Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi, jouw moeder at waarschijnlijk dan niet volgens het koolhydraatarm principe. Ik mocht voorheen bij de dietiste ook maar 1 plak kaas per dag. En ik werd volgestopt met volkorenbrood en aardappelen. Heel gezond, maar niet als je pco hebt, maar goed, dat weet je al.
    En nu zitten er zitten juist wel kaasjes bij inderdaad. En dan pak je wel de 20+ en 30+. Geen volvette kaas natuurlijk. Nou at ik die al nooit eigenlijk.
    En eieren. De ene dietiste zegt, niet doen, cholestrol. Maar andere onderzoeken zeggen weer dat het gaan kwaad kan, omdat het zo'n laag percentage is. Ik eet nu wel veel meer eieren dan voorheen. Toen eens per 2 weken een eitje, nu nog net niet dagelijks, maar 5 van 7 dagen zeker en dan meestal 2. :D.

Bij south beach eerste fase mag je:
    Groente en groentesap (niet alle soorten)
    Alle soorten vis en schaaldieren (vooral de vette soorten i.v.m. de goede vetten)
    Mager vlees en magere vleeswaren
    Kip en gevogelte zonder vel
    Zuivel: 450 ml karnemelk, magere melk of vetarme yoghurt per dag
    Kaas: alle 20+ en 30+ kazen, cottage cheese, ricotta
    Ei en soja: onbeperkt eieren en tofu
    Noten met mate: 15 cashewnoten of 30 pistachenootjes per dag
    Olijfolie, zonnebloemolie, arachide-olie en koolzaadolie
    Alle kruiden zonder suiker
    Zoetstof (Natrena)

En na de eerste fase ga je de koolhydraten met een lage CI waarde toevoegen. Dat is fase 2. En ben je op gewicht, dan voeg je er nog meer toe totdat je stabiel bent. Ik zit nu dus eigenlijk op fase 2.

Oh ja en ik wijk her en der af. Ik pak niet altijd vetarm. De zuivelhoeve yoghurt is nu eenmaal lekkerder dan 0% en bevat 4%, ook niet veel. En zoetstof pak ik niet, soms wat light frisdrank, maar dat is alleen in het weekend.

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Grr ik was bezig met avocado toen we gingen eten. Manlief ruimt op, ben ik mijn avocado kwijt. Heeft hij het weg gegood! Dacht dat het de schil was???? Is ie blind ofzo. Een avocado is aubergine ofzo. dan is lichtgroen toch geen schil? Soms kan hij zo dom doen. Gewoon niet nadenken! Je ziet toch dat dat geen schil is. Vraag dan wat het is! Het zal wel de clomid zijn, maar erger me groen en geel. Dat was twee dagen lunch. :(. En moet zo weg dus kan ook geen andere halen. Heb hem de prullenbak in gestuurd, maar dat wordt natuurlijk niks. Lekker tussen het weg gegooide eten.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoi meiden,

Tijdje terug mee geschreven hier en toen had ik wat vragen.

Nou vandaag was de afspraak bij de gyn.
    Omdat ik in 2010 de OFO al heb gehad hoefde deze nu niet.
    Moet alleen bloed prikken op progesteron. En dan 27 november weer terug komen om de uitslagen te bespreken en hoe dan evt verder.

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ofo? Wat is ofo?
    Spannend. Klets je weer mee? Dan kan de 27e in de agenda :)

Hier is de storm alweer aan het liggen. Wat is dat toch he? Dat we dan om niks zo opvliegend zijn? Een avocado? Waar hebben we het over?

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik klets weer mee hoor.

Ben soms wel een beetje op de achtergrond hihi.
    OFO is orienterend fertiliteits onderzoek.
    Dan gaan ze echo's maken bloedprikken hsg maken etc etc.
    Maar die heb ik dus al gehad. Heb geen verklevingen ( en die kun je vaak ook niet in 1x krijgen ) Echo heb ik pas geleden nog gehad en nu dus het bloedprikken.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Weten jullie trouwens hoe hoog progesteron moet zijn als die geprikt word?
    En wat als hij of veel te laag is of "gewoon laag?

7. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Tussen de 16 en 60 als ik het goed heb. Dat is dus heel breed. Ze proberen de piek te prikken, maar het blijft gokken op welke dag dat is. Ik had 24 en dat was goed, maar Bbibi had nog veel hoger en dat was ook goed. Volgens mij zelfs 50 ofzo.

Je kunt het sowieso vinden op de site van freya bij normaalwaarden

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oké

Alleen hoe komen ze er dan achter dat het pcos is?
    Misschien een domme vraag hoor:):)

Of heeft dat hormoon er niks mee te maken?

Ben echt een kluns dan zit ik daar loop ik naar buiten met ik weet niet hoeveel vragen:):):)

9. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Door de echo weten ze dat je pcos hebt. En het bloedonderzoek dat je hebt gehad kan dingen uitwijzen.
    Progesteron prikken heeft er niets mee te maken, die word geprikt om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad. Zodat de clomid werkt.

Bbibi, ik reageer nog op je mail, hihi heeeeeeeel erg bedankt!!

