Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, ohhh... Daar zou ik ook niet blij van worden!
    Gelukkig heb ik daar (nog) nooit last van gehad!
    Haal je ze weg met een pincet ofzo?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Scheermesje gebruikt. Ze zijn gelukkig licht van kleur. Oh het is hier prachtig weer. Ik zou er zo graag op uit willen, maar manlief is heel de dag naar de voetbal (zou dat ooit nog over gaan? Zucht) met onze auto en verder is iedereen bezet. Ik kan soms zo'n hekel hebben aan de zondag dan.

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Bbibi klinkt goed zeg je ervaring met dci... begin toch te twijfelen of ik ze niet ook moet gaan slikken, vind het zoo duur!! Maarja als het echt helpt.. Ik moet er wel gewoon 2 per dag slikken.
    Enne ja sorry dat ik je zo teleurstel. ;) Zal beter m'n best doen volgende keer oke? :p

Babke, ja ik zat ook te denken van hou je geen vocht vast? Goed drinken is belangrijk. Ik krijg altijd rond menstruatie ook dat k vocht vast houd en dat kan zo maar eens 2 kilo schelen!! We gooien het gewoon daar op oke?
    Enne over die avocado, dat is vettig inderdaad, maar het zijn mega goede vetten! In mijn hormoonboek raad hij het ook wel aan om die te nemen hoor, en dat is ook koolhydraatvrij/arm.
    Je eet het ook niet elke dag toch? Dus als je dat 2/4 keer in de week eet lijkt mij prima hoor!

Nou ik heb heeeeeel stiekem toch een testje gedaan haha, gewoon om meteen van die onzekerheid af te zijn, al wist ik al wel hoe het zat natuurlijk. Negatief hoor!! haha.
    Dus hopelijk morgen ongi, dan heb ik gewoon echt wel een goede cyclus. :D Dat maakt me al super blij.

Enne.... ik moet ook heeeeel erg stiekem vertellen dat ik af en toe nog een sigaretje rook.. :) ;) Niet veel hoor.. Maar toch te veel.. dus ik ben gestopt! Haha. Had zoiets van NU is het klaar... wil gewoon helemaal gezond zijn, en hopelijk is het dan ook sneller raak.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wow, wat een bekentenis Charise. Goed van je!

Ik twijfel ook over die dci. Ik vind het zo duur. In amerika is het goedkoper, net zo duur in dollars, maar ja, de shipping maakt het duurder. Eigenlijk moeten we het gewoon collectief daar kopen en de shipping delen :)

Voorbeeldje:

1 potje kost 59 dollar, maar bijvoorbeeld 15 potjes kosten 795, dollar, shipping kost dan 38,70 totaal 833,70 dollar en met de huidige koers dan 643,49 euro. Per potje: 42,90.

Moeten we ze alleen hier nog wel versturen. Ach het is maar een ideetje.

De site is trouwens: https://www.chiralbalance.com/

5. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Hallo allemaal,

Na wat zoeken binnen de forums kwam ik dit clubje tegen. Ik zal me eens voorstellen.

Ik ben Chanan. Afgelopen juli 30 geworden en toen ook gestopt met de implanon (hormoonstaafje arm). Ik wist al dat ik de diagnose pcos had en ben na ongeveer een halve maand begonnen met temperaturen.
    Sindsdien 1 x een eisprong gehad op cyclusdag 40. Zit nu in mijn tweede cyclus.
    Eergisteren een superpositieve ovulatietest gehad. Temp is 1 dag omhoog gegaan en nu vandaag weer gezakt. Voel me dus niet zo blij. Vooral omdat ik verwacht had dat het dit keer weer mijn ei was en ik eindelijk weer kon aftellen richting NOD.
    Ik weet dat ik nog niet lag bezig ben maar deze onzekerheid is echt frustrerend. Gynaecoloog had bij constatering PCOS al gezegd dat ik minstens een half jaar moest proberen voordat ik geholpen zou worden. Maar nu ik pas drie maanden bezig ben ben ik al zes kilo aangekomen:x. Plus de overige bijwerkingen die ik jullie vast niet hoef te vertellen.
    Vrijdag dus gebeld met de gynaecoloog. Ik mag 29 november naar een vruchtbaarheidspoli. Zo benieuwd!!!!

Dat was het in een notendop.

Benieuwd naar jullie belevenissen. Toch fijner om hier het erover te hebben dan in de vele nodforums.

Liefs Chanan

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Dank je Babke, ja ben er niet trots op... maar ja ik ben er nu echt klaar mee!! Wil gewoon echt goed gezond worden en er alles aan doen om een zwangerschap te bevorderen!!

