Ik heb dat stuk niet goed gelezen. Ik dacht dat heb ik al, prima. Maar het raad het aan in ieder geval. Accupunctuur is een van de therapieen om er emotioneel beter mee om te gaan als ik het goed begrepen heb. @Peony, die fluctuaties hoeven niks te maken te hebben met je thermometer hoor. Dat is namelijk ook een typisch symptoom. Ik heb ook altijd rocky mountains tot aan de eisprong. Ik denk dat als je vrijdag niet ongesteld bent, je geen eisprong gehad hebt. Dat die ene Hoge een eenmalige uitschieter was.
Liefds, ik vind dit een boek dat elke pcoser zou moeten hebben, in het nederlands haha al kan ik het goed lezen, maar toch. want het is een goed naslagwerk. Nu weet je alles, maar straks ben je zwanger en daarna? Dan weet ik vast niet alles meer. Vandaag weer gewogen. 3 ons. In 1,5 week. Misschien wil ik te veel, maar 0,5 kg per week is toch geen irreele wens? Vroeger ging dat wel . En meter heeft ook weinig zin. Mijn buik fluctueert mega! En vocht vasthouden? Kan, maar dat blijft toch niet toenemen?
@babke, nee ik weet dat die fluctuaties niet door die thermometer komen. Ik had alleen gehoopt dat mn temp vanmorgen flink omlaag was gegaan. Nu kan ik dat niet bepalen omdat ik een andere thermometer gebruikt heb. Ik word echt heeeelemaal gek! Pff!! Volgende ronde wil ik iig bloedprikken, dan weet ik of ik uberhaupt een ei heb gehad! Wachten vind ik niet erg maar wel als je niet weet of het zin heeft om te wachten of dat ik weer 3 maanden kan wachten voordat ik ongesteld word (bij wijze van). Als ik donderdagochtend nog niet ongesteld ben geworden ga ik wel testen. Hij zal dan wel negatief zijn maar dan kan ik het ff uit mn hoofd zetten en wachten tot 5 nov tot mn afspraak. Soms denk ik dat ik echt ongesteld moet worden, dan heb ik kramp en heb ook last van puistjes.... maar het volgende moment kijk ik naar mn kaartje en dan denk ik wie houd ik voor de gek! Sorry meiden, jullie zullen wel gek worden van mn onzekerheid en geheen-en-weer! Word er iig zelf wel gek van!!
Babke, bedankt het is even puzelen, maar ik kan het lezen hoor. bedankt!!! In het kort staat er dat er wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar accupunctuur en dat dit zeker kan bijdragen bij PCOS. Er staat kort iets over de gedachte achter accupunctuur met stromen en het niet in balans zijn van deze stromen. Dit kunnen ze behandelen door op bepaalde plaatsen te prikken. Handen, voeten, hoofd, buik, lever etc. Ook dat het een hulpmiddel om emotioneel beter met de situatie om te gaan en meer te ontspannen. Mijn goede gevoel blijft er dus wel bij! ik zal het naar haar doorsturen, misschien vindt ze het ook wel leuk. Had haar nog even gevraagd van het voetreflexen, maar idd het kan gewoon samen. Dus wellicht dat ik dat ook nog doe, ga bij mijn nichtje op visite zaterdag en die doet dat dus vandaar.
oooh peony, wat vervelend he die onzekerheid!!!! balen meis! hopelijk wordt je of gauw ongesteld, of een positieve test, hopen voor dat laatste natuurlijk, maar wel reeel blijven. ik heb de thermometer aan de kant gelegd hoor. het heeft zowieso geen zin voor mij nu en wordt er toch alleen maar onrustig van! heb zowieso volgende ronde fm. dus hopelijk als er iets groeit (ga ik wel vanuit) dan volg ik het zo wel... @babke, balen zeg frustrerend. Misschien eet je nog teveel kh? of toch te weinig, want dan gaat je lichaam op de spaarstand en val je ook niet af he!
