PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    milla wat ontzettend mooi zo'n site, lijkt me ook wel leuk om te maken maar dan moet je vast wel handig zijn met de computer!

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    dat wilde ik ook net vragen!

3. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    bengel en linda dat vroeg ik ook aan de gyn hij wilde eerst dag 20 ik zei is dat niet erg laat toen zei hij ik verwacht hem ook de derde keer niet eerder beide keren rond dag 23 gehad dus nu heb ik zelf maar op dag 17 afgesproken, en daarvoor gewoon klussen want ik wil hem niet missen natuurlijk....

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal!

Ik heb jullie berichtjes allemaal gelezen, en allereerst Chantje: GEFELICITEERD!
    Ik ben zelf ook in de MMM terecht gekomen.
    Eigenlijk in eerste instantie voor mijn vriend, maar nu dat allemaal achter de rug is, ben ook ik aan de beurt.
    Ik ben na het stoppen met de pil 3 keer 'gewoon' ongesteld geworden, en toen we een gesprek hadden met een fertiliteitsarts gaf ze aan mij ook te willen onderzoeken omdat mijn menstruatie op dat moment al 2 weken uitbleef.
    Inmiddels heb ik 2 echo's achter de rug en is er bloed geprikt.
    De eerste echo (op dag 10 na een kuurtje primolut om de ongi op te wekken) gaf denk ik weinig bijzonders aan.
    De tweede echo (vandaag, dag 17) gaf aan dat er een eitje aan het rijpen is van circa 1,3 centimeter. Ik moet dus maandag weer terug komen voor een echo en kijken of het eitje echt goed gegroeid is.
    Ik zag wel in het dossier van de echoscopiste (bij ons in het ziekenhuis doet de gyn niet dat onderzoek) dat de vorige keer door de echoscopiste ergens het woord 'pco' was opgeschreven.
    Die diagnose heb ik nog niet gesteld gekregen (maar ik denk dat de gyn dat zal doen als ik daar tzt een gesprek heb).
    Kortom; spannend dus!
    Ik heb al een doosje met ovulatietestjes gehaald...

Ik lees met jullie mee en wens jullie allemaal veel succes! :D

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    meisje0123, veel succes met je echo en hopelijk groeit je eitje mooi door!
    was bij je vriend alles in orde?
    succes!

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Meisje: dankjewel! En welkom (helaas) hopelijk hen je maandag een superei!
    Succes hoor!

7. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi hoi,

@Lot, is heel makkelijk hoor zo'n site heb je binnen halfuurtje gemaakt. Mocht je er ooit een willen, dan laat je het maar weten, ik wil je graag helpen. Veel vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen hebben er een het is heerlijk om van je af te schrijven en te delen met anderen, net als het forum, alleen dan een plekje van jezelf.

@meisje, spannend! Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden als ik vragen mag? Ik hoop van harte dat je eitje doorgaat groeien en zal springen, heel veel succes! Je mag naast meelezen altijd mee schrijven hoor ;)

@ Linda, mag je op zaterdag komen voor een fm-meting?
    Ik ben erg benieuwd, ik hoop dat ie op springen staat.

@ Chantje, bedankt voor je lieve berichtje op mijn website, ik zag dat jij nog niks op jou site vertelt hebt, heb je het al wel tegen je familie en vrienden vertelt of wacht je nog even.

@Bengeltje, volgens mij heb ik jou nog nooit gezien hier.. of heb ik iets gemist? ;) :D

Ik ga vanmiddag even met de kids en een vriendin naar een dierenpark, ik heb er zin in, het is ook zulk mooi weer!

Fijne dag allemaal!

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Eigenlijk wilden wij nog niet zo snel. Maar omdat mijn vriend diverse aandoeningen heeft, hebben we van hem zwemmers ingevroren. En omdat mijn moeder vroeg in de overgang kwam, hebben wij de knoop ook doorgehakt om niet het risico te lopen dat het helemaal niet meer kan.

Ik ben na het stoppen met de pil meteen ongi geworden. Daarna 2 x een cyclus van 32 dagen. En daarna dus na 58 dagen een kuurtje primolut, waarna ik ongi werd. Toen op dag 3 bloed laten prikken, dag 10 een echo, vandaag (dag 17) een echo en dus maandag weer een echo.

