Zo te horen ook niet stil geseten dus! Wat erg zeg dat je vader is overleden! maar goed van je dat je je moeder helpt zodat se niet alles alleen hoeft te doen!!!nen verder dus lekker genoten het weekend? Het was ook zoooo heerlijk weer he dames! van mij nag het zo blijven tot aan het eind van het jaar hihi heerlijk
Hee meiden, Even snel hoor, want ben druk bezig voor studie. Ik heb gebeld naar ziekenhuis en heb 22 augustus om 10.40 uur mijn eerste follikelmeting. Word ook meteen de eerste keer dat ik dan alleen naar het ziekenhuis ga. Ik ga nu bij de fertiliteitsarts. Hoop ZOOOOO dat ze iets kunnen zien. Morgen beginnen met Clomid. Ben echt benieuwd. Ook meteen nachtdiensten dus hoop niet dat ik al teveel klachten ga krijgen. Xx
Spannend meid!! En vonde week woensdag dus al een meting? Spannend meis!! Ga voor je duimen dat er een mooi eitje te zien is!! Al zenuwachtig voor je eerste pilletje clomid? Pr
Kut iphone... Sorry haha! Probeer je niet te druk te maken!! Gewoon relax zijn ... Dan komt het vast goed! En hou je doel voor ogen heh!! Hopelijk deze maand zwanger van een beebje
Ha meiden Heb mijn eerste werkdag er weer opzitten. Heb zaterdag de laatste clomid pil genomen. Geen last gehad van bijwerkingen Nu afwachten wat de echo vrijdag gaat doen, hoop echt dat de clomid heeft aangeslagen en eitje goed groeit! Mijn ovutesten zijn nog negatief, al had ik vandaag een beetje vreemde test: van het streepje was het meest linker gedeelte erg knal. Maar uit ervaring weet ik dat het gehele streepje moet knallen Temperatuur schommelt ook nog dus ik krijg er nog niet veel hoogte van. Heb wel af en toe wat krampjes in mijn onderbuik, en wat gevoelige tepels (daar herken ik mijn eisprong aan haha ). Hoop dus dat er hard gewerkt wordt in mijn lichaam! @ Charise, fijn dat je menstruatie zelf is doorgekomen! Wie weet had je er met die medicatie wel langer op moeten wachten. Morgen kan je beginnen met de clomid zeker? En de 22e je eerste meting, spannend! Bij jou is het dan 2 dagen korter dan bij mij. Als ik goed reken moet jij op cyclus dag 11 en ik op cyclus dag 13 (altans...die van mij telt gewoon door ). @ Babke, jij dus met de primolut begonnen? Wat betreft de kosten van de efteling, tis wel waar...je hebt een hele dag vermaak en idd is disney of dergelijk nog veel duurder. @ Bbibi, jij dus ook een druk/leuk weekend gehad zo te lezen? Wij hebben gister en eergister ook gebbqt @ Zoetje, Hebben jullie nog een gedenk achtig iets gedaan omdat het een jaar geleden is? Heftig zeg! Aaah een nichtje van 7 weken..altijd leuk om dan op te passen natuurlijk En tuurlijk houden we elkaar hier op de hoogte, dat is toch ook het idee van dit topic?
Hallo meiden, ik ben nieuw hier en wil graag meepraten over zwanger worden met PCO. Ik weet het al 4 jaar en ben 22 jaar..en we willen graag een kindje dus naar de ha geweest en gelijk een verwijzing..binnenkort hebben we dus onze eerste afspraak...Kan iemand mij vertellen wat ze hoogstwaarschijnlijk gaan doen de 1e keer... Las ook dat het zaad onderzocht word enzo..is dat allemaal bij de 1e keer al of begin je met clomid en als dat niet aanslaat verder onderzoek? Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen!