Spaarstand van te weinig koolhydraten? Die is nieuw voor mij. En te weinig eten kan het ook niet zijn. Ik ben anti crash en zit altijd boven de 1200 kcal. Dus dat kan het niet zijn. Misschien verhouding tussen vet/eiwit/koolhydraten verkeerd? Je eet nu natuurlijk vetter dan voorheen. Ach, doordeweeks gaat meestal wel goed. Ga nu weer eens sla eten tussen de middag. Ik at overdag bijna geen groenten, misschien is dat mijn valkuil, dat ik daardoor dan teveel kaas (ook zout) pak. Maar weet je 3 ons is 3 ons. Zolang het minder wordt. Dan ben ik er ook over een half jaar. En ik ga vanaf vanavond weer sporten.
Peony, Prachtig kaartje heb je! Grrrrrrr, vervelend he! Ik hoop gewoon dat je zwanger bent! Helemaal geen ongi, hihihihi. Mijn kaartje gaat ook zo lekker op en neer. Hopelijk blijft ie dan nu wel mooi hoog. Sinds gister moet ik veel plassen (wel 8x per dag ipv 2x) en vanaf vandaag beginnen de zere tepels weer op te spelen. Ohhhh wat hou ik toch van al die gevoeletjes in mn lichaam die mijn gedachtes doen gekmaken!
Babke, Ook gevarieerd blijven eten! Dat schijnt nog een van de belangrijkste punten te zijn! Eet niet elke dag hetzelfde, verras je lichaam keer op keer! Hihi
@babke, vervelend! Maar idd... 3 ons is wel 3 ons! Bij mij gaat het nu ook zo langzaam en na een maand is er dan evengoed ruim een kilo af! Eraf of erbij... dan liever eraf! @weegbree, ik vind het tempen niet erg. Wel wil ik volgende ronde dus bloed prikken zodat ik iig weet of het aangeslagen is. @liefsd, jouw temp gaat ook alle kanten op maar de gemiddelde lijn is nog wel omhoog. En de optie 'zwanger' zit al niet meer in mn hoofd voor mij. Het is nu heb ik wel of niet een ei gehad!! Ok, ik ben er klaar mee, ik ga er niet meer over lopen mekkeren, kan er toch niets aan doen! Jullie horen het als ik ongesteld word of als ik een test heb gedaan!
Gevarieerd eten doe ik ook. Ik eet al niet meer elke dag bij het ontbijt eieren. Vandaag 2 lijnzaad crackers met kaas op. Tussendoortjes, dan 3 gevulde paprikatjes met roomkaas (papadew), dan wat nootjes, dan yoghurt. Yoghurt, soms total 0%, maar soms ook boerenland. Weinig koolhydraten wel wat vet, maar ook niet megaveel. Lunch, soms sla, dan avocado met tonijn, dan zalm, dan carpaccio. Diner is sowieso elke dag anders. Ik weet echt niet wat ik nu nog moet wijzigen. Misschien moet ik gewoon accepteren dat het langzaam gaat. Ik weiger namelijk om minder te eten. Ik geen zin in honger. Ik drink misschien nog niet genoeg. Ik schat 1,5/2 liter en volgens het boek moet een pcos-er wel 2/3 liter drinken. Ik ga dat nog eens proberen. En wat koolhydraten betreft, die eet ik heel weinig. 's avonds wat griesmeelpap toe en een stukje pure chocolade. Ik heb me voorgenome die chocolade te berperken tot 10 gr ipv van max 30. De griesmeel maak ik op en koop darana gewone yoghurt en neem dan overdag wat vaker een volkoren cracker ofzo. Peony, eet jij fruit? Ik heb nu voor het eerst sinds tijden weer mandarijnen, volgens het pcosboek is fruit niet zo erg namelijk. Dat staat wel haaks op de dieettheorien. Nu ben ik geen fruiteter, maar mandarijntjes in het najaar vind ik dan wel weer erg lekker.
