Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,089
    60
    48
    Dag dames,

Vanmiddag gesprek gehad met de FA en er is mij heel wat meer duidelijk geworden! De reden dat ze mijn aan de spuitjes willen hebben is dus vanwege de negatieve samenlevingstest. Ik had voorgesteld om met de clomid verder te gaan en dan in combi met iui. Dat kan op zich wel, maar de FA raadde dit niet aan. Juist vanwege de negatieve samenlevingstest kan dat wel eens aantonen dat het niet alleen aan het vagina slijm ligt. Clomid reageert namelijk ook op je bms en je ei. Dus het kan op de echo lijken of je een heel mooi ei en bms hebt, maar dit hoeft in werkelijkheid helemaal niet zo te zijn. Dit komt omdat clomid een kunstmatig medicijn is. Met de spuitjes (wat lichaamseigen is), weten ze zeker dat ik mooi bms krijg en dat er een mooi ei groeit. Vandaar dat ze liever met de spuitjes willen gaan beginnen. Heb ook aangegeven dat mijn man en ik het steeds moeilijker vinden om onder druk te vrijen en dat ons seksleven, maar ook gewonen leven, daar best wel onder lijdt. Om die druk weg te nemen willen ze dus iui gaan toepassen. Tuurlijk, liever had ik het op de normale manier gegaan, maar ik moet ook denken aan de relatie tussen mijn man en mij. Daarnaast is ons ook hulp aangeboden in de vorm van een psycholoog om ons eventueel te begeleiden in deze emotionele roller-coaster. Weet nog niet of we het gaan doen, maar als we het nodig hebben is het het zeker waard.
    Dus nu even afwachten wanneer we onze intake krijgen en ik mijn spuitinstructies en dan kunnen we gaan starten. Heb het vragenformulier al thuis gekregen, dus dat kunnen we al invullen.
    Ik mag trouwens, als het allemaal te lang duurt en ik word ongi, de eerste keer blind in de cyclus beginnen met spuiten. Hoef dus niet eerst nog een keer clomid of een ongi op te wekken. Daarnaast is het spuiten zo dat ze doorgaan totdat je een ei hebt, dus je hoeft ook niet een ongi op te wekken als het niet aanslaat, dan kan je gewoon naar een hogere dosis.
    Dus al met al wel blij :).
    Nu eerst deze ronde afwachten. FA zei ook al, de kans is klein, maar de kans is er wel!
    Zit vandaag op 3dpo en moet de hele dag al steeds naar de wc terwijl ik niet veel drink. Zou het een goed teken zijn? Haha! Wil er niet teveel mee bezig zijn, dus ga het nu proberen een beetje los te laten :)

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha wie weet!
    Maar denk t niet hoor. Mijn temp blijft namelijk altijd hoog ook als ik ongesteld ben en pas na 2 dagen in nieuwe cyclus gaat hij om laag..

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @paniekertje, klinkt allemaal positief!! En wat goed dat je gewoon doorkunt! En ook tijdens de cyclus... evt. hogere dosis als je nog geen ei hebt! Top!
    En ik heb ook met een psycholoog moeten praten vanwege de pijnpoli. Ze heeft mij toch een paar tips kunnen geven, ondanks dat ik er maar 1x geweest ben. Het voelde goed om te weten wie ik kon bellen als ik erdoorheen zat (gelukkig niet nodig geweest maar als ze het aanbieden zou ik het zeker overwegen).

@saja, weet je ook wat je gemiddeld lf is? Lijkt mij nu nog erg kort! Hoop dat het dan nog ff een paar dagen duurt (of nog 8 maanden) ;)

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tussen de 9 en de 12 dagen.

