Ik ben heeeel a-technisch dus had t niet durven zeggen!! je hebt overigens mooie gemaakte fotos zeg op FB ! Heb je daar cursus voor gevolgd?
Bibi ik moet aankomende maandag naar het ziekenhuis. Heb er lekker voor vrij genomen en mijn moeder gaat mee omdat manlief er niet is. Ben er onbewust toch wel mee bezig denk ik,ben zo emo
Goeiemorgen dames, Ja ik hoop dat mijn eitje lekker aan het groeien is nu. Morgen moet ik om 09.50 uur voor een echo. Dat 1 eierstok het niet doet is op zich geen punt natuurlijk. Dan doet mijn andere eierstok het gewoon. Dus heb gewoon elke maand een eitje. Het is dus ook niet schadelijk of een probleem, voor zover ik weet. Ze kunnen het ook niet maken denk ik zo. Nouja het komt goed. Enne Babke ik heb ook wel van die vage afscheiding ja. Misschien dan toch inderdaad van Clomid als jij het ook hebt. Hihi apart he?! Het is geen vruchtbaar spul, meer van dat creamy gedoe bij mij. Ik ben moe joh... Dinsdag natuurlijk van 07.15 tot 15.30 uur gewerkt. Mijn moeder was er daarna. s avonds nog 7 km gewandeld. En dan gisteren weer avonddienst. Zo ik voelde het in mijn voeten zeg!! Al dat lopen haha. Nu vandaag en morgen vrij en dag weekend weer werken overdag.
He Charise, ja inderdaad. Gisteren was het meer korrelig dan creamy, maar vandaag is het al een beetje creamy. (Het zal toch niet? )Mijn echo is pas maandag (12dpo) Vind ik best laat, dus ik houd mijn slijm nauwkeurig in de gaten hoor. Van het weekend maar vast wat in de voorweek zetten haha. Ik heb nu geen bijverschijnselen meer gelukkig. Ik voel wel af en toe kleine steekjes t.h.v. mijn eierstok rechts. Maar goed, dat voelde ik wel vaker, dus besteedt er maar geen aandacht aan. Wat ik me afvroeg. De keren dat jullie wle ene ei hadden. Hoe lang van tevoren kwam het vruchtbare slijm toen opzetten? Een paar dagen van te voren, een week, 2 dagen van te voren? Ik had er toen wel een weekje last van voor de piek er was zeg maar. Daarom hoop ik ook dat de langzame overgang van wit naar doorzichtig iets betekent. Ook al is er nog niets te stretchen hoor. Draden trekken lukt echt nog niet.
@ elvira spannend meid!! en wat fijn dat je moeder mee gaat! beter dat je niet alleen gaat nee... ook voor alle info enzo, kan ze het mooi mee onthouden. Plus geeft toch een '' zekerder'' gevoel he samen? Wanneer ga je je mannetje weer zien? Hier inmiddels 3 provera pilletjes op! had de assistent nog gebeld maar moest nu toch maar 10 dagen slikken! en ook al kwam ongi te laat hoopte ze dat bloed binnen was zo niet krijg ik alsnog de 7e uitslag van mijn man! dus afsprak gaat sowieso door! man moet morgen zijn soldaatjes gaan inleveren zooo spannend! hoop echt zooooo enorm erg dat het goed is! dat zou al een hele zorg minder zijn! ik merk wel nu er een ''behandeling'' klaar staat dat ik er naar mijn idee veeeeeeeeeel minder mee bezig ben... ik zie dit forum meer als ''gezellig'' kletsen... als baby baby baby... ben me nu even op andere dingen aan het focussen en met andere intresses bezig! scheelt me nu al zooooooooooo veel stress meiden! heerlijk! Wel enorm duizelig en draaierig van de provera... is dat bij jullie bekend?
@Elvira, spannend! Ja het is altijd fijner als je iemand mee hebt, ook als het je moeder is! @Charise, spannend, morgen weer een nieuwe update. Ik ben heel benieuwd of je eitje goed is gegroeid. En natuurlijk kun je goed zwanger worden met 1 eierstok. Als die goed functioneert, en dat doet het, dan is dat voldoende. @Bbibi, ik heb tot nu toe 2 keer Provera geslikt, beide 7 dagen, toen merkte ik eigenlijk niks, geen bijwerkingen. Maar dat kan dus bij iedereen weer anders zijn, dus het kan best dat het wel van de Provera komt. Hier nog steeds geen menstruatie, al denk ik steeds meer dat ik gewoon ongesteld ga worden. De vorige keer toen ik met Clomid wel een eisprong had (toen ik dus die overreactie kreeg) kwam ongeveer 18 dagen na de eisprong de menstruatie pas op gang. En nu zit ik op ongeveer 12 dagen na de eisprong. Dus ik ben bang dat ik gewoon moet afwachten. Hoe dan ook, ik wil persé zondagochtend een test doen, omdat maandag mn man een week naar Duitsland gaat. En stel: ik ben tóch zwanger, dan wil ik daar achter komen als hij er is natuurlijk.....maar ik denk dus toch dat ik gewoon ergens volgende week ongesteld ga worden.....
