Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ongesteld! Een dag eerder dan verwacht. Clomid, here we come!
    Zaterdag starten. Hoe bevalt het jou Charise?

2. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Morgen afspraak in het ziekenhuis begin nu toch wel nerveus te worden zucht!...

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @charise kijk dat is fijn dat je meer rust hebt nu!!! En ja ook minder aanwezig op zp !? Maar vind het zoooo gezellie op zp ! Niet alleen voor kinderwens... Gewoon lekker gezelig kletsen!! ( ik moet echt eens gaan kletsen in zown kletstopic!! Haha) en ik hoop dat ik hetzelfde krijg als jij!! Zodra ik aan de clomid mag dat ik ook ga denken het komt wel goed... i hope so!!!

@babke ... Tja wat is er minder mee bezig zijn... Ik geloof wel dat ik een zoontje ga krijgen en dat het lang gaat duren geloof ik ZEKER... Dus ergens brengt het rust en frustratie tegelijk!! Ergens denk ik kutzooi... Andere kant denk ik tja had ook niet anders verwacht!! Het komt goed dus zo moet ik maar denken... En voor nu genieten van man en hondje en straks lekker mn met ouders en man en hond op vakantie !! Heerlijk!
    En oehhh keiii goed nu al ongi !! Hophop snel aan de clomid zoooo spannend! Ik duim voor je :)

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @zoetje spannend meid!!! Weet je al wat ze gaan doen?? Duim voor je!! Spannend ikke maandag !! Ik heb juist heeel vee zin! Stom he? Hihi :)

5. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Maastricht
    @Bbibi ik krijg een echo van de baarmoeder en eierstokken en bloedprikken voor mij is nog niets duidelijk vandaar het ook wel spannend vind en het de eerste keer is.
    De huisarts vermoed pco omdat ik sinds 10 juni niet meer ongi ben geworden.

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    He meiden,

Morgen naar de gyn om 9.15 uur. Ben benieuwd.

Heb vandaag gewoon echt een k*t dag gehad dus ook even geen puf om alles terug te lezen en te reageren. Hoop er morgen weer fris en fruitig te zijn en vertel jullie uiteraard dan hoe het gegaan is bij de gyn.

Duim alsjeblieft maar heel hard voor me dat eitje goed gegroeid is en op springen staat want ben best bang voor het idee dat de clomid niks gedaan zou hebben en we weer terug zijn bij af ;)

Fijne avond verder allemaal

7. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Maastricht
    @mieke zal aan je denken en voor je duimen !

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Even snel hoor, want moet zo naar werk. Laatste nachtje.

Babke, spannend jij ook starten. Hier geen klachten.
    Vanavond alleen wel ineens enorme pijn in mijn maag, erg vervelend. Weet alleen niet zeker of dat door die pillen komt. Maar goed gaviscon en pijnstillers werken wel. ;)

Verder voel ik me prima eigenlijk.
    Nog 2 dagen slikken, ik ben zaterdag klaar. ;)

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @zoetje spannend meid!!
    Ergens miss goed als er pco uitkomt! Dan weet je war je hebt en kun je geholpen worden!!
    Bij mij al diagnose pcos maar nog geen bloed enzo onderzocht dat komt maandag!! Dus we lopen ongeveer gelijk hihi :)
    Ik zal duimen...

@mieks: ik ga duimen meid!!! Hopelijk ligt een een goed eitje klaar om te springen!! :)

@ charise: werkze!!

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Spannende dag morgen. Zoetje het komt vaat goed!

Charise, misschien ieta verkeerd gegeten? Aangezien gaviscon helpt. Dat is toch tegen maagzuur?

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nou ik had nog niet gegeten. Kwam net uit bed. Pilletje ingenomen en gedronken, toen kreeg ik pijn. Gaviscon hielp niet meteen. Pijnstiller ging t beter. Achja het is weg. Geen klachten verder gelukkig!!

Spannend dames die naar de gyn moeten, ik duim voor jullie!
    Mieks hoop op een mooi ei voor je! Laat je de grootte nog weten??

