Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    @ babke. Ik zie dat peony lijnzaadkrackers in haar menu heeft staan

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Weet je wat daar ook nog lekker bij is, balsamico azijn of blaadje basilicum. Jam jam

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Je hebt me weer ideeen gegeven Peony. Je eet wel weinig tussendoor valt me op. Soms niets en 's avonds nooit. Ik zou dat niet kunnen.

Die eiersalade op komkommer lijkt me wel wat, ga ik volgende week doen. Ik eet vaak hetzelfde, sowieso als ontbijt, altijd 2 eitjes, wel elke dag anders. Maar dat vind ik lekker dus probeer dat eerst eens. Als het stagneert kan ik weer wat wijzigen. Volgens sb is het het beste om 's avonds je koolhydarten te pakken ivm weerstand en suiker. Snap het ook niet helemaal, maar na het eten van suiker zou 1,5 uur je weerstand verlaagd zijn en dat kun je beter thuis hebben. Geen idee of het waar is, maar ik dacht, laat ik het eens proberen.
    Ik heb nu 1,5 week weer gehad en ben benieuwd wat ik komend weekend weeg, dan weet ik of ik het goed doe. Ik heb het gevoel van wel. Ik weet natuurlijk niet wat ik woog bij thuiskomst, achteraf wel jammer.

Net carpaccio op met sla en cherrytomaatjes en wat ceasar dressing. Lekker :)

4. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @babke, ja klopt. Maar ik eet tijdens het ontbijt, lunch en diner gewoon tot ik echt vol zit!
    Yvonne Lemmers zegt dat je beter niet te vaak kleine dingen kunt eten vanwege je suikerspiegel.
    Maar ik eet gewoon als ik trek heb. Dus als er staat dat ik tussendoor niets eet dan heb ik ook echt die behoefte niet.
    En als ik wel die behoefte heb drink ik een groot glas water, dat vult zowiezo al. Maar belangrijk is dat je geen honger of echt trek krijgt of anders gewoon eten!! Je moet geen honger lijden iig!!
    Die lijnzaadcrackers maak ik idd wel. Je moet ze niet te vaak eten en ik vind ze alleen lekker met kaas. Het is het proberen waard.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oeh dat ga ik ook eens proberen! Klinkt lekker:D

En wat ik ook vaak maak maar denk niet dat dat PCOS proof is.

Tempéh:D Is van Sojabonen

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @babke, oh, en het scheelt dat ik ook best vroeg naar bed ga! ;) Wij liggen om half 10 al echt in bed.
    Normaal at ik 's avonds ook altijd wel iets maar dat was mijn grootste valkuil. Dus ik eet nu 's avonds gewoon tot ik lekker vol zit (iig kharm) en we gaan vaak 's avonds wandelen na de koffie of thee. Dat was altijd het moeilijke moment voor mij.
    Na 8 uur/ half 9 heb ik die behoefte al niet echt meer.

7. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Dames....................... Weten jullie............................:
    Ik sport 3 keer per week :D !!

Haha, ik heb er echt respect voor, dat jullie zo op eten kunnen letten. Ik geef toe, ik niet! Ik heb absoluut die discipline niet!
    Daarentegen vind ik de discipline om te gaan sporten heerlijk!
    Ieder z'n ding toch! Hihi. Maar toch een kleine tip voor meiden die (net als ik) ook niet op hun voeding letten maar toch graag een strakker buikje willen: Ga kickboksen!
    Binnen no-time heb je mega buikspieren en het geeft je een heerlijk voldaan gevoel (heb ik met fitness bijvoorbeeld nooit).

Misschien zit ik hier in een topic zonder sportende dames die liever op hun voeding letten, maar voor degenen die wel geinteresseerd zijn, plaats ik het toch maar even! Hihi

8. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    PS. Willen de meiden met verstand van temperaturen eens naar mijn kaartje kijken? Ik word er echt geen wijs uit!

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @liefsd, jaaaa!! Ik zat op kick en punch. Dan heb je freefight handschoenen aan en train je met een b-cube!
    Heerlijk!! Dat mis ik echt!! Helaas kan dat nu niet vanwege mn rug.... Ik sport nu 2x in de week en hoop vanaf volgende week weer te kunnen beginnen met zwemmen.

10. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Liefsd, ik heb het idee dat er nog geen eisprong geweest is. Al vind ik die lastiger kijken dan FF. Het kan ook zijn dat je wel een ei gehad hebt, maar dan is je lf heel kort en je progestron niet zo hoog denk ik.

