Nou dan hoop ik maar dat het van de provera komt.(hebben namelijk niet geklust) Maar peony ik snap het niet, ik hoor van verschillende mensen dat je temp echt langer als 3 dagen hoog moet zijn, waar heb jij de info vandaan?
Babke, zal straks eens op de computer kijken naar je jurk. Mijn telefoon wil geen extra tabblad openen:s
@susanne, ik heb de online charting course van FF gedaan. Daar wordt alles in uitgelegd. (Dus ook die 0,2 graden stijging gedurende minimaal 3 dagen). Ik heb ze allemaal op de mail staan (21 lessen) dus als iemand geïnteresseerd is wil ik ze best toesturen... @babke, ik heb trouwens geen foto's gezien waarop ik dacht 'zij moet er een paar kilo af' maar het is idd je eigen gevoel. En dat is het belangrijkst! (Als mensen tegen mij zeggen dat het onzin is dat ik wil afvallen denk ik ook 'ga maar een eind fietsen, het is toch echt zo'!
Susanne, het komt echt van de provera. Die zorgt ervoor dt je lijf denkt dat ze in de luteale fase zit. Tijdens de lf is je temp hoog. tempen zou ik daarom ni gewoon even laten joh. Geeft rust in de tent. Zodra je stopt wordt je dus na een paar dagen ongesteld.
Ja Peony, vast. Maar ik heb altijd een hele slanke taille gehad, die brede heupen boeien me niet. Maar nu kreeg ik ineens rolletjes en dan denk ik, ja dahagg!
Ja Babke, ik had zelf het gevoel al een hele tijd van het is deze maand niet gelukt hoor. Maar ja dan ga je toch van die kleine dingetjes krijgen dat je bij jezelf denkt van hmmm zou het dan toch? Maarja dit zegt al genoeg. Ga in ieder geval even sleep deprived aanklikken. Enne we zien het morgen wel weer haha... maar ja ik ga gewoon uit van ongi worden. Hopelijk pas maandag anders is mijn LF weer korter. Xx
ik heb trouwens ook mijn trouwjurk geplaatst in het topic, alleen dan gewoon plaatje van de site. Maar vond 'm mezelf mooier staan dan op het plaatje... zal nog eens kijken of ik een foto kan plaatsen van mezelf.
@charise owhhhhh nee!! Geen ongi in aantocht toch meid??? Ik hoop zo dat je tempkaartje het onjuist heeft en jij gewoon zwanger test!!! Miin duimen maken overuren!! Hoop het echt voor je x @peony fijn dat je je ei gehad hebt meid, mooi!! En nu maar hopen dat het ook een bevrucht ei is hihi @ babke mooiie jurk @susanne kan ik je niet mee helpen geen verstand van helaas!! @ weegbree goed bezig meid!! En nu volle bak aan de klus hihi @hier ... Helaas ... Gynae heeft het niet goed gehad ( wat ik dus alweeer wist!!) ik denk dat ik maar ga vragen om provera! Ei is niet in aantocht en heb er ook geen goed gevoel meer over! Ovutest blijft gewoon zo goed als wit!! Dus helaas geen LH piek... Jammer.. Dus dan maar liever zsm op naar de volgende ronde helaas!!
@babke, ja, want je taille is idd super slank! Zal ook nog ff via de mail reageren (zag dat je nog foto's had gestuurd). @charise, ik hoop het nog steeds voor je, al snap ik dat je niet al te enthousiast wil worden... Dan is de evt. klap straks nog groter! @bbibi, ja fijn he mijn ei? Balen van jouw cylcus!! Dan kan je idd maar beter snel naar de volgende cyclus gaan! Bestaat er echt geen kans dati toch nog gaat springen?
@ peony, oh oké. Ik heb nooit op ff gezeten. Mijn Engels is wel goed. Maar weinig zin om daar zoveel energie in te steken. Ik wilde gewoon mijn temp bijhouden @ babke, dan ga ik daar maar van uit. Is eigenlijk ook best logisch als ik er nu over na denk. @ all. Gaat iemand nog iets leuks doen dit.weekend? Ik ga vanavond naar de kermis bij ons in het dorp. Staat een tent en komt een bandje, ben benieuwd.