Ik vind het wel een goed idee om in amerika te bestellen. Waar je buiten de verzendkosten wel rekening mee moet houden is dat je vaak ook invoerkosten moet betalen, en volgens mij is dat als je boven de 500 euro uit komt. Ik bestel altijd mijn vitamines uit amerika. (maar dan via puritan.com)
    Ik wil wel mee doen als we dit doorzetten, alleen even kijken of er meer mee willen doen. Scheelt wel 10 euro per potje.

Heb hier trouwens nog een goede vitaminelijst, met dingen die goed zijn:
    List of Nutritional Supplements for PCOS, Ovarian Cysts, Weight Control

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hoi Chanan,

Welkom hier... Wat heftig ook dat je eerst zelf moest proberen. Dat is rot he? Artsen helpen je niet graag als je niet eerst zelf geprobeerd hebt, maar dan denk ik ook van, je hebt pcos, hoelang moet je doorgaan als het allemaal niet werkt!
    Fijn dat je nu toch naar de poli mag komen en hopelijk mag je snel met Clomid beginnen.
    Ik heb zelf net mijn 2e ronde met Clomid achter de rug. Mijn NOD is morgen, maar het is niet raak hoor! Dus ik ga mijn 3e ronde in. Mag het nu 3 maanden zelf thuis gebruiken zonder echo's.

Je tempkaartje ziet er uit alsof je nog geen eisprong hebt gehad, ondanks je positieve ovulatietest. Ik heb ook een cyclus gehad, waarbij ik 2 keer positieve ovulatietesten had, maar geen eisprong.
    Je kan het kaartje nog wel terug vinden als je op het linkje in mijn handtekening klikt. Het is de ronde van 2 mei. Lijkt aardig wat op die van jou. Mijn menstruatie kwam toen geheel onverwachts, had een cyclus van 53 dagen toen.

Als je vragen hebt, stel ze gerust, we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen!!

Xx

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Progesteron creme, heeft dit zin voor mij? Ik vind het best duur en mijn progesteron niveau is wel goed altijd. Dus heeft het dan nog nut om door te smeren. Ik heb gelezen dat als je dit doet, je dit dan moet blijven doen je hele zwangerschap. Dat gaat aardig wat tubes kosten dan natuurlijk.

Ik ben al een lijst met vitamine pillen aan het maken die ik ga bestellen.
    Als er iemand nog iets wil??? Zeg het maar, dan bestel ik het mee uit amerika. Ik bestel via Discount Vitamins & Herbal Supplements from Puritan's Pride

Xx

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @babke vervelend dat ze er nog niet af zijn vooral als je zo je best doet!! Zal toch echt door de pcos komen vrees ik!

@peony hmm is zekerrr war overna te denken proberen kan altijd toch?

@charise ohjeeeee tch niet echt he? Hoe kan jouw mannetje niu moeten stoppen voor zijn Zaad terwijl jij niet gestopt bent? Als je het doen moet je er samen doen! Ik ben gestopt met roken sinds feb omdat ik zoooo graag wil! En mijn man drinkt niet meer speciaal voor zijn zaad!!! :) ook niet oo vrijgezellenfeesten goed he?? :)
    Dus meid echtttttt stoppen hoor!!!! Wel balen van je test :( *knuf*

@hier aangeIen ik Zoveel posi nieuws lees ga ik naast 1 pil DCI ook 2 pillen myo inositol slikken ( 2x 750mg) in amerika lees je suuuuper veel posi verhalen over normaliseren van hormonen! Dus ik ga 2 potten bestellen en dat naast de Dci gebruiken ben benieuwd!!!

10. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Meiden! Ik leef nog hoor, hihi.
    De afgelopen dagen vreselijk druk gehad ivm open dagen/beurs bij ons op het bedrijf. Daarbij ook nog eena hartstikke ziek geworden (ik denk door een stukje zalm wat op een toastje zat). Gelukkig gaat het nu weer beter. Ik zit nu op CD15, vanmorgen een lichte posi ovutest, dus we zijn alweer hard aan het klussen, hoop dat mn pendel klopt en het deze maand raak is!
    Ik gebruik nu 2 weken DCI, maar merk er nog niets van (nu is 2 weken natuurlijk ook nog maar erg weinig!)
    Bbibi heeft mij overgehaald om vandaag ook een potje myo inositol te bestellen. Ik wil er echt ALLES aan doen om zwanger te worden.
    Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen van DCI.
    Vrijdag de intake voor IUI / IVF, ben zeer benieuwd!

Vanaf morgen zal ik weer regelmatig meeschrijven, dan heb ik er gelukkig weer tijd voor. Ik heb nu ook niet alles teruggelezen ( dat is echt teveel hihi )

Charise, Balen meid dat het niet raak is. Op naar ronde 3 dan maar!

