Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    Goedemorgen meiden!!!

@lw, goed van je dat je het angeeft met bloedprikken dat je toch graag echo's hebt de volgende ronde.

@charise, lijkt me erg triest voor je broertje en schoonzusje. Fijn dat het (naar omstandigheden) nog wel goed met ze gaat.

@mieks, hoop dat je deze komende dagen beter slaapt!

@2dewolk, oh wat balen!! Ff goed aan jezelf denken de komende tijd en gewoon lekker wat meer afstand nemen!

@bbibi, ja zit nu voltijd thuis. Ben afgekeurd, voor de zenuwbeschadiging was ik juf. Het gaat steeds iets beter dus hopelijk kan ik over een tijd weer aan het werk. De vooruitzichten zijn dat ik weer moet herstellen. Fulltime werken zal misschien te veel zijn maar ik zou heel graag 3 dagen willen werken. Nu gewoon geduld hebben totdat het allemaal geheeld is!

@charise, wat ben je een lieverd! :) Zoals jij het beschreven hebt wil ik het ook zien (lukt natuurlijk niet altijd) maar we blijven gewoon positief. Ik heb er ook alle vertrouwen in, het duurt alleen eventjes... en er ondertussen het beste van maken ;)....
    Lekker gewerkt vannacht? Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Oef, dat wordt weer een druk nachtje!! Truste voor nu!

@weegbree, ja ik had het ook gekeken gisteravond. Vond het ook ff lastig/raar/moeilijk/dubbel enz enz om te kijken.
    Vervelend dat je er ff doorheen zat, maar soms moet het er ook gewoon ff uit, is alleen maar goed! Ff lekker laten gaan en alles eruit gooien, ik voel me daarna altijd weer beter!!

@all, de gyn belt mij vanmiddag even op zodat ik kan vragen over die fm, jullie horen het.
    Ik heb sinds gisteren kleine steekjes, volgens mij bij mn eistokken. Vooral links heb ik er last van.
    Heb zoiets nog nooit eerder gehad. Voelt een beetje kramperig met af en toe scherpe steekjes. Is dat een ei wat groeit oid? (Ik herken het helemaal niet).

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @paniekertje, heeft het nu echt al doorgezet? Balen hoor!!:(
    Hoop dat het snel raak is voor je...

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ paniekertje baaaaalen meis :( hopelijk is het de volgende ronde wel raak en fijn dat deze dosis iig wel bij je aanslaat meid dus ook voor jouw genoeg kansen!

@ charsie super lief idd jouw peptalk <3 je hebt gelijk 80% in 1 jaar zwanger en 90 % in 2 jaar...
    daarbij komt kijken dat de overige 10% mensen zijn met overgewicht, roken, drinken, ongezond leven, en veelal boven de 38 las ik op internet! en bij al die factoren hoor ik gelukkig niet! hihi...(en volgens mij wij allemaal niet?)

dus idd we moeten zo denken iig binnen 2 jaar zijn we allemaal sowieso zwanger! en enige nadeel is dat ik zooooooo ongeduldig ben, en wachten zoooo lang duurt :(
    hihi...

Goed dat jij zo sterk daarin bent Charise... ik niet ben er echt een emotioneel wrak onder... gister bij barbies bruiloft ook bij geboort! had het er zoooo moeilijk mee! vond het prachtig, en kreeg zelf helemaal dat gevoel... en dan ednk ik ik wil oooook :(
    vind het zooo moeilijk, zwanger worden zucht!

@liefsd ben je al begonnen met DCI ? en tot nu toe iedere dag genomen? ik wel maar merk nog niks... kan ook niet maar denk meld het ff haha!

@weegbree dikke knuf meid! 30 is nog een harstikke mooie leeftijd!! er zijn zoooo veel 30-ers die zo zwanger raken! jouw eitje was mooi, en je man zijn zaad is super... dus ik bedoel... wat kan er nu nog mis gaan?
    komt echt goed hoor wijffie :)

@peony, wat erg zeg voor je! en eerst dus juf? dus jij hield sowieso al erg van kindertjes neem ik aan? hopelijk is het gauw raak meid en kan je eerst ff lekker fulltime van je kindje genieten hihi ;)

4. merel123

merel123 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,194
    73
    48
    Whow meiden!

