Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk dat mijn banner niet klopt. wilde er laatst al ff naar kijken...
    ik zit nu op dag 8 of 9, maar heb de eerste dag met echt bloed gerekend, dus dan zou het 8 zijn.
    mag morgen naar het zh voor FM dus we zullen het horen!!

Leuk daar he Babke!!! gezellig plaatsje!Wat naar van je oom. Niet leuk zo om zo'n feest heen...

@yvetje, fijn dat je goed nieuws hebt gehad!

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @weegbree, aha ik dacht al! :p
    Maar de 1e dag met echt helderrood bloed in cd1.
    Dus dan klopt je clomid idd (3 t/m 7).
    Hoelaat moet je morgen?

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    12.10! ben benieuwd!!

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Liefsd: Wat super lief zeg! Leuke verrassing! Hoop dat je je er een beetje beter door gaat voelen. Hoe gaat het met je vriend nu?

@Peony: Misschien als er hier wat makkelijke recepten komen te staan dat ik er ook wel aan begin, baat het niet schaadt het niet toch? Ik vind het alleen lastig omdat ik op mn werk soms maar een kwartier pauze heb en we niet een keuken hebben waar ik iets kan maken. Alles moet ik dus klaargemaakt meenemen van huis dan. Wat eet je dan als tussendoortje? Ik neem vaak een banaan of ander fruit maar ook koekjes als liga evergreen of milkbreak, mogen die wel?
    Gelukkig is je keelpijn weer minder.

@Mieks: ik heb geen verstand van temperaturen maar begrijp dat dat niet gunstig is? Toch hoop ik dat er geen bloed meer komt en je wel zwanger bent

@Weegbree: wat fijn dat je fm krijgt! Volgende ronde ga ik daar ook zeker voor vragen en drammen als het moet.

@hier: ik denk dat ik of een ei heb gehad rond woensdag / donderdag. Of dat ik helemaal geen ei heb door de clomid. M'n ovutesten van woensdag en donderdag waren tegen positief aan (vonden jullie ook) en vandaag was hij weer een heel stuk lichter! Ik ga morgen nog 1 test doen en dan zit ik alweer aan de 4 dagen die ik van de assistente aan moest kijken. Dan zit ik ook op dag 19 en ze zei dat hij dan niet meer zou komen.
    Dinsdag bloed prikken op progesteron en dan de week erna de uitslag. Volgende ronde ga ik zeker weten voor follikelmetingen want dit vind ik niks.
    Hoewel het geen probleem is, we hebben vanaf dag 12 eigenlijk elke dag wel geklust en daarvoor om de dag ongeveer. Vanavond slaap ik bij een vriendin maar morgen voor de zekerheid nog maar een keer!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mijn oom, maar eigenlijk is het een neef van mijn vader. En hij vliegt vanmiddag terug. We hebben dus nog twee volle dagen en vanavond half negen is hij weer hier aan het diner.

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @weegbree, idd spannend!!

@lw, liga, evergeen en ontbijtkoek (zeeeker dat laatste) zijn echt koolhydratenbommen... (suiker). Eigenlijk alles wat voorverpakt is zit veel suiker in.
    Als tussendoortje kun je bijv kaas/worst nemen (mag je gewoon onbeperkt door blijven eten:D) een koud gekookt eitje is ook lekker als tussendoortje. Je kunt als lunch ook een salade maken, alle ingedriënten los verpakken die 'week' worden als ze al een paar uur samen in een kom zitten. Op je werk bij elkaar gooien en je hebt geen keuken oid nodig. Ik heb veel recepten voor 's avonds die koolhydratenarm zijn (soort quiches..). Vaak is dat teveel en dan kun je een puntje koud de volgende dag tijdens de lunch opeten, jammie!!

