@ Mieks, Wauw, wat een ontzettend goed nieuws!!! Én de samenlevingstest was goed, én je hebt 2 eitjes die netjes groeien én je baarmoederslijmvlies was goed! Wat fijn!!! Nu rustig afwachten op de eisprong....spannend hoor! Toen ik de eisprong eindelijk had, zat ik nog in de stoel maar ik juichde al. Ik kon 12/14 dagen later mn menstruatie verwachten. En als dat niet gebeurd??, vroeg mn man. Nou, zei de gyn, dan moet je een test doen. Of terwijl: dan kan je nog wel eens zwanger zijn! Daar dacht ik op dat moment helemaal niet aan. Zat met mn gedachten al bij de volgende ronde Clomid. Zo van: yes, deze eisprong is er, op naar de volgende! Maar daardoor denk ik er nu wel steeds aan: zou ik misschien zwanger zijn?? Of toch niet, de kans is toch zo klein..........bijna ondraaglijk die spanning!
@yvetje welkom!! Wat een heftig verhaal zeg!!! Heb je nu wel beide eierstokken nog? Hebben ze die niet wef hoeven halen. En fijn dat ze nu weren dat 75 voor jouw de foede dosering is!! Ik ga duimen na alle ellende dat het deze ronde meteen raak is meid!! @zoetje spannend vandaag!!!! Hopelijk gaat alles voorspoedig!!! @mieks wauwwwww wat een goed nieuwsssss! Dus eigenlijk alles goed!! Bmslijm, samenlevingstest, en je eitjes !!! Super goed meis! En wie weet een tweeling hihi spannend! Zou helemaal leuk zijn!!! We faan voor je duimen! En zou zeggen klus ze iedere dag tm maandag/ dinsdag weet je zeker dat het raak is! Plus als je man toch super zaad heeft.... Zou ik dat zeker doen!!! Fijn meis! Hopelijk voor ons allemaal binnenkort zon goed nieuws als jij! @charise wanneer had jij nou je eerst fm-meting?
Yvetje, topuitleg! En ik begin dan gewoon morgenochtend denk ik. Ontbijt vind ik het handigste. Mieks, wat leuk zeg dat bewegen. Zou je het leuk vinden, een tweeling? Wel dubbele kans op zwangerschap, jippie. Wel jammer als je man weg is als je zwanger mocht zijn.
Nou wat je zegt babke... Zou idd heftig zijn lijkt me om zwanger te zijn terwijl manlief er niet bij is en je buik ziet groeien!! Kan je wel als hij een half jaar weg is met hem bellen/ skype / mailen etc? Dat je je buikje kunt fotograferen terwijl hij weg is ??
@ Yvetje, ik kon ook wel flink juichen ja, gewoon om het idee dat mijn lichaam het weer deed Inderdaad spannend voor je, heb je last van kwaaltjes? @ Babke, ik ken iemand die kreeg via IVF 2 eitjes terug waarvan 1 van die eitjes toen daarna is gaan delen, en ze is nu dus in verwachting van een 3ling! Dat lijkt me iets teveel van het goede. Mocht het een 2ling zijn is het ook prima, alleen wordt het dan zeker wel verhuizen als manlief terug is We hebben nu een appartement van 86m2 met 2 slaapkamers. Voor 1 beebje is die slaapkamer groot zat, maar voor 2 wordt het toch wat krap . @ Bbibi, ik heb vanaf het begin dat we hoorden dat manlief op uitzending moest gezegd dat ik liever had dat hij een deel van de zwangerschap mist, als een deel van zijn pasgeboren kind! Daar denk ik nog steeds zo over. Plus als ik nu nog zwanger raak, is hij de laatste maanden er wel bij als het voor mij zwaarder zou worden (er even van uitgaande dat het begin van de zwangerschap het niet al direct heel zwaar wordt). Ach, we denken momenteel nog niet zover vooruit..eerst maar eens afwachten wanneer mijn eitje(s) gaat springen, en dan nog 14 dagen afwachten tot de menstruatie of het uitblijven ervan .
@ mieks, Nee, ik heb geen last van kwaaltjes. Af en toe voel ik mn buik even, maar dat is niet benoemenswaardig. Het wordt dus gewoon afwachten. In mn hoofd ga ik er vanuit dat ik gewoon ongesteld word, maar mn gevoel zegt: ja, maar misschien ben je wel zwanger! Dat kan! Maar daar probeer ik maar niet teveel naar te luisteren. Anders wordt het weer een teleurstelling...
@mieks je hebt groot gelijk meid! Als ik in jouw situatie zat had ik precies hetzelfde! Idd liever tijdens de zwangerschap als dat je de bevalling alleen zou moeten doen!! Maar toch blijft het wel moeilijk! Sowieso om je man te moeten missen enzo... Pfff vervelend meis!! Hoop echt dat het voor die tijd raak is! Zodat je man weet dat als hij terug komt zijn kind(jes) alweer een stuk gegroeit zijn hihi !! Ik ga heel hard duimen voor jullie!!
