PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    kalenderlijst PCO forum meiden:

7 september: Lot FM
    9 september: Meisje NOD
    12 september: Deborah gesprek gyn. Linda NOD
    13 september: Linda voortgangsgesprek
    16 september: Milla NOD
    21 ssptember: Milla op vakantie
    17 september: Chantje 1e echo
    19 september: Bloemetje FM en gesprek kijkoperatie.
    28 september; Milla terug van vankantie
    29 september: Lot NOD
    30 september: Bloemetje NOD
    19 oktober: Deborah NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend

2. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ik heb even een vraagje voor jullie, ik hoop dat jullie het niet erg vinden
    Ik heb vandaag uitslagen van onderzoeken gehad.
    En de bloeduitslagen waren goed, geen aanleiding voor PCO, de echo gaf een lichte aanleiding voor PCO, hij had wat kronkeltjes gezien bij de eierstokken.
    Wat waren jullie uislagen?
    Kan ik er zeker van zijn dat ik het niet heb.
    Hij vindt dat ik het niet heb, hij zei dat de PCO kenmerken niet wiskundig in elkaar zitten en dat je niet meteen kan zeggen met bepaalde verschijnselen dat het PCO is. Maar wel raar die lichte kronkeltjes op eierstokken
    Ach ik denk er weer teveel over na.
    Volgende cyclus begin ik met 50 mg. clomid
    spannend!

Groetjes Jinky

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Jinky,

tja; ik zou denken dat als de gyn of ha zegt dat je het niet hebt, je daar maar ook een beetje op moet gaan. Maar als je heel veel van de op dit forum genoemde klachten hebt, snap ik dat je twijfelt. Ik denk dat met name een echo het meeste uitsluitsel kan bieden; als je een kralenkrans hebt dan denk ik dat het 'zeker' is, maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor!

Maar je bent natuurlijk van harte welkom op dit forum, misschien herken je klachten van anderen?

@ iedereen: super, zo'n lijstje! Kunnen we met zijn allen 'meegenieten' van de spannende dagen van de anderen! Duurt het wachten voor ons zelf misschien minder lang!

4. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hoi meisje0123,
    bedankt voor je reactie!

ik heb alleen een onregelmatige menstruatie, dus voor de rest geen verschijnselen.
    ik heb geen kralenkrans, wel wat lichte kronkeltjes.
    en de bloed onderzoeken waren goed.
    Ik ga maar op de gyn. af, en dat ik het niet heb.
    Dat is een fijne gedachte!

Laten we maar hopen dat we allemaal snel zwanger zijn!
    en het lijkt me leuk af en toe met jullie te kletsen!

Groetjes Jinky

5. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Jinky je bent altijd wel kom hier ;)

6. Milla

Milla Niet meer actief

Wat fijn Jinky dat je geen PCO hebt, hopelijk ben je snel zwanger!
    Natuurlijk ben je welkom om met ons mee te kletsen!

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey lieve dames;
    ik ben misselijk :(
    Goed teken?

8. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

ik hoop het voor je!
    Tis toch een kwaaltje dus wie weet!
    Wanneer ga je testen?

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik denk echt pas op dinsdag of woensdag, dus over een dag of 5-6.
    Ik denk zelf dat de fase tussen eisprong en ongi bij mij korter is dan gemiddeld, een dag of 11 ofzo. (denk ik n.a.v. slijm :oops: in vorige cyclussen).
    Maar mijn eisprong zou echt dinsdag of woensdag vorige week geweest moeten zijn, dus als ik dan na 14 dagen nóg niet ongi ben, zou ik echt 'overtijd' zijn.
    Spannend he...

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Zeker spannend zeg!

Zal heeeeel hard voor je duimen!

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jaaaa, fijn!
    Ik hoop echt dat het raak is, want dat zou inhouden dat ik niet aan de medicijnen hoef (ik heb 17 sept. een afspraak met de fertiliteitsarts om de echo's en bloeduitslagen te bespreken).
    Ik wacht maar braaf af....

12. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik heb ook een vraag aan jullie

Ik heb natuurlijk nu ineens 2x al een mooi cyclus van 44 dagen en woensdag moet ik naar de gynocloog, maar ik ben best zenwachtig ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, ik weet het klinkt raar :( maar ik vind het zo raar om daar aan te komen en te zeggen hallo ik wil kinderen! Wat zeide jullie bij je eerste echte afspraak.
    Ik heb natuurlijk haar al vorig jaar gezien, maar toen was ik daar alleen omdat ik een onregelmatige cyclus had, ik was nog niet echt bezig met kinderen, zat nog opschool.

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Deborah:

ik begrijp jouw vraag heel goed; wij moesten zelfs naar mijn vriend zijn internist om daar aan te geven dat wij graag kinderen wilden! Zijn internist heeft hem daartoe medicatie moeten geven om vruchtbaar te worden. Maar omdat wij al zoveel in het ziekenhuis lopen voor zijn gezondheid, is de gene op een gegeven moment echt wel weg hoor!
    Ik ben er van overtuigd dat een dokter het niet raar zal vinden, en al helemaal een gyn niet. Gewoon op je doel af hoor!

Succes!

14. Milla

Milla Niet meer actief

Deborah, dat is toch helemaal niet raar, daar zijn gyn's nou eenmaal voor ;) Gewoon meteen zeggen, want heb je van nature geen eisprong, dan zullen ze je toch een handje moeten helpen..
    Ik wens je veel succes!