Fruit zit ook veel suikers in dus je moet proberen je 2 stuks fruit in 1 moment van de dag te nemen. Als je bijv. de hele dag koolhydratenarm hebt gegeten mag je 's avonds wel koolhydraten (dus bijv. gewoon je aardappelen, pasta of rijst). Als je tijdens je diner koolhydraten hebt gegeten moet je proberen kort daarop (liefst binnen een uur dat je begon met je diner) je fruit opeten. Je hebt dus iedere dag 1 uur een 'window' waarin je koolhydraten mag eten. Je kunt je dan volproppen met pasta maar hoe minder je daarvan eet hoe beter. Dus lekker veel groenten wokken met een klein beetje rijst is prima! Hoe meer koolhydraten je eet in dat uurtje, hoe minder snel het afvallen gaat. Ook een stukje chocolade of een koekje mag gewoon, maar wel in dat uur. Dus bijv. 6 uur eten met pasta, half 7 2 stuks fruit als toetje en 10 voor 7 een koekje bij de koffie of thee mag gewoon! Je mag ook altijd ervoor kiezen om 's cojtends of 's avonds het koolhydratenuurtje te nemen zodat je kunt lunchen met brood en fruit. Dit mag je per dag bekijken wat handig uitkomt. Mijn ervaring is dat als je de eerste week ff streng bent voor jezelf (dus zo min mogelijk koolhydraten) je na een week eigenlijk al geen zin meer hebt in zoete dingen of veel koolhydraten.
    Ik volg dus Yvonne Lemmers.... Het fijne vind ik dat je dus gewoon wel koolhydraten binnenkrijgt (hoeveel hangt van jezelf af).
    In het begin is het even uitzoeken wat je mag maar als je haar uitleg hebt gelezen dan is het echt super simpel (staat zelfs in haar voorwoord dat het dieet ook geschikt is voor mensen met pcos).
    Ik zal zo wel ff een berichtje plaatsen met wat linkjes van recepten die ik en mn man echt helemaal geweldig vinden!! Heb je een beetje een idee erbij....

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, ik snapm! Verdrietig hoor!
    Wel fijn dat je vader even heen en weer kan!! Sterkte!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Daar ben ik weer hoor. Altijd vervelend als je halverwege de dag je bed uit moet terwijl je eigenlijk nog moe bent, maarja. Anders slaap ik vanavond niet.
    Wat een weer trouwens, bah. Moet eigenlijk nog even naar de winkel, maar totaal geen zin als ik naar buiten kijk.

Hier trouwens een klein tempdipje, misschien innesteling??
    En ook last van keel/luchtpijp en hoesten e.d.

Griepprik, ik heb ook uitnodiging gehad vanwege mijn longen, kan het ook via werk doen. Maar ik twijfel. Heb 'm vorig jaar eigenlijk niet gehaald. Weet je, je weet niet wat er in zit. ;) En ik ben vorig jaar niet ziek geworden ofzo. Niet meer of minder als een ander mens.

Liefsd, wat lief zeg dat boeketje. Ik wist er niets van, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook van mij. ;) Had je de afspraak al kunnen verzetten of niet?

Babke, geniet van je laatste dagen daar! En heftig voor je vader zeg. Maar fijn dat hij er toch bij kon zijn op deze manier, al is het wel veel gedoe natuurlijk. Nou nog lekker even genieten van de laatste dagen met elkaar! Enne kom maar op met die receptjes!

Peony, volgens mij komt er een eitje aan bij jou!!

Weegbree, Succes in het ziekenhuis morgen.

Ziekenhuis/Verzekering Ik kreeg vandaag een brief van mijn verzekering. Moet een bedrag betalen, zag staan van apotheek in het ziekenhuis. Zal de Clomid wel zijn. Maar dat is nog van mijn eigen risico. Maar in ieder geval worden de bezoekjes aan gyn en ferti arts daar dus niet onder gerekend.

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Even wat ideetjes.. Zo weet je een beetje waar je aan moet denken bij koolhydraatarm.
    Ik merk dat ik nu veel korter in de keuken sta (als je de tijd natuurlijk niet meerekent als er iets in de oven moet). Ik hoef nu geen 20 min op aardappelen oid te wachten...
    Lekker veel groenten wokken, evt stukjes kipfilet... wat kruiden... 2 eieren klutsen en hier een dunne omelet van maken (dit nogmaals herhalen zodat je 2 omeletten hebt). De groenten met kip/gehakt oid op de helft van de omelet en deze dichtklappen zodat je een soort wrap hebt.... Echt heerlijk! Mijn man is daar echt dol op! En je zit daarna echt vol!! En je kunt eindeloos variëren (kip/gehakt/spek ed) en ook de groenten kun je aanpassen (thaise groente of lekker paprika, wortelen, champignons ed...)
    Koolhydraatarm recepten | Smulweb.nl