Dit is echt niet leuk om te lezen, ik dacht er moet er toch iemand zwanger zijn deze ronde...was zo benieuwd!
    Maar oke...nieuwe ronde. nieuwe kansen..
    En mieks..jij moet gewoon zwanger zijn meid, dat verdien jij zo!:)

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @weegbree, ik heb genoeg vriendinnen die de 30 al ruim gepasseerd zijn en pas aan het eerste kindje begonnen. Leeftijd zegt niet zoveel (al snap ik dat het spannend is aangezien je nog niet weet wanneer het raak is).

@bbibi, ja was eerst juf (eigenlijk nog steeds, al werk ik nu niet).;) Dus kinderen vind ik helemaal geweldig! Die kleutertjes die heel verlegen smoezelig bij je op schoot kruipen of groep 8 met hun grote mond omdat ze zo onzeker zijn! Pfff... mis het wel hoor!! Moet gewoon geduld hebben (maar jullie weten hoe lastig dat soms kan zijn... :p)
    Hoop dat die DCI snel gaat werken! Ben wel benieuwd of jullie er echt iets van merken.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ merel geef jij ons eens het goede voorbeel meid! en zorg dat je ronde 1 gelijk raak schiet hihi...

of natuurlijk weegbree of peony... die hebben dan wel een natuurlijke Ei gehsad... maar nog geen clomid!!! dus wie weet is het bij hun ronde 1 raak!!

@peony jaaa super lief!! mijn broer is ook ''meester'' op een basisschool... kleuters wil hij niet dus dat hoeft ook niet daar zetten ze ook altijd liever vrouwen neer... maar hij doet vaak groep 7 en 8 en vind het ook geweldigggg... ook die verhalen altijd suuuuper schattig <3

7. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Is nu iedereen al door de eerste ronde? Dan gaan we voor tweede en ik stem op Miekse als ik geld zou moeten inzetten.
    Al gun ik het ons allemaal hoor!

Ik heb het koud gehad vannacht. Net maar even de deken uit de kast gevist. En zo onder de warme douche.

Er liep hier gister een nederlands kindje. Ik denk ongeveer een jaar. Het zag er verwend uit. Allstars schoentjes, hilfiger vestje, je kent het wel, echt te duur voor een baby die het maar kort draagt. Maar zo lelijk was het. Het was een duidelijk vb van, smaak is niet te koop ;).

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat is DCI?

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @bbibi, had wel een ei maar toen ongesteld geworden (wist niet eens dat ik een ei had!!) Nu op dag 9, clomid al een paar dagen achter de kiezen! Dus eigenlijk is dit ronde 2, waarvan nu de 1e met clomid.
    Haha, ja leuk he die verhalen over school. Vaak zijn het idd juffen bij de kleuters maar niet altijd!

@babke, zal wel koud zijn daar 's nachts... Haha, ja sommige ouders kleden hun kinderen echt apart. Ieder z'n ding maar... :D

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Hoi dames!

@Babke: brrrr ook niet lekker slapen dan! Is het overdag wel lekker warm? Ik zit in ronde 1 nu, maar ik gok ook op Mieks en niet op mezelf.

@Charise: jeej goede peptalk! Je hebt gelijk, binnen een jaar is 80% zwanger dus we gaan er gewoon vanuit dat wij daarbij horen!

@2ewolk: wat balen! Hopelijk deze ronde meer geluk!

@Paniekertje: ow wat naar! :( op naar de volgende ronde.

@Weegbree: gelukkig heb je nog wel een lieve man die je ietsje beter laat voelen. Wij hebben gister barbies baby ook maar even weggezapt. Onvoorstelbaar dat zij ook praat alsof ze liever geen kindje had gehad zodat ze lekker door kon feesten en zuipen, ik zat me best wel boos te maken.

