Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
  2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    #2962 mieks, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Goedemiddag meiden,

Hier vanmorgen een mini tempdaling van 0,1 graad. Afwachten wat hij morgen doet..als hij dan verder zakt ga ik niet testen. Wil nu geen witte test zien dan wacht ik liever nog even. Zal wel komen omdat manlief nu weg is en we toch wat rondes gaan overslaan (al hopen we december nog mee te pakken, maar dat blijft afwachten).
    Wat betreft bruinverlies, nog steeds aanwezig. Het lijkt net een mini menstruatie. Ik denk dus niet dat het van een innesteling is, dan zou het allang over moeten zijn lijkt me.

@ 2dewolk, wat jammer meid. Blijft elke keer weer een teleurstelling he?! Dikke knuf.

@ Charise, lekker geslapen? Goeie peptalk, zo denk ik er ook over. Al is het nu zuur dat we gewoon maanden gaan missen op deze manier. Wordt in december 28 en had inmiddels gehoopt al een kleintje te mogen hebben!

@ peony, kan zijn dat er een eitje aan het groeien is. Moeilijk te zeggen, niet elk steekje betekent natuurlijk wat. Afwachten dus ;)

@ All, lief dat jullie allemaal met mij mee duimen!! :D

@DCI, Liefsd, dat is een duidelijke uitleg.. Bbibi jij slikt die dingen toch? Waar haal je die?

'@ Liefsd, bij mij wordt er ook geen bloed geprikt op progesteron, dus elk zh werkt weer anders.

Agenda
    03-10 Peony - Telefonische bespreking fm
    04-10 Yvetje - Uitslag zaadonderzoek man
    07-10 Mieks - Nod datum
    08-10 Bbibi - Follikel meting
    08-10 Weegbree - Follikel meting 11.00 uur
    08-10 Charise - Bloedprikken progesteron
    09-10 2dewolk - Uitslag tests + gesprek fertiliteits-arts
    09-10 LW85 - Bloedprikken progesteron
    10-10 Babke - Vervolg traject bespreken
    10-10 Susanne - Intake gyn
    10-10 Charise - Uitslag bloedprikken progesteron
    12-10 Paniekertje - Follikel meting + samenlevingstest 10.10 uur
    15-10 Yvetje - Start provera kuur
    15-10 Charise - Nod datum
    18-10 Marral - Uitslag bloed en zaad
    19-10 Liefde1987 - Voorgangsgesprek/behandelplan gyn
    27-10 LW85 - Uitslag bloedprikken
    05-11 Peony - Gesprek arts 1e ronde clomid

3. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Helaas dames, ik ben toch echt ongi aan het worden. Veel bruin met af en toe ook al wat helderrood. De krampen blijven vooralsnog redelijk uit, maar die zullen nog wel komen. Ik reken vandaag als dag 1 en ga vrijdag al met de clomid beginnen. Heb een afspraak gemaakt voor 12 oktober om 10.10 voor FM en samenlevingstest. Dit is dan op dag 10, maar wel bij mn eigen gyn. De assistente had overleg gehad met de FA en die wilde het liever op dag14 plannen. Toen zei ik dat ik liever naar mn eigen gyn op dag 10 wilde. Heb vorige keer op dag 14 samenlevingstest gehad en deze ronde moest het eigenlijk op dag 11, maarja dat valt net op zaterdag. Ik heb ook gelijk gevraagd dat als mn samenlevingstest negatief is of ik dan diezelfde ronde nog voor iui mag. Ze zei wss niet, moet ik wééér een ronde wachten. Daarom hoop ik dat de test op vrijdag negatief is en mn ei nog niet al te groot zodat ik na het weekend iui mag krijgen :). Pfff, het is allemaal wat. Je moet echt op je strepen staan wil je wat bereiken. Anders blijf je maar proberen en hormonen slikken... Want dat is dus ook zoiets, je moet wel iedere keer die clomid nemen, dus hoop toch echt dat het dan deze ronde wel gelijk mag...

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @LW, gewoon overleggen daar zijn de artsen voor!