Babke, Volhouden hoor! Straks vliegen de kilo's er vanaf! Hihi

Channan, Welkom hier! Hoop dat wij je een beetje door deze lastige tijd heen kunnen slepen..

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Bbibi, ja ik heb toen ook gezegd van samen stoppen, maar hij wil echt niet, dus ik stop alleen. ;) Weet je ik was altijd een gezelschapsroker. Kon zo in een week heel veel roken en de week daarna niet meer. Maar toen met mijn man ging ik steeds meer gewoon mee roken.
    Soms als hij nu werken is dan kan ik zo een hele dag niet roken. Maar soms voel ik wel de behoefte... Dus aan de ene kant denk ik dat het wel mee zal vallen het stoppen, aan de andere kant is het toch raar als ik denk van oh een sigaretje na het eten ofzo... en mijn man gaat wel en ik niet haha. ;) Maar komt goed. Ik wil gewoon een kindje en zonder roken heb ik ook meer kans!! ;)

Enne die inositol ga ik ook bestellen, ze hebben het ook bij puritan waar ik altijd bestel, die staat ook al op mijn bestellijstje. :D
    Verder ga ik ook nog Groene thee tabletten erbij slikken, Vitex en Vitamine D. Omdat ik dacht 80% van mensen met pcos (maar geloof zelf gewoon van de hele bevolking), heeft een vitamine D tekort, maar is ook belangrijk voor de pcos.
    Groene thee is ook super goed voor je huid. En Vitex dat zorgt weer voor betere progesterone niveau en bij LF en PCOS e.d. Dus ja ook het proberen waard.
    Als ik straks zwanger ben... dan weet ik niet eens door welk supplement hahaha. Maar ja ga gewoon alles proberen.

Bij de meeste supplementen moet je wel stoppen als je zwanger bent. Dus na positieve test stoppen.

Bij vrouwen met menstruatieproblemen, geen cyclus, pcos en korte LF, met Vitex was bij 68% heel goed resultaat, 22% verbetering en 7% geen verandering.

Ook bij acne helpt het heel goed. Na 6 weken was er al resultaat zichtbaar en na 3 maanden was 70% vrij van acne!

Dusss.. ik ben positief hahaha.

12. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    @Charisa Ik heb het proberen ook maar een drie maanden volgehouden. Vind het onzin dat je het zelf moet proberen als je al weet dat het niet goed zit. Hoop dat ze daar ook zo over denken bij de vruchtbaarheidspoli..... Al bereid ik me voor dat ze me zeggen over drie maanden terug te komen.
    Jou kaartje lijkt idd op die van mij. 1e ronde was bij mij ook 53 dagen. Denk dat het deze keer ook zoiets zal gaan worden. Ondanks al drie positieve ovulatietesten. En dan bedoel ik ook knalpositief.

@Liefsd bedankt. Denk dat ik nog genoeg ga vragen... :( Lees nu al over allerlei supplementen. Ik nam wel al teunisbloemolie. Schijnt te helpen om de cyclus te verkorten. Al vraag ik me af of het wel bij PCOS helpt.

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @chanan, welkom hier! Klets gezellig mee!
    Hoop dat de gyn snel iets voor je kan betekenen en dat je dan ook snel aan de clomid mag beginnen!

@charise, o balen!!! Op naar de volgende ronde dus.. :(
    He verdikkie, er moet toch íemand een positest in zn handen hebben binnenkort?
    Goed dat je nu echt helemaal gestopt bent met roken! Je vergroot je kansen hier ook mee!! Super knap! :D Volhouden hoor!

@liefsd, oh jeetje, ziek door zalm! Ieuw!!:(
    Alvast heel veel succes voor vrijdag, spannend hoor!!

@vitamines... ik weet het niet! Ik zie echt door de bomen het bos niet meer! Er is zooooveel en allemaal schijnen ze het wondermiddel te zijn! Ik slik multivitamine voor de zwangere vrouw waar alles inzit voor en tijdens de zwangerschap.
    Ik vind het erg lastig allemaal, misschien dat ik mij er over een paar rondes in ga verdiepen..??

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Draven jullie nou niet een beetje door? Laat je op zijn minst eens adviseren door een deskundige, te veel dingen door elkaar kan ook tegenovergesteld gaan werken. Zelfs al heb je geen recept nodig om het te kopen.

We slikken al zoveel. Primolut, clomid, multivitamine. En bbibi en Charise sowieso nog meer. Dat is niet goed hoor als je er maar van alles bij doet. Wat zijn de effecten op lange termijn? Denk aan de desmoeders van vroeger, dat was ook veilig. Maar werden wel zwaar mismaakte kinderen.

