Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, dat denk ik idd ook. Ik heb er zelf bijv. nooit over nagedacht hoe mijn cyclus zou zijn (vanaf mn 16e aan de pil).
    En sinds jan nog maar 2x ongesteld geweest, dacht eerst aan het ontpillen maar pas sinds kort dus dat er meer is.
    Ik ken mijn eigen lichaam niet en heb geen vergelijkingsmateriaal (behalve dan sommige van jullie die ook amper een cyclus hebben) maar dus niet van mezelf. Als je zelf weet hoe het allemaal werkt en hoe je lichaam reageert bij jezelf heb je misschien (sommige meiden althans) minder behoefte sommige dingen te delen of dingen te vragen...
    (Denk ik hoor, ik weet natuurlijk niet hoe je denkt maar ik kan mij best voorstellen dat jij af en toe even afstand neemt).
    Meis, ik hoop zoooo dat het snel raak is voor je!!!

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, zie nu dat je van 5 kg naar 6 kg bent gegaan in je handtekening!! Jee!! Knap hoor!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haha heb je ook gezien dat het vorige week van 6 naar 5 gegaan was ;)

Nou het is niet dat ik dingen niet wil delen. Het is meer dat sommige dingen voor mij al normaal zijn en dan sta ik er niet bij stil dat dat niet voor allemaal normaal is.

Ik ben nu vooral mega zenuwachtig voor die hsg. Ik weet niet of jullie het topic gezien hebben in het vruchtbaarheidsforum. Niet alle reacties stellen me gerust (meer niet dan wel haha) mijn focus staat nu totaal niet op zwanger worden en fm, maar ineens op. Oh shit hoe zou het zijn? Er zijn er wel veel snel zwanger geworden erna.

Het verbaasd mij trouwens behoorlijk hoe verschillend wij allemaal behandeld worden. Jullie niet? Ik heb de indruk dat ik nig de meest uitgebreide behandeling heb. We wonen allemaal in nederland, in nederlands ziekenhuis, en dezelfde basisverzekering. Dat is toch gek? We hebben toch dezelfde rechten zou je zeggen.

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hahaha... ja..... ;) Ssssst!
    Maar tis toch al top dat het er dan wel weer af is! :D
    Heb je topic niet gelezen, ga straks ff kijken. Nou moet ik wel zeggen dat het met dat soort dingen echt uitmaakt hoe je zelf bent.
    Ik heb zelf ook flink wat onderzoeken ed gehad (contrastvloeistof in blaas laten lopen, zenuwblokkades, zenuwoperatie terwijl ik bij bewustzijn moest blijven zonder verdoving......)
    Van te voren hoorde ik ook dat het ontzeeeettend pijnlijk zou zijn (tuurlijk was het niet leuk maar dan moet die knop om en moet je het over je heen laten komen). Maar ik las al eerder dat jij dat ook wel kan. Dus hoe ontspannender jij bent hoe minder pijnlijk het is.
    Hoop voor je dat het meevalt! En laat je niet gek maken meis!

Ik vind het ook raar dat er zoveel verschil inzit! Fm, zaadonderzoek, ovutesten, echo's, bloedprikken enz enz enz...
    Maakt me soms onzeker maar ik ga straks gewoon alles vragen aan mn gyn en dan vertel ik ook dat ik op een forumzit met lotgenoten en dat ik graag wil weten als mijn behandeling iets anders is dan anderen waarom dat zo is.... Maar idd raar.... moet eigenlijk geen verschil zijn. (Is in elk vakgebied wel zo, gynaecoloog, anesthesist, uroloog., enz.. Iedereen doet het toch net weer ff anders of heeft een arts nét een lezing gehad over het een of ander).

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mag ik jullie (alle vrouwen hier) dan vragen wat er onderzocht is en hoe de behandelingen gaan?

Ik had op mijn 19e ineens tussentijdse bloedingen (aas 5 weken constant licht ongesteld) en na onderzoek bleek ik pap 3b te hebben en pcos. Pcos werd gezegd dat het niks ernstigs was en ik, als ik een kinderwens had maar een afspraak voor moest maken. Ik ben tussendoor van ziekenhuis verander door de lange wachttijden, uitlopen van afspraken, artsen die vergeten terug te bellen enz.
    Nu wordt ik echt heel goed geholpen en kan altijd binnen een week terecht.

Nu we een kinderwens hebben mocht ik gelijk met clomid beginnen. Ik weer wel dat ik geen erntige afwijkingen hen behalve cystes op mn eierstokken en een klein tussenschotje in de baarmoeder. Het verbaatse me wel dat ze mijn vriend zn sperma niet hebben onderzocht en geen echo's maken na de clomidkuur. Wel moet ik prikken op progesteron.

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lw85, ik weet dat pap3 een afwijking aan de cellen is.... Bleek alles goed of ben je behandeld?

Mijn verhaal zo kort mogelijk:
    Jan 2012 gestopt met pil. We wilden ontpillen en veilig met condoom vrijen (moest toen nog geopereerd worden en slikte nog medicijnen maar de wens was er al wel).
    In juli nog maar 2x ongesteld geweest. Huisarts heeft me meteen doorverwezen naar de gyn. Daar kon ik een kleine 2 maanden terecht. Eerst een gesprek met de co-assistent, aansluitend een inwendige echo met gyn en de assistent erbij. Tijdens het gesprek werd dus de diagnose pcos gesteld en het vervolgtraject uitgelegd (provera en clomid). Ik moest na het gesprek meteen bloed laten prikken op alle hormonen (progesteron, testosteron enz).
    Vandaag (20 dagen na het gesprek) moest ik opnieuw bloed laten prikken (dat kon bij het dcfs prikpunt in het dorp). De 28e heb ik een afspraak bij de gyn, dan krijg ik de uitslag van het bloedprikken en krijg ik een kuur provera en clomid mee. Ze heeft verteld dat er echo's worden gemaakt tijdens de clomid maar dat zou ze tijdens het volgende gesprek uitgebreid uitleggen...
    Mocht ik na 3 kuurtje clomid niet zwanger zijn krijgt mijn man een zaadonderzoek....
    Pfff.... tot zover dus mijn verhaal! Maar bij andere is het weer totaaal anders!

