... De 2de dag was het nogal heftige ongi maar al bij al viel het goed mee. Ben ook al benieuwd naar je echo volgende week, wanneer heb je een afspraak? Lot@ Ben blij voor je dat je ook met provera en clomid mag beginnen, hopelijk doet het zijn werk... Wat leuk zeg dat je een spermacel zag zwemmen, wil ik ook wel eens zien hoor Kben blij voor je dat zijn zwemmertjes ook goed zijn... Fiorentina@ Op jou vraagjes heb ik eigenlijk nog geen antwoordt, zal zaterdag mss meer over weten.
cira, bloemetje, fiorentina en mariska bedankt voor jullie reactie en hoop maar dat ik gauw ongie word! mariska hoop dat je zaterdag een mooi ei ziet groeien succes! mijn man zijn zaad was een maand geleden al getest en gelukkig goed maar dat zaadcelletje was zeker leuk om te zien! allemaal veel succes!
@ mariska De gyn verwacht dat ik clomid ressistant ben dat zal betekenen dat geen van de dosissen clomid zal werken. Maar ik wil zelf toch nog een ronde clomid proberen eigenlijk just to be sure. Het was ook niet mijn eigen gyn. Dus word echt wachten wat mijn eigen gyn een dinsdag zegt. @ lot fijn dat het goed ging bij de gyn. Ik had op zaterdag de laatste provera geslikt en werd op maandag al ongi. Gaaf dat je een spermacel heb zien zwemmen!
Hoi, Woensdag moet ik weer. Zit dan op dag 11. Ze checken hier tot dag 20 als het moet. Hopelijk is het niet nodig...! Mariska, wat fijn dat je vakantie hebt, lekker van genieten! En ja het was idd een hele opluchting, want als het zaad niet goed is ben je nóg verder van huis. Het bloeden is trouwens al een stuk minder. Welterusten, Gr Bloemetje