PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw

2. Niet meer actief

yeps mijn bloed was gewoon normaal.. daar was vrij weinig aan te zien.

En inderdaad je zag bij mij op de echo's precies hoe het zat.. je zag echt overal van die grote zwarte ballen zeg maar in mijn eierstokken zitten :( en die moeten er wel zitten, maar geen 30 natuurlijk... op 10 februari had ik dus 1 ei ;) Ik kan wel eens zien of ik daar nog de foto van heb... ga eens even spitten voor jullie ok, dan zie je hoe het er WEL uit moet zien...

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    jinky gebruikt je man ook iets om eventueel het zaad beter te krijgen zeg maar> Mijn collega haar man heeft het ook en bij hem zag je de kwaliteit echt omhoog gaan door zinktabletten en foliumzuurtabletten volgens mij.

morgenochtend naar de gyn voor fm ben benieuwd!

Allemaal veel succes

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Lot@Veel succes morgen voor je FM...

5. Milla

Milla Niet meer actief

Handig de lijst ;)
    Lot, Heel veel succes inderdaad morgen met de fm! Op hoeveel dagen zit je nu?

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai meiden,

Ik vermoed dat ik me kan aansluiten bij dit forum. Er is een vermoeden van PCO bij mij omdat de gyn op de echo een 'pco-beeld' heeft gezien. Ik moet nog bloed laten prikken want we waren net voorbij de 3e dag van de cyclus. Ik heb wel enkele verschijnselen die erop zouden kunnen duiden, maar ik heb wel een zeer regelmatige cyclus (altijd 30 dagen en eitje altijd op dag 17).
    Graag wilde ik lekker met jullie meekletsen omdat ik vermoed dat ik uiteindelijk een diagnose pco zal krijgen.

Groetjes,
    Anouk.

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    He Anouk,
    leuk dat je er bij komt!
    Fijn te lezen dat jij wel iedere maand een ei krijgt!
    Ik hoop dat dit voor mij ook zo gaat zijn! (of misschien niet meer nodig........!)
    Doei! :D

8. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Nee, hij gebruikt niks!
    Ook nog nooit van gehoord dat daardoor de kwaliteit omhoog gaat.
    Ben benieuwd naar meer ervaringen.
    We wachten nu eerst maar even de volgende uitslag af, wie weet...

Groetjes Jinky

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi dames,

ik heb me fm gehad en helaas er was geen activiteit dus deze ronde slaat het niet aan. Ik heb voor nu provera gekregen dan moet ik vanaf 15 sept. met metformine beginnen en dan nog een keer clomid 100mg en dan hopen dat deze 2 medicijnen het samen goed doen. Als dit niet aanslaat krijg ik meer onderzoeken en dan moet ik puregon gaan spuiten(dit vind ik wel wat eng nog) Ik krijg geen 150mg clomid omdat ik hiervoor te licht ben en al bijwerkingen heb met 100mg.
    Weet iemand of je puregon ook vergoed krijgt kan het niet vinden.

Anouk welkom hier en kom gezellig meekletsen...

milla was vandaag dag 17 voor mij.

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lot:
    Mijn vriend gebruikt ook puregon voor zijn hormonen (grappig he).
    Die krijgt het wel vergoed, is verzekerd bij CZ.

11. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Lot wat jammer zeg! Hopelijk nieuwe ronde nieuwe kansen!

12. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hoi hoi,

O Lot wat balen meid! Ik had zo gehoopt op beter nieuws :( Sterkte! Tis toch weer een teleurstelling, maar houd moed! Ik heb overigens al wel een paar keer posi verhalen over de combi van metformine en clomid gelezen. Hier op het forum is er ook iemand, weet alleen niet meer hoe ze heet, ze is iig zwanger en heeft volgens mij ook PCO.

Jinky, veel succes hopelijk duurt de MMM niet lang voor jullie.

Meisje, wat spannuuuuuund, ik hoop het voor je! [-o<

Deborah, maak je niet druk, die gyn doet echt niet moeilijk en bovendien moet je daar ook geen f#@&* om geven het is jullie wens ;)

Anouk, welkom, heel veel succes! Ondanks dat je een vermoeden hebt zal het toch wel spannend zijn. Iig wel heel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, das alvast 'ns beter dan geen of een hele lange cyclus.

Ik voel echt dat ze aan mn eierstokken hebben gezeten, nu weet ik tenminste wel voortaan zeker waar ze zitten om een eventuele eisprong te kunnen voelen, haha. Ik ben al veel minder moe gelukkig, alleen de wondjes zien er nog niet zo geweldig uit. Maar ook dat zal denk ik niet zo lang meer duren.

Liefs aan de rest van de dames!

X Bloemetje

13. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Mariska, ik was je vergeten :oops: in mn vorige bericht. Ik hoop dat je gauw ongi bent, dan kun je tenminste weer verder!

14. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik ben eventjes niet geweest en moet heeeeel wat bijlezen zeg....

Alle nieuwe meiden: welkom...

