Hm..wat ingewikkeld allemaal... Ik zou er dus goed aan doen om op mijn voeding te letten? Het is me wel opgevallen dat ik vorige maand een veel kortere cyclus had (36). Die maand ben ik ook bewuster op me voeding gaan letten dus meer fruit en groente en vitamines. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Ik neem aan dat de ziekenhuis bezoekjes, de echo's en de medicijnen niet vergoed worden??
Ik heb ook geen idee hoe dat zit met die eiblaasjes. Misschien dat die wel verder groeien. Maar ik weet het ook niet. Wel een goede vraag. Nou hier is het vannacht goed gegaan. Katjes in klein kamertje en hondje gewoon beneden. Het gaat nu ook wel goed al vind mijn hondje het best een beetje eng af en toe en wil ook niet dat de katjes in de buurt van z'n etensbakje en ligkussen komen e.d. Hij ligt af en toe zenuwachtig te piepen en houdt alles in de gaten haha. Hoop dat ze snel aan elkaar wennen. De katjes zijn lekker op ontdekkingstocht en spelen lekker samen, echt lief. Het katertje heeft net zijn eerste grote boodschap op de kattenbak gedaan hihi. Ze gaan waarschijnlijk toch Pepper en Pixel heten hihi.
Ik heb nog geen rekening gehad hoor. Maar je kan ook even in de polis gegevens kijken van je zorgverzekeraar. Weet natuurlijk niet of jij ook aanvullend verzekerd bent. Ik wel namelijk, en volgens mij krijg ik alles vergoed.
@charise, klinkt goed! Wat fijn dat ze de kattenbak al aan het uitproberen zijn! @lies, volgens mij wordt alles vergoed! Je kunt altijd ff je verzekeraar bellen om het even te vragen... (maar zelfs de 1e 3 pogingen van ivf incl medicijnen worden vergoed dus ik neem aan de clomid ed. ook gewoon).
@ peony: snap ik maar ik heb nog geen contact persoon. Degene die bij mij pcos heeft vast gesteld. Heeft een keer in de week bij zon diagnostisch centrum hier praktijk. Dus moet evengoed een verwijsbrief hebben. Was een beetje onduidelijk denk ik..
Meiden wat vinden jullie hiervan: Een eenvoudige lichaamstemperatuurtest Dr. Barnes heeft een eenvoudige test ontwikkeld waarmee u zelf op eenvoudige wijze hypothyroïdie kunt diagnosticeren. Het gaat hier om een lichaamstemperatuurtest die moet worden uitgevoerd voordat u op staat. De test gaat als volgt: Leg voordat u gaat slapen een thermometer op uw nachtkastje klaar. Sla een kwikthermometer al vast naar beneden. Meet de volgende morgen, voordat u op staat, uw lichaamstemperatuur 5 minuten anaal. Beweeg zo min mogelijk, sta dus niet op uit bed, blijf rustig liggen. Doe deze test op twee verschillende dagen. Uitslag: 36,6 - 36,8 C: uw schildklier werkt goed lager dan 36,6 C: u heeft met 85% zekerheid hypothyroïdie. Heeft u naast een lage lichaamstemperatuur ook last van een aantal van de specifieke klachten die horen bij hypothyreoïdie, dan heeft u, ongeacht de uitslag van uw bloedtest, met een 100% zekerheid hypothyreoïdie of een subclinische hypothyroïdie. Overleg met uw arts of hij u op basis van uw klachten en de temperatuurtest wil behandelen. Menstruerende vrouwen moeten de test, vanwege temperatuurschommelingen in hun maandelijkse periode, op de tweede en derde dag na het begin van hun menstruatie uitvoeren. ---------------------------------- Ik heb mijn temperatuur altijd laag. Zou ik dan toch hypothyroïdie hebben??? Klachten komen ook wel aardig over een: De klachten van hypothyroïdie zijn: Vermoeidheid, spierzwakte Spierkrampen, spierpijnen, stijve armen en benen Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken Obstipatie Allergieën onverklaarbaar overgewicht dun haar dat afbreekt en uitvalt, broze nagels intolerantie voor kou droge, ruwe en bleke huid verlaagde lichaamstemperatuur pafferig gezicht vooral bij de ogen Premenstrueel Syndroom Patiënten herkennen bovenstaande klachten vaak niet omdat deze klachten soms gedurende een lange periode van soms wel 5 - 10 jaar zijn ontstaan. Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van fact of life, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten). Pas als ze voor hypothyroïdie worden behandeld merken ze het verschil. Het is daarom belangrijk dat patiënten voor zich zelf uitzoeken of hun klachtenpatroon mogelijk verband zou kunnen hebben met hypothyreoïdie.
