Saja, het klopt dat een mk pcos kan activeren. Ik denk dat je gynaecoloog gelijk heeft. Zij heeft er tenslotte ook voor geleerd. Lees met ons mee en bespreek met je arts het stappenplan. Ook al was je cyclus niet altijd heel lang, onregelmatigheid staat in veel van de gevallen voor pcos. Ik had in het begin ook een nette cyclus en extreem lang was hij voorheen ook nooit, dat is pas sinds februari gebeurd. Maar positief is dat ze er heel veel mee kunnen. Het zou me zelfs niet verbazen als jij veel zou hebben aan die DCI (www.pcos-solutions.nl) die we de afgelopen week hier besproken hebben. Dat is een voedingssupplement die je niet via de arts krijgt. Maar eerst zou ik even de gyn afwachten en wat hij wil gaan doen. Bloedrikken kan, maar ik vraag me af of je daar echt iets aan hebt. Mijn waardes waren allemaal goed en ik heb echt pco. Testosteron is niet geprikt wat denk ik wel verhoogd is bij mij, maar daar hoeft nu net niet elke pcoser last van te hebben. Succes meid en je kunt zwanger worden, dus het komt zeker goed. LW, al getest????
@ saja, ik ben ook al eens zwanger geweest. Heb nu een gezonde zoon. Heb nooit geweten of ik onregelmatig was omdat ik altijd aan de pil was. Toen ik zwanger was van mijn zoontje was het meteen raak. Dat is nu dus een heel ander verhaal. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het met hulp van het ziekenhuis goed komt! @ lw, je maakt het wel spannend zeg
Babke en Susanne ( en de rest ) Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb echt zo verschrikkelijk veel vragen en dan duurt wachten tot de afspraak zo verschrikkelijk lang Ik heb toen inderdaad al een keer alles moeten prikken voor ik zwanger werd van mijn zoontje. De waardes waren toen goed. Maar volgens de gyn kon dat veranderen. Maar als je dan weer de verhalen hier op het forum gaat lezen lees je eigenlijk weer het tegenovergestelde als wat mij verteld werd door de gyn. Vind het zo spannend allemaal.
Saja, vuur je vragen lekker op ons af! Wat bedoel je eigenlijk met het tegenovergestelde? Je kunt mensen eigenlijk lastig vergelijken met elkaar. Ik denk dat we nu bijna 20 pcos-ers in dit topic hebben en geen een verhaal is hetzelfde. Sommigen hadden duidelijke bloedwaardes, anderen niet. Charise heeft een normale eierstok erbij zitten zonder blaasjes, bij de meesten zijn het er twee. Sommigen hebben dudielijk insulineproblemen en andere hebben weer overgewicht. Zelfs de acne is niet bij iedereen volop aanwezig. Maar maak je lijstje met vragen en vuur ze hier af, wat wij al ontdekt hebben, kan jou misschien weer helpen.
Nouja mijn eerste vraag is: Kun je een positieve ovulatie test hebben zonder dat je ei springt? Kun je bijv wel soms een eisprong hebben? Ik heb inderdaad overgewicht toen ik zwanger werd van mijn zoontje ( dus toen alles nog "goed" was ) Woog ik het zwaarste ik ben nu bijna 15 kilo kwijt. Kan het komen doordat ik ben gaan afvallen?
Helaas niks te zien op kruidvat testen dames. Sorry voor t wachten, moest eerst langs de drogist en die gaat pas 9 uur open. Misschien morgen nog eens proberen en anders nieuwe ronde!
Mijn antwoorden voor jou: Ja, je kunt een positieve ovutest hebben zonder dat je ei springt (dat is ook een typische symptoom voor PCOS'ers! Dat komt omdat sommige waarden dus altijd hoog zijn bij vrouwen met PCOS. Maar sommige vrouwen met PCOS hebben hier weer geen last van). Sommige vrouwen met PCOS hebben 1 of 2 keer per jaar wel een eisprong. Sommige misschien wel iedere maand. Alleen zijn de 'maanden' vaak zeer onregelmatig en de meesten hebben daardoor dus ook geen eisprong. In principe kan je PCOS krijgen door overgewicht. Als je extreem veel afvalt in zeer korte tijd kan dat ook PCOS veroorzaken. Dan zou het weer kunnen stabiliseren als je gewicht ook weer een periode is gestabiliseerd. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen... En er zullen vast nog meer antwoorden komen van meiden uit deze topic!
Ohhhhh wat jammer nou! Ik had me er zo op verheugd. Ik was echt de hele ochtend met jou in mijn gedachten (wat zal het zijn, wat zal het zijn, hihi). Ik hoop dat je toch nog een posi test in handen krijgt, zeer binnenkort! DuimDuim
Je kunt positieve ovulatie testen krijgen terwijl er geen eisprong plaats vind. Dit komt doordat er meerdere eiblaasjes zitten die het hormoon afgeven. Ik ga pas weer testen zodra ik aan de clomid zit. Wat betreft get afvallen weet ik het ook niet. Ik 53 kilo afgevallen en nu heb ik ineens pco. Sommige zeggen dat het aangeboren is. Hier heb ik dus ook geen.antwoord op.
