Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Bbibi: morgen wordt ik gebeld met de uitslag van het bloedprikken (progesteron). Heb echt geen idee of ik een eisprong heb gehad en zo ja, wanneer. Ovulatietesten bleven zo vaag. Ga gelijk overleggen voor follikelmetinge.

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    @ Weegbree, hopelijk gaat hij doorgroeien en heb je geen 100 mg nodig.

@ All: Vanmorgen bij de gyn geweest. Heb weer een echo gehad, en deze besvestigde de eerder gemaakte echo door een andere arts( had niet anders verwacht). Heb meteen 'n recept provera en een recept clomid 50 mg meegekregen:$ Was uiteraard heel blij, maar ik dacht dat ik spontaan een ei ging krijgen n.a.v. de ovutesten. Nu weet ik dus ook dat ik die niet meer hoef te doen. Ze gaven gewoon bijna positief aan terwijl er alleen maar mini eiblaasjes zaten. Dus geen eisprong in aantocht.

Morgen beginnen met de provera en daarna met de clomid. Vind het wel spannend nu:)

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ohja mijn man moet ook zijn zaad nog inleveren. Maar we moeten even kijken wanneer hij dat gaat doen. Ivm 3 dagen onthouden, zou een beetje lullig zijn als hij net die afspraak heeft staan als ik een eisprong heb:S

4. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    nou fijn susanne! ook beginnen dus!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Heeee meiden,

Daar ben ik weer hoor! Was werken, en niet echt tijd gehad om ff op telefoon te reageren. Ben nu thuis, en moet vanavond weer naar cursus van 20.30 tot 22.30 uur. Echt geen zin!!

Nou ik ben NIET gebeld vandaag. Weet ook niet hoe het zit. Maar ik bel morgen denk ik even zelf, kan alleen tussen de middag bellen, dus ja heeft nu geen zin meer.

Enne, ja mijn kaartje is mooi, zeker, en toch heb ik niet echt een goed gevoel over deze ronde. Tenminste ik heb niet het gevoel dat het raak is zegmaar. Ik weet niet, heb gewoon het idee dat het pas volgend jaar raak gaat zijn. Weet niet waarom.
    Heb absoluut nog geen testdrang, dus kijk wel wanneer het gaat gebeuren, zondag, maandag of dinsdag denk ik zo. ;)
    Ik wacht rustig af. ;)

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wat stom! Misschien zijn de spreekuren uitgelopen en begonnen ze later met bellen? Heb ik ook een keer gehad, ze belde toen om half 8 's avonds pas.

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Nou ik werd net gebeld haha. Nou alles was prima, weet niet hoe hoog hoor, maar maakt me ook niet zo uit! Het was heel goed zei ze.

Ik moet nu nog even 3 maanden door, en als het dan niet gelukt is even bellen. En goed cyclus bijhouden. Als cyclus raar gaat doen eerder bellen, en als ik zwanger ben natuurlijk ook. ;)
    Ze zei je kan clomid 6 - 9 maanden gebruiken en dan moet het wel gelukt zijn. (Ik dacht dat kan ook NIET zo zijn natuurlijk haha. Dan kijken ze daarna wel weer verder natuurlijk).
    Ik heb nu nog 4 doosjes clomid liggen, dus misschien doe ik wel gewoon 4 maanden ipv 3. Dan heb ik er 6 op zitten namelijk.

Dus ik mag lekker zelf gaan doen met 100 mg! :D

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Yeah dat is goed om te horen! Hopelijk ben je dan inderdaad al zwanger :)

9. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Suzanne, Provera is een kuurtje om de menstruatie op te wekken zeker? Ik heb Primolut gebruikt namelijk...

Weet iemand waarom sommigen Provera en anderen Primolut krijgen of ben ik nu dom, omdat het 2 verschillende merken zijn met dezelfde werkzame stof:(:p?

In elk geval mooi meid dat je gelijk aan de clomid kan:)!

10. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hallo Dames,

Ik heb een vraagje: hoelang duurt het gemiddeld voordat iemand zwanger raakt met clomid?
    ik heb vrijdag namelijk mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog aangezien mijn vorige cyclus 50 dagen was en momenteel zit ik al op 55 dagen! mijn ha denkt zelf aan pco

Alvast bedankt!

11. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Mijn Gyn zegt: 80 tot 90% vd vrouwen krijgt een eisprong en daarvan raak 50% zwanger

12. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Per cyclus heb je 15% kans..en dat is dus iets minder dan een normaal functioneerende vrouw, die zit op 20% per cyclus..dus best een goede kans toch?

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik heb begrepen dat 80% binnen een jaar zwanger is, en wanneer je pcos hebt, en clomid gebruikt en alles werkt goed, je net zoveel kans hebt.

Overigens heb ik pas gelezen dat je als "gezonde" vrouw, ook wel eens 2 cyclussen kan hebben zonder ei per jaar. Wist ik helemaal niet.

Merel, ik kreeg duphaston om het op te wekken toen, heb het niet hoeven gebruiken. Want het kwam zelf al. Maar ja het middel werkt hetzelfde volgens mij, alleen krijgt de 1 die en de ander de andere. Ligt denk ik net aan het ziekenhuis wat gebruikelijk is.

14. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Hmm tja das eigenlijk weer helemaal anders..dus er is ook nog verschil tussen clomid gebruiksters met en zonder PCOS.pfff
    Tis allemaal ingewikkeld, maar in elk geval de meerderheid is binnen een jaar zwanger wanneer de clomid goed werkt, dwz bms is goed, goede eisprong etc..

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    @ merel. Jep voor de menstruatie op te wekken.

16. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Daaag lieve dames!!

Bbibi, wat lief dat je aan me denkt! Ik heb vrijdag fm en samenlevingstest en dan weten we of we zo nog even door mogen gaan of dat we een ander traject ingaan. Dus nog eventjes afwachten.

Voor de dame die vroeg of je weer een ongi moet opwekken als de clomid niet aanslaat: Ja dat is idd zo. Bij een nieuwe clomid ronde willen ze weer beginnen met een schone lei, zodat de clomid optimaal zijn werk kan doen. Heb al 4x een ongi moeten opwekken, geen pretje. Maar hopelijk hoeft het nu niet meer!!

17. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Beetje stil vanuit mijn kant ik zit er ff doorheen! :(
    Niet gaat op het moment goed
    Sorry meiden

18. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Zoetje, wat is er mis meid?
    Slecht nieuws gekregen?

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Aaah zoetje!!! Balen hoor! Ik denk dat we daar allemaal wel eens last vsn hebben. Tis gewoon kloten allemaal en niet leuk dat we het op zo n klinische manier moeten benaderen...:(
    Hoop houden dat t goedkomt! Dikke knuf!!

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Even een snelle reactie voor mijn vriendinnetje komt bijkletsen...

@ Weegbree, op naar een groter eitje dus!

@ Peony, helaas nog steeds slecht slapen. Daarom neem ik ook een beetje afstand van het forum en alle dingen die ik nog meer doe. Even meer rust aan mijn hoofd.
    Goed dat jullie veel met elkaar praten, de basis van een goede relatie!

@ Susanne, dat is wat pcos doet..al die eiblaasjes geven het hormoon af waardoor jouw lijf denkt dat er een eisprong aan komt, en die ovutesten positief worden. Op naar je eerste ronde clomid dus.

@ Zoetje, dikke knuf!

Agenda
    11-10 LW85 - Uitslag progesteron
    11-10 Bbibi - Follikel meting
    12-10 Paniekertje - Follikel meting + samenlevingstest 10.10 uur
    15-10 Yvetje - Start provera kuur
    15-10 Charise - Nod datum
    15-10 Weegbree - Follikel meting 9.05 uur
    16-10 Merel - Follikel meting 10.50 uur
    18-10 Marral - Uitslag bloed en zaad
    19-10 Liefde1987 - Voorgangsgesprek/behandelplan gyn
    19-10 Liefsd - 14.00 gesprek vervolg traject