Dames ik vroeg me af... Moeten de hormonen in je bloed verstoord zijn bij pcos?? Want bij mij was alles goed. Maar wel kralenkrans. Heb ik dan wel officieel pcos?

Nouja maakt ook niet heel veel uit, word toch geholpen met de medicatie. Ik hoop dat dit voor mij voldoende is, omdat ik van mezelf op zich wel een cyclus heb, met meestal een eisprong. Hoop ik dat dit net genoeg is om mijn cyclus korter en regelmatiger te maken.
    En dat ik niet hoef op te hogen.

Ik ga nog eventjes slapen hoor meiden. Ben er vanmiddag weer!
    Xx

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Charise, bij mij was ook alles goed. Welke waardes zijn bij jou gemeten? Ze hebben bij mij bijvoorbeeld testosteron niet gemeten en gezien mijn snorretje van toen, zal die wle verhoogd geweest zijn vermoed ik. Maar snorretje blijft nu weg :D dus wie weet helpt mijn dieet wel.

Ze hebben als ik het goed zeg gemeten op: fsh, tsh, t4 en lh. Zelfs de lh was dus niet verhoogd.

13. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Hier nog een lotgenoot!! Ik ben in september gestopt met de pil. Na 4 maanden nog niet ongesteld. Dus naar de huisarts gegaan, die vertelde dat het wel vaker langer kan duren. Ik hoefde me geen zorgen te maken.

Een maand later: ik begon me toch zorgen te maken. Dus ik weer naar de huisarts, die verwees me door naar de gyn. Ondertussen kreeg ik toch een lichte menstruatie (jeej!), maar dat zegt nog niks.
    Maart: naar de gyn. Ik had heeeel veel eitjes en hij kon al snel PCOS vaststellen. Shit!!! Wat is dat?? En vlak daarna stort de wereld eventjes in. Heb meteen een kuur Provera gekregen om een menstruatie op te wekken. Daarna begonnen met Clomid 50 mg.
    Mijn lichaam reageerde hier helemaal niet op :(...

Een maand later, weer Provera en Clomid, nu 100 mg. En toen brak de hel los. Mijn lichaam gaf een overreactie, er groeide ineens van alles! Op cyclusdag 12 inwendige echo gehad, toen had ik waarschijnlijk al een eisprong gehad. Wij helemaal gelukkig!! Maar de dagen daarna bleek dat er eitjes gewoon bleven doorgroeien, omdat de Clomid dan nog werkt. Resultaat: 2 cystes in mn linker eierstok van beide 7 cm groot :$. Daardoor begon de eierstok te draaien, en dat veroorzaakt een helse pijn!! Zo erg, dat ik begon te hyperventileren. Ik werd meteen opgenomen in het ziekenhuis. Daar wachtten ze niet te lang en werd ik geopereerd aan de cystes. Als ze daar te lang mee wachten namelijk, dan kan je eierstok afsterven.... Maar de artsen zeiden dat ik gewoon domme pech heb gehad. Normaal zit er niet zo'n groot verschil in reactie bij een dosis verhoging van Clomid. Maar gelukkig was de pijn na de operatie meteen weg! En na 3 weken herstellen was ik er al weer!!

In juli heb ik rust gehouden en werd ik zelfs uit mezelf ongesteld.:) Daarna dus meteen weer met Clomid begonnen, al was ik als de dood dat het tafereel zich ging herhalen. Dit keer een tussendosis 75 mg. We hielden alles goed in de gaten. Eerst begonnen 4 eitjes te groeien. Gelukkig bleef alles aan de rechterkant klein en groeide maar 1 ei goed door. Wel tot 40 mm, dat is aan de grote kant. Maar hij wilde niet springen. Mijn vrouwelijk hormoon in mijn bloed was wel hoog, dus wilden we toch even wachten. Dat was op vrijdag. Maandag ging ik weer heen, en tadaa, ik had in het weekend een eisprong gehad. Wauw! Eindelijk gaat het een keer goed! We hebben ook in dat weekend geklust, dus wie weet.....Nu moet ik wachten op mijn NOD. Volgende week vrijdag moet ik dan ongesteld worden. Ik ben heel benieuwd.......Ik blijf goede hoop houden!!!