@mieks, wil mij ook niet te veel richten op alles wat ik voel maar dit valt echt op. Voelt ook een beetje alsof ik ongesteld moet worden maar toch iets anders (lekker vaag, haha). Ik weet dat iedereen zich ook weer anders voelt maar ik wilde toch laten weten dat ik iig íets voel! :D

@paniekertje, ik hoop echt heel erg dat die 2e samenlevingstest wél positief is! En zo niet, dat je dan idd meteen door kan met iui. Wat je zegt, je slikt wel iedere keer clomid!!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @paniekertje ik snap je punt al zou het beter zijn dat hij dit keer positief is... dan wil het zeggen dat je zonder IUI zwanger kunt worden! dat zou nog beter zijn!

@peony spannend meid vanmiddag dus overleggen over je FM! ben reuze benieuwd!

@LW wat een raar verhaal zeg!!!
    ik zou idd ook op je strepen staan! gewoon zeggen dat je er een wilt, klaar! dan doen ze dat heus wel :)

@ babke &mieks IDD ik slik die supplementen ook!
    vandaar dat ik ook vroeg of liefsd ermee begonnen was ;)
    ik bestel ze via psoc selutions op internet... zijn sterves duur... maar wilde het wel graag proberen in combi met clomid!!
    ik neem 1 capsule per dag!
    heeft ongeveer 2 a 2,5 maand nodig eer het werkt... dus moet nog wel ff door... misschien niet deze ronde maar de ronde erna er profijt van? ik hoop het :)
    en mieks hopelijk wil die 0,1 niks zeggen of toch een definitieve innesteling! ben enorm benieuwd morgen! als hij gestegen is dan testen he? owhhhh hopelijk is het gewoon dik raak!!!

6. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    hee ladies,
    wat ik nu weer heb. ik zit op dag 6 na ongi. nu had ik gisteravond al en vandaag weer al wat slijm in mijn onderbroekje...
    dus ik denk da's vaag, zou ik al een snel ei krijgen?
    dus ik moet het nu ff in de gaten houden, want ik heb pas maandag een eerste fm.
    Nu heb ik net een ovutest gedaan en die geeft een heel licht/vaag streepje, echt minimaal... hoeveel dagen na zo'n streepje hebben jullie eisprong meestal?
    en dan is het wel vrij vroeg of niet?! hopelijk is mijn bms dan wel dik genoeg??

7. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Babke: Bedankt voor de artikelen! Ik ga ze vandaag eens op mijn gemakje doorlezen!

Mieks: Ik begrijp je volledig, voor jou is het natuurlijk heel jammer als je 6 maanden zou moeten wachten. Hopen dat het nu gewoon raak is! En zo niet, dat ze het hopelijk zo kunnen plannen dat het in december nog lukt!

Paniekertje: Ben jij begonnen met IUI? Dan heb je toch een heel ander traject als ons, wij hebben momenteel allemaal ovulatie-inductie. Ohh wacht, ik lees het verkeerd. Je wilt starten met IUI? Hoeveel clomidrondes heb jij nu gehad dan?

8. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Bbibi: Ik heb inderdaad ook de DCI bij PCOS Solutions besteld. Ik neem er 1 per dag, dus ik wacht het rustig af!
    Hopelijk gaat het zijn vruchten afwerpen, want ze zijn echt DUUR!!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi je moet toch 1200 mg per dag en een capsule is toch 600? Heeft het dan wel zin?

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    #2970 Babke, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Ik kan het hier niet bekijken, maar: YouTube - Broadcast Yourself.

Het regent hier!!! Zo kom ik nooit aan mijn Kleurtje. Het valt me trouwens op dat als je googlet op die chiro dinges dat je heel veel vind waaruit blijkt dat elke pcos-er baat heeft bij koolhydraatarm. Ga gelijk. Suiker weer uitbannen. Ben soms bang dat daardoor clomid nu mss niet aanslaat. Gaat hier trouwens redelijk. Bij het ontbijt gaat het super. Neem van het buffet elke dag div soorten kaas en ham en skimmed milk.(magere dus) nootjes staan op tafel bij de borrel. Ik maak me eigenlijk alleen schuldig aan wat brood en pasta en soms prosecco. Valt wel mee toch?
    Ik heb net die dci besteld, maar moet nog betalen dus ik ga eerst langs de homeopaat thuis. Die heeft mss wel net zoiets.