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, ik kan het mij wel voorstellen dat je alles wilt proberen wat evt ook maar een beetje zou kunnen helpen...
    Ik voel mij erg goed bij mijn 'dieet', fysiosport en mn multivitamine.
    Vertelde net over die dci aan mijn man en die keek mij echt aan of ik gek geworden was! ;) Z'n exacte woorden waren 'sinds wanneer laat jij je gek maken en slik jij pillen?' Hihi, heerlijk zo'n man!! :D Hij heeft ook helemaal gelijk, ik ben nooit zoveel van dingen slikken (of het nou vitamines zijn of voorgeschreven medicijnen...)

16. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @ all. ik hou het maar bij de zwanger worden vitamines van de kruidvat:p Dat lijkt me voldoende..
    En dat DCI werkt alleen als je een insulinegevoeligheid heb en die heeft niet iedereen met PCO...en tis echt wel een beetje duur...;)

@Charise...Jee meid balen dat het deze ronde niet raak is..nou maar weer op naar de 3e ronde..:(

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @charise waarom wil je na. Bie mee stoppen? Hij wil toch ook graag kinderen? En dat is toch niet te doen jij stoppen en hij door roken? Zou daar dus nie mee akkoord gaan hoor! Of samen of niet!!

@channan welkom :)

@vitamines: ik verdiep me al jaren in vitamine en mineralen, heb ook medisch gestudeerd! En jaren ervaringsdeskundige daarnaast loop ik bij een homeopaat waarmee ik alles overleg! En mijn ME arts ( internist) werkt naast zijn medicatie ook met erg veel vitamine preparaten en weet dus wat ik slik en kan allen geen kwaam als i zwanger wordt!

Multi slik ik van biovitaal, daarnaast al jaaaaren D3 ( anti kanker) van pharma nord, ik slik selenium, vit c, carnitine, omega 3, foliumzuur, taurine, hydrofortison, biodophilus, depyrrol, magnesium

Daarnaast nu dus DCI, en ga myo inositol bestellen (charise gewone inositol is niet hetzelfde dus koop die van jarrow dat is wel de myo variant) en ik ga vanaf de volgende ronde progesteron creme smeren!

Progesteron voor korte lf en betere innesteling
    En de myo en dci voor insuline resistentie

Ik weet van mijzelf dat ik hypoglycemie heb, geen fructose ( suiker en zoetstoffen kan verteren vandaar dagelijks diarree) en mijn broer heeft diabetes type 1... Dus voor mij is het overduidelijk vandaar dat ik waarsxhijnlijk nu al zo enorm goed reageer op de dci !!

Verder heeft hub : lijnzaad (omega 3) multi zwanger worden van gravitamon, ook de D3 van pharma north (hooggedoseerd) en zink/selenium. En hij krijgt sinds anderhalve week dagelijks vers geperste sinaasappels en citroentje! Dus hoop dat het zijn vrichten afwerpt een dezer maanden!!

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oja en ik slik nog carnitine ( op recept) en spuit vitamine b12 2x per week ... Drink niet en rook nu Zon 9mnd niet meer dus moettoch goed komen he? ;)

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi, als jij je er goed bij voelt vooral doen. Ik vind het erg veel, dus ik zou naast niet dci niet nog iets nemen. Maar goed, ik ben sowieso niet zo van de pillen. Dat ik DCI overweeg mag al in de krant.

Maar heb besloten het nu niet te doen. Ik wordt nu geholpen door de gyn, dus laat het even op zijn beloop. Pas als dat niks wordt of als ik na een bevalling weer normale balans wil vinden, ga ik het overwegen. Zou dan geweldig zijn, voor een tweede geen hulp nodig.

20. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    @charise hè balen meid dat het niet raak is !! Hopen op de volgende ronde dan!
    Wel super dat je gestopt bent met roken hoor !!

@chanan welkom hier:)

@liefsd hè meid! Hoop ook dat het deze maand raak is voor jullie er moet deze ronde toch wel iemand een posi test in handen krijgen hè !!
    Balen dat je ziek was geworden van de zalm was die niet goed meer dan ?

@babke frusterend hè als ze er niet af willen !
    Bij mij lukt het ook niet!.....

@all super druk weekend gehad net terug van een gezellig verjaardag van mijn nichtje morgenvroeg een fm ben echt zo benieuwd ik denk dat er helaas nog niets gegroeid is voel helemaal niets! Terwijl vorige maand de 14 de dag ik het duidelijk voelde in mijn onderbuik en aan mijn borsten nu helemaal niets :(...

Deel Deze Pagina