@yvetje, owh jij was al aan de cloimid bezig oehhh spannend! dus dit weekend testen! hopelijk positief meid! geen kwaaltjes? en snap dat je liever test als je man erbij is! zou idd niet leuk zijn als hij net een weekje weg is hihi! En jij geen bijwerkingen dus? Nou mij valt het gewoon op dat ik nooit hoofdpijn heb en duizelig ben en nu opeens wel! sinds ik met die pillen begon... dus vandaar dat ik mijzelf het af vroeg!
@Yvetje, balen he die onzekerheid? Zou het niet kunnen datdie 18 dagen de vorige keer een soort vmk was? Bij mij is de menstruatie altijd al na 10 dagen, dus toen ik na 12 dagen nog niet ongesteld was, wist ik genoeg. Clomid verlengt toch niet je lf? Heb je toen wel getest op een gegeven moment? Ik hoop voor je dat het bingo is deze keer!
Babke, Ik had een aantal keer gehad dat ik eggwhite slijm had 4/5 dagen voor eisprong, en Watery 1/2 dagen voor de eisprong. Best apart, maar had dat dus 2 rondes. Daarna kreeg ik rommelige ronde zonder eisprong. Vorige ronde zie ik dat ik eggwhite had, maar pas bijna 2 weken later mijn eisprong had, dus dat is ook beetje vreemd. Ik twijfel nu ook een beetje of ik nu Sticky of Creamy heb. Ik denk bij mij meer Sticky. Net leek ik een beetje Watery te hebben, maar weet niet zeker, dus zo nog even checken hihi. Enne op dag 12 echo, ik weet niet of het laat is. Ik moest op dag 11 of 12 komen voor eerste echo. Nou gisteren was dag 11, en toen zei ze, ja het is ook nog wel vroeg. Morgen dus dag 13. Ben echt benieuwd. Vind het wel fijn hoor, dat het zo gecontroleerd word, want ik weet nu wel dat ik NU nog geen eisprong kan hebben. En doe nu ook ovulatietesten, dus extra veel checken en dan ook nog bevestiging in het ziekenhuis. Bbibi, vervelend dat je je zo rot voelt van die pilletjes. Ik heb het nog nooit op dus kan er niet over mee praten. Enne ik snap helemaal wat je bedoelt hoor met die zenuwen voor je mans onderzoek. Ik had dat ook. Maakte me meer druk toen om hem dan om mezelf haha. Ik dacht ja bij mij met pcos kan er nog wat aan gedaan worden, maar met slecht zaad is het heel anders. Dan ga je meteen een hele andere weg van behandelingen in e.d. En daar was/ben ik nog helemaal niet klaar voor... Nouja als het moet, dan moet het, maar wil het liefst zo natuurlijk mogelijk. Heb je toch het idee dat je het zelf doet he?! Enne ja ik vind dit ook gezellig en heb er ook best rust in nu. In ander topic waar ik al lang klets zei ik ook van ik ben nu ruim een jaar gestopt met de pil en ruim een half jaar echt gericht bezig met klussen, temperaturen, ovulatietesten e.d. Maar het voelt soms nog helemaal niet zo lang. De tijd gaat zo hard. Ook omdat ik me met andere dingen bezig (probeer te houden) hou. En niet alleen baby baby baby idd. En geniet ik gewoon lekker van het nu nog samen zijn met manlief. Yvetje ook echt spannend voor jou zeg. Hoop dat het raak is en je de medicijnen niet meer hoeft te nemen, maar je gewoon een mooie positieve test in handen hebt over een paar dagen. Ik duim voor je! Nou ik ga mezelf maar eens over eind helpen, want ik moet echt even wat gaan doen haha. Ben luiiiii!! Nouja eigenlijk ook gewoon best moe.
