Heb je eerder 6 dagen gedaan? Ik moet er namelijk 7 doen van de gyn. Ik zou ook best 6 willen, scheelt weer een dagje menstruatie eerder, maar ben dan bang dat het misschien helemaal niet komt. Ik zou trouwens wel ovulatietesten kopen en eigenlijk zelfs clearblue. Is wel wat duurder, maar wel heel duidelijk. Ik koop ze altijd bij drogistplein.nl Ik gebruik ze neeit meer omdat ik mijn periode nu erg goed herken. Maar als je dat nog niet hebt, zou ik die zeker bestellen en op die site zijn ze goedkoper dan elders. 37,95 voor 20 i.p.v. 49,95 voor 20 stuks.
Dankje vor de tip! Die ga ik inderdaad maar bestellen dan. Scheelt een hoop geld. Daarnaast wil ik dan dipsticks gebruiken en als ik denk dat ik richting eisprong ga de clearblue er tegenaan gooien. Ik heb nog nooit 6 dagen gebruikt, wel een keer 5 omdat ik het toch niet meer nodig had (uitstellen menstruatie voor vakantie) en toen werd ik ook ongesteld. Maar voor de zekerheid doe ik daar een dagje bij optellen.
Babke, bij mij op het doosje staat 2x per dag 1 tablet. Dus ja dan doe ik het maar zo. Zag ik vorige keer ook wel tegen op ivm bijwerkingen. Maar ja het viel mee gelukkig. Enne sowieso maakt het voor mij nu niet uit, aangezien ik nachtdienst heb haha, dus ik ga nu niet slapen. In ieder geval zit de eerste er nu weer in. Hopelijk ook dit keer geen last van bijwerkingen. Had vorige keer toen alleen apart soort gevoel in mijn hoofd, maar niet echt storend en gevoelig tepels. Voor de rest geen bijwerkingen gehad. Enne ik moet ook nog ovu testen bestellen. Ga denk ik gewoon voor de dipsticks. Ik heb in het begin de gewone van sensitest gebruikt, ben toen over gegaan op die van zwanger & kids, die vond ik prettiger. Maar hoe zijn de ervaringen van de gevoelige van sensitest?? Ik denk nu even over sensitest vanwege de thermometer daar, dacht kan ik net zo goed meteen mee bestellen natuurlijk. Of heeft iemand die luxe variant wel eens gebruikt? Met zo'n plastic omhulseltje? (Ga denk ik liever voor de dipsticks, die kan ik in mijn schriftje plakken. )
Enne ook allemaal bedankt voor de vriendschapsverzoekjes hihi. Voel me wel ineens populair hoor hahaha.
Lw, ik heb ook gewoon clomifeen citraat ( dit us volgens mij wel de stofnaam). @ all, kregen jullie ook alleen na de eerste ronde met clomid een fm? Ik daarna niet meer. Tenzij het niet aanslaat (ga ik van uit tenminste)
Zoetje, Dat is een tegenvaller zeg! Hopen dat je snel meer weet. Babke, Ik zit nu in ronde 2. Ik weet niet of het deze ronde aanslaat. Ik krijg geen FMs en hoef ook niet te prikken op progesteron. Ik denk (als ik naar mijn lichaam luister en me aan de ovutesten klamp) dat ik vandaag mijn eisprong heb! Dus dat zou betekenen dat het bij mij wel werkt . PS. Goed dat je voor jezelf opkomt en het tegen je schoonmoeder gaat zeggen! Trots op jou! LW, Ik krijg echt opvliegers van Clomid, haha! Dus daaromheen er eigenlijk nooit last van, ik weet zeker dat het door de clomid komt. Charise, Ik heb de luxere uitvoering wel besteld maar nog niet gebruikt Susanne, Jouw reactie vind ik OOK leuk haha! Weegbree, Leuk plaatje!! Erg toepasselijk ook, hihi Mieks, Zou jij mijn NOD op 01-11 willen zetten? Thanks!
@weegbree, leuke tekst!! @susanne, ik heb de thermometer binnen! Net ff geprobeerd. Hij is echt super duidelijk. Meteen ff getempt maar was net druk bezig geweest dus had 38,2. Hij gaf dus meteen het koortsalarm af hahaha! Nu dus ff rustig worden en dan zal ik het vanmiddag nog eens proberen. Laat je iig weten ofi handig is 's ochtends vroeg in het donker en hoe luid het piepje is (de vorige hoorde ik amper).
