Dankje meiden!! @merel ja idd slecht nieuws zal ff kort vertelen Toen ik jonger was wist ik niet welke opleiding ik wou gaan doen en ben toen gaan werken maar dat was het ook niet en ben later terug naar school gegaan. Sociaal agogisch werk ging allemaal goed stages waren super! Werkte in het special onderwijs en met kinderen en jongeren met gedrags problemen ik had het erg na mijn zin. Maar door nieuwe regels op school moesten de examens niet op 3 van de 5 maar op 5 van de 5 onderdelen behaald worden. Vanwege mijn erinstige vorm van dyslexie was het examen Nederlands en Engels voor mij onmogelijk en ik moest dus naar een ander profiel! En ik zou in mei klaar zijn met mijn studie Ik koos voor pedagogisch werk 0 tot 4 jaar maar door mijn pols kan ik dit werk niet verichten en krijg dus geen stageplaats ik zit nu dus echt met mijn handen in mijn haar en weet niet wat ik moet doen. Ik ben behoorlijk beperkt met mijn pols en mijn dyslexie maakt het er ook niet makelijker op.....wand bij elke opleiding moet ik het beheersen en dat gaat gewoon weg niet lukken ....
Lees net je verhaal! Oh dat is idd balen!! Kan me voorstellen dat je er dan ff doorheen zit!! Is er niet mogelijk met de opleiding een oplossing te vinden?
@peony ik heb al vanalles geprobeert maar ik moet die examens gewoon halen en dat kan ik niet terwijl ik op werk gebied super was haalde alles gemakkelijk en kreeg hele goede complimenten. Ook verder buiten Engels en Nederlands nog nooit een onvoldoende gehaalt ik heb zoveel capisiteiten maar kan ze niet waarmaken
@ Charise, wat jij zegt over 80% en net zoveel kans als elke andere vrouw dacht ik ook hoor. @Zoetje, hele dikke knuffel meis. @hier, ik heb geen fm gehad. Dat was niet nodig, want als ik nu nog geen eisprong gehad had, was het sowieso te laat in de cyclus. Ze zei dat als ik dag dertig niet menstrueer ik met primolut moet beginnen. Maar dat doe ik niet. Ik zit nu op dag 23 en nog geen ei te bekennen. Ik ga morgen kijken hoe hoog mijn temp is en is hij laag, dan start ik morgen al met primolut. Want wachten tot dag 30 vind ik echt onzinnig. En deze ronde start ik netjes op dag 3 met clomid. Dat maakt dus ook geen reet uit. Ik krijg nu 100 mg. En niet sip zijn voor me, want voel me gek genoeg gewoon lekker en ben helemaal niet teleurgesteld. Had het al verwacht. Ik had ook minder bijwerkingen. Ik was 2 dagen emotioneel, maar dat had volgens mij meer met de hsg te maken dan met clomid. Vorige keer had ik een waslijst met bijwerkingen en nu niet. En op de fm was er nog niks te zien, dus toen had ik al zoiets van, dan werkt het deze keer niet. Dus voor hier, kom maar op met de primolut.
@Zoetje: Balen meid! Dikke knuffel!]maar welke voorzieningen hebben ze vanuit je opleiding aangeboden? er moet toch een manier zijn om de examens wel te halen. Mondeling, met spraakcomputer of vertaalpen? Op mijn middelbare school werd daar ook moeilijk over gedaan maar ze zijn verplicht je voorzieningen te bieden. Vaak doen ze het niet omdat het ze te veel moeite kost maar je hebt er recht op!
@lw enige wat ze mij kunnen bieden is meer tijd een rustig plaats in het lokaal en teksten groter uitgeprint meer niet.
@Babke: jij kent je lijf het beste dus als jij denkt dat dit voor jou werkt zou ik het niet anders doen. Inderdaad, waarom afwachten als je toch geen eisprong meer krijgt. Ik heb ook het idee dat de 50mg clomid niet heeft geholpen. Maar voor mij is het de eerste ronde dus weet niet hoe het voelt als het wel werkt. Maargoed, feit is dat ik op dag 23 zit en mijn lijf geen moment anders heeft gevoelt (qua temperatuur, afscheiding of andere tekens) dus daarom denk ik dat. morgen uitslag van progesteron dus dan weet ik of ik heel erg ongelijk had of dat ik het goed aangevoelt heb,
Ik zou toch even uitzoeken wat er eventueel via een onafhankelijk bureau mogelijk is.. Misschien zijn er docenten die wel het examen mondeling willen afnemen. Dat je het via hun probeert ipv via de school. Moeilijk wel zeg..
Heb geen temperatuurkaartje.. Ik weet dat mijn temperatuur 's morgens 36,3 of 36,4 is (onder de oksel digitaal). Heb sporadisch getemperatuurd (niet elke dag) icm de ovulatietesten en de dagen na de test die het dichtste bij positief kwam was de temperatuur niet hoger of lager en ook nu gewoon rond de 36,4. Heb ook geen vruchtbaar slijm gehad, wel af en toe wat waterig maar nu is het weer wit plakkerig zoals altijd.
Ik zou volgende ronde wel anders tempen. De oksel is niet betrouwbaar. Als je arm een keer anders ligt in je slaap lun je warmer of kouder tempen. Het beste is rectaal. Vaginaal kan ook. Mond en oor zij. Ook minder betrouwbaar.
ow thanks voor de tip! We hebben ook zo'n oor ding maar die is helemaal wappie, dan heb ik het ene moment 35,5 en paar tellen later 37,5. Zag in het geheugen ervan ook 42,1 staan, zo ziek ben ik of mijn vriend nog nooit geweest dus klopt van geen kanten. Volgende ronde krijg ik hopelijk follikelmetingen en dan wil ik daarbij gaan temperaturen
@zoetje dikke knuf voor jouw meid @mieks ff lekker rust om je heen dus ... Heb je op zn tijd nodig @babke fijn dat je weer lekker snel de volgende ronde in kunt hopelijk slaat de 100mg beter aan!! @paniekertje spannend het is bijnaaaa vrijdag @hier morgen ochtend fm ben benieuwd!! Laat het nog wel ff (smiddags) weten hoe het was!! Verder ook heel emo hier! Mn beste dinnie is bevallen! Echt super wat heb ik hier naartoe geleefd naar dit moment en wat is ze knap (foto)! Probleem is dat toen zij net zwanger was eind jan, wilde ik net stoppen pil heb strip afgemaakt en ben feb gestopt! Ik had gehooopt samen zwanger te zijn!!! Maar helaas zij bevallen en ik sta nog met lege handen ( beter gezegd lege buik) ondanks dat ik het haar soooo gun en happy ben!! Vind ik het erg confronterend en erg moeilijk... Want heb je als pcoser in de MMM toch veel klappen te verwerken emotioneel gezien he...