@charise Ja jij voelt dat dus ook zo?\ tijd gaat ontzettendddd hard idd! ene moment baaaal ik enorm ander moment denk ik realxxxx tijd genoeg! en precies wat je zegt, bij mij kan er van alles aan gedaan worden bij man niet... ben al aan het denken over spermadonor enzo... (haha hoezo senarios) dus en ivf en icsi vind ik ook (nog) een te grote stsp! dus ik hoop ook gewoon zoo erg dat het bij hem allemaal goed zit! scheelt toch een hele hoop he! was het bij jullie ook nog wel een stukje rijden naar ziekenhuis? stomme vraag maar mij lijkt ook al houd je het potje warm dat al die zaadjes toch allang dood zijn tegen de tijd dat je in het ziekenhuis arriveerd? Ik heb nog steeds buikkramp wordt steeds een beetje meer hoop echt zo dat ik vandaag/morgen ongi wordt! zou fijn zijn! en morgen dus echo spannend hoor! ga duimen meid! laat ff weten he
Wij wonen echt dichtbij het ziekenhuis, dus geen last van gehad. Maar ze zeggen niet voor niets 1 uur, dus dat zal vast wel goed zijn meid. Komt goed. Enne ja, dat zijn inderdaad grote stappen, die behandelingen, maar gelukkig is het hier niet nodig. Kijk als er geen andere mogelijkheid is, dan doe ik het waarschijnlijk toch wel, maar dat is wel eerst even slikken e.d. dan. Maar goed, nu gewoon met Clomid en hopelijk snel raak.
Bbibi, hoe ga je het potje warm houden? Ik hoorde al dames die het tussen hun borsten hadden geklemd in de auto . Het zwanger worden zelf kan ik wel aardig loslaten nu. Heb zoveel andere dingen aan mijn hoofd gelukkig. Ik wil al langer iets met fotografie gaan doen en een topic in de lounge heeft mij doen besluiten het ook maar gewoon te doen. In eerste instantie kostprijs of in ruil voor de ervaring bij vrienden. En dan sparen voor spulletjes en zo uitbreiden en uiteindelijk wil ik ook nog wel een opleiding doen. Maar dat lijkt me meer iets voor als ik meer tijd eraan kan besteden. Dus neit naast een fulltime baan. Want dat duurt ook nog eens een paar jaar. Maar ik ga eerst maar eens ervaring opdoen bij vriendinnen enzo Hoe is het met iedereen? Bbibi, jouw vriend lijkt echt veel op een vriend van mijn man. Zou zijn neef kunnen zijn haha. Charise, ik moest eigenlijk dag 10 komen voor de eerste meting, maar ik ga ook maar uit van pas een late groei bij een follikel hoor. Al vind ik het wel al typerend dat slijm al echt naar creamy gaat. En de rest, hoe is het? Elvira, Zoetje, Mieks? (vergeet ik iemand? sorry dan)
Ik probeer ook zo min mogelijk met zwanger worden bezig te zijn, maar soms is dat zoooo lastig!! En nu ik moet wachten op mn NOD, probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn. Maar dan voel ik weer een soort menstruatieachtig krampje en dan herinnert je lijf je er weer vrolijk aan dat je nu in die periode zit......zucht....dus ik denk er toch wel elke dag aan. @ Bbibi, nee heb verder geen kwaaltjes. Behalve dus dat ik af en toe menstruatie achtige krampen heb. En normaal heb ik dat niet zo snel al en vooral niet zo'n lange periode dat ik kleine krampjes heb....maar ja, ik mag van mezelf niet denken dat het nu dus de innesteling oid. is. Dan zeg ik tegen mezelf: nee, de kans is zo klein, en het hoeft ook echt niet meteen, dus ik word gewoon ongesteld. Ja, maar, zegt een stemmetje in mn hoofd dan, de kans ís er wel! Nee, zeg ik dan weer tegen mezelf, haha. @Bbabke, nee ik weet haast wel zeker dat ik geen vmk heb gehad. De vorige keer heb ik ook getest en was negatief. En 2 dagen later werd ik ongesteld. Mijn lichaam reageert altijd supertraag, op alles. Op medicijnen ook. Ik krijg ook pas last van opvliegers als ik al klaar ben met Clomid. En mijn ei van deze maand begon ook pas echt te groeien na cylcusdag 15. Volgens mij verlengt de Clomid niet je lf, maar het ligt denk ik gewoon aan mij. @Charise, het is heel normaal om de eerste echo op je 12e cyclusdag te hebben. Tot nu toe heb ik dat ook steeds gehad. En vanaf dag 12 elke 2 dagen. Totdat het eitje springt. Als hij gesprongen is, moet je vervolgens je menstruatie afwachten en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw.
Leuk he, hoe je je eigen lichaam kent? Ik reageer altijd op alles erg heftig. Bloedgeven aan de bloedbank (500ml), ik ga knock out, bijwerkingen cloimid, Primolut, paracetamol voel ik gewoon in werking treden bij bijvoorbeeld hoofdpijn. Daarom heb ik ook lichte hoop dat de clomid ook echt wel wat doet. Het zou de uitzondering op de regel zijn als het niet zo was.