Ik heb echt een hekel aan sporten.;)
    Ik doe weleens wat, maar ik vind dat ik het sowieso met voeding moet kunnen anders is het er zo weer aan. En je valt misschien wel af, maar de bijverschijnselen van pcos gaan met sporten niet over :(

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb ook een hekel aan sporten! Heb me ingeschreven ben 1 maand geweest en daarna nooit meer vond het verschrikkelijk!

12. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

Aug 15, 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zwem 2 keer in de week. Heerlijk vind ik dat!! En niet lullig bejaardenzwemmen, maar echt 2,5 km zwemmen in een uur. Lekker doortrainen. Ik heb vroeger altijd gezwommen en wedstrijden gedaan.

13. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Dankjewel! Ik denk zelf ook dat ik nog geen eisprong heb gehad.
    Zal binnen 2 dagen wel komen, denk ik!

De bijverschijnselen gaan inderdaad met sporten niet over. Maar met koolhydraatarm eten toch ook niet? Dat is toch ook alleen voor je gewicht?
    Ik weet ook eigenlijk wel dat het vele malen beter is om op je voeding te letten, maar ik red dat gewoon niet :(
    Ik kan mezelf er niet toe zetten om volgens een bepaald 'boekje' te koken of mijn voeding erop aan te passen.
    Ik wil kunnen eten wat ik wil, zonder erbij na te denken (en nee, ik weet gerust wel wanneer ik teveel suikers naar binnen werk hahaha).
    Ik eet gezond, en eet bijvoorbeeld ook veel groenten en fruit.
    Ik lust vrij weinig vlees, dus als ik geen pasta of aardappelen eet, blijft er weinig voor mij over!

Leuk om te weten wat voor sporten jullie beoefenen.

Peony, Leuk dat je op kick en punch zat! Wij doen ook allerlei verschillende oefeningen. Soms meer richting de MA en tai-boks, trainen met een b-cube is wel leuk inderdaad!

Yvetje, Zwemmen is inderdaad ook een heerlijke sport (ik ben in de zomermaanden badjuf als bijbaantje ;) hihi ).
    Knap dat je zo lekker doorzwemt! Het baantjes zwemmen verveelt mij al snel! Jij zal vast heel sterke benen hebben. ;)

14. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Nee wordt er ook niet wijs uit. Ik denk n typisch "geen eisprong kaartje" bij gaat het ook zo op en neer. Hoop bij komende ronde met clomid een normalere tempkaart te hebben. Temp je op het zelfde tijdstip.en rectaal?

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik heb trouwens toen ik do veel moest afvallen, bijna dagelijks 3 kwartier tot 'n uur op hometrainer gezeten. Maar toen ik moest stabiliseren ben ik er mee gestopt, bleef afvallen anders. En vind het wel lekker eigenlijk zo.

16. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    ik sponsor de sportschool hier. ;) Ik ga dus ook nooit hahaha.
    Maar ik wil wel meer gaan hoor. En ik ga in januari/februari beginnen met dansen samen met een meisje. Haha, wil al zo lang maar nu gaan we samen, dus wel leuk.

Lekker die recepten zeg! Ik ga zeker eens wat proberen. Enne lijnzaadcrackers heb ik ook een tijd zelf gemaakt, toen ik koolhydraat dieet deed.
    Maar toen nam ik ook proteine poeder, dat moest toen,en daar maakte ik ze van, dus die poeder, lijnzaad en wat water en evt. wat zout. (Ik deed trouwens voor de variatie er ook wel eens speculaaskruiden in hmmmm, net een speculaasje ;)). En dat at ik dan. Maar dat deed ik gewoon in een cakeblik van dat rubber. En dan in magnetron. Dus weet geen andere manier, maar zag er al staan hier boven.

17. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Liefsd, de symptomen gaan met het dieet wel (deels) weg als het goed is en je het vol houdt. Dat komt omdat je door koolhydraatarm eten, minder insuline aanmaakt. Die insuline zorgt weer (vraag me alleen niet hoe) voor de aanmaak van testosteron via de eierstokken. En dat zorgt voor die symptomen.

18. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Ja, iedere dag om 06.30 uur rectaal. Stipt.
    Ik slik nu voor de tweede ronde clomid, dus had gehoopt dat het misschien wat ging stabiliseren, maar ook mijn ovutesten geven de hele maand door 2 strepen. Ik zie nog geen verbetering dus... :(

19. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Maar in principe zou je dat aan kunnen pakken door de DCI toch?

20. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, maar de bedoeling is dat je uiteindelijk door dat je de voeding aanpast, kunt stoppen met DCI. Maar als je dat neit wilt kun je die dci ook blijven slikken. Het is net wat je fijn vind. Maar mijn doel is toch wel om daar uiteindelijk weer mee te stoppen.

Share This Page