Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @all, net het zh gebeld. Mijn arts was er niet, dus ze kon het niet bespreken. Morgen is ze er weer, dan belt ze mij aan het einde van de dag. Hopelijk kan ik dan donderdag beginnen met clomid.
    Dus nog even afwachten....

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    @ peony: jeejjj ongesteld:) nee ik had nog geen afspraak staan. Denk dat dat iemand anders was.

@ bbibi: dat is dichtbij. Ik woon in beringe ( bij.helden)

3. Marral

Marral Bekend lid

Jul 28, 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Goedemorgen allemaal!

@Charise: en, hoe is het gegaan vannacht met de 2 kleintjes? Ben benieuwd naar de foto!! :D

@Peony: Wat super zeg!! Hopelijk mag je donderdag starten met Clomid. Zou echt geweldig zijn!!

@2dewolk: voel je je vandaag al iets beter? Korte lf heb ik helaas geen ervaring mee. Heb nog nooit een eisprong gehad...

@Mieks: heel veel sterkte vandaag! Zal een zware dag worden... Pff, vind het zo vervelend voor je! Hoe is het met je eisprong afgelopen? Is dat nog goed gekomen denk je?

Hier verder alles nog lekker rustig. Geen menstruatie op komst. Nog 2 dagen en dan is mijn afspraak. Ben heel benieuwd wat er dan gaat gebeuren! Manlief moet zich ook inschrijven. Geen idee waarom. Vandaag maar een foto afdrukken. Willen ze hebben in het ziekenhuis. Dan weten ze van te voren wie ze voor zich krijgen. Moesten jullie dat ook? Vond ik wel een beetje apart namelijk... hahaha

4. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Een virtuele knuffel van mij! :D:D

5. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Oh dat klinkt goed, waar kan ik me aanmelden?

6. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Nog een vraagje...kan pcos weggaan? Of heb je dat altijd?

En ik lees steeds maar over overgewicht, acne en overbeharing.
    Maar ik heb geen van die drie, is dat niet vreemd??

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @susanne, als je verder nog geen afspraak hebt staan zou ik een afspraak maken bij een gyn. Met een kinderwens kom je toch daar terecht...

@marral.... een foto? Huh? Nooooit van gehoord! Haha!
    Lijkt me wel handig voor de arts zelf, haha!

8. Marral

Marral Bekend lid

Jul 28, 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Gister trouwens toch stiekem een pendel aangevraagd (eigenlijk is mijn man daar heel erg op tegen). Natuurlijk ga ik er niet van uit dat dit ook daadwerkelijk klopt, maar zou wel heel leuk zijn ;) hahaha
    Manlief was overigens toch wel heel nieuwsgierig toen ik vertelde dat ik het toch had laten doen hahaha

9. Marral

Marral Bekend lid

Jul 28, 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    @Peony: ja, ze zeiden dat ze zoveel stellen zien en dat ze het dan fijn vinden om een foto in het dossier te hebben zodat ze weten wie ze voor zich krijgen... hahaha. Heb alleen maar digitale foto's. Dus moet maar ff een foto af laten drukken.

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @lies, op de site fertilityfriend.com heb ik een profiel aangemaakt. Ik kreeg op een gegeven moment ook de vraag of ik ik een onlinecourse wilde volgen. Tis wel in het engels... maar wel in makkelijke taal (vind ik).
    Pcos is een syndroom en heb je altijd. Het gaat dus nooit weg. Het komt in verschillende gradaties voor en zelf kun je ook proberen er zo min mogelijk last van te hebben (geen overgewicht, weinig suikers ed.) Iedereen heeft weer last van andere symptomen dus dat zegt niet zoveel!

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @marral, ja wel logisch idd!
    Oh hahaha wel een leuke pendel!! :D Hoop dati voor je mag uitkomen!

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Lies,

Het is een beetje vaag. Vetcellen geven hetzelfde hormoon af waardoor je hersenen in de war raken met de pcos. Je hersenen denken dat al die kleine eitjes samen 1 groot ei zijn, en daarom groeien z e niet verder. Als je veel van die kleine eitje hebt, kunnen die samen al geneog zijn om pcos "in leven te houden".