@charise, ik weet niet wat mijn temp is op dag 2 en 3 maar als ik naar die lijst kijk heb ik het ook. Maar staat dit los van pcos? Want ik heb pcos; dus mijn menstruatiecyclus klopt niet. Als je hypotheroïdie zou behandelen blijf je pcos houden. Wordt dit apart en los van elkaar behandeld of wordt het 1 dan beter als je het ander behandeld?
@ charise: Mijn temp is 36.4 of 36.5 iedere keer om de dag. De klachten zou ik niet weten. Heb altijd overgewicht gehad, maar niet onverklaarbaar. Heb ook concentratieproblemen Maar dit komt door ADHD. Mijn haar valt heel erg uit. Maar denk zelf dat dit komt door mijn gewichts verlies.
Ik denk trouwens niet dat jullie je hierdoor gek moeten laten maken. Ik bedenk me net dat voordat ik de maagverkleining heb gehad ik bloedonderzoeken heb gehad ook voor een schildklier afwijking. Dan zouden ze dit toch tegen zijn gekomen???
@charise fijn dat het zo goed is gegaan! en pepper en pixel is ook leuk enne van hypo ... tja vind ht lastig ik heb klachten van hypo en hyper... ik had ook akltijd een hyper schildklier en nu dus sinds kort hypo ... heb ook gelezen dat als je een hypo hebt en je stopt met roken dat het opeens veeeel erger wordt!! dusja... misschien omdat ik sinds februari gestopt bent, dat op mijn schilklier slaat? @peony, wat toevallig van je suiker! ik heb ook hypoglykemie (laag suikergehalte) zelfs tijdens het eten schiet hij niet omhoog... kan dus te maken hebbenm met insulineresistentie... dus wie weet... vandaar dat ik aan de dci ga, koolhydraat arm (let op niet koolhydraatvrij) maar wil het beperken... en denk dat je dat gecombineerd met clomid de goude standaard moet gaan worden... owhh jongens ik wil zooooooooooooooo graag een kindje ik wordt er gewoon sip van dat het gewoon nog niet zo mag zijn... ik kan niet omschrijven hoeeee graag ik wil !!!
pff ik volg het allemaal even niet hoor met hypo en hype? heeft het met de schildklier te maken? leuke namen hoor charise! ben nog steeds jaloers!!! en bbibi, vervelend he! dat gevoel dat je heeeel graag wilt en het niet gegund lijkt! ik had gisteren echt hetzelfde. vandaag ben ik wel weer redelijk positief. net nog even een cb zwangerschapstest gekocht!... Zo'n dubbele, dus heb ik ook vast voor volgende ronde (hoop t niet!). en etos zwanger zijn tabletten. gedurfd he van mij... dacht ze vergaan vast niet!! net ff mn pco agenda erbij gepakt. vorige keer had ik de avond van 10dpo al sliertjes bruin en 11 dpo al bloed. vandaag dus 11 dpo nog niks te zien behalve witte afscheiding wat ik de hele periode na mijn ei al heb. temperatuur vanmorgen nog vrij hoog (denk ik)... spannend... Hebben jullie ALTIJD dezelfde LF? of verschilt die per keer?? verder geen klachten. behalve heeel moe! vooral gisteren, vandaag gaat het wel wat beter. zou mieks al op de basis zitten?
Hoi Weegbree, mijn LF was 2x 11 (1x vmk en 1x clomid) daarvoor was hij 9 of 10. Daarvoor weet ik het niet.