@charise, hmmm voor ons is het een half uurtje rijden! als het morgen middag niet druk is en mijn man rijdt snel door dan 20 min! dus ben enorm benieuwd! ja fijn dat het voor jouw niet nodig was! duim jij dit keer voor mij @babke, nou ik weet niet of ik van plan ben mee te gaan haha! ik heb om 12uur namelijk afspraak bij tandarts (ik vrees voor een wortelkanaalbeh) dus ligt daar heel erg aan! en hij moet het anders in zijn broekzak bewaren moest vriend van ons ook! en anders ik tussen mijn borsten ofzo ja hihihi en toevallig ja! hihi mijn man spreken jouw schoonfam dus... nou wie weet hihi ... en leukkkk dat je gaat fotograferen ik vond je fotos ook zo leuk! zodra ik zwanger ben wil ik tegen een '' betaalbaar'' tarief wel een shoot bij jouw doen! lijkt me erg leuk !!! @yvetje spannend meid!! hopelijk toch een positieve test dit weekend! probeer even ook met andere dingen beter te zijn! want stress houd ht alleen maar tegen en is dus niet goed! ben benieuwd mijn duimen draaien voor je...
Babke, je foto's zijn inderdaad echt mooi. Ik vind fotograferen ook wel heel leuk hoor. Maar vaak weinig tijd voor. Wat voor camera heb jij? Ook een spiegelreflexcamera? Ik heb een Canon Eos 450d. Had trouwens helemaal niet meer gereageerd op dat idee van je trouwjurk. Dat is wel erg gaaf zeg! Heel leuk inderdaad om dat te doen. Misschien ga ik ook nog wel eens iets met de mijne doen als het kan inderdaad. Ik ben trouwens ook een keer onder uit gegaan met bloed doneren. Haha toen mocht ik ook niet meer geven haha. Ben over gegaan op plasma. Maar uiteindelijk afgekeurd, vanwege mijn altijd te lage Hb. Maar volgens mij is hij de laatste tijd wel goed, dus misschien weer eens kijken of ik aan kan melden. Yvetje, ja als je na je eisprong zit, op het wachtbankje, dan is het altijd lastig om er niet mee bezig te zijn. Ik kan altijd de 1e week na mijn eisprong best rustig zijn, maar de 2e week word ik ook altijd een stuk zenuwachtiger. Bbibi, mijn man had het potje gewoon in zijn broekzak gedaan. Stond in de folder dat dat ook goed was. Hoop dat het lukt bij 'm en dat het gewoon goede uitslag is! Natuurlijk duim ik ook voor jou!!! Enne, ik ben vandaag echt zo moe joh, niet normaal!! Weet niet of dit nog een erg verlate reactie is van de Clomid in combi met werken en 7 km lopen e.d. Maar echt, kon mezelf er niet toe zetten om boodschappen te gaan doen hihi. Nouja morgen dan maar. Heb wel een was gedaan, wc schoon gemaakt en wat schoolwerk gedaan. Maar ben echt moe, zou best kunnen slapen. Nouja beetje op tijd naar bed vanavond. Morgen om 09.50 uur afspraak voor echo. Jullie horen het wel uiteraard! Xx
Hallo dames, Zo dagje twee zit er ook weer op. Morgen lekker vrij en dan ga ik winkele met mijn moeder. Net de jongste telg van de Fam. De fles gegeven heerlijk poppetje! Soms heb ik er wel eens moeite mee hebben jullie dat ook ? Of dat als je ff een dipje hebt je echt overal zwangere vrouwen ziet? Ik hou ook wel van fotografie alleen ik sta ervoor niet erachter hihi.... Hoe was jullie dag ?
Hoi Meiden, Mag ik met jullie mee kletsen??? Ik heb vandaag de diagnose PCOs gekregen Ben er vandaag nogal down door. Ik had een hele mooie cyclus, in de 3e ronde werd ik zwanger..helaas een vmk. Nu is mijn cyclus redelijk van slag. Vandaag naar de gynaecoloog geweest, er zaten wel 27 eitjes opgehoopt in een eierstok. Ik las hier ook ergens dat je met PCOs geboren wordt en er niet meer vanaf komt. De gyn vertelde mij dat je door een miskraam ook PCOs kan krijgen, doordat de hele hormoonhuishouding in de war is. Als je een lichte vorm van PCOs hebt kan het zijn dat je lichaam het weer vanzelf gaat oppakken. Zoals met bijvoorbeeld overgewicht -->afvallen --> kans op eisprong wordt verhoogd. Dit is bij mij niet het geval. Ik heb nu Provera gekregen voor 10 dagen. Op cd 3 moet ik dan bloedprikken. Ze hoopt dat mijn lichaam zelf die cyclus weer een eisprong regelt. Mocht dit niet zo zijn, dan moet ik beginnen met Clomid. Of al eerder als de bloeduitslagen niet goed zijn. Ik zou het fijn vinden om alles met jullie te kunnen delen. We zitten in het zelfde schuitjes en ik voel me vandaag echt enorm onzeker.....