Hee meiden, Welkom Yvet, wat een heftig verhaal zeg jeetje! Hopelijk werkt dit inderdaad beter. 75 mg hoor je niet zo veel. Ik neem mijn Clomid trouwens voor het avondeten in. En tot nu toe nergens last van gehad. Mijn testosteron waren ze vergeten te prikken, dus dat is later gebeurd, en krijg ik met de echo de uitslag van. Kan ik naar vragen zei de gyn. Ik heb woensdag een follikelmeting. Enne Babke in principe is als je om 18.00 uur je ongi word, de volgende dag, dag 1. Geld vanaf 24.00 uur ofzo. Maar ja ik zou het gewoon aanhouden als dag 1 de dag dat je om 18.00 uur ongi werd hoor. Ik werd dan zondags rond 08.00 uur ongi, dus ik heb die dag aangehouden. Maar het zal vast niet zo veel uitmaken hoor. Ik ga zo mijn 4e tabletje innemen en morgen dan de laatste en dan afwachten tot woensdag. Enne Mieks, wat een geweldig nieuws!!! super zeg, 2 eitjes. Inderdaad wel leuk een tweeling hoor, maar ook heftig. Ik heb altijd gezegd van een tweeling lijkt me erg gaaf. Maar laat me eerst maar even beginnen met 1 haha. Even wennen aan het leven met een baby. Maarja we zien het wel, als ik uiteindelijk zwanger blijk te zijn van een tweeling zou ik ook superblij zijn hoor.
Hallo dames daar ben ik weer. Onderzoek opzicht is me reuze meegevallen maar helaas de vermoedens klopte ik heb ook pco. Snap er nog niet veel van of hoe eraan kom enz enz. 30 ste deze maand moet ik terug we hebben formulieren gekregen wat we beide moet invullen en tjah dan zien we wel weer verder. Ondanks tot ik het zelf ook al vermoede voel ik me toch tjah hoe zou ik het zeggen "rot"... Heb dan direct idee nooit mama te worden al weet ik tot tegenwoordig veel kan.
Oh Zoetje, rustig maar meisje. Zodra je homonen hebt die je eisprong opwekken heb je net zoveel kans als ieder ander. Het is een syndroom wat je altijd gehad hebt. De pil onderdrukt het en dan heb je er geen last van. Pco kan insulineresistentie veroorzaken waardoor je dikker kunt worden. Bij mij was dat zo. Als je overgewicht hebt kan dit de werking versterken waardoor een onregelmatige cyclus overgaat in geen cyclus. Maar ook slanke mensen hebben er last van. Doordat je meerdere follikels hebt denkt je lijf dat je 1 grote follikel hebt en daardoor stoppen ze met groeien. Dit is de heeeeel beknopte variant, maar als je vanaf p1 terugleest kom je alles tegen. Je kunt bijv baat hebben bij koolhydraat arm eten. Succes en we zijn er voor vragen, maar ook jij wordt mama!
@babke dankjewel werd me en nog steeds gewoon ff teveel!. Ik heb geen overgewicht ben 1.70 en weeg 65 kilo heb een eetstoornis gehad waarvoor behandelt ben geweest het gaat nu redelijk goed maar vind mezelf nog altijd veelste dik! Heb nooit begrepen waarom ik dik moest zijn want aan het eten kan het niet liggen daar moet ik nu nog zelfs op gecontroleerd worden.