Diner | LowCarb Recepten

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @charise, goedemorgen meis!! :D Balen dat je nog moe bent...
    Vervelend dat je ook last hebt van je keel. Hopelijk heb ik je niet aangestoken! ;) Whaha!
    Ik zit echt te twijfelen over die griepprik. Tot nu altijd wel gehaald maar dan ben ik evengoed een paar dagen beroerd. Hmmm.... nog maar ff overleggen met mn man.
    :D Ja, ik denk zelf ook dati eraan komt. Zou wel super zijn!!
    Vnv of morgenochtend nog maar weer gezellig maken en dan zondagochtend weer! :D Temp is iig wel mooi laag!
    Jouw temp kan wel een innesteling zijn, misschien wat vroeg maar hij gaat duidelijk flink omlaag...
    Vervelend dat je evengoed een rekening kreeg. Was het heel veel of viel het mee? Ik had mijn eigen risico in jan al overgemaakt... :p

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Op de website van Dr. Oz staan ook heel veel lekkere en gezonde recepten! Wil ik ook nog wel eens iets van proberen.

Dit is een receptje wat ik opgeslagen had. Er stond geen bereiding bij, alleen de ingredienten. Maar je kunt het zelf bereiden zoals je wil. Maar iemand had er onder geschreven hoe zij het deed, dus dat zet ik er bij.

recept om vet af te spoelen
    1 kop quinoa
    2 koppen kippen bouillon
    2 tomaten
    1/4 kop verse basilicum
    1/4 kop verse munt
    2 lepels olijfolie
    2 selderij strengen
    2 teentjes knoflook
    2 kippenborsten

De kip grillen.
    Quinoa koken in kippenbouillon.
    Als de quinoa klaar is en nog warm, de andere ingrediënten toevoegen.

Quinoa, een oude graan en een compleet eiwit, vermindert de eetlust en is rijk aan aminozuren en vitamine E. Tomaten voegen smaak toe aan dit gerecht en verminderen ontstekingen. Kip is een mager eiwit en zal uw honger helpen te verminderen en blijven om vet te verbranden nadat u klaar bent met eten. Elk van deze ingrediënten vechten tegen vet, maar wanneer het wordt gecombineerd worden ze een vet-fighting super maaltijd.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden wat gaan jullie snel ik moest 5 paginas teruglezen!!! Ik ben vandaag erg druk dus doe maar kort reageren!

@liefsd echt leuk dat je zo blij bent met onze bloemen is je gegund meid.... Adres had weegbree idd van fb ... :)

@weegbree spannend morgen FM meid... Welke dag zit je morgen? Jij loopt maar 1 dag na mij toch???

@ yvetje suuuper nieuws !!! Eindelijk is het jullie ook gegund!

@mieks owhnee toch... Het zal toch niet echt he? Ik hoop zooooo dat het jullie gegund is en jij gewoon zwanger bent! Het moetttt gewoon!!! Lief van je hubbie! Fijn dat je hem toch nog zoveel spreekt! Zo gaan de dagen wat sneller!

@peony ik denk dat jij en Zoetje mij digitaal hebben aangestoken!!!
    Ik ben nu ook super verkouden! Rugpijn, hoofdpijn, verstopte neus, keelpijn!!! Net nu mijn ei eraan komt :( snik snik!! Haha

@ babke wat erg zeg van je oom!! En vervelend dat je pa nu eve op en neer moest! Daar zit je toch tijdens vakantie niet op te wachten!!

@ charise, ik vind jouw ook niet te dik hoor meid! Gewoon alles netjes in proportie!!! Enne spannend meid ik hoop dat het je innesteling is!! Heb je een positief gevoel deze ronde? Spannend...

