Ja ik zou ze pas gebruiken als je zeker een eisprong hebt anders is het inderdaad zonde!! En dat je geen 2e streep ziet is alleen maar positief want dan weet je dat ovu testen bij jou gewoon werken!
@charise toevallig dat ik je ook in dit topic tref heb je al eens in een ander topic geloof ik ook gesproken... Jij bent al eventjes bezig toch? En vervelend dat je wss ook pco heb! Wat je zegt van die haartjes blond heb ik idd opeens wel ook veel op gezicht!! Echt een klein dons laagje!! Zou idd kunnen na het stoppen met de pil !! En de acne pfff je hoort er veel over met pco... Echt vervelend! Wat betreft se inwendige echo! Had er vrijdag een en was ook mijn kaatse ongi dag! Maar dat gaf niks zei ze! Voor jezelf niet prettig misschien! Maar voor de gyn maakt het niets uit! Juist miss ook een keer goed! Zo zag ze dat mijn baarmoederslijmvlies erg dun was( dat is heel goed als je ongi bent) en dat ik bloed en vocht in mijn buikholte had. Dat was minder goed, maar kwam wel vaker voor! Dus ook daar kunnen ze veel met die info! Hopelijk valt het allemaal mee! Succes bij de gynae!!
Bbibi, ja dat zou heel goed kunnen. Ben nu een jaar gestopt met de pil ja. En nu begin van de maand voor het eerst bij de gyn geweest. En ja ik weet dat het voor hun niet uitmaakt als ik ongi zou zijn, maar meer voor mezelf inderdaad, bah haha. Nouja het moet maar he? Als het nu de laatste dag zou zijn zou ik ook minder erg vinden, maar de eerste dagen is het altijd zo heftig.. Dan loop ik zo'n beetje leeg. Kunnen ze daarna meteen gaan dweilen haha. Krijg jij trouwens een kijkoperatie vanwege de pijnklachten die je hebt?
Hihi babke ja dat zal ook wel zo zijn. Hadden jullie dan ook ruimte om om te kleden zegmaar? Bij ons hier alleen n gordijntje. En hadden jullie tampon of maandverband? Ja sorry voor de belachelijke vragen hoor. Maar weet niet goed hoe ik t aan moet pakken. Miss ben ik wel helemaal niet ongi straks maar toch. Xx
Maandverbandje en geen tampon, dat gaat ook niet met die echo. Bij ons was er wel een soort van gordijntje, maar ik heb daar niet achter gezeten ofzo. Ik heb broek naar beneden gedaan en ben daarna gelijk op het witte papier gaan zitten op het bedje. Na de echo, kreeg ik een papier om het schoon te maken en die is in de prullenbak gegaan. Nou was ik wel echt ongesteld, maar niet zo erg, dat het er uit liep.
@ charise ohh een jaartje gerstopt nu... vervelend als het dan nog niet lukt he? Dus opzich fijn dat ze nu weten hoe het komt zodat ze je kunnen helpen toch? Ja ik krijg wss een kijkoperatie.. dit ivm vele pjnklachten ja! die niet door de PCO zou zijn te verklaren... maar ik vind het raar want lees op zwpagina en internet toch veel mensen die echt pijn hebben door de PCO dus beetje vreemd allemaal... en ja ik kon ook achter gordijntje staan! en er stond een prullenbajk naast voor tampon en maandverband... maar ik had al zown vermoedde... dus ik was voor mijn afspraak naar wc gegaan... en heb daar alvast tampon eruit getrokken! vond dat ook zon raar idee anders hahaha en dan kun ja na je afspraak gewoon weer naar wc en weer nieuwe tampon indoen toch? komt vast goed! Niet te druk maken meid!!!
Dank jullie wel meiden!! En ja op zich maakt het me verder niet uit. Vind de echo op zich niet erg, vorige x ook gewoon zo omgekleed. En toen had ik geen eens verwacht al meteen een echo te krijgen. En ja ik denk dat ik als ik ongi ben ik gewoon daar tampon er uit vis van te voren. Vind dat niet fijn om te doen in zo'n ruimte. Spetterd t straks lekker rond ofzo hihi. Dus dan maandverbandje in en na echo weer tampon. Komt vast goed. Eerst maar eens kijken of ik dan al ongi ben hihi. Hoef 10 augustus pas. Hoe groot is de kans eigenlijk om zelf zwanger te raken met pcos? Of is dat bij iedereen anders. Want wil nu ook elke x klussen, maar ja miss heeft t wel vrij weinig zin. Zou anders ook wel klussen hoor hihi. Maar ja vraag me af of er uberhaupt wel een kans is... Voel wel eipijn soms. Maar hoeft niets te zeggen denk ik. Vervelend Bbibi van je buikklachten. Enne ja ben blij dat er iets aan gedaan kan worden! Nu hopen dat de soldaatjes van manlief ook goed zijn!!! Hou oud zijn jullie eigenlijk?? Ikben zelf vorige maand 25 geworden en manlief is 26. Xx
He meid, Ja beter dat je dat van tevoren doet. Het is sowieso beter om ook van te voren te plassen.. aangezien het beter is met een lege blaas een inwendige echo te doen schijnbaar. En wat betreft hoe groot de kansen zijn vraag ik mijzelf ook af... de gynae zei nihil.. maar toch wilde ze 3 mnd wachten... in de hoop dat alles nu opgang kwam dus ik miss toch wel een ei zou kunnen krijgen... dusja ik ben toch maar sinds gister weer aan de klus gegaan voor om de dag! als ik weer een cyclus van 30 zou hebben dan zou ik maandag ofzo mijn ei moeten hebben! ovu testen zijn omo wit nog steeds maar goed... we gaan toch maar vast beginnen je weet het nooit denk ik dan... Ikzelf ben bijna 24 en mijn man is 27 ... dus ik zeg mooie leeftijd om papa en mama te worden Xx.