Mja lastig oordelen zo. Mensen vinden mij ook niet dik maar ben wel te zwaar. 68 kg bij 1m56. Dus ik denk dat jij zeker niet te dik bent. Het zal bij jou puur In de hoeveelheid follikels zitten. Maar laat je verdriet lekker gaan! Dat is goed. Ik en Bbibi hadden dat ook. Mieks en Charise wat minder maar die waren beter voorbereid. Ik heb eerst drie weken alles uitgeplozen en toen ik er rust over had in mijn lijf werd ik weer positief en ik weet zeker als de clomid aanslaat dat het maar een paar cycli duurt. Ik hoop het, want dat zou voor jullie ook hoopvol zijn
Hey zoetje! Om te beginnen: dikke knuffel!! Zoals babke al zei ik had het er idd ook moeite mee!! Vorige maand toen ik nog niets wist zei ik tegen babke toen ze vertelde over diagnose PCO can ach meid tegenwoordig kunnen ze zoooo veel kop op met clomid ben je zo zwanger! 2 weken later ofzo kreeg ik de diagnose en heb niets anders gedaan dan gehuild gehuild gehuild! Ook bang geen mam te worden maar meer om het feit dat ik het zo "niet eerlijk vond" waarom "ik" ... En dus niet uit mezelf zwanger zou worden! Maja nu weet ik wel beter met clomid moet je het nog steeds "zelf doen" alleen slik je extra hormonen bij... Maar dat is niet zo spannend!! Ach meisje laat je lekker gaan! Even goed huilen als je dat nodig hebt en dit weekend van de Zon genieten, iets leuks doen, en jeZelf lekker verwennen!!! Even geen baby aan je hoofd doet wonderen!! En daarna op inet uitgebreid lezen over pco en behandelingen! En daarna vollll goede moed met clomid starten aan een kindje!! Komt echt goed meid jij wordt ook moeder
Hee meid, Vervelend inderdaad dat je ook pcos hebt. Maar weet je, dit is wel behandelbaar, en je hebt nog zoveel opties en manieren om gewoon zwanger te raken. Het had erger gekunt, snap je? Mijn huisarts had al aangegeven dat ik wel PCO kon hebben, en tijd daarvoor had ik zelf al een vermoeden. Dus ik was blij toen ik naar de gyn mocht, en toen zeiden ze ook pcos. Ik was blij dat dit het was. Het is niet leuk natuurlijk. Maar ja met clomid kan je goed zwanger worden. Dus ben blij dat ik niet volledig onvruchtbaar ben. En ja horen dat alles er goed uit ziet en je raakt maar niet zwanger is ook frustrerend. Maar lekker laten gaan meid, het is niet erg. Als je besluit voor een kindje te gaan dan wil je dat het zo snel mogelijk raak is. Dan krijg je ineens een diagnose pco, en dan is het maar afwachten wanneer het goed werkt de medicijnen. Het is echt 1 grote geduldsoefening. Maar ik had ook contact met iemand hier via forum en die was jaren bezig geweest voor een kindje, en nu eindelijk zwanger. Ze zei ook, zodra je zwanger bent en alles is goed met het kindje... ben je vergeten wat je er allemaal voor hebt moeten doen. Wij kunnen ons kindje met recht een wondertje noemen. We hebben er voor gevochten, gestreden en van alles over gehad, om dat kindje te kunnen krijgen! En ik ben positief, en ik weet zeker dat wij allemaal vroeger of later een positieve test in handen mogen hebben en een gezond kindje mogen ontvangen. Natuurlijk hoop ik voor iedereen meteen in de 1e ronde Clomid. we duimen voor elkaar. En tot die tijd kan iedereen lekker z'n ei kwijt hier en kletsen over alles. Of je nu blij, verdrietig, boos of zenuwachtig bent! Allemaal PCO kippetjes hier.
@charise dat is ook zo ik hoop tot ik snel de positieve instelling weer heb wat nu even weg is... Ik weet verder nog niet veel een echt gesprek heb ik pas de 30ste enige wat ze vandaag hebben vaste gesteld is pco. Gelukkig kunnen we hier idd kletsen erover dat is wel fijn.
@ Yvetje, goed dat je idd ook rekening houdt met het feit dat het niet raak kan zijn, anders is de teleurstelling groot als het niet zo is. Hopelijk snel goed nieuws . @ Charise, Weet niet of ik dat hier of in een ander topic heb verteld: ik ken iemand die ook 2 eitjes had, die werden allebei bevrucht en 1 van die eitjes ging zich ook nog eens delen. Die is dus nu zwanger van een 3ling! Dat is iets teveel van het goede . @ Zoetje, Hier precies hetzelfde: 170 meter en 68 kilo. Maar je ziet het met mijn uitslag vandaag: met maar 50 mg clomid kom je al een heel eind Ik denk zelfs van alle "slechte dingen" die het had kunnen zijn in mijn lijf, de pcos de betere versie is omdat ze hier gelijk wat mee kunnen. Ik had opzich best een opluchting gevoel want ze weten nu wat het is, en kunnen er wat mee doen. Maar laat het even rustig op je inwerken Logisch dat je toch altijd hoop dat het hele medische niet nodig is en het zelf lukt. We willen het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn als we er eenmaal aan beginnen. Dikke knuffel
Mieks, ja dat had je verteld ja, een 3-ling is wel erg heftig hoor!! Dan zou ik toch wel echt even 10x moeten slikken, of wel meer waarschijnlijk. Dat is financieel ook wel echt veel haha. En fysiek is het zwaar pfff. Nee een tweeling is de max, maar liefst gewoon eentje. (per keer dan he? ) Meiden het is laat, ik ga slapen. Heb hoofdpijn. Komt denk ik door de warmte en wisselen weer van nachtdienst naar gewone ritme. Dus maar gauw slapen. Al wil manlief nog wel even klussen denk ik haha. Is al weer even geleden.