Nee, dat was gewoon tijdens mijn gesprek met de gyn. Ik was in 1.5 jaar 1 keer 3 wken ongesteld geweest dus had zo goed als geen eisprong...... Volgens mij staat er op het bloedprikformulier een hokje met "pco-analyse"
Hey Chantje Ik hoop zo dat het raar is voor jouw! Ja ik weet niet me gevoel zegt dat er niks is, me temp blijft gewoon nu steeds 36,7 al 9 dagen lang, daarvoor schommelde die heel erg! Liefst doe ik nu al een test! Maar goed dan ga ik aankomende zaterdag weer twijfelen en dan moet ik voor mezelf toch weer een test doen dus ik wahct maar gewoon tot zaterdag. Maar ik voel me niet anders dan normaal en dan zeggen ze wel je hoeft niks te merken maar als je dan niks mertk geeft dat toch al een stukje negatief aan, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bij mij was dat bloedprikken toevallig na mijn eisprong, de echo's en de uitslag van het LH en FSH gehalte maakte PCO duidelijk.
Deborah: ik snap wat jij bedoelt, ik kon niet wachten met testen en had een vaag 2e streepje. achteraf had ik er spijt van omdat er nog zo veel mis kon/kan gaan..... Ik voel wel van alles maar wat je al zegt je hoeft niet meteen aan je lichaam te merken dat je wel of niet zwanger bent... Succes met afwachten hoor! Moeilijk he dat wachten!
De gyn. vertelde mij dat mijn eisprong geweest moest zijn als ik ging bloed prikken, dus gokte we op dag 25 Op mijn bloedprik formulier staat geen pco analyse, wel LH en FSH enzo. Dus ik denk wel dat de gyn. daaruit dingen kan afleiden, maar het bloed prikken is niet bij iedereen na de eisprong. Dus de gyn. kan zoiezo zien of het Pco is ookal is het bloed prikken niet na mijn eisprong geweest, toch? Sorry voor mijn ongeduld Jinky
Bij mij werd door de gyn via inwendige echo naar mijn eierstokken gekeken, ze vertelde ons destijds meteen dat het PCO was, dat kon ze aan mijn eierstokken zien, door de 'kralenkrans' cystes. Ook heb ik alle cyclus symptomen; extreem wisselende cyclussen, geen eisprong, heel lang ongesteld. PCO is een syndroom dus het hoeft niet voor iedereen te gelden. Volgens mij geeft een echo meer zekerheid dan een bloedtest.. PCO betekent dat je vooral teveel oestrogenen hebt, de hoogte van FSH en LH zijn minder duidelijkheid gevend.
Bij mij was LH geloof ik hoger dan FSH terwijl het andersom moet zijn (hoop dat ik het nu goed zeg). Waarschijnlijk kan je dit dus ook voor je eisprong zien. Kijk anders even op www.feya.nl daar staat pco heel goed uitgelegd.
Bij mij was LH geloof ik hoger dan FSH terwijl het andersom moet zijn (hoop dat ik het nu goed zeg). Waarschijnlijk kan je dit dus ook voor je eisprong zien. Kijk anders even op www.freya.nl daar staat pco heel goed uitgelegd.
Nog even ter aanvulling; De gyn kan met een bloedtest vooral zien ofdat je wel of geen eisprong hebt gehad, maar ook al heb je geen eisprong, dan heb je nog niet direct PCOS. Er kunnen ook andere oorzaken zijn voor een uitblijvende eispong.
hoi iedereen, ik had vandaag weer een hoge temp, over 1 week kan ik testen. vandaag had ik lichtroze tot bruinig verlies heel weinig .....innesteling!? ik hoop het zo afwachten maar! knuf jammeke
Hoi allemaal. Pas geleden ben ik door de gyn. gebeld met de uitslag van mijn bloedtest ( werd trouwens tijdens de menstruatie gedaan, dan konden ze meer zien) en heb duidelijk pcos, vandaag het ziekenhuis gebeld voor een afspraak bij vruchtbaarheidsafwijkingen, maar nou is het daar zo druk, sturen ze een formulier op, moet ik invullen, terug sturen en dan krijg ik weer een brief met een afspraak erop, jeetje zeg, kan allemaal niet langzamer. Vind het allemaal wel heel spannend hoor, wat gaat er nou allemaal gebeuren e.d. maar ja, laat het wel allemaal op me afkomen...en maar hopen dat ze me kunnen helpen..
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ook een inwendige echo gehad. Alleen heb ik alleen mijn baarmoeder gezien, dat wees hij ook aan. Ik heb niet mijn eierstokken gezien, hij heeft ze ook niet laten zien. Ik weet niet zeker of hij er naar gekeken heeft of niet. Hij zei dat het er goed uit ziet, maar ik weet dus niet of dat ook voor mijn eierstokken geld. Dat ga ik dus zeker de volgende keer vragen. En nu maar wachten op mijn menstruatie, zodat we snel uitslag krijgen van de onderzoeken. Liefs jinky
Ik weet het, ik weet het, ik weet het! Het is zo dom dat ik het heb gedaan maar kon het ook niet meer volhouden en heb een test gedaan had er nog 1tje zo'n goed kopen van het net, heb het net 5 min geleden gedaan, maar goed negatief dus
lieve meiden voor mij is het game over! Ben ongesteld geworden! Ik vind het zo erg dat ik te vroeg heb getest! Ik schaam me daarvoor! Ik vind het zo erg!
oohhhh wat is dat jammer chantje het leek zo duidelijk allemaal. dit vind ik echt verschrikkelijk sneu voor je kword er stil van! hoe gaat het met je ? nou doe rustig aan en praat alles maar weg tegn ons daar zijn we voor knuffel jammeke
nou je bent niet stom hoor, ik zal ook eerlijk zeggen dat ik ook al een paar keer getest heb en alles negatief dus je bent niet de enige die zich niet kan inhouden