Hoi Merel, welkom! Ik zal vertellen hoe het bij ons is gegaan. Wij wisten het niet dus kregen 2 afspraken bij de gyn. 1e Was bij de assistente, en de 2e bij de gyn. We hadden er voor al zaad ingeleverd maar het gebeurd ook dat je hoort bij de eerste keer wanneer dat moet. Wij moesten ook een vragenlijst van te voren invullen (omdat we niet wisten wat het kon zijn), en die werd de eerste keer bij de assistente nog even door besproken. Ik moest bloed laten prikken op een aantal dingen en verder werd er alleen verteld wat we een beetje konden verwachten. De 2e x was bij de gyn. Mijn bloeduitslagen waren binnen en werden besproken. Er werd een kweekje (inwendig) afgenomen, en daarna werd er een inwendig onderzoek gedaan met een echo apparaat. Daar constateerde ze pcos (en hij dacht het al te zien aan mijn bloedwaardes). Ik mocht weer aankleden en toen heeft hij uitgelegd wat het was en wat het plan nu was. Aangezien mijn man over 6 weken op uitzending moet mocht ik gelijk beginnen met clomid. Normaal is dat op cyclus dag 3, of wekken ze eerst kunstmatig je menstruatie op en begin je dan op dag 3. Ik kreeg clomid 50 mg (dat krijg je 5 dagen), moet aankomende vrijdag weer voor een echo om te zien of mijn ei gegroeid is of misschien al gesprongen is. Mocht het niet aanslaan kan het zijn dat ze het nog een keer met 50mg proberen, anders hebben ze ook nog 100 mg of 150 mg. Het precieze daarvan weet ik niet maar kan je uiteraard allemaal aan je gyn vragen Weet je al wanneer je er heen moet? Succes!
Hoi, Ik krijg nog een brief thuis gestuurd over de precieze datum..even afwachten dus.. Maar ben blij dat je me wat meer verteld heb...4 jaar geleden kreeg ik de diagnose omdat ik maar 1x per jaar ongi was beginnende vanaf 15 jaar...en 4 jaar aan de pil geweest en nu 3 maand gestopt omdat we een kindje willen! Ik ben nog maar 22 maar heb gelukkig al 6 jaar een goede relatie en ivm PCOS wilde ik niet te laat beginnen.. Ik heb dus al een dossier, maar ze zullen alles wel weer opnieuw checken aangezien het 4 jaar terug is.. Mijn menstruatie zullen ze wel op moeten wekken aangezien mijn cyclus te lang is om cyclus te noemen haha...denk tussen 250 en 350 dagen..
@merel welkom Goed dat je alvast actie onderneemt! Want wie weer hoe lang het nog duurt inderdaad! Dus kunt er alvast maar optijd bij zijn Hopelijk krijg je meteen coomid zou fijn zijn!! @all heb ik weer!! Waa ner gestopt met "klussen" want denk je... Van mrg opeens voor het eerst een duidelijke 2e streep kutttt dacht ik nu opeens wel! Maar had canaaf en morgen aaf afspraken waar ik niet aan onderuit kom! En dus latertjes worden! Dus nu maar vrij genomen om te klussen whahaha erg he? Anders ben ik straks te laat! Dus we gaan ervoor
Hihi Bbibi, lekker aan de klus dus. Ik duim voor je meid dat het toch mooi raak zal zijn deze ronde! Zonder al het medische gedoe. Zou toch fantastisch zijn. Merel, welkom hier. Eerste afspraak bij mij was (wij hadden geen vragenlijsten gehad), een kort gesprekje over onze levensgewoontes (roken, drinken enz). En over mijn cyclus. Nouja al dat soort dingen. Ik heb in het verleden wel eens een miskraam gehad (van iemand anders). Dus omdat ze niet weten of mijn man vruchtbaar is, moest hij dan ook een zaadonderzoek doen. Ik zou bloed geprikt worden op de hormonen. En ik kreeg meteen een inwendige echo. Ze voelden even met handen bij baarmoedermond. En ze keek even met eendebek. Ik vond het allemaal niet vervelend moet ik zeggen. Ik had me er al een beetje op voorbereid. En ik bedacht me, dit zien/doen ze elke dag. En ik moest dan na een maand weer terug komen. En dat was afgelopen vrijdag. En nu heb ik Clomid gekregen. Mieks, ja ik ga op cyclusdag 11 voor een echo ja. Ik moest dag 11 of 12 komen. Ben echt heel erg benieuwd. Ik ga vanavond met avondeten mijn 1e Clomid tabletje innemen.