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Yvetje, ik word wel een beetje angstig van je verhaal zeg. Ik hoop dat je een uitzondering bent. Wel apart dan 50mg niets doen en 100 ineens extreem. Heb je je nooit afgevraagd wat er nu zou gebeuren als je nog eens zou testen met 50? Misschien dat je lijf moest wennen?
    Ik vind het maar niks, die rommel, maar ja, het is voor een goed doel

Maar duimen dat het raak is!

Misschien weet jij het antwoord op mijn vraag wel.

Ik ben gisteren ongesteld geworden rond een uur of zes. Ik mijn ogen en ook volgens FF is gisteren dag 1 en moet ik morgen starten met clomid. De assistente ging pas vanaf vandaag rekenen en dan zou ik op dag 11 een FM hebben. Voor mijn gevoel is dat dus dag 12. Ik wil eigenlijk toch morgen starten met clomid, omdat het al zo moeizaam gaat. En dat is in mijn ogen echt dag 3.

Maar nu mijn eigenlijke vraag. Wanneer moet je clomid innemen? Er staat in de bijsluiter voor de maaltijd. Bedoelen ze daar elke maaltijd mee, oftewel kun je kiezen tussen ontbijt, lunch en diner of moet het de hoofdmaaltijd zijn (diner)? In mijn geval misschien wel de voorkeur aangezien ik ook 'savonds ongesteld geworden ben. Echter om de pil niet te vergeten is voor mij de ochtend makkelijker, vandaar.

15. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Babke,

Het klinkt misschien heel angstig mijn verhaal, dat kan ik me goed voorstellen. Het is ook niet niks, maar ik heb me er goed doorheen geslagen. Ik was ook echt een uitzondering, dit zien ze bijna nooit!! Als ze namelijk van te voren wisten dat het risico zo groot was om de dosis te verhogen, dan hadden ze dat natuurlijk nooit gedaan. Je wilt geen operatie riskeren. Maar normaal gesproken gebeurt dat ook niet. Dus ik was écht een uitzondering, dus wees gerust!!

Wat betreft het beginnen met slikken van Clomid. Je hoeft het niet precies te nemen. Als je 18.00 uur ongesteld bent geworden, dan kun je die dag nemen als cyclusdag of de dag erna, dat maakt niet zo heel veel uit. Toen ik Provera had geslikt, werd ik daarna maar niet ongesteld. Alleen op een gegeven moment wat bruine afscheiding. Ik ben toen niet begonnen met Clomid, want tja, ik was niet echt ongesteld geworden. 2 weken erna ben ik toch maar weer heen geweest en toen zeiden ze al dat die bruine afscheiding toch de menstruatie is geweest, omdat ik de maand ervoor bijna geen baarmoederslijmvlies had opgebouwd. Dus ik was eigenlijk 2 weken verder, maar ben alsnog die dag met Clomid begonnen.
    Kortom: het maakt niet zoveel uit welke dag je begint.

Wanneer je de Clomid moet slikken mag je zelf bepalen. Het mag 's ochtends bij het ontbijt, bij de lunch of 's avonds. Ik mocht dat zelf bepalen. De gyn zei: als je 's avonds slikt, heb je 's nachts last van eventuele bijwerkingen en die merk je in de slaap vaak niet eens. Alleen kreeg ik flink last van opvliegers nádat ik Clomid geslikt had, ook 's nachts, bloedirritant, maar goed. Je mag het dus zelf bepalen. En toen ik 100 mg slikte, dus 2 pillen per dag, zei hij: het beste is om het te verdelen, dus 's ochtends 1 pil en 's avonds 1 pil. Met de 75 mg, dus anderhalve pil per dag, heb ik dat gewoon in 1 keer genomen bij het ontbijt. Het maakt verder niet uit wanneer je het slikt ten opzichte van de tijd dat je ongesteld bent geworden. Het hoeft niet precies rond die tijd.

