Babke ga ik gelijk even doen. Zie dat het beheer snel is met veranderen. Charise dat is wel toevallig zeg.
Chanan: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat gaaf!! Ik ben zo vreselijk blij!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weegbree: Hele grote onwijze dikke knuffel voor jou, lieverd!! Marral: Hahaha had een actie van mij kunnen zijn Lotte: Hoiiiii Babke: Ben trots op je dat je bent gegaan! Keep on the good work!
Goeiemiddag, @ Peony, ja elk cadeautje krijgt ineens veel meer waarde Of het nou een kaartje, een brief of een iets groters is Je temp is idd nog flink hoog! Veel plezier met ontspannen @ Lotte1986, wow ik ben even in de war gebracht door de andere naam haha...je was Susanne toch?? Ow lees het later al Mijn man kan soms op een bazar kijken, maar dan moet hij daar wel net de tijd voor hebben. Als ze het kamp niet af hoeven komen ze er dus ook niet. @ Bbibi, ook al gaf je mij minder nieuws door de pendel, we wachten gewoon af @ Panikertje, jeetje je houdt het spannend hoor! Ik vind ook dat je een mooi tempkaartje hebt. @ Charise, succes met alle drukte! @ Liefsd, ik kom je graag vergezellen onder het zwanger kopje, maar misschien is het eerst handig als mijn vent dan thuis komt zodat we ook een bevruchting kunnen krijgen Mijn lijf doet zonder clomid niks merk ik @ Nienke, temperaturen kun je het beste rectaal doen, dan is 1 keer ook gewoon voldoende. Temp je wel in bed, voor je opstaat? En ook op hetzelfde tijdstip? Dan zou het goed moeten komen. Oor thermometers zijn te onnauwkeurig..Onder de tong zou ik ook niet doen (wat Charise zegt, sorry Charise ) want misschien slaap je de ene keer wel met mond open en de andere keer niet Je hebt thermometers die in 10 sec nauwkeurig meten rectaal. Heb 'm bij de kruitvat vandaag voor 2 of 3 euro geloof ik. En hij doet het prima! @ Babke, hier ook niet veel schommelingen in de temp (voordat pcos geconstateerd werd had ik ook vaak dagenlang dezelfde temp, pas na mijn eisprong ging hij netjes omhoog en wat meer schommelen dan). Wist niet dat die schommelingen vaak voorkwamen bij pcos. @ Marral, fijn dat je menstruatie gelijk op gang komt. Ik slikte beide keren de clomid gewoon 's morgens en beide keren nergens last van gehad. @ Chanan, ooh meis ik hoop het voor je maar ik heb zoo veel slechte verhalen gehoord over die testen!! Zelfs een man kreeg daar nog strepen op gepiest Ow lees net dat er al meer deze reactie geven.... Ben benieuwd naar je tuurstreepje op de kv test. Heb je er een foto van?? Je kan vanaf je mobiel wel een foto album aanmaken bij je profiel @ Weegbree, jeetje meid het zit je niet mee! Dikke knuffel! Agenda 02-11 Babke - Follikel meting 05-11 Peony - Gesprek arts 1e ronde clomid 05-11 Paniekertje - Nod datum 05-11 Lotte - Follikel meting 07-11 LW85 - Afspraak gyn 09-11 Bbibi - Follikel meting 12-11 Charise - Nod datum 13-11 Paniekertje - 13.10 Intake bij FA, bespreken behandeling 16-11 Liefde1987 - Follikel meting 19-11 Paniekertje - Spuitinstructie (en start behandeling?) 27-11 Saja - Uitslagen bespreken 29-11 Chanan - bezoek vruchtbaarheids kliniek Zwangeren Liefsd
Mieks is idd verwarrend als je nog niet alles hebt gelezen Wel leuk dat je man afentoe naar zo'n bazar kan en een leuk cadeautje kan opsturen.