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @saja, dan zou ik dat ook wel vertellen bij de gyn (zet op je lijstje ;))
    Als je lf langer dan 10 is is dat prima, met een kortere lf kun je ook gewoon zwanger worden hoor maar het is wel iets om even te vermelden.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh oké thanks! ga ik die er ook gelijk bij zetten :D

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @saja, is echt niet iets om je nu zorgen over te maken hoor! ;)
    Maar de gyn kan maar beter alles weten zodat je goed geholpen wordt! :D Waarschijnlijk zal hij nog wel heeeel veel vragen hoor (hoop ik iig voor je). Wij hebben toen samen ruim een half een spervuur van vragen op ons af gekregen. We hadden namelijk een zeer gretige arts-assistent! :D Die ging daarna overleggen met mijn gyn die het gesprek daarna van hem overnam. Ze moest lachen toen ze door zijn lappen tekst moest heen scrollen.... Ze vond hem iig erg nauwkeurig en zorgvuldig!! Whaha!! :D
    Als er dingen zijn waarvan jij denkt dat dat belangrijk is moet je dat gewoon vertellen. Niet laten opjagen tijdens het volgende gesprek. Gewoon je tijd nemen! Laat mensen maar wachten in de wachtkamer! ;)
    Ga morgenochtend wel meteen je kaartje ff bekijken!! :D

8. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    hee meiden,

pffff ik ben zoooo moe, gatver, ben gewoon niet vrolijk haha.
    Maarja, het is niet anders, zo die knop weer ff om en gaan met die banaan.

Mijn nieuwe thermometer is binnen! :D Microlife mt200. Vind het wel een lastige knop hoor. Hopelijk heb ik genoeg kracht 's ochtends om m in te drukken.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja die vragen heb ik in 2010 al gehad hahaha ben toen een half jaar bezig geweest met onderzoeken enzo..

10. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    @ paniekertje, gelukkig meer duidelijkheid. Hopelijk is het.snel raak

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @charise, jeee binnen!
    Oh... ik vond hem juist wel makkelijk aan en uit. Maar misschien komt dat ook door die oude thermometer (die kan ondertussen niets goed meer doen bij mij);)
    Wanneer ga je beginnen met de nieuwe?
    Deze cyclus nog of wacht je tot de volgende?

12. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Peony, nee ik krijg m amper aan haha. Die andere gaat bij mij heel makkelijk. Dus ja even kijken of het wel werkt.
    Geen zin om te zitten stoeien hoor in de ochtend.
    Ik denk dat ik m meteen ga gebruiken. Maar eerst nog even allebei tegelijk. Kijken of er verschil tussen zit. Ben nu toch nog ruim voor ei, dus maakt niet zo veel uit.

Xx

13. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Is 37,5 koorts?? Doe 'm net in mijn mond en hij zegt 37,5 met koortsalarm.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee toch 38,5 is toch koorts?

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @charise, die geeft idd vanaf 37,5 koortsalarm. Omdat je dan officieel verhoging hebt.
    Als je eenmaal weet wat het verschil is tussen je thermometers lijkt mij dat wel handig.

16. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    37,5 is verhoging inderdaad, maar s avonds is dat niet noemenswaardig hoor. Als je het s ochtends hebt kun je beter thuis blijven, zeker als je dat via de mond meet.

Lang en duidelijk verhaal paniekertje. Ik zou ook een keer naar die aangeboden hulp gaan. Het is emotioneel allemaal best zwaar dus dat is niets geks.

17. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ja Babke, ik maak me er ook niet druk om hoor. ;) Niet dat ik me nu ineens ziek ga melden van werk nog hihi.
    Maar vroeg me af, want dacht dat pas hoger koorts was. En dit meer verhoging inderdaad.
    Maar maakt niet uit.
    Enne het is avond inderdaad dus maakt niet uit.

Morgen word ik uit m'n bedje gebeld door de pakketjes dienst hihi.:p
    Begin ik morgen meteen met de DCI. :D Ben echt benieuwd.

Heb nu echt spierpijn op mijn rug zeg haha, van fysio.

Ben benieuwd wanneer mijn eitje dit keer komt. :D

18. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Wie is er trouwens nog NIET aan de DCI?

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,885
    0
    0
    Nederland
    @charise, hahah dan is het niet erg om uit je bedje gebeld te worden! :D
    Ik ben niet aan de dci!!
    Ik heb zelf ontzettend fijn en dun haar. Hebben er nog meer meiden last van (schijnt ook door pcos te komen). Ben benieuwd of de dci daar ook tegen helpt!

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik:)

Share This Page