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn vriend heeft trouwens van alles, waaronder een aandoening dat zijn hypofyse geen hormonen aanmaakt. Die spuit hij zelf, 2 keer per week met een injectienaald in.
    Dat gaat prima, we hebben zaad laten testen en dat was bovengemiddeld goed. De dokter heeft ons geadviseerd in te laten vriezen (dat is inmiddels gebeurd) omdat hij vreest dat als het met mijn vriend minder goed gaat, hij de hormoonspuiten moet staken ivm andere medicatie en daardoor zou hij weer (weliswaar tijdelijk) onvruchtbaar raken.

10. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    ja bij uitzondering vanwege de samenlevingstest, wel fijn dus

11. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Milla: ja klopt! Ik heb alleen wat familie en goede vrienden verteld dat ik zwanger ben.... Op mijn site inderdaad nog niet.... Via mijn hyves kwam er een moeder van mijn werk (ik werk op een kinderdagverblijf) op mijn site... dat heeft voor wat onrust gezorgd...Ik wil nog niet dat ouders het op mijn werk weten....En verder ook geen vage kenissen enzo.....

Maar het lieste zou ik het van de daken schreeuwen hoor!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik snap er niks van..
    Ik had vanmiddag een zeurend gevoel in de rechterkant van mijn buik. Voor de zekerheid heb ik er een digitale CB ovulatietest gebruikt de uitslag was een rondje, dus geen smiley. Nu maak ik hem open en zie ik wel twee strepen staan, de een wat vager dan de ander maar toch...
    Ik maak hier duidelijk uit op dat ik op dit moment niet vruchtbaar ben, maar wat betekent die vage steep dan, is het mogelijk dat ik nog vruchtbaar word of kun je die streep ook krijgen als je helemaal niet ovuleert?

Door te googelen kon ik hierover niets vinden, maar ik kwam wel een goede tip tegen voor meiden die gewone ovulatietesten gebruiken;
    Knip de ovulatie test in de lengte doormidden of in drieen en je kunt veel geld besparen, die vond ik best goed bedacht.

13. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Milla; ik ken die ovulatietesten niet ik gebruikte die van matcare....

14. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    hoi milla,

ik had bij de ovulatietesten altijd een heel licht streepje staan.

pas toen ik clomid had geslikt kreeg ik op dag 15 een super donkere streep!

dus misschien hebben meiden met PCO altijd een lichte streep?

knuf Jammeke

15. Milla

Milla Niet meer actief

Volgens mij hebben jullie helemaal gelijk!
    Iedereen heeft blijkbaar een lichte streep, ik heb het ook in andere forums na gevraagd, bedankt Chantje en Jammeke voor jullie antwoorden!

Liefs

16. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    hallo iedereen,

ik kon het weer niet laten natuurlijk en heb een zwangerschapstest gedaan, wat denk je een heeeel licht streepje, maar na een kwartier kon je hem al duidelijker zien. ohohohoh.

toen heb ik vanmiddag ee ovulatietest gedaan want had geen andere testen meer.
    ook positief oh ik vind het nu zo spannend maar wil ook niet te vroeg juigen

knuf Jammeke

17. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    Oh, Jammerke wat onwijs spannend! Ik had ook heeeeeeeeel lichte streepjes... ;)

18. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    bedankt voor je steun chantje

detail: het is jammeke zonder r mijn echte naam is Mirjam en zo noemde mijn vader me vroeger altijd

19. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    ik heb ook weer onwijs last van m'n rug maar geen ongikrampen meer.!

hoe ist trouwens met jou al meer kwaaltjes?

20. Chantje

Chantje Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,432
    0
    0
    amersfoort
    sorry hoor!
    Schrijf ik het steeds fout?

Met mij gaat het goed! Ben erg moe en gevoelige borsten maar verder oke! Ik ben wel bij elk bezoekje aan de wc bang dat ik bloed zie.....
    Ik heb een mooi zwangerschapsdagboek van Anne Geddes gekocht......

Share This Page