Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,089
    60
    48
    Er was iemand die op dag 1 al was begonnen omdat ze op internet had gelezen dat je dan eerder een ei kan krijgen. Zo was het toch? Maar weet niet meer wie dat was.

2. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Paniekertje, dat was Babke,

@ Bbibi, zowiezo ligt het een half jaar stil, maar met een klein beetje geluk kunnen we er in december nog een keer een cyclus uithalen. Dat hangt alleen er van af of mijn eisprong in die 2 weken gaat vallen van zijn verlof (dus of hij ook echt gaat springen en niet te vroeg of te laat is), maar het kan ook zijn dat op het laatste moment manlief zijn verlof wordt ingetrokken of verzet wordt..dan klopt mijn berekening ook niet meer. Afwachten dus...

Nu ga ik echt mn bedje in met mn boek ;)

3. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Babke, ja slijmoplossers voor slijm in m'n longen en keel e.d.
    Maar ja het word gewoon verdunt. Dus kan ook met ander slijm in je lichaam.
    Heb wel eens een tijdje die zakjes slijmoplosser gebruikt, en toen werd zelfs m'n bloed dunner.
    Maarja wil niet dat het kwaad kan.

En heb wel eens gelezen dat word geadviseerd om het te gebruiken om zwanger te raken. Maarja weet niet hoe het zit na eisprong.

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Dat word spannend dan Mieks.
    Welk boek lees je? En geniet ervan meid. X

5. merel123

merel123 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,194
    73
    48
    Nou ik weet het niet hoor ze schrijven niks voor de 3e t/m de 7e dag toch?? En om op de 1e dag te beginnen omdat je ei dan miss eerder is:(..wat zijn nou 2 dagen...terwijl je er rekening mee mag houden dat het gemiddeld een jaar duurt...ik zie het zo..elke cyclus afwachten en niet te druk maken...je moet het niet gaan forceren dat lijkt me nooit goed...en uiteindelijk worden we allemaal zwanger..maar een beetje geluk speelt ook mee natuurlijk...:D

6. merel123

merel123 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,194
    73
    48
    @ Mieks..blijven hopen..je ongi heeft nog niet doorgezet!!

7. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,089
    60
    48
    De reden dat ik het vraag is omdat mn ongi vandaag goed is doorgebroken, maar ik eigenlijk al op dag 3 zit. Woensdag en gister wel bloed en bruin en lichte krampjes, maar vandaag dus de echte vloed. Heb gehoord dat je dat pas als dag 1 mag rekenen, maar heb woensdag dus als dag 1 gerekend. Vandaar dat ik benieuwd ben als je de clomid iets eerder inneemt. Denk zelf wel dat ik het goed heb gedaan, maar door de verschillende verhalen word je toch een beetje onzeker.

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    #3148 Babke, Oct 5, 2012
    Last edited: Oct 5, 2012
    Dat was ik. Onderzoeken in amerika hadden tests gedaan bij vrouwen van dag 1-5 en 5-9. Van 1-5 was 24% zwanger en 5-9 0%. Dg 3-7 is ook maar een voorschrift die de arts pakt. In de bijsluiter staat 5-9 namelijk.

Ik weet alleen niet wat het doet, want ik ben op vakantie dus ik heb geen fm. Ik denk dat het of geen moer uitmaakt of dat het hetzelfde is. Maar als ik een ei heb start ik volgende keer weer op dag 1. Des te eerder ben ik weer van de bijwerkingen af.

Oh ja de reden is dat mijn ei pas op dag 22 was, dus dan is 2 dagen per cyclus toch bijna een kans per jaar extra, maar ik deed het vooral omdat mijn man geopereerd wordt. Dat is na 3 cycli en dan kan ik mooi maandje clomid-pauze nemen.

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @charise, ik heb het boek waarin ze alles uitlegd en het 1e kookboek van haar.

@mieks, oh neeee.... ongesteld!! Ach meissie, dat zal ff balen zijn!!! Ik hoop echt heeeel erg dat het straks in december allemaal doorgaat en lukt!!
    Ik had echt al mn hoop op jou gevestigd!!

@all, mijn temp is vanmorgen opeens flink gestegen! Dus misschien gisteren een ei gehad? Had wel last van steken..
    Vanmorgen meteen maar weer gezellig gemaakt!
    Mn kaartje kun je zien als je op mn ticker klikt! Afwachten wat het de komende dagen doet!

10. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh jammer Mieks! Dat had toch zo mooi geweest. Wel raar van die spotting. Echt vreemd!

11. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goedemorgen meiden,

Helaas heeft de menstruatie door gezet. Game over dus :( Nu maar hopen dat we december nog kunnen mee pakken, anders maken we vanaf half april pas weer een kans...

@ Peony, hier de zelfde versie geslikt als de diane35. Alleen krijg je die op medisch advies, en na een aantal maanden ging die dus over op dezelfde maar dan met andere naam.
    Daarmee had ik mijn acne heel goed onder controle, kreeg alleen soms nog een pukkeltje als mijn menstruatie er aan kwam. Nu ik gestopt ben gingen er makkelijker kilo's aan, en de puistjes komen weer hard terug.