Spannend ook voor jou Bbibi! Heb je al een afspraak staan wanneer je terug moet komen eigenlijk? Ja ik heb ook geen idee hoe groot de kans is. Het kan natuurlijk altijd. En ik temperatuur nu een tijdje, en ik heb cyclussen met een duidelijke eisprong, te zien aan grafiek. Dus ja, dan zou je toch denken van dan is er een kans? Vorige cyclus was een rommeltje. Ovulatie testen gebruik ik deze ronde niet, had er even geen zin in haha. Elke keer zoveel testjes gebruikt. Vorige maand werd ik er zo onzeker door. 2 keer een positieve ovulatie test. Maar ook geen super knallende test die ikwel eens gehad heb. Dus werd er niet vrolijk van. En temperatuur vind ik toch een stuk makkelijker. Mooie leeftijd heb je inderdaad ook! Ik wou altijd mama worden voor mijn 25e. Nu ben ik dan 25 en hoop ik dat het nog mag lukken dit jaar! (ben pas net 25 hoor dus heb nog wel even). Kennen jullie trouwens het boek: De hormoonfactor? Gaat over allerlei klachten, waaronder PCOS. En dan door voeding om de hormonen in je lijf weer in balans te krijgen ofzo. Ik ga 'm bestellen want ben wel erg benieuwd.
He meid, Nee geen afspraak staan. Die wilde ik meteen maken maar ze kunnen schijnbaar niet verder als 6 weken vooruit plannen! dus heb ik een kaartje met alle gegevens en moet over 6 weken voor over 6 weken een afspraak maken! (hoezo omslachtig?) maar goed dan doen we dan maar... achteraf ben ik ook wel blij... want ik heb besloten niet 3 mnd te willen wachten.. ik heb zo iets nu weet ik het... heb het laten bezinken dan begin er maar aan als 3 maanden van jan joker wachten... dus wacht deze cyclus af kijken voor een ei ! zo ja wacht ik netjes af... zo nee trek ik aan de bel :-D !! En wat toevallig! hihi ik wilde ook rond mijn 25e mama worden! dus ook mij gaat dat hopelijk nog wel lukken! ik heb nog ruimmm een jaar! en alleen al zwanger op mijn 25e zou ook nog prima zijn dus dan heb ik nog even hihi vond dat ook een mooie leeftijd! Wij willen sowieso maar een kindje! dus eventueel hebben we nog wel even de tijd als het moet! (alleen wachten duurt lang liever gister dan vandaag hihi)... Maar nee ken dat boek niet! weet wel dat PCO met hormonen te maken heeft! Ik heb de ziekte ME/CVS en dus zijn bij mij alle hormonen uit balans.. dus eet al enorm gezond , beweeg en heb geen overgewicht en slik een berg aan medicijnen en supplementen... meer kan ik er helaas niet aan doen !! Dus voor mij niet veel zin! Wel las ik over het supplement D-Chiro inositol ! misschien dat ik daar ookc wel aan wil beginnen... gewoon om het eens te proberen... wie weet denk ik dan! liever zo als via de MMM !! Xx
Charise, laat even je bevindingen over het boek weten. Dat voedingssupplement heb ik trouwens ook over gehoord, maar dat lijkt me toch meer commercieel. Het is zo duur en ik heb op internet nog niet 1 positieve reactie kunnen vinden muv die op hun eigen site dan.
Hoi babke! Ja dat is wel waar! Al vind je op amerikaanse sites wel weer heel erg veel positieve verhalen!! Dus ik vermoed dat het hier niet zo bekend is!! Ik ga het 2 mnd proberen heb ik besloten! Werkt het niet stop ik meteen!! Ik ben enorm van de alternatieve geneeswijze! Dus probeer het gewoon moet tog ff wachten op MMM dus kan ik dit makkelijk tussentijds proberen! Ik laat jullie mijn bevindingen wel weten!! Hihi
Graag! Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt met een andere dietiste die meer bekend is met koolhydraatarm. Ik had haar wat gevraagd over Prodimed en kreeg zo netjes antwoord terug. Ik mag prodimed ivm de kinderwens niet volledig doen, maar deels en ze kan ook een viedingspatroon voor me berekenen. Dat is zo fijn. Die boeken van Gok en Dr Frank South Beach zijn wel leuk, maar niet praktisch op onze maatschappij vind ik. Elke dag salade maken voor je lunch zit toch niemand op te wachten? Dus ben benieuwd. En ik zal mijn voedingspatroon dan wel met jullie delen.