Ik heb even de patientenfolder nog doorgelezen

http://www.ysl.nl/fileadmin/ijsselland/folders_patientenvoorlichting/GYN/022-Ovulatie-inductie.pdf

En zag staan bij 6 dagen geen positieve of erg onduidelijke uitslagen ik kan bellen en er dan misschien een echo wordt gemaakt. Dus.. ik ga mn telefoon er maar eens bij halen.

11. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    2dewolk: Ik snap dat je wat afstand wilt nemen hoor! Soms lees ik ook alleen wat mee en post niks. Ik heb soms veeeeeel te vaak het idee dat het een obsessie is geworden (Niet ZP maar een zwangerschap). En dat wil ik voorkomen! Het moet wel leuk blijven J
    Wat jammer dat je ongi bent geworden, dikke knuf voor je meid!

Charise: Wat een prachtige tekst meid!! Je hebt helemaal gelijk, dit had ik even nodig! Truste x

Bbibi: Natuuuuuurlijk zijn we allemaal binnen 2 jaar zwanger! Misschien zelfs wel binnen een jaar! Nu we met clomid gestart zijn, hebben we net zoveel kans als alle anderen! Dus we gaan ervoor!
    Ik ben met DCI begonnen op dag 1 van mn menstruatie! Ben benieuwd of het zijn vruchten af gaat werpen!

Weegbree: Ik vind 30 een prachtleeftijd om mama te worden! Jij? Dus het is gewoon hartstikke raak dit jaar! Meid, 30 is JOUW jaar! Ik vond Barbie’s baby ook wel heftig om te kijken. Tranen rolden over mijn wangen!

Babke: Koud? In Gran Canaria! Dat is niet goed! Hoeveel graden is het nu bij je? Hahaha ja soms ziet dat er vet schattig uit bij kindjes, en bij anderen staat het totaaaaaal niet!!
    “”DCI is een bijzondere B-vitamine die het lichaam normaal gesproken zelf voldoende aanmaakt om het krachtige hormoon insuline in het lichaam te reguleren. Uit onderzoek is gebleken dat het supplementeren met 1200 gr van deze vitamine (2 capsules) de gezondheid van vrouwen met PCOS aanzienlijk verbeterd.””

Ik stem ook op Mieks! Al mijn gokmuntjes gaan naar haar! Hihi, pliessssssssss let it be!

Mijn eerste clomid zit er weer in! Ik ga vol goede moed aan ronde 2 beginnen.
    Na de peptalk van Charise kan ik met een gerust hart zeggen: Ook ik wordt mama! Elke maand dat ik niet zwanger ben, is een maand dichterbij!
    Ik hoop ontzettend dat ik binnenkort samen met jullie mag genieten van een overweldigende zwangerschap! Hoop het zooooooo ladies

12. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    LW: Wat heb je een duidelijke informatiefolder ontvangen zeg! Wordt alles perfect in omschreven.
    Als ik jou was zou ik ook even bellen! Een FM kan nooit kwaad natuurlijk!

Ik heb zojuist nog een aantal ovulatietesten besteld bij zwanger&kids. Ik had wel in huis, maar zag gister dat er maar 5 in dat pakje zaten. Je zal er maar net 1 te kort hebben, dat risico wil ik niet lopen!
    Ik vind het best wel jammer dat ik geen FM's meer krijg. Die zekerheid valt meteen weg. Ik heb ook nog nooit ovutesten gebruikt. Maargoed, volgende week gaan we het meemaken ;)

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @liefsd kan je niet gewoon vragen om een FM? ik zou er eigenlijk ook geen meer krijgen maar zei dat ik het zelf heel graag wilde... omdat je toch vaak hoort dat de 50mg opeens niet meer werkt!! dus ik heb er specifiek om gevraagd :)
    en snap dat je af en toe alleen mee leest... bij mij wordt het ook een obsessie dus moet ook eens wat afstand gaan nemen op mijn tijd... miss ook wel van ZP... Maar dat is zooo moeilijk ;)

@ babke zoals liefsd al uitlegd... dat zijn die supplementen weet je wel D-chiro inositol! daar zijn wij nu beide mee gestart!! :) ik nu sinds een week of 2 geloof ik :) dus deze ronde zal ik er nog geen baad bij hebben maar miss volgende ronde? hihi...