Heb je zo een beetje antwoord?? Haha, voel me net een ervaringsdeskunige. Ben ik natuurlijk niet, maar ervaringen van anderen zijn toch altijd wel fijn! En van elkaar horen wat de andere gyn zegt ook. Er is verder om mij heen ook niet iemand die hetzelfde heeft, óf waarvan je het niet weet.....

16. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Maastricht
    @yvetje welkom hier en wat een heftig verhaal jemig word er idd ook een beetje angstig van zeg!.
    Gelukkig heb je nu ook weer eens goed nieuws gehad en laten we hopen op nog beter nieuws! Spannend!!

@hier nog 4 uurtjes en dan ben ik in het ziekenhuis voor het onderzoek zucht de tijd gaat deze morgen niet om :(

17. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zoetje,

Voor jou een spannende dag dus. Het is heel makkelijk om te zeggen, maar probeer niet te zenuwachtig te zijn. Wacht het rustig af, je kunt er immers niks aan doen!

En bedenk je: PCOS is wel een syndroom, maar het is goed te behandelen.

Laat je weten hoe het is gegaan??

@mieke, spannend, vandaag weer een controle. Ik ben erg benieuwd! Hopen op een eisprong! En hoe groot is je eitje? En de hoeveelste cyclusdag is het voor jou??

18. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Maastricht
    @yvetje ja ik probeer niet te nerveus te zijn Marja is allemaal spannend zo de eerste keer vind ik weet niet wat me te wachten staat hopelijk heb ik daar snel straks meer duidelijkheid in.
    Ik weet er verder nog niet veel vanaf ....

19. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Haa meiden

Ik ben zo blij (wat een omschakeling met gisteren ;)), ik was ontzettend zenuwachtig dat er niks gebeurd was. Er was een co assistente bij en een gewone assistente die ook de echo deed.
    De samenlevingstest was super, er was ontzettend veel beweging te zien (man is super vruchtbaar), maar er waren wel grappige commentaren van de co-assistente: "oei, het plakt wel, hoe kan ik dat het beste doen" :D, en ook vond ze het grappig om te zien hoe ze zo snel bewogen :D (we hebben zelf ook mogen kijken in de microscoop!)

De echo: ook super, ik heb 2 eitjes die op springen staan! Kans is dus groter op een meerling. Heb er 1 in elke eierstok. De ene is 17 mm en de andere 15 mm ongeveer. Ze moeten rond de 20mm zijn om te springen dus de assistente dacht dat dat ongeveer zondag/maandag zou gebeuren. Baarmoederslijm was ook prima!
    Of wel, ik was enorm blij me dit nieuws!

@ Babke, fijn dat de menstruatie al snel kwam, op naar de clomid! In principe geldt als dag 1 als je menstruatie goed doorzet voor 12 uur smiddags. Dus dan zou in jouw geval de dag erna dag 1 zijn...Ik nam de clomid altijd smiddags in.

@ Zoetje, succes in het zh!

@ Bbibi, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen van het verhaal ;)

@ Charise, wat betreft hormoon verstoring, dat zou ik eens aan de gyn vragen als je volgende week moet ;)

@ Yvetje, welkom hier. Jeetje heftig verhaal zeg.. en 40 mm?! Wow, nooit gehoord dat ze zo groot kunnen worden :$ Ik duim voor je op snel een positieve test!
    Ik zit inmiddels ergens in de 80 dagen (ik zie tijdens het reageren mijn banner niet, die houdt het bij ;) ), maar vorige week dinsdag gestart met clomid 50mg. Meestal begin je daarmee op dag 3, dus als ik door tel zou ik nu op dag 13 zitten zeg maar..

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Dit is een kletstopic geworden, dus verplaats ik hem naar de mmm clubs.

Deel Deze Pagina