@all niks te melden vandaag... Druk, niet lekker, en aan het aftellen tot maandag weer! Vanaaf gaan man en ik over op actie!! Nu eerst ook in actie moet het huis poetsen bahh !!
    Fijn weekend alvast meiden

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Oja enne eigen risico... Hier ook al in februari compleet bedrag al betaald dus i k krijg gelukkig ook geen rekeningen meer!! Komend jaar eigen risico van 350 meiden pfff wordt duur grapje zo in de MMM of als we gaan bevallen haha!! :D

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @charise, oh ben benieuwd. Ik ken dat guinoa helemaal niet.
    Is denk ik niet in de supermarkt te krijgen?
    Misschien vant weekend maar eens maken...
    Dit ga ik vnv maken..
    Recept

Zuurkoolschotel met bloemkoolpuree[​IMG]

elsxx1982 heeft dit recept op 10 september 2011 toegevoegd. Dit recept is 5.160 keer bekeken,

Ik doe een eiwitrijk dieet waarbij ik moet letten op mijn koolhydraten. Ik was altijd groot fan van ovenschotels, maar doordat aardappels en pasta`s momenteel taboe zijn, werd dat erg lastig. Op www.lowcarbrecepten.nl vond ik recent echter de oplossing: gepureerde bloemkool! Komt toch aardig in de buurt van aardappelpuree! Mijn vriend is nooit enthousiast over mijn kook-kunsten (vooral nu dit koolhydraatarm is), maar was zeer enthousiast over deze schotel!'

Ingrediënten

1 bloemkool 500-800 gram
    zuurkool 300-350 gram
    gehakt
    geraspte kaas
    plakken kaas
    1 schepje crème fraiche
    ongeveer 5 champignons
    peper/zout/nootmuskaat/andere kruiden naar keuze
    Hulpmiddelen

Staafmixer
    Bereidingswijze

Kook de bloemkool totdat ze gaar is.
    Pureer het met de staafmixer.
    Roer er een schep crème fraiche door + zout/peper/nootmuskaat.
    Rul het (eventueel gekruide) gehakt fijn en bak de champignons even mee.
    De zuurkool kun je even voorkoken maar dat hoeft niet persé.
    Roer alles door elkaar en doe er wat geraspte kaas doorheen.
    Doe het in een ovenschaal en bedek het met plakken kaas.
    10 minuutjes in de oven/gril op 200 graden.
    Je kunt zelf natuurlijk allerlei variaties bedenken.

Ben benieuwd...

@bbibi, sorry meid!! :p Citrosan helpt bij mij altijd.. Mag je ook gewoon nemen.
    Niet te druk maken hoor. Je huis loopt niet weg als je het niet poetst!!

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Is koolhydraat-arm nou goed voor PCOS of alleen om af te vallen? Want afvallen hoef ik niet want dan krijg ik ondergewicht en dat is ook niet echt gunstig ;)

Pfff ik heb even de zenuwen. Zit zooo in de twijfel of ik nou een eisprong heb gehad of niet. Ik weet dat het qua klussen wel goed zit maar ben zo bang dat ik geen eisprong heb gehad of meer krijg en dus een maand is weggegooid. Pff stomme gyn. beter had hij gezegd dat ik ook follikelmetingen kon krijgen! Niet dat een maand lang is maar als je weet dat et niet vanzelf gaat en je de hulp nodig hebt wil je toch alles op scherp zetten om het goed te laten verlopen en je kansen zo groot mogelijk te maken.

Net mijn moeder gesmst met de vraag hoelang zij erover heeft gedaan om zwanger te worden. Aangezien ook zij pcos heeft en mijn zus ook, mijn oom heeft geen zaadcellen die levend zijn.
    Krijg ik echt een heel kort antwoord terug. 1 a 2 jaar.
    En toen ik vroeg welke medicijnen ze had gekregen zei ze: moet je me iets vertellen ofzo? haha
    Dus ik zei dat we het wel over kinderen hadden gehad en dat ik door de pcos benieuwd was hoelang dat ongeveer zou kunnen duren maar nu reageert ze niet meer. :S Heb nooit een hele goede band met mn ouders gehad maar had gedacht dat ze wel wat begripvoller en uitgebreider zou reageren aangezien ze zelf moeilijk zwanger kon worden en mbv hormonen uiteindelijk 2 tweelingen heeft gekregen..

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    ik ben trouwens ook nogal emotioneel de laatste weken.. Zou dat door de clomid/hormonen komen?
    Maak me ineens ontzettend druk over vroeger (sechte jeugd en band met ouders is slecht), kan zomaar in janken uitbarsten en ben soms uit t niets ineens down. Ik mis mn vriend overdag echt enorm (al als hij net een uurtje weg is en ik uit bed ga) en stuur hem allemaal emotionele mailtjes en smsjes.. Zo ben ik normaal helemaal niet..