@charise , ik schat de kans nihil!! En het was geen springende positievetest maar toch een duidelijk 2e streep en vrijwel exact zo donker als controle streep!! Dus tja waarom niet dacht ik haha Dus nou morgen aaf heeeeeel laat nog maar ff klussen en dan zien we het wel !! Weet ik iig zeker dat het niet te laat is Owh wat erg dat je al eens een miskraam hebt gehad zeg! Verschrikkelijk lijkt me dat! Gister nog te horen gekregen dat ze een miskraam hadden en er pas met 12 wkn echo achter kwamen! Brrrr krijg er spontaan kippenvel van! Wat ontzettend erg! En vandaag dus de clomid!!! Spannend meid!! Owh nog een nieuwtje... I know i know stronteigenwijs! Morgen met collegas naar een medium !! Wilde zoooo graag en een collega was er al eens geweest en voelde goed dus toch maar besloten te gaan ben al helemaal zenuwachtig !!hihi Succes vanaaf charise!!!
Bbibi, ook al is het een kleine kans, er is een kans. Temperatuur jij ook of niet? Ik vond dat zelf veel makkelijker en fijner dan ovulatietesten. Deed vaak de combi hoor. Maar temperatuur is toch wel betrouwbaarder dan ovu testen. Heel de tijd van ja is ie nou positief of toch net niet enz. Heb tijdje terug wel eens echte KNALLERS gehad, maar sindsdien niet echt meer. Heel frustrerend. Bovendien had ik toen een cyclus (geloof ik) zonder ei. En toen had ik tot 2x toe een positieve ovulatietest met meer dan een week er tussen. Ja miskraam is heftig ja. Ik was 10 weken en 3 dagen toen het mis ging. Toch ook al wel een stukje op weg. Het was nog van mijn ex toen, kwam er achter toen het uit was, was dus niet gepland, want waren niet bezig met kinderen. En toch deed het me veel pijn. Logisch want je stelt je er helemaal op in. Het is al ruim 3 jaar geleden en nu heb ik er niet heel veel moeite mee. Ja alleen soms met het idee dat ik toen gewoon ineens zwanger was, terwijl ik de pil slikte!!!!! (wel antibiotica gehad). En nu wil ik graag een kindje en nu kost het zoveel moeite. Best wel krom af en toe. Maar goed ik blijf positief en ga er van uit dat het met clomid gewoon helemaal gaat lukken. Oh oh en toch naar een medium. Hihi, snap dat je het spannend vind. Maar neem alsjeblieft de dingen met een klein korreltje zout. Een vriendin van me was door een medium verteld toen ze bezig was voor een 2e kindje, dat ze een miskraam zou krijgen. Nou helemaal verdrietig. Dus ik zeg meid kom op, laat je er niet door weerhouden. Nou inmiddels is ze bijna 30 weken zwanger. Gaat goed. Alleen nu dus veel last van harde buiken en had wat bloedverlies gehad. En nu is ze dus weer doodsbang dat het mis gaat. Ja ik vind dat persoonlijk niet kunnen. Je kan dan toch nooit genieten van je zwangerschap, omdat je bij alles denkt het gaat mis. Ik vind dat ze dat soort dingen niet moeten vertellen. Voor de rest is het natuurlijk leuk, en het is leuk om te horen dat je zoveel kindjes krijgt en geslacht e.d. Maar als het negatief is, dan is dat gewoon rot. En mensen gaan er naar leven. Maarja geniet ervan en hoop dat dat medium gewoon zegt dat je volgende maand zwanger bent ofzo.
Ik heb trouwens vanmiddag een koolhydraatarm brood gekocht bij de bakker. Zag het ineens hangen en dacht goh laat ik eens kijken. Heb maar even gekocht. Gewoon voor af en toe. En heb nu komende week nachtdiensten en dan vind ik dat wel lekker. Net ook al een sneetje op, heeeerlijk!! Haha gewoon brood hoor, maar toch, echt weer even lekker. At eigenlijk nooit brood. Ja heeeel af en toe. Maar meestal crackers laatste tijd,en laatste week alleen rijstwafels. Ben nu een chocolade/kokos cake aan het bakken. Heerlijk. Is een receptje uit het boek. Eieren met cacao poeder, kokos, gemalen noten, klein beetje zout, en dan roomboter of kokosolie er door heen. Ben heel benieuwd hoe het smaakt en of het goed gelukt is. Ook een klein reepje pure chocola gekocht (meer dan 70% cacao). Haha in het boek staat dat je je af en toe mag/moet verwennen. Nou ben nu gewoon keihard ongesteld dus vond dat ik het wel verdient had. Af en toe een klein blokje chocola en mijn dag is weer goed haha.