Wat rotweer is het zeg! Heb net mijn keuken uitgemest en gezien het vooruitzich aan regen straks ook de zolder. Ruimt wel lekker op zo ik ben in een weggooibui
@susanne, hier het stukje uit de les waar het instaat. En niemand is een professioneel temper (al zou je dat bijna wel zeggen...) dus gewoon al je vragen stellen! Doe ik ook!! The rise in temperature is usually about 0.4 degrees Fahrenheit or 0.2 degrees Celsius, but the rise may be as slight as 0.2 degrees Fahrenheit or 0.1 degrees Celsius or even less in some cases. The actual temperatures are less important than noting a biphasic pattern showing two levels of temperatures. FertilityFriend.com will indicate that ovulation has taken place once a sustained temperature rise is observed (at least three days). Hier is kermis altijd één grote happening. Begint donderdag en duurt tot woensdagnacht! Non-stop drinken!! Iedereen staat maandagochtend (na een beestachtig weekend) alweer om 8 uur in de kroeg ('s ochtends). Echt niet overdreven!! Sommigen geven zo 1000 euro uit in dat weekend!! :0 Hoop dat je een leuk wekend hebt! Wij gaan vnv gezellig bij vrienden zitten, morgen lekker niets! Lekker samen rommelen in de tuin (winterklaar maken).
@Babke: Super mooie jurk meis! Altijd leuk om de jurk van een ander te zien . @Susanne: Wat Babke ook al zei, door de provera denkt je lichaam dat je nu in je LF zit (helaas zonder ei) en daarom de hogere temp. Ik zou pas weer gaan tempen als je ongi bent, want het heeft nu idd geen zin meer. @Peony: een ei! Wat geweldig meid! Op naar een mooie test over 10 dagen . @Bbibi: Nu ga ik jouw even wat moed inspreken meid! Je zit nu op dag 16 en 2 dagen geleden had je een ei van 16mm. Als het goed is zou je ei nu 20mm zijn. Met clomid is bewezen dat een ei vaak groter wordt dus het kan best dat je ovutest nog niet positief uitslaat! Ik denk zelf dat je na het weekend pas je eisprong gaat krijgen. Dinsdag of woensdag. Dus nog even geduld meis, hij gaat vast en zeker komen maar laat nog even op zich wachten . @hier: Na een enorme dipdag gister hoop ik me er vandaag wat beter doorheen te slaan. Ik blijf hopen dat mijn ei dit weekend mooi doorgroeit en dan maandag mssn wel 14 mm is (als ie 2mm per dag groeit). Zat ook met een vriendin even te discussieren over op welke cyclusdag ik nu zit. Heb mn menstruatie namelijk gerekend vanaf het moment dat ik bruin en bloed heb. Pas de vrijdag had ik de echte goeie bloeding, maar zat ik volgens mijn berekening al op cd3 en ben ik ook met de clomid begonnen. Wat nou als ik die vrijdag als cd1 rekenen. Dan zit ik gister op CD8 met een ei van 8mm. En dan zit ik maandag op cd11 met hopelijk een ei van ronde de 14mm. Dan komt het wel in de buurt van mijn vorige cyclus met een ei van 16mm op cd11. Haha, ben goed in mezelf moed toespreken he . Nouja, nu maar hopen dat het snel maandag wordt en ik uit die onzekerheid kan stappen! Vandaag al lekker uitgeslapen en lekker luieren. Vanaaf vroeg op bed en morgenochtend werken van 7 tot 11. Daarna weer lekker niks doen en zo komen wij het weekend wel door naar maandag . Overigens, ik was gister helemaal van de kaart door die stomme echo en kwam dus huilend op mn werk aan. Veel van mn collegaas wisten het al, maar mn baas nog niet. Dus gister ook mn baas verteld en ze reageerde echt super lief! Ik was zooo bang voor haar reactie, ook omdat ik net een vast contract heb gekregen en ja dan is het een beetje lullig als je over een paar maanden verteld dat je zwanger bent en ze je dus 4 maanden kwijt zijn door je verlof. Mijn baas zei dat ze het eigenlijk al wist, maar er nooit over begonnen was (ook logisch). Ze zei ook: je bent jong en net getrouwd en je moet ineens vaak naar de dokter, dat kon niet missen. Ze had heel lullig kunnen doen om mij daarvoor geen vast contract te geven, maar ze zei ook: Je bent een goeie werkneemster, dus dan zou het discriminatie zijn als ik je daarom niet zou aannemen. Een pak van mijn hart! Echt waar! Ben wel benieuwd of jullie het ook al aan je baas hebben verteld (als je werkt dan he). Ik vond het nu wel wijs om te doen, ook met de wetenschap als we voor iui moeten gaan en dat hangt er dan natuurlijk vanaf wanneer je ei groot genoeg is of als je een posi ovu hebt. En dan kan ik het niet meer plannen op mijn vrije uurtjes, wat mij nu de afgelopen maanden wel redelijk gelukt is.