PCOS kan echter aanwezig zijn zonder dat je het merkt. Een bijwerking is dat je insulineresistent wordt. Daardoor kom je makkelijker aan en kun je dikker worden. Als je dus op de wip zit van wel of geen cyclus, kan dikker worden invloed hebben op je cyclus. Ik denk dat ik zo'n voorbeeld ben. Bij mij openbaarde het toen ik dikker werd namelijk. Maar dat hoeft dus helemaal niet het geval te zijn. Je hoeft volgens mij niet eens perse insulinresistentie te hebben. De symptomen verschillen sterk van vrouw tot vrouw.

Volgens mij groei je er nooit overheen. Ik ben op zich "blij" met mijn vorm. Misschien is het idealistische hoop, maar ik heb de hoop dat afvallen bij mij gaat helpen. Ik heb namelijk niet zoals de anderen een cyclus die altijd al uitblijf. Ja hij is altijd wel langer geweest, maar 6 weken hooguit. Dus ik heb echt de hoopp dat ik na af te vallen weer cylus krijg.

Maar misschien heb ik inmiddels wel zoveel blassjes, dat dat bij mij ook niet meer uit maakt.

Ik vraag me ook af, als je elke keer een cyclus hebt met clomid en er groeit elke keer een blaasje. Blijven er dan uiteindelijk wel maar een paar over? Of komen er steeds kleintjes weer bij?

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf

@babke goeie vraag ik mij ook af!
    rijpt er aan de hand van clomid maar een nieuwe... of een oude kleine?
    en gaan uiteindelijk al die kleintjes weg of blijven die? en komen er wel nieuwe kleintjes bij dan?
    of stoot je die ook af met menstruatie...

pfff wat een vragen allemaal...

en insuline resistent... hoe krijg je dat... heeft de diabetes type 1 er van mijn broer mee te maken denk ik dan? of niet...
    want uiteindelijk krijg je van insulineresistentie als je er niets aan doet op den duur later diabetes type 2... (kun je krijgen..)
    dus vind het zo raar!

@marral wat vreemd dat je een foto moest inleveren! ik heb dat niet gehoeven hoor... ze zien toch zooooveel gezichten...

enne @ hier... ik heb 19 oktober een afspraak bij Mens Sana in Deurne dus wel een takke-end rijden!
    ik had die afspraak vorig jaar augustus gemaakt maar ze hadden meer dan een jaar wachttijd! niet normaal he?

maar goed hij behandeld alle soorten aandoeningen maar voornamelijk insulineresistentie! dus ben erg benieuwd!! kijken wat hij voor mij kan doen!

was wel typisch ik was 2 maanden geleden naar mijn bioresonantie arts! zij gaf aan dat het niet goed was met mijn suiker (hypoglykemie) en apparaat gaf mijn schildklier aan dat die niet goed functioneerde op dat moment... en paar weken later dus ook zichtbaar in bloed... ik zeg TOEVAL? dus ben benieuwd wat deze man voor mij kan betekenen :)

14. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    #2274 Lotte1986, Sep 25, 2012
    Last edited: Sep 25, 2012
    @ peony: morgen kan ik mij verwijsbrief ophalen en een afspraak maken.
    @ Marral:misschien een hele domme vraag maar wat is een pendel?

15. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Je kunt je eiblaasjes niet kwijt raken met menstruatie. Daarvoor moeten ze gesprongen zijn. Volgens mij kunnen ze wel ineens verdwijnen. Maar ja 20 tegelijk? Dat denk ik dan weer neeit.

Die vraag van insulineresistentie weet ik wel. Dat is eigenlijk een soort welvaartsziekte. Het komt doordat we op jeugdige leeftijd al te veel suikers krijgen. Overal zit suiker in. En wat eet je al kind/puber graag? Snoep/koek etc. Aanleg heeft er vast ook mee te maken, maar ik heb geen suiker in de familie, dus dat is in mijn geval wel gek. Je kunt er uiteindelijk type 2 en hart en vaatziekte mee ontwikkelen geloof ik als je de suikerinname niet aanpast. Vandaar ook dat je het als pcoser goed doet op een koolhydraatarm dieet.
    Dat laatste geldt dus ook voor de slanke pcos-ers. Maar nu nie tpanisch alles mijden hoor. Maar gewoon proberen een balans te vinden. Na de vakantie start ik even opnieuw met dat south beach dieet. Dat maakt je namelijk heel bewust van welke suikers en koolhydraten wel goed zijn.