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @weegbree, ik zit op cd 9 en had ook egg-white slijm vanmorgen. Lijkt er dan wel op dati gaat komen.
    Hoop dat het nog een paar daagjes duurt bij je, kan je bms ff dikker worden, dat lijkt mij idd beter.
    Morgen weer een test tegenaan gooien. Volgens mij testen er wel meer meiden al een paar dagen eerder met een héél licht streepje.

12. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, als je 1 maaltijd per dag wel 'gewoon' koolhydraten neemt (en er dan goed oplet) dan ben je al super bezig!! Is al beter dan iedere ochtend en middag brood te eten en je vervolgens 's avonds rond te eten aan de aardappelen of pasta!:D Dus lekker genieten van je pasta of prosecco! ;)
    Dus jij ook aan de DCI? Als jullie snel zwanger zijn ga ik erover nadenken!! ;)

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik twijfel nog hoor. Ik hecht veel waarde aan de mening van die homeopatische drogist. Heeft me ook van mijn zonnealergie geholpen. Nooit gedacht dat ik zonder jeuk nog op vakantie kon, maar al ruim een jaar jeukvrij :D

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Babke: he gatver.. Daar ga je niet voor op vakantie! Duimen dat het verder droog blijft.

Ik ben op de poli geweest, nieuwe ovulatietesten gehad. Had de andere testen meegenomen, zij (de assistente) zei dat ze redelijk dicht bij positief in de buurt zaten en ik voor de zekerheid nog 4 dagen door moet testen omdat een cyclus ook wel 35 dagen kan zijn met clomid. Volgende ronde moest ik van haar aangeven dat ik echo's wil en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Verder voel ik me een beetje rot. Mijn zus laat op haar fb merken dat ze met kinderen bezig zijn. Dat wist ik al maar ze zei tegen mij pas over een jaar ervoor te willen gaan. Nou vind ik absoluut niet dat dat verstandig is. Zij en haar man (ze is in turkije getrouwd en woont daar) werken als animator in een team bij hotels. In de zomer hebben ze genoeg te doen, in de winter niks. Ze vertelde laatst dat ze het in de winter erg krap hebben. Zo hebben ze geen geld voor energierekening te betalen en zitten ze dus geregeld zonder gas en verwarming. Ook hebben ze geen eten voor hun katten, dus die krijgen restjes van hun avondeten. Ik vind het een bizarre situatie en helemaal niet goed om daar ook een kindje bij te willen.
    Mijn zus heeft ook PCO en is al 5 jaar niet ongesteld geweest, best sneu want ze heeft ook al lang een kinderwens. Maar op dit moment denk ik dat dat het beste maar is. Ik durf haar dus niet te vertellen dat ik met clomid ben begonnen en wij ook met de kinderwens bezig zijn. Ik ben bang dat ze dan haar ' kleine zusje' voor wil zijn en ze toch zwanger wordt en de situatie dan alleen maar rotter voor hen wordt.
    Beetje warrig verhaal misschien. Maar ik ben gewoon bang voor hoe ze het daar heeft. Mijn vader is er al eens geweest en die vertelde dat hij nogal jaloers is en dan agressief kan worden. Haar vorige turkse verloofde steelde haar spullen en geld en gaf haar chlamydia voor hij de gevangenis in moest. Ook heeft ze aan de drugs gezeten daar.
    Ze zegt dat ze het nu beter heeft, maar als ik haar op de fotos zie ziet ze er slecht uit.. Voel me er een beetje naar over en hoop dat ze zelf gaat inzien dat een kindje het er voor haar niet beter op gaat maken.

15. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    @paniekertje hè meid! Ik duim voor je tot de samenleving test positief is!

@mieks hopelijk wil die daling idd niets zeggen en ga je morgen gewoon positief testen ik hoop het zo voor je meid!!!