Bij veel pcosers is het bekend dat je vaak positief kan testen met een ovutest. Helaas zegt dit vaak niet alles. Dat hangt af van je waardes in je bloed die natuurlijk bij iedereen weer anders zijn... Het kan zelfs per cyclus verschillen! Je kunt soms wel een eisprong hebben. Zo had ik de laatste cyclus (126 dagen!!) opeens wel een eisprong en werd ik 2 weken later ongesteld. Sommige meiden hebben 8x een eirprong van zichzelf en andere maar 2x per jaar. Ook kun je geen eisprong hebben en evengoed ongesteld worden. Overgewicht komt vaak voor bij pcosers omdat je vaak insulineresistent bent (daarom is het verstandig te denken om je koolhydraten). Bij sommige meiden kan het soms zelfs gebeuren dat je cyclus weer herstelt als je een gezond gewicht hebt. Ik ben zeker niet dik (1.76m en 68kg.) maar helaas heb ik ook geen cyclus uit mezelf. Iig niet waar ik redelijk snel zwanger mee kan raken. In 2012 heb ik max 3 eitjes gehad.... ahum! Tja, dan duurt het wel lang als je een kinderwens hebt! Je kunt op freya.nl kijken en rechtsboven 'pcos' intypen. Die informatie kreeg ik mee uit het zh dus misschien dat je dan al veel vragen beantwoord krijgt!
@lw, oh wat balen!!!! He verdikkie! Had je zelf het idee dat het ook raak was of is de negatieve test toch ff hard binnengekomen? Ik zou overmorgen evengoed nog een testje doen voor alle zekerheid! Stekte meis!
Ik voel me niet echt slecht ofzo. Wist niet wat ik ervan moest denken gisteren omdat ik dacht geen of een heel laat ei te hebben dan was het raar dat de test positief was en ik voelde verder niks. Maar een stemmetje zegt dan je weet maar nooit. We gaan gewoon van de week naar ronde 2. Voor de 100% zekerheid doe ik nog een test voor ik met primolut begin maar denk dat die ook negatief zal zijn.
Kun je een positieve ovulatie test hebben zonder dat je ei springt? Ja dat kan. Al die kleine blaasjes samen geven net zoveel hormonen af als 1 groot blaasjes. Gevolg is dat je hersenen wel het hormoon weg sturen voor ene eisprong, maar omdat d eblaasjes te klein zijn, springt er geen eitje. Kun je bijv wel soms een eisprong hebben? Ja, je kunt een eisprong hebben, soms is er net een eitje wel dominant, of in jouw geval, nog best vaak. Ik heb inderdaad overgewicht toen ik zwanger werd van mijn zoontje ( dus toen alles nog "goed" was ) Woog ik het zwaarste ik ben nu bijna 15 kilo kwijt. Kan het komen doordat ik ben gaan afvallen? Als je normaal afvalt, zou afvallen juist moeten bevorderen en geen oorzaak moeten zijn. Snel afvallen kan veroorzaker zijn, echter lukt snel afvallen (helaas) meestal niet als pcos hebt. Door pcos heb je meestal (niet alle vrouwen) ook een insuline overproductie, waardoor afvallen niet goed lukt Een oplossing hiervoor kan het minderen van koolhydraten zijn. Mijn gyn zei, jij hoeft niet af te vallen van mij, maar als je het wel wilt gezien je lichte overgwicht, zal het je cyclus alleen maar ten goede komen. LW: klote. Ik blijf trouwens bij een eisprong. Heb je geklust en zo ja, dan zou ik toch nog 2 weken wachten. Ik heb het echt vaak gezien dat achteraf de positieve test zo te verklaren was. Heb jij ooit getemperatuurd? Dat je komend weekend zou kunnen kijken of je een hoge of een lage basale lichaamstemperatuur hebt?
Ik ben gelukkig niet snel afgevallen. Die 15 kilo heb ik bijna 1,5 jaar over gedaan en het is niet dat ik niet beweeg of slecht eet... Maar bedankt voor de antwoorden! Dan weet ik dat ook weer
@saja: welkom alle andere meiden hebben je zo te zien genoeg uitleg gegeven dus daar ga ik niets meer aan toevoegen @charise vervelend van je buikkrampen meid! hopelijk is dit de laatste keer in 9 maanden tijd hihi @fren erg he provera? ik moest het ook nemen had ook super veel klachten! terwijl ik vabn clomid vrijwel niets merk! @babke ja goed he van mijn huid! en vooral dat het dus ook mensen opvalt die mij goed kennen en niet weten van mijn dci... daardoor weet ik dus ZEKER dat het echt zo is! en niet dat ik het mijzelf inbeeld ofzo... mijn huid is super rustig nu ... en niet van die dikke ontstekingen dus ziet er echt heel veel beter uit zo! als het goed is krijg ik vandaag ook mijn myo inositol binnen! ben benieuwd naar deze combi samen er is iig iets gaande in mijn hormoonhuishouding gelukkig. Dus dan is het al het geld dik waard uiteraard @all goodmorning, vanmorgen weer posi ovutest. Ik heb jullie advies opgevolgd en gister aaf 11.00/12.00 nog geklust! en dan doen we morgen ochtend weer (om zaadkwaliteit nog te kunnen behouden, niet vandaag) dan dan weer 10 dagen wachten
@lw, ja snap wat je bedoelt. Ik denk dat je er anders ingestaan had als je wist dat je 2 weken terug wel een eisprong had. Dan is een positieve en daarna negatieve test echt wel ff slikken. Nu ging je er toch al niet vanuit. @saja, goed hoor, 15 kilo eraf!! Hoe heb je dat gedaan? Bepaald dieet gevolgd of gewoon gezond leven? @fren, ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je hier geen 10 dagen last van houdt! @bbibi, goede timing!!