Meiden! Er is weer super veel geschreven dus sorry, ik reageer niet overal op.. Even over de hypo, hype. Geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Dat gaat me echt te snel en te ver. Ik heb mijn leven lang al last van een extreem lage bloeddruk en regelmatig flauwvallen. Vroeger dachten ze dat het met diabetes te maken had, echter na jarenlange onderzoeken, kwam er niets uit. Ik hang het nu allemaal maar aan PCOS (omdat ik het er verdacht erg in de buurt vind komen). Ik heb ook last van haaruitval, overmatige talgproductie, acne, veel overbeharing, slaapapneu. Dus ik voldoe aan erg veel symptomen van PCOS, behalve de overgewicht Maar even over de temp: Na mijn menstruatie is mn temp ook zo laag. Charise, Pepper&Pixel vind ik hele leuke namen! Weegbree, Dat is toch gek dat je het vandaag nog niet hebt! Bij mij is ook nog niks te zien Hoop zo dat het raak is voor ons! Omdat dit de eerste ronde met eisprong is, ben ik ook erg benieuwd naar onze LF. Bbibi, Ik begrijp jou echt volkomen! Frustrerend soms he! Bahh.. Mijn Quote: Keep your head up! Maar soms is dat zoooo lastig, ik denk dat iedereen er weleens mee aan is. Knuffel voor jou! Ik zit ook al de hele tijd aan Mieks te denken. Ik vind het zo sneu en tegelijkertijd heb ik er zoveel respect voor! Ik zou het toch echt nooit kunnen hoor, zolang zonder mijn vent...
typisch ik zit ook continue aan mieks te denken.,.. kan me zooooooooooooo goed voorstellen dat ik mijn man zou moeten uitzwaaien dat hij eindelijk het vliegtuig in stapt en jij alleen achter blijft... hij ergens is waarvan je het bestaan niet eens weet... en je weet dat je hem zoooo lang niet gaat zien of spreken... zit bij de gedachte al met tranen in mijn ogen... owh Mieks wat enorm erg! nogmaals knuffel voor jouw meid!!!!!! Jij verdient deze maand een dik buikje!!!! echt dat je iets leuks hebt om mee bezig te zijn... dat je er niet ''alleen'' voor staat enz... ik gun het je zooo erg!! @liefsd lief van jouw meid! ja ach komt ook wel goed... ben er niet helemaal down van maar baal gewoon meer... net ook al continue ongi kramp... dus den dat het ''feest'' gaat beginnen... morgen dus opstaan met bloed ... of misschien vanavond al wel... jammer op 9dpo... had voor mijn gevoel gewoon liever 14dpo gehad! omdat dat mijn kansen veel meer vergroot... zucht... maja willen doen we zoveel uiteraard!1 heb jij eigenlijk al klachtjes meid? hoe voel je je? jij hebt zondag je NOD toch? spannend!1 @weegbree... klinkt toch hoopvol hoor meis!! ik ga heeeeel hard duimen voor jouw... wanneer ging je testje doen met je Hub? zaterdag? zou het proberen vol te houden meid... is wel leuker als je beide de hele dag vrij bent als je posi test... anders zit je met big smile continue alleen met je eigen pret op het werk en kan je het met niemand delen (als met ons alleen natuurlijk hahaha) ... hopelijk hou je het vol... hoeist met babke alweer wat positiever momenteel ?
Babke werkt vandaag, dus het gaat. Op mijn werk heb ik een paar fijne collega's met wie ik er goed over kan praten. En grapjes maken Maar ik ben wel blij als we 24 uur verder zijn. Inmiddels ben ik er voor mezelf wel echt aan uit, waarom ik er zo tegenop zie. Dat heeft niets met angst voor pijn te maken. Vroeger liet ik mijn kies boren zonder verdoving, hoezo angst voor pijn? Ik neem gewoon een aleve en ik zie het wel. Het is meer de sneltrein die raast en ik het gevoel van grip kwijt ben. Dus ik ga inderdaad aangeven dat ik dat hele circus verder nog niet wil. Gewoon 6 maandjes clomid en we zien wel hoe het loopt. Het voelt alsof al die onderzoeken er zijn voor mensen met een probleem die ik niet heb. Dat klinkt natuurlijk heel gek, want ik heb pcos. Maar jullie ook en jullie krijgen geen hsg en sommigen ook nog geen samenlevingsonderzoek etc. Wij willen gewoon nog in de illusie leven dat we het met een beetje hulp, zelf doen. Dat een kindje maken leuk