Babke, Klinkt erg goed allemaal! Papadew's vind ik ook erg lekker! Goed dat je er voor kiest om niet minder te gaan eten, het is te gek voor woorden wat sommige mensen allemaal doen om af te vallen. Dan maar langzaam! Het voordeel van het langzaam afvallen is dat het minder snel terugkomt, dat is positief toch! Hoe het ook zij, ik ben trots op je! Je hebt al genoeg sores door alles bij elkaar, dan ook nog zo op je voeding letten, ik vind het knap! Ik hou van de reclame waarin ze zeggen: VROUWEN ZIJN STERK! Jij bent ook sterk! Niet vergeten!
@babke, klinkt prima toch! Ik eet wel fruit. Niet iedere dag hoor. Maar als ik het eet doe ik dat meteen na mijn khmaaltijd of maak ik het een deel van de maaltijd (bijv. banaan of kiwi met yoghurt als ontbijt of peer door mijn geitenkaassalade als lunch). Ik vind het toch wel belangrijk om mn vitamines binnen te krijgen! Maar bij mij gaat het de laatste tijd ook niet zo snel hoor. Maar zolang het eraf gaat vind ik het prima (tuurlijk ist leuk als je 1 kilo afvalt per week maar ik ga ook geen honger lijden).
Dat ik niet minder wil eten komt, omdat ik bezig ben een vast patroon te vinden. Iets wat ik vol kan blijven houden, ook als ik straks zwanger ben. Ik beperk me niet specifiek tot 1 uurtje khd. Maar wel tot khd per dag. Als ik straks tussen de middag een volkorencracker neem en een schep zilvervliesrijst bij het diner, lig ik daarniet wakker van. Dat is het probleem ook niet. Ik durf alleen nog niet zo goed nu haha. Maar als ik nu alle koolhydraten uitban en tijdens de zwangerschap mijn gang ga, nou dan laat het resultaat zich raden natuurlijk. Dat is natuurlij precies wat er in de vakantie gebeurt is. Het was niet veel, maar genoeg om mijn lichaam goed te laten schrikken. Het komt wel goed en even van me afschrijven hier doet ook wonderen merk ik. Zo praat ik mezelf weer omhoog haha.
@babke, haha dat van je afschrijven ken ik! Ik las wel in het yvonne lemmers boekje dat je beter je kh bij elkaar kunt stoppen voor 1 dag. Maar als je dat niet graag wilt (wat ik wel begrijp) zou ik je eigen manier gewoon blijven aanhouden. Je valt af dus je doet iets goed! Mocht het nou steeds langzamer gaan oid kun je altijd een week proberen om wel alle kh op 1 moment te eten. Kun je het verschil ff merken (als dat er is). Ik wil ook eten zoals ik ook tijdens een zwangerschap zou kunnen doen. Ik eet gezond, krijg evengoed mn kh binnen. Je moet er met een zwangerschap alleen om denken dat je niet bewust gaat afvallen omdat er anders gifstoffen vrijkomen. Dan pak je gewoon een extra normale boterham of eet je eens wat vaker een pasta. Meiden, ik ga lekker ff een rondje wandelen. Het is hier nog mistig en dan ruikt het park zo lekker naar het bos! Ik merk dat ik ff moet 'aarden'. Klinkt een beetje zweverig maar zo voelt het nou eenmaal. Even in mn 1tje genieten van de natuur (lees: parkje langs het dorp).
@ peony, wat vervelend zeg. Hoop dat je snel ongesteld wordt of een posi test natuurlijk. @ progesteron. Ik heb het een beetje fout. Ze gaan testosteron prikken. Dus daar weet ik net zo min van...