Lot; wat jammer dat het niet aanslaat, ik gebruik het woord jammer maar dat klinkt zo stom het is natuurlijk veeeeel meer dan jammer!

meisje: spannend, ik zie dat je over 2 dagen kan testen, ik zal voor je duimen!

Met mij gaat het goed! Ik ben moe en misselijk maar mij hoor je niet klagen hoor! Ben veels te blij dat ik zwanger ben! Het geeft me echt het gevoel dat ik ook echt zwanger ben! Vanmorgen heb ik voor het eerst overgegeven!

VOOR IEDEREEN EEN DIKKE KNUFFEL!

15. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Chantje:
    wie had ooit durven denken dat je blij zou worden van overgeven he!
    Geniet er van. En volgens mij is het een goed teken als je veel misselijk bent; ik geloof dat dat een signaal is dat je veel hormonen aanmaakt!

Ik ga pas testen a.s. dinsdag of woensdag denk ik.
    Dan ben ik op dag 35 of 36.
    Vorige cyclussen waren 32 of 33 dagen, maar ik heb een FM gehad en die gaf aan dat mijn eisprong ongeveer op dag 21 was. Dus tel ik daar maar 2 weken extra bij, zit ik zeker goed...

Spannend joh ! :confused:

16. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    wat goed dat je het zo lang volhoud niet te testen! Ik kon dat niet hoor!

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, ik weet ook niet zeker of ik het kan hoor.
    Maar misschien word ik wel gewoon ongi, daar ga ik maar een beetje van uit (des te minder valt het tegen als ik negatief test!)

18. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @lot23 wat jammer dat de clomid niet werkt. Wie weet met metformine wel. Het kan alleen wel zijn dat je de 1e 3 weken absoluut niet lekker bent van de metformine. Ikzelf heb daar erg veel last van gehad. Pas na die 3 weken voelde ik me helemaal top en heb toen ook minder last van de bijwerkingen van clomid gehad. Helaas heeft het bij mij niet geholpen.
    Effe een updatje van mij. Vorige week zat ik nog helemaal in een dipje dat de puregon niet werkte en woensdag ging ineens het eitje toch groeien. Ik zit vandaag op cd19 en mn eitje was 15mm. Maandag nog een fm en dan de pregnyl erin voor de eisprong. Tis volgens mij voor het eerst in mn leven dat ik een eisprong krijg. Jippie. Van het weekend maar even goed oefenen met klussen zodat we weten hoe moet volgende week. ha ha.
    Lot even op je vraag terug te komen over puregon. Dat spul is echt super, geen last van bijwerkingen, alleen heel erg duur. Ik ben nog steeds aan het knokken met mijn verzekering. Ik heb de hoogste polis, maar ze willen het niet vergoeden. Ik heb nu een machteging en hopelijk vergoeden ze het nu wel. Want Eur 700 per maand voorschieten is toch wel erg veel. En anders kun je het weer terug krijgen via de belastingen. Mn gyn zei dat verzekeringen eerst heel moeilijk doen en dan als je lang aanhoudt toch vergoeden. Maak je geen zorgen als je aan de puregon moet. Het spuiten is niet eng of pijnlijk en de bijwerken heb je niet. Ik vind het fijner om te gebruiken dan de clomid. En met puregon heb je bijna altijd resultaat.

19. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi!

@ Meisje0123 Dat jij dat vol kunt houden om niet te testen! Ik wil eigenlijk tot volgende week zaterdag wachten met testen, maar denk niet dat ik dat vol kan houden! Ben jij niet vreselijk benieuwd? Voel je nog steeds de misselijkheid? Heb je ook andere kwaaltjes

@ Chantje, ik snap heel goed dat jij blij bent met overgeven. Je weet dan dat het goed zit! Begin je al een beetje meer vertrouwen te krijgen of is het nog steeds heel moeilijk?

@ Lot, wat jammer dat het nu niet aanslaat, vorige keer ging het wel goed?! Balen zeg! Nu maar hopen dat de combinatie zijn werk wel gaat doen... Je mag 15 september beginnen, betekent dat dan dat je intussen nog ongesteld wordt?

@ Anouk, Welkom! Ik hoop dat jij ook snel zwanger zult zijn!
    Als ik vragen mag; je hebt een regelmatige cyclus en een eisprong.. Kan PCO dan in de weg staan om zwanger te worden?

@ Linda, hoe is het met jou?

Ik heb dit weekend de eerste wachtweek achter de rug... Ik voel allerlei krampjes, verder nog geen bijzonderheden.

Alle dames een fijn weekend gewenst!

Liefs Milla

20. Milla

Milla Niet meer actief

Ik haal hem weer even naar boven ;)

kalenderlijst PCO forum meiden:

9 september: Meisje NOD
    12 september: Deborah gesprek gyn. Linda NOD
    13 september: Linda voortgangsgesprek
    16 september: Milla NOD
    21 ssptember: Milla op vakantie
    17 september: Chantje 1e echo
    19 september: Bloemetje FM en gesprek kijkoperatie.
    28 september; Milla terug van vankantie
    29 september: Lot NOD
    30 september: Bloemetje NOD
    19 oktober: Deborah NOD
    30 april: Chantje Uitgerekend

Deel Deze Pagina