is. Dit geeft me meer stress dan dat het leuk is, terwijl ik normaal helemaal geen stresskip ben. Het leven komt zoals het komt en als je er aan toe bent, geef je het een duwtje. En ik ben van het duwtje en niet van een hele zwiep haha. Maar de echte somberheid is wel minder hoor. Ik hoop dat het eind van deze week weg is. Donderdag eerst nog surpriseparty voor mijn schoonmoeder. Ik ben blij als dat achter de rug is. Had er zo'n zin in, maar zie er nu tegenop. Maar dat komt gewoon door andere dingen. Mijn schoonzus en ik hebben een haat liefde verhouding. Het kan langgoed gaan en dan ineens weer irritaties. Ik had gesmst dat ik het vervelend vond dat ik niet altijd de leukste was het afgelopen weekend, maar dat ik er echt niets aan kon doen. Helemaal geen reactie!Ik heb zo'n spijt dat ik het gestuurd heb. En ze heeft het gelezen, want dat kun je zien. Die surpriseparty was mijn idee en zij had voorgesteld het bij hun te doen, want het is altijd al bij ons. Prima, maar nu mag ik feitelijk niks doen. Ja de uitnodiging maken en de helft van de rekening betalen. We hebben al eens ruzie gehad om iets soortgelijks, toen was het andersom, maar had ik niet begrepen dat we het samen zouden doen. Ik wilde dat toen ook niet. De aanleiding was iets anders, maar dit doen we echt samen. Ik snap niet dat ze na dat akkefietje nu precies hetzelfde flikt. En het stomme is, ik wil niet eens helpen, maar gewoon het feit dat ze het zo doet vind ik raar. Ze vond het zelf zo vervelend dat ze niets kon helpen toen en nu doet ze in feite hetzelfde. Ik ben alleen bang dat het qua kosten tegen valt. Heb al laten weten dat wij erg op de centen moeten letten en dat we een hoop boodschappen zo wel mee nemen. En zegt ook op de aanbiedingen te letten, maar meestal weet ze toch voor veel geld iets te doen, wat ik voor de helft doe. Misschien minder chique hapjes (kaas, worst salades etc), maar het gaat toch vooral om het feestje vind ik dan. Oh wat klinkt dit kinderachtig als ik het terug lees. Ik weet het, maar ja, blijkbaar ben ik zo . Ach weet je, we zijn beiden controlfreaks, dat is het. Hebben alles graag in eigen hand en dat gaat niet.
@susanne, ik laat me niet gek maken hoor. Ik 'hang' net als liefsd alles op aan de pcos. Hahaha! Ik heb mn hele leven al het idee gehad dat er 'iets' mis is met mn lichaam. Toen ik las over pcos dacht ik meteen 'ja, dit is het!!'. Als ik straks een eisprong heb en zwanger kán raken maakt het mij verder niet uit... nu ik weet wat ik heb voel ik mij prima en begrepen. Ik heb eigenlijk geen 'zin' in nog meer wat niet klopt met mn lichaam (alsof íemand daar zin in hebt). Beetje moeilijk uitleggen, hoop dat jullie me begrijpen maar ik ben er echt van overtuigd dat alles nu voor mij klopt wat ik van mijn lichaam weet. Voel me goed bij koolhydraatarm dus ik ben blij! @bbibi, ik begrijp je meis, ook al zijn wij nog lang niet zo lang bezig als jullie. Maar ook is hier die wens aanwezig en is het heel moeilijk om geduld op te brengen! Hoop dat het snel raak is voor je! Zolang je nog niet ongesteld bent houd ik hoop voor je. @weegbree, hahaha die pillen vergaan idd heus niet.... @mieks, alles goed gegaan? Ik kan alle tips hier wel neerzetten wat je wel en niet moet gana doen maar dat zal je vast wel weten en anders merk je dat snel genoeg waar je behoefte aan hebt! @babke, goed dat je het gaat aangeven int zh dat je verder geen polonaise aan je lichaam wilt!! Wel balen dat van je schoonzus.... zeker omdat zij nu doet waarvan ze jou toen beschuldigde... Ga je er iets van zeggen of vindt je het wel best zo? @charise, dat zijn ook wel erg leuke namen!! Ik zou daarvoor kiezen! @all, ik loop ondertussen leeg hier! Echt erg! :S Het is echt net alsof alles van de afgelopen 4 maanden eruit komt... (sorry for the details). Net maar weer ff aleve genomen, kan niet eens normaal rechtop staan. Hahaha, ik weet ook wel wat ik wens!