@all recept clomid vandaag weer gehaald morgen eerst tabletje en dan beginnen we vol goede moed aan ronde 2! Vanmiddag had ik het ff moeilijk toen ik mijn nichtje de fles had gegeven en een schone broek en ze lekker bij me in slaap viel denk hè verdorie waarom kunnen wij zo nog niet van een kleine van ons genieten...
    Voor hun had het ook heel lang geduurt ze hadden 3 jaar gedaan om zwanger te raken van mijn nichtje.
    Hoelang zijn jullie eigenlijk bezig nu ?

Vanavond lekker na de bios met man lief!

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, ohhhh mijn man heeft ook vaak last van zonne-allergie!! Echt een drama!!! Het rare is dat het niet iedere zomer is maar als hij te snel of te lang (onbeschermd) de zon ingaat dan zit hij helemaal onder de plekjes bij z'n borst en buik.

@lw, oh jeetje wat lijkt mij dat lastig!! Je kunt natuurlijk niet bepalen voor anderen wanneer iemand er wel of niet klaar voor is om voor een kindje te gaan maar er zijn wel een paar punten waar je rekening mee moet houden (fiancieën, lichamelijk, woonruimte, baan enz) Niet iedereen vindt dezelfde dingen belangrijk (zo heb ik geen baan op dit moment maar we hebben wel genoeg geld voor een kindje, gelukkig heeft mn man een héle goede baan en hoop ik snel weer aan de slag te gaan).
    Ik hoop dat alles goedkomt voor je zus!!
    Goed dat je nu andere testen meehebt! Nog ff doortesten dus! Fijn ook dat je hebt aangegeven (en gaat aangeven) dat je toch echt echo's wilt!! :D

@zoetje, op naar ronde 2!!
    Ik ben vanaf januari gestopt met de pil vanwege onze kinderwens. Ik wist dat ik toen nog geopereerd zou worden dus hebben we het met condoom gedaan. We dachten, half jaartje ontpillen en mn lichaam de rust geven en zodra we groen liocht krijgen van de arts gaan we ervoor. Toen ik niet ongesteld werd ben ik begin juli naar de huisarts gegaan (toen nog met condoom maar ik wist dat er iets niet klopte met mn lichaam).
    Meteen doorverwezen naar de gyn. Een paar weken voordat we haar zagen kreeg ik groen licht dus bij de gyn konden we meteen aangeven dat we ervoor willen gaan.
    Had vorige ronde een ei (zonder te weten) dus officieel is dit ronde 2 (maar voor mn gevoel ronde 1).
    (Het is wel zo dat we al heel lang een kinderwens hadden maar dat mijn lichaam niet meewerkte, anders waren we er misschien 2 jaar geleden al voor gegaan).

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ja kreeg een kaartje erbij bij mijn bestelling dat tot aan 60kilogram lichaamsgewicht 1 caps voldoende was. en laat ik nou net 60 wegen ;):D

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Jij en aan de DCI wauwww had ik niet verwacht!! ik zeg dci in combi met clomid moetttt een perfecte combi zijn toch? alleen dci zal gen wondermiddel zijn maar asmen in combi met koolhydraat arm dieet moet goed zijn :D

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ja veeeeelste duur! en dat naast mijn 200 a 300€ aan medicatie en supplementen! en daarnaast multi voor manlief! ik ga manlief ook nog maar aan de vitamine d3 zetten! schijnt goed te werken voor vruchtbaarheid mannen! vooral de bewegelijkheid en dat ze de buitenste laag van de eicel kapot kunnen maken voor bevruchting!! en meeste mensen komen d3 tekort! dus ga mijn man aan de D3 zetten die gebruik ik zelf ook dus top :D

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Meid kan je niet vragen of je net als ik maandag morgen meteen een echo krijgt ipv maandag middag! mijn ei was namelijk ook al ruim 20 mm op dag 12! dus kan makkelijk dat jouwe dan al springt!!!
    dus vraag gewoon of je maandag morgen gelijk kunt ipv smiddags :D

Deel Deze Pagina