@ peony, nou super hoor kleuterjuf! lijkt me ook geweldig... maar ook moeilijk denk ik... vooral met een grote kinderwens en dan tussen al dat klein grut... dan zou mijn hart helemaal breken ednk hihihi... :)

pfff aan het werk... geen zin vandaag... en wat een depri weer!! ben zwaar aan vakantie en de zon toe..!!

14. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja, was de naam vergeten. Die zijn duur toch? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Hebben jullie dit ook gevraagd aan de gyn? Ben benieuwd wat zij ervan zegt.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Pffff 10 minuten aan de telefoon gezeten met de assistent en ik mag nog een doosje testen komen halen :s jippie.. waar ik dus niet uitkom met die streepjes. Wilde gewoon een echo maar ze zei dat de dokter dit dan zelf voor moest stellen? Beetje vaag allemaal..
    Volgende ronde zou dat dan wel kunnen maar dan moet ik eerst op spreekuur komen om dat aan te kaarten.
    Eigenlijk vind ik het maar raar dat hij dat niet zelf gelijk heeft voorgesteld en me maar meteen 3 rondes 50 mg heeft meegegeven en het verder zelf maar moet oplossen..

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @lw, ik heb vanmiddag een telefonische afspraak met de gyn over evt fm. Ben ook wel benieuwd wat ze zegt.
    En als je het écht heeel graag wilt zou ik ook een tel afspraak maken als je jouw gyn niet ziet voordat je met de volgende ronde begint. Deze ronde is niet meer nodig om een fm te doen lijkt mij maar voor de volgende ronde kan je dat nu alvast wel afspreken. Als het jou gerust stelt... lijkt me een kleine moeite voor het zh. Kan gewoon door een arts-assistente gebeuren neem ik aan.

17. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Bbibi: Ik ga deze ronde proberen met ovutesten. Als dat niet lukt dan ga ik volgende maand toch weer om een FM vragen (voor de zekerheid).

Babke: Dat zijn die dure potjes inderdaad! Ik heb het niet overlegd met de gyn, de volgende keer als ik in het zh ben, zal ik het even ter sprake brengen (ga er niet speciaal voor bellen, probeer eerst zelf wel het eea uit!).

LW: Jeetje zeg, vooral voor de eerste ronde is die zekerheid wel lekker. (PS. Ik had geen bloedprikken op progesteron gehad, misschien hebben ze daar ook wel redenen voor). Wellicht had jij voorheen altijd een eisprong? Waardoor ze bijna zeker weten dat je een eisprong krijgt met 50mg clomid? Net als wat peony zegt, ik zou het in ieder geval voor de volgende ronde dan vragen!

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    @Liefsd: ik heb wel bloedprikken op progesteron op dag 21. Maar lijkt me ook wel fijn om van te voren een beetje te weten wanneer ongeveer mijn eisprong en nod zou zijn.
    Nou klussen wij altijd al best vaak maar het maakt me toch onzeker niet te weten of er uberhaupt wel een eisprong is.
    Voorheen had ik ook geen eisprong, werd maar 1x in de 3 maanden ongesteld en had veel kleine cystes.

Volgende ronde hopelijk wel. Dan maar paar keer per week langs de poli, het ligt toch op de route naar werk en school :)

19. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    LW: Ja, dat snap ik! Maar als je het op die manier uitlegt aan de telefoon, dan kunnen ze dat toch niet negeren?
    Stel, je geeft aan dat je graag een FM krijgt vanwege de onzekerheid over een eisprong omdat je die voorheen ook niet had en dat je veel kleine cystes hebt gehad, daar nu een beetje bang voor bent. Dan zal ze je toch direct inplannen voor een FM? Voor hun een kleine moeite, je staat met 5 minuten weer buiten!

20. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    #2960 Babke, Oct 3, 2012
    Last edited: Oct 3, 2012
    Oeps twee keer. Zie bericht hierna

Share This Page