Babke, vervelend van je gewicht, toch denk ik, ook al gaat het niet al te snel, het gaat er wel af, en vaak ook blijvend als je het zo bewust doet. Ik snap wel dat het voelt alsof je trekt aan een dood paard. Hoeveel wil je er nog af? Ik weet wel dat soms je lichaam gewoon veranderd en je misschien niet meer onder een bepaald gewicht komt. Ik wou vroeger altijd onder de 60 wegen haha. Maar ik kwam er echt niet onder hoor. Is misschien meer bewegen ook een optie? Enne, misschien moet je je meetlint ook even pakken. Soms wil het in gewicht niets schelen, maar in centimeters wel. En daar gaat het uiteindelijk meer om toch? Kom op meid, je doet het super goed!!!! Peony, spannend van je temperatuur. Hopelijk gewoon een dikke + over een paar dagen. Hier gaat het wel weer wat beter gelukkig. Mijn moeder is hier ook, dus zo even samen boodschappen doen. Xx
Charise, Ik had juist het tegenovergestelde (weet niet zeker of het door de clomid komt). Normaliter ga ik maar 1 of 2 keer per week 'langer' naar het toilet. Sinds dat ik clomid slik (of misschien komt het door de DCI / myo), moet ik wel vaker. Nog niet dagelijks maar er zit aanzienlijk verbetering in. Ik ben er dus wel van overtuigd dat het een met het ander in verbinding staat. Het zou dus goed kunnen zijn dat het met elkaar te maken heb, maar bij mij was het dus exact andersom! Hihi. Voorheen had ik er dus ook echt last van dat het een paar dagen duurde, nu heb ik er dus minder last van. Voor mij positief, voor jou dus minder. Hoop dat je iets aan mijn verhaaltje hebt! Hihi
Peony, ik eet de khd nu juist op 1 moment. Maar dat blijf ik niet doen, bedoelde ik. Charise, ik ben echt te zwaar. Ik moet 8 kg kwijt voor een normale bmi. Dit heeft niets met verandering van je lijf te maken. Een gezond gewicht zit voor mij tussen de 47 en 61 kg. Ik wil naar de 60 toe eventueel 58 als dat lukt. Kijk 47 wil ik niet, maar dat zou ook niet gaan. Zo is mijn bouw niet eens. En het komt wel goed. Het is meer dat je soms gewoon even die bevestiging moet hebben dat je goed bezig bent. Voorheen was het zo, dat het eerst goed ging en daarna langzamer, maar nu is het enit snel geweest. Dat zal wel de pco zijn, maar heb nog wat moeite met de acceptatie op dat gebied denk ik . Voor mijn vakantie was ik 66,6 en nu 68,3. Terwijl ik alweer 2,5 week normaal gezond eet. Dat is dus frustrerend. Ik was al zo'n eind op weg. Daarom wil ik voorlopig niet op vakantie. Eerst balans vinden. Nu heb ik wel al ruim een liter vocht op en pas 2x geplast ofzo. Voorheen was ik al 4x geweest dan. Dus vochtophoping zal het wel zijn. Is dat een bijwerking van clomid trouwens? Iemand die dat weet?
@susanne, bij mij is wel testosteron geprikt voor de diagnose. Die was precies in het straatje van pcos (zal wel iets hoger zijn) maar weet niet de waardes waren. @charise, ik merk verder niets qua toiletbezoek wat anders is. Nou is dit natuurlijk nog maar de 1e ronde voor mij. Jij vindt mijn kaartje echt spannend? Ik zie er namelijk hélemaal niets meer in! @babke, oh dan begreep ik het niet goed. Maar als je al veel gedronken hebt en weinig geplast dan is vocht wel een kanshebber als boosdoener (weet niet of dat evt door de clomid komt). Pak, zoals charise zei, de meetlint er eens bij. Moet je gewoon een tijd niet op de weegschaal gaan staan en alleen naar de meetlint kijken. Dat is het belangrijkste (buikvet).