Spannend meisje, misselijk zijn is zeker een teken, ik had dat altijd in combinatie met gevoelige borsten en een gevoelige blaas... Laten we hopen dat jou test positief is! Ik vind het knap dat jij zo lang kunt wachten, ik zou dat niet kunnen.. Ik denk dat ik nog niet eens tot NOD kan wachten. Ik heb in het verleden 6 dagen voor NOD een positieve test gehad, maar of ik deze keer weer zo vroeg test weet ik niet. Ik ben ook zo nieuwsgierig :oops:

15. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Milla: ik had dat gelezen ja, dat jij eerder getest had en dat het toen ook al positief was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ook wel dacht, laat ik ook maar eerder testen. Maar ik doe het niet hoor....
    Spannend allemaal he...

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw

Dankjewel!
    Ik vind het allemaal zo spannend, volgende cyclus clomid.
    Ik hoop zo dat het mijn cyclus regelmatiger maakt.
    24 september moet ik bloed prikken op progesteron om te kijken of ik een eisprong heb.
    Vorige keer niet op de juiste datum gepland en zat ik met bloed prikken voor mijn eisprong.
    Ik moet nu eerst weer wachten op mijn menstruatie, ik hoop dat het niet al te lang op zich laat wachten(wel als het een reden heeft natuurlijk ;) ).
    en dan beginnen met clomid 50 mg.
    Ik kan haast niet wachten.
    Mijn mannetje heeft zwak zaad en moet 16 oktober opnieuw zaad inleveren, ik duim dat de uitslag wat beter is.
    Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar ik fantaseer er zo graag over dat het binnenkort raak is :oops:

Zo dat is eruit :D

P.S. meisje0123, duim voor je!

17. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Meisje@ Mijn duimen draaien voor jou hoor...

Jinky@ Hopelijk is het bij jou ook snel raak en is de uitslag van de zwemmertjes verbeterd...

Deborah@ Niet mee inzitten om het te zeggen aan de gyn, daar dienen ze inderdaad voor...

Pffffffffff................ Hier nog steeds aan het wachten op mijn ongi, vandaag is het dag 4 en nog steeds niets te bespeuren...
    Heb het voorgevoel dat ik niet ongi zal worden :(, ben benieuwd wat ik dan zal moeten doen...

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meis ze brengt het gesprek wel op gang
    Bij mij begon ze meteen (heb dossier daar) Jij ook
    van oke dit zus zo is er gebuerd ,,en de rest kwam vanzelf
    Komt allemaal goed ,,ik was ook erg zenuwwachtig maar achteraf had het niet gehoeven ,,duim voor je meis

19. Niet meer actief

@Bloemetje... Thanks ;) ik ben er gewoon voor jullie met mijn positieve verhaaltjes ;) dat is wel een goed plan dacht ik zo.... nog effe en dan zitten jullie gewoon allemaal boven die plee te BLEHHHHHH en denken jullie van o mijn god... dit verschijnseltjes had ik graaaaaag overgeslagen, maar helaas ook dat zal gebeuren (ok bij mij niet... maar hey, ik ben een uitzondering niet waar)

En deborah... ik was 21 toen ik kwam bij de HA, dat was mijn eerste bezoek overigens bij die HA ik zei, nou wij willen kindjes, en ik heb het PCO dus wil graag een verwijsbrief... ok zegt ie.. hij gelijk een verhaal ophangen over hem en zijn vrouw.. die heeft ook het PCO namelijk.. nou 3 kids verder hoor ;)

En bij de Gyn (of ja fertiliteiten miep) zegt ze en jullie komen hier doen (meost grappig overkomen geloof ik) maar ik stond ook met me bek vol tanden... maar goed.. Gezegd van dat wij graag een kindje wilde.. (nou dan zit je hier goed ;) )

Vervolgens vroeg ze aan me mannetje en hoe is het met jou? Steef zo.. Ja goed dank je! Ow zegt ze dus de zwemmers van jou doen t prima hahahahahha nou nu stond mijn mannetje met zijn bek vol tanden.. (ik had hem gelukkig alwel verteld dat het eraan zat te komen dat hij zijn kwakkie in een potje moest doen hahahaha) Hij was not amused! ;)

Maar ja wat moet dat moet.... hup kwakkie in dat potje en gelukkig dat zat goed..

En nog effe wat... want ik lees hier ook iets over kronkels op de eierstokken?

Wat ik had was dus stuk of 30 eicellen tegelijk op iedere stok zeg maar... dus teveel... waardoor me lichaam dacht van ik maak voldoende aan, dus er kon eigenlijk geen ene ei normaal groeien om tot een eisprong te komen.

Anyways... die eieren werden allemaal weggehaald met de LEO en toen kreeg ik langzaam aan 2 a 3 eitjes.. en die groeide dus goed. En met clomid en die andere troep nog beter... zo ging het bij mij zeg maar..

Nou dames spannend allemaal weer voor een paar onder jullie!

En een leuke lijst! Goed om bij te houden.

Knuffeltje voor jullie allemaal!

Ill be watching you ;)

20. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Bedankt allemaal voor de goede berichten, ja moet me ook niet zenhwachtig maken, me gynocoloog heeft vorig jaar gezegd zodra je kinderen wil en het lukt niet na een tijd trek dan meteen aan de bel je hoeft geen jaar te wachten, dus ze zal vast wel weten waarom ik nu kom.

Chris kan helaas niet mee, 2rijgt geen vrij van zijn werk, dus zal misschien de volgende afspraak mee moeten. Hij zal nog proberen om vrij te krijgen maar hij denkt dat het niet gaat lukken, nou ja me moeder gaat anders mee!

Deel Deze Pagina