@ Yvetje, fijn dat het zaad goed was, dat is weer iets wat ze kunnen uitsluiten nu dus.

@ Weegbree, ik had je niet op de agenda staan voor morgen, dus heb je er even bij gezet. Succes alvast. Hopelijk zie je een mooi groot ei.

@ LW, die ovutesten zeggen weinig hoor... misschien is je ei toch gewoon gesprongen! Daar moet je echt niet uit halen of dat wel of niet is geweest.
    Vervelend dat je moeder zo kortaf reageert! Misschien de volgende keer face to face vragen, want dan moet ze wel antwoorden ;)
    Hier ook enorme emotionele uitbarstingen gehad afgelopen 2 weken. Denk idd dat het wel met de clomid te maken heeft, want heb het nog niet eerder zo gehad.

@ Charise, ben de boeken van "the hungergames" aan het lezen (van de film die een tijdje terug in de bios was). Heb de film nog niet gezien maar de boeken zijn erg spannend! Wel in het nederlands trouwens hoor (de hongerspelen).

@ Spotting, dat schijnt gewoon bij clomid te kunnen horen (bijwerking). Tussentijds bloedverlies. Wil er de volgende keer in het ZH nog wel eens op terug komen, want het lijkt me toch niet de bedoeling.
    Gister bij de apotheek provera en clomid opgehaald. Hopelijk hoor ik snel wanneer manlief met verlof komt (al kan dat op het laatste moment nog weer veranderen), dan kan ik uitrekenen wanneer ik er mee moet beginnen.
    Ben benieuwd of mijn lijf het nu zelf gaat doen nu ik zowiezo 2 maanden niks ga slikken...

@ All, zo met schoonzusje shoppen en vanavond komen schoonouders, schoonbroer en -zus gezellig eten dus ik ben de hele dag druk.
    Fijne dag allemaal

Agenda
    07-10 Weegbree - Follikel meting 12.10 uur
    08-10 Bbibi - Follikel meting
    08-10 Weegbree - Follikel meting 11.00 uur
    08-10 Charise - Bloedprikken progesteron
    09-10 2dewolk - Uitslag tests + gesprek fertiliteits-arts
    09-10 LW85 - Bloedprikken progesteron
    10-10 Babke - Vervolg traject bespreken
    10-10 Susanne - Intake gyn
    10-10 Charise - Uitslag bloedprikken progesteron
    12-10 Paniekertje - Follikel meting + samenlevingstest 10.10 uur
    15-10 Yvetje - Start provera kuur
    15-10 Charise - Nod datum
    18-10 Marral - Uitslag bloed en zaad
    19-10 Liefde1987 - Voorgangsgesprek/behandelplan gyn
    27-10 LW85 - Uitslag bloedprikken
    05-11 Peony - Gesprek arts 1e ronde clomid
    08-11 Liefsd - Mogelijkheden vervolg traject bespreken

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    Balen mieks :( was zo mooi geweest!!!
    @hier ik laat het weten!!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @mieks owjeee neeeeeee baaaaalen :( ik had het je zooooo enorm gegund!!!! En de rest van ons pco clubje ook!!!! Hoe kan dat nouw??? Ik had er zown goed gevoel over bij jouw!! Pfff!! Vind het enorm erg!!! Fijn dat je iig een leuk dagje gepland hebt zodat je ff je gedachten kunt versetten!! Is ook belangrijk!! Hopelijk kunnen jullie in december nog aan de slag! Dat zou betekenen dat je maar 2 maandjes hoeft over te slaan!! Ik hoop het voor je meid!!!
    Heel veel plezier vandaag! En sterkte meid! *knuf*

@ pil hier ook diane pil! Maar dus sinds ik gestopt ben vliegen de kilos er ook aan en ook de puisten helaas *zucht*
    Dus zou blij zijn als ik weer aan mn pil kan!!

Verder heb ik het idee dat dci al wat gaat doen! Wat me opviel is dat ik altijd hele chclus door een 2e streep kreeg op mijn ovu test! Dit door de pco ! Het valt me op dat dat nu dus niet so is! Dus het lijkt erop of mijn lh begint te dalen... Dus miss is mijn hormoonhuishouding al wat aan het doen!?? Who knows... Maandag weer fm meting! Spannend!!

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @mieks, oh de diane slikt mn zusje ook voor dr acne.
    Balen dat het nu weer zo hevig terugkomt! (ook bij jou bbibi!)
    Oh leuk, de hongerspelen! Heb ze al 3x gelezen.... :D
    Veel plezier vandaag!!

@bbibi, ben heel benieuwd of dat idd door je dci komt. Had je het trouwens aan je gyn gevraagd of die het misschien kent en precies weet hoe het werkt en wat je kunt verwachten?

15. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Mieks, pff meid wat klote zeg! :( Had echt gehoopt dat het alsnog goed zat. Hoop dat je het goed kan timen qua cyclus in december en jullie dan aan de slag kunnen. ;)
    Enne die boeken zijn erg leuk ja. Ik heb ze alle 3 gelezen! Ook in NL hoor. Mijn poesje heet Primrose. ;)

@Diane pil, veel meiden die die geslikt hebben zeg! Ik ook hoor, voor m'n acne. Begon toen ik 14 was al. Was daarvoor ook onregelmatig ongesteld, maar ja dat deden ze af als je bent jong en alles moet nog op gang komen. (Was al 2 jaar ongesteld toen ofzo).
    Heb ook nog een tijdje microgynon 30 geslikt, omdat ik een lichtere pil wou en wou kijken of mijn huid dan ook rustig bleef.
    Had toen wel eens tegen mijn man gezegd ik wil echt niet meer aan de pil hoor!!! Maarja, als ik dan foto's kijk van die tijd en mijn stuk mooiere huid zie..... dan denk ik tsjaa... dat wil ik ook wel.
    En aangezien niemand nog een wondermiddel heeft tegen de acne... :p

Hier is mijn temperatuurtje weer omhoog! :D
    Hoop dat het een goede ronde word!

Xx

16. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik heb deze ronde trouwens helemaal geen eggwhite slijm gehad. Apart toch?

17. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Mooi kaartje Charise en mooie snelle dip ook!

Bbibi ik denk niet dat dit al door de dci komt hoor. Dat zou wel heel snel zijn. Je kunt altijd een tweede streepje hebben, ook als je geen pcos hebt. En hij kan ook weg zijn. Als je plas net iets meer of minder geconcentreerd is merk je dat al. Ik heb op meerdere sites dat minimaal een behoorlijke periode moet slikken voor effect. Ik dacht zes weken of zelfs langer.

18. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,089
    60
    48
    Mieks, neeeee, wat balen meid! Ik had het je zo gegunt! Hoop dat jullie in december weer een ronde mee kunnen pakken meid! Mag je nu naar 100mg of blijf je op 50? Omdat de vorige ronde met 50 best wel lang duurde voordat je ei een beetje groot werd. Met 100 kan je dan wat eerder je ei krijgen. Ben benieuwd meid!

@Babke: ooo, jij was dat dus :p. Maar je hebt geen fm gehad deze ronde dus? Heb je het idee dat het kwaad kon dat je de clomid op dag 1 hebt genomen? Had het idd ook gelezen op internet over die studie. Is bij mij nogal verwarring wat je als dag 1 mag rekenen. De een zegt als je alleen maar helderrood bloed hebt, de ander zegt dat het al mag op het moment dat je bruin en bloed hebt. Ik heb dus dat laatste als dag 1 gerekend en gister had ik dus mijn mega bloeding en heb ik savonds de clomid genomen. Heb denk ik wel goed gehandeld want het is nu alweer bruin en denk dat mn ongi vanaaf of morgen wel over is...

@Yvetje: Jaa, dat spuiten zou ook een optie kunnen zijn. Alleen denk ik dat nu de tabletten nog werken ze dat liever hebben. Vind ik eerlijk gezegd ook wel prettiger, kan gewoon 5 dagen de tabletjes nemen en daarna voor fm. Spuiten kan altijd nog en denk dat mijn gyn er ook zo over denkt. Maar bedankt voor de suggestie :)

19. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

Aug 15, 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mieks, wat shit zeg meid, dat je toch ongesteld bent geworden. Je houdt er wel enigszins rekening mee, maar je hoopt toch dat het nu raak is. Gelukkig heb je een gezellige dag vandaag en heb je wat afleiding. En wat lief dat je man nog zo lang op bleef voor jou, zo blijf je wel voelen dat jullie het echt samen beleven, ook al is hij zo ver weg.

Ik werd vanaf mijn 14e ongesteld en vanaf mijn 15e heb ik de pil geslikt. Ik kreeg Mycrogynon30, een lichte pil dus. Die heb ik sl die jaren ook geslikt, later een ander merk maar net zo zwaar. Weet niet meer uit mijn hoofd welke dat was. Geen Diane in ieder geval. En sinds ik gestopt ben met de pil kreeg ik ook last van veel puistjes. Verder is mn huid wel hetzelfde gebleven, alleen die puistjes vind ik zwaar irritant.

Ik krijg vandaag mn boek binnen. Ik heb het boek met uitleg en een paar recepten. Ik heb nog niet het kookboek, eerst maar eens beginnen met de theorie ;).

20. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

Aug 15, 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @paniekertje, het klopt inderdaad dat de gyn wel bij de Clomid blijven als blijkt dat dat zijn werk doet. Bij mij is deze maand de laatste keer, omdat de eitjes dus uitgroeien als cystes en daar zitten risico's aan verbonden. De reden waarom ze het zo lang doorproberen is dat de Clomid vele malen goedkoper is dan spuiten. De Puregon die ik moet slikken om het eitje te laten groeien is een buisje van 0,36 ml en alleen dat kost al €500,-. Dus superveel!!! Dus ik snap ook wel dat ze Clomid blijven proberen.
    Als de Clomid bij jou wel werkt, is de kans denk ik groot dat ze bij Clomid blijven, maar dan weet dat dit misschien ook nog een optie is.

Share This Page