He meis, nee niet aan het tempen kan niet vanwegen ME weet je nog wel dus kan alleen ovutesten gebruiken!! Maar jij wel knalposi testen gehad dus! Ik wil die oooook!! maar goed een tweede duidelijke streep is heeeel bijzonder voor mij!! En dat op dag 32 normaal had ik al ongesteld geweest! Haha! Maar ohh ja joh ondanks de pil? En dat met pcos? Wauwww! En pas een miskraam toen je bij hem weg was... Brrr kippenvel net alsof het zo moet zijn! Bedoel het niet verkeerd hoor... Maar net of dat kindje dat had geweten! Ik hoop dat je met je huidige man gauw zwanger bent meis maar dan gepland! En je lichaam kan zwanger worden dat blijkt maar weer ik geloof erin!! Hopelijk snel met de clomid! En dat brood verkopen ze ook bij de jumbo idd! Mijn broer heeft dat ook vaak ( diabetes type 1) dus fijn dat dat gewoon in super markt te koop is! En lekkkkker die taart jumm! Hoe laat moet ik er zijn Haha! En van dat medium heftig zeg! Ik hoop echt niet dat ze gelijk gaat krijgen voorallll niet met 30 weken :s En vervelend dat ze Zich nu druk maakt om niks! En ja neem het met een pak zout ipv korrel goed haha! Xx
Bbibi, even snel. Ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar vraag niet naar je kinderwens! Laat haar spreken. Het kan alleen averechts werken. Beter is het om niet te gaan. Laat de toekomst komen zoals het komt. Bovendien voorspellen ze de meest logische uitkomst van dit moment. Maar als er plots iets anders gebeurt, wijzigt de toekomst ook weer. Mijn collega geeft ook readings en ik had het toevallig over je. Ze zei dit. Dat is ook de reden waarom veel voorspellingen niet uitkomen of net even anders zijn. Doe je wel verslag?
@Charise. Wat naar van je miskraam. Maar als ik het goed begrijp dus net begonnen met clomid..spannend! Ik denk dat ik eerst wat krijg om de menstruatie op te wekken, want ze weten al dat ik PCO heb dus hoop niet dat ik weer voor n echo en bloedonderzoek moet..blehh Moet ik weer wachten... Het valt nu al niet mee en wie weet hoe lang ik nog geduld moet hebben zoals zoveel meiden hier..!
Ja de toekomst kan veranderen. Het leven baseert op keuzes die je maakt. En nu kan er dit uitkomen, maar als jij besluit een heel andere weg in te gaan kan er dat uitkomen. Dus daarom klopt het ook niet altijd. En Bbibi ja ik ga er vanuit dat ik toen ook al pcos had, geen idee, maar dat zal wel niet ineens gekomen zijn. Hoewel ik wel aangekomen ben laatste tijd, dus daardoor kunnen klachten natuurlijk wel ontstaan. Ja als ik er zo over nadenk is het heel bijzonder. Ik was al bij hem weg toen ik er achter kwam. Was toen ook iets van 8 weken ofzo. En ja ik snap wat je bedoelt hoor. Ik ben achteraf gezegd ook blij dat het mis is gegaan toen. Ik kon toen namelijk gewoon vers beginnen met mijn lieve (nu) man. En anders had ik altijd met mijn ex te maken gehad. Heb nu sinds kort contact met hem haha. Hij mailde me vorige week ineens dat hij spijt had hoe hij met me om was gegaan rond die tijd. Ook van miskraam. Hij heeft heel lullig gedaan. Wel grappig dus. Maar goed toen hadden we nodig geen contact te hebben. Anders kom je niet los van elkaar. Waren 2 jaar samen ofzo. Dus ja nu ben ik blij dat het toen mis is gegaan. Maar toen dacht ik er niet zo over hoor haha. Maar dat is logisch. Wel gek idee, anders had ik nu een kindje van 2,5 jaar gehad haha. Maar nu gewoon voor een zeer gewenst en gepland kindje. Ons kersje op de taart. En voor jullie ook he dames. We gaan er voor! En blijven positief!
Ik heb nog een algemene vraag en hoop dat iemand me verder kan helpen. Ik heb overgewicht en vraag me af of je dan af moet vallen? Kijken ze dan naar BMI. Ik zit op 27