Babke, ja ik snap je wel hoor haha, over die avocado. :p Het zijn ook geen hele goedkope dingen haha. Dus snap wel dat je baalt. :p
    Enne ik dacht dat je maar iets te zwaar was voor het mooie ofzo, wist niet dat je bmi echt te hoog was enzo. Bij mij is het ook te hoog, maar wat ik ook geprobeerd heb, het gaat zoooo moeizaam. :(
    Je moet inderdaad voldoende eiwitten eten, eigenlijk om de 2/3 uur eten (of eerder als je trek hebt) en dan moet je eiwitten nemen.
    Al is het een gekookt of gebakken ei, amandelen (bruine), stukje vlees o.i.d.
    Ik heb toen ook een keer een streng eiwit/koolhydraatvrij dieet gedaan. En ik moet minimaal 6 porties eiwitten per dag, ik zat vaak op de 6, maar kan beter meer. Dit houdt je verbrandingsmotor op gang.
    Ik mocht de eerste 6 weken alleen maar eiwitten, daarna kwam fase 2, en dan mocht ik fruit/groente toevoegen en evt. een cracker. En dan hield ik 1 dag in de week een eiwit dag.
    Ik slikte daar dus wel speciale vitamines e.d. bij zodat ik alles binnen kreeg. Het is vergelijkbaar met Dr. Frank dieet wat ik deed. Dus moet je ook proteine poeder nemen e.d.

Dan at ik bijv als avondmaaltijd, een runder tartaar met gebakken venkel erbij, hmmmm.
    Zal even kijken of ik dat lijstje met eiwitten nog heb.

Xx

10. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Babke (en anderen geinteresseerden),

Als je je mailadres even stuurt, dan mail ik je die lijst door.
    Staan ook groentes op, per hoeveel gram, hoeveel koolhydraten er in zitten. En ook van yoghurt e.d. En ik mocht dan ook een bepaalde hoeveelheid koolhydraten op een dag. Geloof voor gezonde levensstijl 80, en als je af wou vallen 30 of 50. Weet ik dus niet meer precies haha. Zal dat ook nog even opzoeken.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh want op mijn echo was duidelijk de kralenkrans te zien met aan een kant 8 folikels en de andere 11 folikels.
    Maar de gyn zei weer dat je dat ook kan hebben zonder pcos:(:(

Beetje raar gegaan ook het gesprek ze waren mn dossier al kwijt moesten alles van de andere locatie gefaxt krijgen toen was het snel snel briefje schrijven uitleggen wat er nou op de echo zichtbaar was en toen gaf ze me al een hand..

Sorry voor al mijn vragen hoor:)

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Het lijkt er wel op inderdaad Charise. Uiteindelijk komt het denk ik allemaal op hetzelfde neer. Ik ga gewoon zo door.

De avocado is nog schoon uit de prullenbak gekomen trouwens. Niet helemaal wel grotendeels. Ik kreeg net echt een lachbui over mijn reactie. Manlief keek me zo raar aan. Hij zei; 'nee hoor, ik heb helemaal geen last van stemmingswisselingen haha'. Al vond hij mijn reactie niet zo leuk ;)

13. Badeendje84

Oct 23, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

na al een paar dagen mee gelezen te hebben en omdat jullie allemaal al een heel stuk verder zijn niet gereageerd.

Maar nu ik toch met wat vragen zit, reageer ik toch maar.

Ik zal even mijn verhaal doen:

Ik ben in februari gestopt met de pil na 15 jaar en werd niet meer ongesteld. na 80 dagen (mei) ben ik langs de HA geweest en die zei dat ik moest ontpillen. Nu ben ik 10 dagen later ongesteld geworden en in augustus nog eens. Hierna was het weer erg rustig. Ik ben in spet weert langs de HA geweest omdat ik na tich zwangerschapstesten het erg lang vond duren. Toen ben ik door mijn HA doorgestuured naar de GYN. Deze heeft een echa gedaan en gaf aan dat in PCOS had. Nu moest ik voor de zekerheid meteen urine inleveren bij het lab en 's midddags bellen of mijn zwangerschapstest positief of negatief was. Bij negatief zou ik mogen starten met mijn provera. Mijn test was negatief wat ik ook verwachten. Nu ben ik op dag 5 van mijn 1e provera kuur en ben kotsmisselijk. Hadden jullie dat ook?
    Nu moet ik op dag 3 van mijn ontrekkingsbloeding bloed laten prikken, zodat we een plan van aanpak kunnen gaan maken.

Hoe ging dat bij jullie??

@saja87 : ik had precies hetzelfde. Schrijf je vragen op, zodat je ze ook de volgende keer kunt stellen

14. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Saja bloedprikken zegt niet zoveel. Mijn waardes waren goed en toch heb ik pcos. Testosteron is niet getest en de suikelspiegel wordt eigenlijk nooit bekeken. Maar de kralenkrans is wel de grootste aanwijzing hoor.

15. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Enne ik merk trouwens dat ik toch wel last van bijwerkingen. Geloof dat dit door Clomid komt en niet omdat ik niet fit ben.
    Gewoon duizeligheid e.d. Soort hoofdpijn af en toe. Gewoon raar gevoel. Wel vervelend af en toe.
    Maar had ook met mijn moeder over, ik ga het toch maar gewoon doorstaan, nog geen behoefte aan spuiten hoor.
    Dat is veel belastender.

Dan moet je om de dag naar het ziekenhuis ofzo, elke cyclus weer, omdat je daar elke keer weer anders op kunt reageren, nou dat zie ik nu echt nog niet zitten pffff....
    Oke nog niet aan denken. ;) Hihi.

16. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Babke, hahaha , zoiets had ik gisteravond ook.
    Had een bon gehad voor de hammam van mijn moeder, en ik was die gisteren kwijt, ik overal zoeken en alles overhoop, in het donker in de container gaan zoeken met een lampje, en ik moest en zou hem hebben voor ik ging slapen. En ik loop helemaal geirriteerd en chagerijnig rond te stampen hier in huis. Manlief ging wijs de hond even uitlaten.

Dus hij is weg en ik bedenk me ineens dat ik m in mn agenda had gedaan om niet kwijt te maken, dus ik moest ook hard lachen om mezelf hahaha.
    Daarna met mijn man nog even hard gelachen :p Zo overdreven reageer ik, en vervolgens denk ik gewoon niet na hahaha.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@Badeendje,

Ik had idd al vragen opgeschreven maar dit waren meer vragen nav het gesprek.

Maar ze liet me al weggaan voor ik uberhaubt een vraag kon stellen. ( was trouwens vervanger voor de arts die ik zou krijgen want die was ziek )

18. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Eiwitten:
    Vis:
    - Witvissoorten
    (kabeljauw, zeewolf,tong, tilapiafilet, schol. enz.)
    - Vette vissoorten
    (forel, haring, tonijn, zalm, enz.)
    Gerookte vis en paling met mate
    - Schelpdieren
    (mosselen, garnalen,
    - Blikjes vis (sardientjes, tonijn, zalm, garnalen en mosselen op olie
    of waterbasis zonder toevoeging van groente)

Geen gepaneerde en gemarineerde vissoorten.
    Vette vis verdient aanbeveling.

Vlees en gevogelte (mager):
    - Kalkoen
    - Kip
    - Lamsvlees
    - Rundvlees
    - Wild
    - Vleeswaren
    Wees matig met vlees, vooral roodvlees

Vleesvervanger:
    - Quorn 100 gr. 2-7
    - Soja 100 gr. 2-7
    - Tofu 100 gr. 2-7
    - Tempé 100 gr. 2-7
    - Kant en klaar producten 100 gr. max. 10

Noten:
    - Amandelen 30 gr. 6
    - Hazelnoten 30 gr. 6
    - Walnoten 30 gr. 6
    Noten altijd ongebrand of geroosterd.
    Zuivelproducten:
    - Trentakaas 60 gr. 0
    - 20+ en 30+ kaassoorten 60 gr. 0
    (koe, geit, schaap enz.)
    - Ei 1 0
    - Hüttenkäse 100 gr. 4
    - Karnemelk 200 ml. 8
    - Magere kwark 200 gr. 8
    - Magere yoghurt 200 ml. 8
    - Soja drink (khd. vrij*) 200 ml. 0
    - Soja yofu (soja yoghurt)200 ml. 8
    - Magere melk (met mate) 200 ml. 10

Er staat achter de hoeveelheid, en de hoeveelheid KH.
    Je mag 60 als je af wil vallen en 80 als je gezond wil leven.

Bovenste waar niets bij staat is 100 gram 1 portie, en geen koolhydraten.

Van bovenstaande moet je 6 - 12 porties eten.

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @babke, hahaha snap wel dat je baalt van die avocado, blij dati nog te redden was! Mannen kunnen idd soms zo dom zijn! :p En dat lag heus niet aan stemmingswisselingen! ;)

@saja, wel raar hoor dat gesprek met de gyn! Niet erg meelevend! :(

@charise, oh ben ook wel benieuwd! Zal je mn emailadres in een pbtje sturen! Vervelend dat het de laatste tijd niet zo lekker gaat lichamelijk!! Vervelend joh, hoop dat het gewoon een staartje van een griep is oid en geen bijwerkingen van de clomid!

@badeendje, welkom! Ik heb gelukkig geen provera hoeven te slikken omdat ik spontaan een ei kreeg en ongesteld werd, 3 dagen voordat ik een afspraak had bij de gyn. Ik ben dus meteen doorgegaan met clomid. Ik weet wel dat er veel bijwerkingen bekend zijn. Maar er zijn genoeg meiden die daar (helaas) ervaring mee hebben.
    Ik moest ook op dag 3 bloed laten prikken (en op dag 23 om het verschil te zien).
    Ik wens je iig heel veel sterkte en klets gezellig mee. ls je vragen hebt kun je ze altijd hier stellen!

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @charise, haha niet nodig dus! Thanx voor de lijst!
    Slim trouwens van die bon... whahaha! ;) Wel fijn dat je er dan zo om kunt lachen samen!

Share This Page