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @babke en bbibi, die vragen heb ik ook!
    Ik had een paar weken terug aan beide kanten duidelijk een kralenkrans... nu ben ik ongesteld maar worden ál die follikels dan afgestoten of is er dan 1 die straks dmv clomid gaat groeien? Als ik de gyn vrijdag face to face zie ga ik dat eens vragen..

@bbibi, oh spannend. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat gaan ze dan precies doen?

@susanne, als je een verwijsbrief hebt hoef je in principe je ha niet meer te bellen als het om je cyclus gaat. Vanaf straks is je gyn/het zh je contactpersoon.
    Dit is een link over pedelen...
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelen_(parapsychologie)
    Een aantal meiden op dit forum doen dat dus en beantwoorden de vraag wanneer je een positieve zwangerschapstest hebt en welk geslacht het kindje dan zal zijn. Ik heb 2 pendels (onder mijn ticker... in het roze).
    Je moet het zien als 'een spelletje' en er niet serieus vanuit gaan. Maar het wel leuk!!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @babke.. hmm wel gek als je geen suiker in familie hebt eigenlijk... maar aan de andere kant moet er iemand mee beginnen... wij hadden ook geen auto-immuunziektes in familie en ik en mijn broer beide wel...
    dus ja er hoeft natuurlijk maar een mini foutje in de genen te zitten en hoppa....

ik kan zelf suikers slecht verdragen (fructose) helaas zet je alle suikers om naar fructose... en zit ik dus continue aan de diarree. typisch kenmerk van HPU. sinds ik de medicatie van HPU neem, kan ik er weer beter tegen gelukkig. dus dat zal er vast ook wel wat mee te maken hebben.

Ik probeer echt ver suikervrij te eten ..(let op dat is dus niet koolhydraat arm... ik eet nl wel aardappels,brood en pasta) al probeer ik nu wel koolhydraatarm brood, bruine pasta, bruine rijst etc etc...

maar of dat genoeg is...? ik eet vrijwel geen koek en chips meer etc...
    wel fruit (fruitsuikers) maar goed dat moet je ook wel binnen krijgen...

maar gecombineerd met therapie en met DCI probeer ik een eind te komen... ik laat jullie weten als het zijn vruchten heeft afgeworpen hihi..

@peony, ik durf het nog niet te zeggen meid... ik ben nog nooit bij mens sana geweest ... dus voor mij nog nieuw! ben ook heeeel benieuwd wat ze gaan doen hihi :) ik laat het na 19 okt weten!!

18. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Peony, nee die blaasjes zullen er allemaal nog zijn. Met clomid zal er 1 of 2 gaan groeien. En als die eitjes springen, zijn 2 1/2 eiblaasjes wel weg. Komt er voorlopig niets bij, zal na een jaar ofzo die krans verdwenen zijn. Maar dta vraag ik me dus af. Komen er nog nieuwe bij?

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @bbibi, ik hoor het wel tegen die tijd!
    Ik ben koolhydraatarm aan het eten. Ik was een tijd terug al aan yvonne lemmers begonnen en ik voel me daar echt super fijn bij. Ik heb mn hele leven al gedacht dat ik suiker had, ben ook een paar keer wezen prikken bij de huisarts en dat was altijd wel laag maar nog wel goed. Nu ik dus pcos heb klopt dat wel voor mij, het heeft allemaal met elkaar te maken.
    Nu ik minder koolhydraten en suikers eet merk ik dat ik nooit meer slap wordt en dat ik dan moet eten omdat ik anders flauwval... Ik ben er dus erg blij mee!!

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @babke, o ok... maar als je dan zwanger raakt met zo'n kralenkrans kan dat dus geen kwaad?
    Ik denk dat als je niet netjes ongesteld wordt er gewoon weer nieuwe blaasjes bijkomen...

Share This Page