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @bbibi (en alle anderen natuurlijk)... heb een pendeluitslag van chantallcindy: jan 2013 een positest, meisje. In totaal zou ik 2 kinderen krijgen....
    Haha, grappig! ;) Ik wacht het af!! :p

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @peony dat wordt dus duidelijk een meid ;)

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Whahaha... tot nu toe wel.
    Las al bij een poll dat er zelfs iemand was die 6 pendels had voor 1 maand én hetzelfde geslacht en dat klopt ook niet (maand niet en geslacht niet). Hecht er dus niet teveel waarde aan hoor.;)

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Meiden, ik ga lekker tv hangen met mn vent op de bank.
    Alvast succes voor de mannen die morgen een potje moeten inleveren... ;)
    Tot morgen!!

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hier is nog niet gesproken over zaadonderzoek. Ik had na zes cycli en een vmk ineens geen cyclus meer :( Dus ik dacht vmk! Maar na maanden nog niks. Dat was met carnaval en had uiteindelijk pas 6 juli een eerste afspraak bij de gyn. Sindsdien ging het vlot. Eerst een cyclus monitoren, omdat ik zelf wel af en toe vruchtbaar slijm
    had. Maar geen ei natuurlijk en toen clomid. Dat sloeg aan. Toen kregen we een samenlevingstest die positief was. Follikelmetingen en bloedprikken op soa, pcos en progesteron. En nu dus tweede ronde clomid en de hsg in het vooruitzicht.

Ik ben komend weekend weg naar Emmen. Dus kan zijn dat ik er weinig ben. Of veel haha. Het is met schoonfamilie. Kan er niks aan doen, maar het is gewoon mijn familie niet dus ben blij dat het maar een weekend is. En dat we zelf apart rijden.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @babke moes zo lachen met jouw berichtje kan Ijn weinig aanwezig maar lukt nog niet zeg maar ;) hahaha mij ook niet hoor! Heb het een tijd geleden geprobeerd hielt het nog geen hele dag vol!!

@ liefsd ik heb je gependeld ik ga je PB-en!!

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Je hebt gelijk. Maar het was ook meer een aankondiging voor t weekend en de vakantie :). Er komt een drukke maar hele leuke tijd aan hier. Weekendje, feestjes (multiple) en vakantie! :D

14. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Hey meiden,

ben weer wat aan het bijlezen geweest... Grappig om te lezen wanneer mensen op t forum zitten enzo :) Best veel zitten op hun werk opt forum..... Ik durf dat niet!!HAHA...Ze controleren bij ons regelmatig op welke sites je zit! Niet echt tof als dan op mijn lijst zwangerschapspagina staat!! haha.
    Lees dan wel wat mee op m'n telefoon tijdens werktijd, maar als er veel gekletst wordt is dat best lastig op zo'n klein scherm :)
    Ik zit meestal 's avonds op zp, maar niet elke avond en niet lang. In het weekend ben ik ook heel weinig online.

Ik probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn. Maar af en toe wel lekker mee te kletsen met allemaal andere meiden die in het zelfde schuitje zitten :)

15. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    @babke waar ga je heen eigenlijk met akantie?

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gran canaria. We mogen mee naar een vijf sterren resort. Zo luxe :D.
    Heb er heel veel zin in. Heb veel boeken klaar liggen. Vijftig tinten grijs. Lieneke dijkzeul, simone van der vlught. Ik kom tijd te kort haha

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ohja dat wist ik! T feest van je ouders! Heerlijk daar! Zelf ook twee x geweest! Mijn nicht woont daar! Zit jein playa del ingles of maspalomas? Jaloers!!!

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Maspalomas

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Lekkerrr!

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @peony: is inderdaad afwijkende cellen. Ze hebben toen een deel weefsel weggehaald en bleek niet kwaadaardig te zijn. Na 2 gowde uitstrijkes toch weer 2 x afwijkend uistrijkje gehad. 2x pap2 (heeeel licht afwijkend) en 1x weer pap 3b. Gelukkig nu alweer 1,5 jaar niks abnormaals te zien. Moet wel zowieso elk half jaar laten controleren, ik hebhet hpv viris vandaar.
    Gelukkig heeft het verder niks met mn septum en pcos te maken! Maar wel balen dat ik 3 afwijkingen heb. Gelukkig konden jullie ook snel terecht. Lijkt me wel een opluchting dat je van tevoren met ac gestopt bent en dan "op tijd" achter komt dat er iets niet klopt.

@babke: dus bij jullie ook nog geen zaadonderzoek? Ik ben blij dat jet bij ons ook nog niet aan de orde is want ik denk dat mijn vriend dan super zenuwachtig zou zijn en als het niet helemaal goed is dat miet tof zou vinden. Eerst maar eens zorgen dat t bij de dames goed is.

Sorry voor typefouten, iphone weer ;)

Deel Deze Pagina