Hoi babke! Owhh goed dat je gaat dieeten! Ik eet sowieso koolhydraatarm ( niet voor de lijn ben zelf slank) maar omdat ik niet tegen fructose kan! Ik heb veel allergien en zet fructose niet om! Alle suikers en zoetstoffen worden daarin omgezet! En ook fruit(suikers) aardappelen pasta! Dus belerk het zoveel mogelijk! En ik heb dus geen overgewicht en zie het resultaat... Toch PCO.. Dus die vlieger gaat helaas niet voor iedereen op! Verder heb ik altijd een onwijs lage suikerspieg (hypoglycemie) Zou eventueel ervoor kunnen zorgen dat je later juist weinig insuline aanmaakt en het eventueel diabetes type 2 wordt... Maar zo ver loop ik nog maar niet vooruit. Mijn broer heeft diabetes type 1 ( auto-imuunsiekte) dus wie weet heeft het daar wat mee te maken? Dat het eerder genetisch bepaald is ofzo... Maar ben benieuwd of het jouw gaat helpen!! Je hoort toch echt vanve pcoers als ze idd een paar kilo kwijtraken, ze opeens weer een goede cyclus met eisprong krijgen. En laten we eerlijk zijn, dat is beter dan via hormonen!! Ik ben onwijs benieuwd naar je bevindingen!! Dus houd ons maar op de hoogte, zou leuk zijn!!
Hier werd in 2010 Pco vastgesteld ik was in 2008 gestopt met de pil en was vanaf toen maar 3 keer ongesteld geweest volgens de arts in het ziekenhuis zouden wij niet vanzelf zwanger raken en hadden we er hulp bij nodig ik was er kapot van .. 3 maanden na het vaststellen van PCO ben ik toch spontaan zwanger geworden !! Ik had ook duidelijk een eisprong gehad op de 14de dag Of het bij iedereen anders is ik kan het je niet zeggen maar kan je wel vertellen dat wonderen bestaan !! Dus geef niet op Wil alle dames hier heel erg veel sterkte en succes wensen en ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn !
Wil jullie ook even een hart onder de riem steken. In 2008 ben ik gestopt met de pil een jaar (2009) later werd er bij mij ook PCOS geconstateerd. De gyn wou dat ik eerst ging afvallen en deed niets. 3 mnd later kon ik terug komen op de PCOS poli en beweerden ze dat ik niet was afgevallen (was 6 kg kwijt!) Gyn was niet ingepland maar omdat ik die toch wou spreken konden we een week later weer terecht. De avond voor de afspraak testte ik, na 17 maand, positief! Inmiddels is dat streepje een prachtige dochter van 26 maanden. Afgelopen dec besloten we om vanaf maart te gaan proberen voor een 2e. Tot ik in januari een duidelijk eisprong dacht te voelen. Dat konden we niet voorbij laten gaan. Al was het idee wel dat het niet zo hoefde te zijn en dat mijn lichaam een loopje nam met me. 2 weken later weer een positieve test! In 1 keer en inmiddels 31 weken zwanger van ons 2e wonder! Meiden een spontane zwangerschap met PCOS kan! Hou hoop! *knuffel*
@Bibi, je leest vaak van slanke meiden met pco inderdaad. Maar ik denk dat dieten voor mij wel gaat helpen. Ik heb voor de pil en ook toen ik vorig jaar gestopt was een cyclus gehad. Weliswaar een lange van 30-40 dagen, maar elke keer netjes een eisprong. Ik begon met rond de 30 dagen de eerste drie maanden. Toen was ik ongeveer 63/65 kg schat ik. Naarmate ik dikker werd het afgelopen jaar werd het onregelmatiger en uiteindelijk bleef het weg. Was van juni tot april 12 kg aangekomen. Normaal werkte het voedingscentrumadvies perfect bij mij, maar sta er sinds ik begonnen ben met afvallen in april stil mee. Op zich wel fijn dat ik niet nog verder aan kwam. Sinds ik de vermoedelijke oorzaak weet ben ik beter op volkoren ed gaan letten en ik ben eindelijk sinds tijden weer onder de 69. Ik denk dat ik bij 65 weer een cyclus krijg, maar wil zolang ik niet zwanger ben naar de 55/56 gaan. Ik ben maar klein (1,56) en dan is de 60 mijn magische grens. 60 vind ik al mooi en dan is mijn bmi net onder de 25. Dus ik dacht als ik daar even onder duik dan weet ik dat als de 6 in beeld kom, ik weer aan de bak moet.