@paniekertje, oh meis wat heerlijk dat je bazin zo reageert!! Lijkt mij een last van je schouders te vallen! Heerlijk! Ik denk dat ik het ook wel zou (moeten) vertellen. Ik werk op dit moment natuurlijk niet maar het is met mijn werk (lerares) minder makkelijk om overdag even een uurtje weg te zijn. Dan moet er al vervanging geregeld worden. (Als je op kantoor werkt kan ik mij voorstellen dat het iets 'makkelijker' is om even weg te zijn. Ik bedoel qua vervanging...). Plus dat het in mijn vakgebied heel normaal is om partttime te werken. Ik ben tot nu toe nog geen collega's tegengekomen die geen kinderen hebben.... Maar je bent niet verplicht het te vertellen (al kan ik mij voorstellen dat het idd wel oplucht dat je het verteld hebt en dat ze zo meelevend reageerden!) Oh, en ik snap je redenatie wel hoor, dat je toch misschien ff te snel bent begonnen met tellen van je cyclus!
Op mijn werk weet niemand het, ik werk ook onregelmatig, dus dat is goed te plannen met afspraken in het ziekenhuis. Dus ja zolang het niet hoeft vertel ik niets. Vind ik niet leuk hoor als iedereen het weet. Ze horen het wel als ik zwanger ben. Bbibi, je ei kan nog steeds komen en groeien, dus je hoeft ook nog geen positieve ovu test te hebben. Even afwachten nog. Je hebt nog een FM toch?? Ik ga niet veel doen vandaag, heb me ziek gemeld voor werk vanavond. Dus rustig aan even. Wel wasje doen en alles, en nog paar dingetjes voor school. Voor de rest even beetje bijkomen. Komt goed meiden. X
@charise, oh meissie! Balen dat je er ff een beetje doorheen zit! Ff tijd voor jezelf/samen is dan echt ff nodig! Sterkte! Nog ff een vraagje... ik zie bij jou in je kaartje bij stats '5,4,3' staan in het groen bij de afgelopen dagen. Wat betekent dat? Succes met wassen en school!
Peony, ja het is meer lichamelijk hoor dan psychisch. Maar is wel even lekker zo samen thuis inderdaad. Verder wachten we gewoon lekker af hoe het loopt. Die getalletjes, dat is eigenlijk gewoon aftellen naar de testdag. FF geeft een dag aan wanneer je het beste kunt testen. Dus die telt af haha. Dus over 3 dagen. Dat is dinsdag... de dag na mijn NOD. Dus ja als ik dan nog niet ongesteld ben, dan ben ik eigenlijk een dag over tijd. En aangezien mijn LF meestal wel 13/14 dagen is, is de kans groot dat als ik dan nog niet ongi ben ik wel zwanger ben. Daarom wil ik ook proberen te wachten tot dinsdag. Omdat ik dan voor die tijd al wel ongi ben, of de klachten heb van ongi worden, zoals spotting.
@charise, fijn dat het dan lichamelijk is (al is beide niet leuk). Aha, snap die getallen nu! Wel logisch ook! Jij hebt ook vip he? Ik zit heel erg te twijfelen wat ik zal doen. Ik word niet sneller zwanger met vip maar het zijn wel leuke 'gadgets'....