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lw, oh jeetje meis! Dat klinkt niet erg vrolijk!!
    Heb je het idee dat het door de clomid komt, de hele mmm of gewoon alles bij elkaar? Sterkte!!!
    Vervelend dat je moeder kort reageerde, misschien schrok ze van je smsje? En is ze ook bang dat het bij jullie wat langer duurt? Lijkt mij erg moeilijk om te weten als mijn dochter ook pcos zou hebben en zwanger worden dus al lastiger wordt!
    Koolhydratenarm eten hoeft geen dieet te zijn. Zeker als je evengoed soms koolhydraten eet en je verder gewoon lekker goed eet! Die balans moet je dan zelf vinden...
    Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit maar koolhydraten zorgen ervoor dat je insuline omhoog gaat en wij moeten dat juist niet hebben. (Hoop dat iemand het kan uitleggen, snap het zelf ook nog niet helemaal 100%).
    Morgen afwachten bij de fm! Voor hetzelfde is je ei al gesprongen... Gewoon alles vragen en zeggen wat je op je hart hebt!! Je hebt iig vaak genoeg geklust!

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb geen follikelmetingen deze ronde ;) maar de artsassistent zei van de week dat als ik op dag 20 nog geen positieve test had gehad de kans op een eisprong zo goed als 0 was.

ik denk inderdaad niet dat mijn moeder de sms aan zag komen. Ze heeft ons (mij mijn zus en broers) nooit verteld dat ze moeilijk zwanger kon worden. Ik ben daarachter gekomen doordat ik een rapport van jeugdzorg las waarin het in gemeld was (wordt standaard gevraagd hoe de zwangerschap is verlopen enz. weet ik van mijn opleiding).

Ik denk dat het wel met hormonen te maken heeft. Die enkele keer vlak voor een menstruatie (met de pil nog) was ik ook zo. Zoals ik nu ben is vergelijkbaar dus misschien wel door de clomid..
    De laatste tijd hebben we ook wel veel in 1x op ons bord gehad. Onverwachts zwanger, miskraam, valse test.. Misschien dat dat het is icm de kraambezoeken en nieuwe zwangere kennissen en vrienden..

19. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @peony84 Ik slikte voorheen Microgynon 30 vanaf mn 18e t/m mn 22e..beviel prima..weinig puistjes..wel eetbuiten..nu ik er vanaf ben veel puistjes en emotioneel stabieler...! Overbeharing heb ik geen last van ondanks mn te hoge testosteron:)

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Bbibi, ja die eigen risico had ik paar jaartjes terug er ook al 1e maand uit. Maar nu dus niet haha. Goed he?
    Ik weet niet hoe ik me voel over deze ronde. Ja als je het objectief bekijkt heb ik kans. Maar ja qua gevoel...
    Ik probeer er eigenlijk niet te veel vanuit te gaan. Zelfbescherming. ;)

Peony, dat recept heb ik ook op mijn computer staan, maar nog niet geprobeerd.
    Laat je weten hoe het smaakt?
    Enne quinoa kan je wel in supermarkt kopen volgens mij, heb het ook nog nooit op, volgens mij een soort rijst ofzo.

Ik heb trouwens altijd de diana pil geslikt, later nog een tijdje microgynon 30. Ik ben de diana gaan slikken voor de acne, toen ik 14 was geloof ik.
    Tussendoor nog wel eens gestopt, wou dan kijken of mijn huid beter ging. Maar dan weer begonnen. Ben in totaal dus 10 jaar aan de pil geweest!!!!

LW, jammer dat je moeder zo reageert. Wel bijzonder trouwens dat ze 2 tweelingen heeft gehad. 1-eiig of 2?
    Mijn moeder heeft er ook lang over gedaan voor ze mij kreeg. Ik geloof 7 jaar. Maar nooit onderzoeken gehad, want ze wist
    dat mijn vader dat toch niet zou willen. (is niet zo'n fijne man).
    Uiteindelijk toen ik er was, kwam 1,5 jaar later mijn broertje, en 5,5 jaar na mijn broertje kwam mijn jongste broertje.
    Hopelijk duurt het bij mij niet zo lang. ;)

Deel Deze Pagina