PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Mariska, hééél veel succes morgen! Hopelijk zie je een mooi groot ei :D

2. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Bloemetje@ Mercikes, khoop ook dat er een groot ei te zien is. Kben ook al benieuwd hoe het bij jou zal verlopen dinsdag... Ik duim ook voor een mooi eitje hoor.

3. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Daarnet naar de gyn geweest voor een echo... De grootste follikel was 9mm, dus maw niet groot genoeg voor cd 13 :cry: de follikel moest 11mm zijn. Mijn baarmoederslijm was 4.7mm dik, kweet niet precies hoe dik die moet zijn.
    21 mei dus opnieuw provera slikken en weer wachten op ongi en dan met clomid 100 mg beginnen... hopelijk doet die beter z'n werk. Ben dus weer wat depri, maar mijn ventje zegt dat ik het toch positief moet inzien. Er is toch al een folikel die gegroeit is en met een dubbel dosis hormonen kan het goed zijn dat mijn follikels beter groeien.
    Hij heeft eigenlijk wel ergens gelijk, beter een follikel van 9mm dan allemaal kleintjes van dezelfde grootte. Er is toch een reactie opgewekt met clomid.
    Dat het maar vlug 21 mei is zodat ik er terug kan aan beginnen... ;)
    Oja de reden waarom dat ik nog een goeie week moet wachten is omdat het nog altijd kan zijn dat de follikel verder groeit en toch nog springt. Ik vroeg dan ook moest dit het geval zijn of provera dan geen kwaad kan. Hij zei van niet en dat provera ook de innesteling dan kan bevorderen.
    Ja we zullen wel zien hoe dat het verder gaat hé... :(

Ik hoop voor de rest van de meiden dat jullie toch een beter eitje hebben hoor.
    groetjes mariska

4. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    O jammer Mariska, ik snap dat je een beetje depri bent! Maar je mannetje heeft wel gelijk hoor, je reageert erop en meer clomid gaat dan zeker werken! En heel misschien groeit het eitje stiekem toch door, zou een mooie verrassing zijn, hihi. Komt goed meid, sterkte!

Hier gaat het goed, mn bloeding is zo goed als voorbij, hopelijk is er een mooi eitje aan het groeien...
    X bloemetje

5. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Meiden, sterkte allemaal met jullie PCO. Allemaal aan de clomid? Geef de moed niet op, ook al zit het soms even tegen!

Liefs, Marit

6. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska dat is zeker wel even balen dat snap ik hoop dat er met 100 mg een mooi ei groeit die groot genoeg is om te springen succes!

bloemetje fijn dat de bloeding bijna over is!

marittt hoe gaat het met jouw? mag ik vragen na hoeveelste ronde clomid jij zwanger bent geraakt?
    geniet van je zwangerschap!

hier niet zoveel te melden vandaag 3de dag provera dus nog 2 dagen en dan wachten op de ongies

7. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Marittt bedankt! Jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben jij zwanger geraakt mbv clomid?

Lot, je zult volgende week wel een keer ongi worden, ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten.
    Ik vind het wel heel apart dat medicijnen dit allemaal kunnen regelen, zat ik me laatst nog te bedenken.

8. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    bloemetje hoop ook dat de ongies niet te lang op zich laten wachten..

nu zat ik me af te vragen met een inwendige echo kijkt de gyn toch ook of er niet toch wat bevrucht is voor dat hij clomid voor schrijft?
    hadden jullie ergens last van met provera?

liefs

9. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Lot@ Met provera had ik nergens last van...
    Khoop ook dat je ongi vlug komt, zodat je kan beginnen met clomid.
    Ik veronderstel met een echo dat de gyn inderdaad kijkt of er geen bevruchting plaats vond. Alleen in een heel vroeg stadium van bevruchting kunnen ze dit eigenlijk niet zien. Moest het zijn dat je nu niet ongi wordt doe dan eerst een zwangerschapstest hé... vooraleer je naar de gyn belt om te vragen of je dan zo met clomid mag beginnen.

10. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hoi hoi,
    Bij een vroege zwangerschap kunnen ze idd nog niks zien op de echo. Heb je een vermoeden Lot? De provera kan in ieder geval geen kwaad, mocht je toch zwanger zijn. Clomid wel, dus als je niet gaat bloeden wel even testen of bellen voordat je er mee begint.
    Ik had verder ook geen last van de provera. Succes Lot!
    En Mariska, je dipje weer een beetje teboven?
    En hoe is het met de andere meiden?
    Liefs Bloemetje

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska en bloemetje bedankt!
    bloemetje heb een vermoeden hoor maar vroeg het me af vandaar...
    heb soms wat pijn in mijn buik mss door provera er gebeurt nu natuurlijk van alles van binnen hoop dat de ongies snel komen dan kan ik snel aan de clomid en dan hopen dat er een ei groeit!

hoe is het met jullie verder?

liefs

12. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hier alles goed hoor, beetje spanning voor de echo woensdag. Ik ben de hele tijd bang dat ik al een ei gehad heb, had van t weekend wat steekjes en wat helder slijm. Maar dat zou dan wel héél snel zijn, dus kan haast niet. Hopelijk wordt ik wo gerustgesteld. Ik ben toch wel blij dat mn gyn bij mij direct met 100mg clomid is begonnen.
    Lot, bijna je laatste provera op?

13. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Hey meiden,
    Met mij gaat het al een stuk beter hoor, het heeft geen zin om verder in de put te blijven zitten hé. Kzou nu zelfs al graag beginnen met opnieuw provera te nemen :) ... Ja kzal maar best doen wat dat de gyn gezegt heeft hé ;) nog een weekje en kmag er terug aan beginnen. Hopelijk doet dan de 100 mg beter zijn best [-o<

Zeg cira blijft toch al een eindje weg hé ( van donderdag ) khoop dat alles goed met haar gaat... :(: :(:

Hier verder geen nieuws, mijn 1ste dag van verlof en al slecht weer... dat begint alweer goed :(

Bloemetje@ mijn duimen draaien voor jou hoor dat je woensdag een mooi eitje hebt... Ik begrijp je ongerustheid wel ivm dat je denkt dat je een ei hebt gehad, ik had dat namelijk ook. De donderdagavond had ik ook pijn en een ferme steek ongeveer aan mijn navel, ik dacht toen ook dat het een eisprong zou geweest zijn. Ja allensinds bij mij was dit niet het geval, met dat er nog maar 1 follikel was van 9mm...
    Ja je hebt inderdaad geluk dat je al meteen mocht beginnen met 100mg clomid, want als je ziet dat de 50 mg niet veel heeft gedaan zowel bij cira als bij mij, ja dan heb je zowiezo al geen goed oog erin voor jezelf hé...

Lot@ khoop ook dat je ongi snel zal komen... Ik duim ook voor jou hoor.

14. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ik hoop ook dat het goed gaat met Cira! Misschien wil ze er even wat minder mee bezig zijn. Cira het komt goed hoor!

Mariska, ik hoop dat de 100mg zn werk doet bij jou! Ik kan me voorstellen dat je al met de provera aan de slag wilt, hihi, het kan niet snel genoeg gaan he. Oja, fijn om te lezen dat jij ook dacht dat je al eerder een eisprong had. Het zal dan wel niet zo zijn geweest bij mij. Nouja, nog twee dagen en dan weet ik het...!

15. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Ik hoop echt voor jou dat je een mooi eitje hebt hoor...

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    goedenavond heb vanavond mijn laatste provera genomen dus laat de ongie maar gauw komen!

bloemetje hoop zo dat je een mooi ei heb woensdag(hoeveelste dag is het dan) succes...

mariska moet je 21 mei weer met provera beginnen en dan de 100 mg hopelijk doet die zijn werk!(onder je tekst staat 21 maart trouwens)

allemaal succes hoop dat het met cira goed gaat...

liefs

17. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Dankjulliewel dames :D (woensdag is dag 11)

18. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Lot@ mercikes voor de rechtzettig ivm 21 maart ;)
    had het niet gezien... :)
    Khoop ook dat de :evil: :evil: :evil: heel snel komen hoor...

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Heb net jullie berichtjes gelezen, zit hier gewoon te janken:

ik was bij de Gyn voor controle echo (1e keer clomid en vandaag dag 14) ik had een ander en die vond het heel raar dat mijn vriend nog geen zaad had ingeleverd (potje is dus nu mee) verder zag ze totaal geen reactie van de clomid. Ze begon direct over mijn PCO (mijn eigen arts heeft het daar nooit over gehad!)

Ik was erg verdrietig omdat ik nogal positief erheen was gegaan, mijn temp leek ook goed, ze zei dat de kans bestond dat ik al een eisprong had gehad maar ze dacht van niet...... kunnen ze dat dan niet zien?
    Het baarmoederslijmvlies was ook erg dun......

Nu moet ik dus vrijdag terugkomen en volgende week bloedprikken zucht zucht zucht ik weet het even niet meer, ga maar eens meer lezen over PCO. Heb trouwens wel gevraagd of ik nu bij haar kon blijven, dat mocht!

Ik kreeg het idee dat ze de volgende ronde de dosis al wil verhogen, want ik kreeg al wel vast voor de zekerheid een recpt voor 15 pillen mee! Maar goed dat wordt vrijdag besproken.

Zucht, ik sluit me bij jullie aan, ik denk dat ik het ook maar eens ga opschrijven. Heel veel sterkte jullie allemaal!

20. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hallo meiden
    Alles goed hoor met mij! ik heb alleen zo'n druk weekend gehad dat ik de comp nog nieteens aangedaan heb.

Vandaag weer bij de gyn geweest. Op mij verzoek gaan we toch mar eerst alle dosissen van de clomid uitroberen. Dus net bij de apotheek geweest voor een kuurtje provera en clomid 100 mg. Bij mij was mijn baarmoederslijmvlies al weer geslonken 4,4mm en het eitje was niet meer te zien :( .
    Maar nieuwe ronde nieuwe kansen :) .

Deel Deze Pagina