@ peony, ja idd die van mij hoor ik ju ook niet altijd even goed. En dan zegt mijn man ineens zou je dat ding er niet eens uit halen haha. Ben benieuwd.
Die van mij wordt er echt wakker van omdat ik mijn lampje aanmaak. Zal wel blij Ijn als ik deze thermometer ga bestellen
Is dit de ovulatiethermometer die je kunt bestellen op die site? Die heb ik ook. Ik heb hem echter heel snel opzij gelegd. Ik vond het irritant dat hij 2 cijfers achter de komma had. Dan krijg je zo'n wiebelig kaartje. En ik kan mijn ei met 1 decimaal ook vinden. En hij was gemiddeld 2/3 tienden lager, dus dan kon ik mijn oude kaartjes er niet meer naast leggen. Of heb ik nu de verkeerde in mijn hoofd?
@susanne, haha ja! Van dat piepje werd die van mij niet wakker, wel als ik liep te prutsen met mn telefoon om het display af te kunnen lezen ed. Haha, ik denk dat mijn man ook wel blij zal zijn! Ik laat het je morgen weten!
@babke, ja tis een andere. Deze heeft 1 decimaal! De microlife mt200.... De reacties waren op internet echt super!!
@peony onze NOD ligt idd dicht op elkaar ja hihi! spannend! @weegbree leuk plaatje hihi erg goed gevonden!! @susanne ik hoop dat jij ook gauw je ei voelt! @zoetje wat baaaalen meid! echt klote! op welke cyclusdag zit je meid? klote he dat ronde 2 opeens niet aanslaat!! @ronde 2 hier dus twijfelgeval! roned 2 sloeg ZEKER niet zo goed aan als ronde 1! echt een wereld van verschil! maar heb als het goed is dus wel een eisprong gehad gisteren!! dus... het is de vraag bij de volgende ronde of ik of weer 50mg ga krijgen of toch de 100, als het 50 is sta ik op weer een FM ... als ik 100 krijg hoeft het van mij niet meer! valt alleen maar op op het werk!!
Bbibi, misschien zou ronde 2 bij jou sowieso niet aangeslagen hebben, maar is er nu door de DCi toch iets gebeurd?
hmmm slim bedacht dat zou idd wel moeglijk zijn... ook remt DCI oestrogeen (omdat meeste pcos-ers oestrogeen dominant zijn) en oestrogeen zorgt voor de groei van het ei!! dus wie weet omdat hij oestrogeen remt en progestron juist weer in balans brengt dat daardoor mijn ei opeens langzamer is gaan groeien dacht ik ..? hmmm hoe dan ook, hoop ik op 100mg ! zou ik me toch fijner bij voelen eerlijk gezegd!!
Oh ik hoop niet dat mijn eitje langzamer gaat groeien dan. Hij is al niet vooruit te branden Is trouwens gek, want fsh zorgt voor de groei toch? Zorgt oestrogeen niet voor je slijmvlies enzo? Maar dan nog is het gek, want pcos-ers zouden juist een kortere cyclus krijgen met dci. Dus dat klopt dan toch niet? Mijn oestrogeen was trouwens wel goed. Ik vermoed dat ik alleen te veel testosteron heb, maar dat is niet geprikt.
De hormonen FSH en LH worden door de hypofyse geproduceerd en spelen bij de vrouw een belangrijke rol in de menstruatiecyclus. Gedurende de eerste twee weken van de menstruele cyclus (de folliculaire fase) stimuleert FSH samen met LH de groei en rijping van follikels in de eierstokken en de productie van oestrogenen. Na de ovulatie, in de luteale fase, zorgt LH samen met FSH voor de aanmaak van progesteron door het corpus luteum. Progesteron remt de LH- en FSH-productie, waardoor deze hormonen uiteindelijk weer in een lage concentratie aanwezig zijn. Onder invloed van progesteron wordt het baarmoederslijmvlies voorbereid op de innesteling van de bevruchte eicel. Indien een zwangerschap uitblijft zal de productie van progesteron door het corpus luteum geleidelijk aan gaan dalen, hetgeen uiteindelijk resulteert in een menstruele bloeding. Indien een zwangerschap optreedt neemt het zwangerschapshormoon hCG de stimulatie van progesteron over en zal er geen menstruele bloeding optreden.(wikipedia)