Tempschommelingen is een van de mogelijke symptomen hoor, hoeft dus niet. Nou links doet niet meer mee. Toch wel gelukkig hoor, liever een tweeling dan een drieling haha. Man zegt, mooi zijn we gelijk klaar. Nou eh, dat zien we dan wel haha. Maare ze waren ongeveer 18 bij 11/12, dus 14,5 gemiddeld. Zo gek, weer rechts en ik voel het dus weer sterker op links. Maandag weer fm om tien uur
Hoi dames, ik ben bang dat ik POCS heb. Ik ben vanaf mei dit jaar gestopt met de pil en sindsdien slechts één menstruatie gehad (in juli), waarbij er niet eens echt bloed kwam, maar alleen beetje bruin bloed. Toen ik de pil slikte had ik de afgelopen jaren ook bijna geen noemenswaardige menstruaties. Ik hoefde nooit tampons, maandverband oid te gebruiken zo weinig was het. Ik ben hier destijds mee naar de huisarts geweest. Hij heeft toen een echo gemaakt, inwendig onderzoek gedaan en bloedonderzoek. Hij kon toen niets vinden en gaf aan dat weinig menstruatie niet slecht hoeft te zijn en dat ik er dan maar blij mee moest zijn. Ik ben in september weer naar de huisarts geweest om aan te geven dat ik lange cyclussen had. Hij gaf aan dat je altijd een jaar moet aankijken nadat je gestopt bent met de pil of je niet zwanger wordt. Ook zij hij dat je kunt menstrueren zonder dat je er zelf iets van merkt en dat je gerust een eisprong kunt hebben zonder menstruatie. Toch zit het me niet lekker. Ik heb dus sinds julie geen menstruatie (zit nu dus op dik drie maanden), ik ben veel moe, ik heb veel puistjes (sinds mijn pubertijd niet over gegaan) en ik heb overgewicht (BMI 34). Ik ben druk bezig met afvallen, maar dit gaat heel lastig. Ik wil graag de dokter mijn vermoeden van PCOS voorleggen, maar hij heeft gezegd dat ik tot mei moet wachten. Ik wil ook niet continu naar de huisarts rennen, maar het blijft knagen... Mag ik jullie advies?
Ik zou gaan en dit voorleggen. Ik zou ook een bellen naar de gyn voor een afspraak. Bij ons bleek ik achteraf geen verwijzing nodig te hebben als je cyclua van slag is. Wat betreft afvallen zou je eens koolhydraatarm moeten proberen, dat werkt heel goed voor pcosers. Dus bv: dr Frank, yvonne lemmers, dr Atkins en South Beach. Het aankomen komt door een verkeerde reactie op suikers en de foute koolhydraten. Dat geldt overigens voor iedereen. Maar voor pcosers nog meer
Oh ja kijk eens op pcos-solutions.nl Dat werkt heel goed (is wel duur helaas) Ik heb weinig acne, maar bij Bbibi is haar acne nu bijna helemaal weg.
Babke, bedankt voor de snelle reactie en tips. Ik ga volgende week met de huisarts bellen, hopelijk kan ik dan ook een afspraak krijgen bij de dietiste die vergoedt wordt, zodat zij mij tips kan geven voor het afvallen.
En wat betreft de PCOS solutions, is misschien wel duur. Maar als je je eigen risico van de zorgverzekering ziet, is een gyn ook duur toch?
Wat betreft de dietiste, zoek er eentje die bekend is met een eiwitdieet. Ik zat bij een anti eiwitdieet dietiste en ik werd daardoor juist dikker! Omdat je met pco verkeerd reageert op te veel brood en aardappelen enzo. Normaal eet je zo 300 gr koolhydraten per dag, maar wij mogen maximaal 80. En dan alleen die koolhydraten die geen invloed heben op je suikerspiegel. Ik doe dat nu en eet echt zoveel ik op kan. Dus niet afpassen en val gem een halve kg per week af. Kun je nagaan als je wel gaat afpassen.
Gyn valt niet onder je eigen risico. De medicijnen wel. Maar onder de basisverzekering. Een aantal belangrijke dingen hoef je gelukkig niet zelf te betalen zoals huisarts, verloskunde ed.
Syl84 welkom. Ik zou ook naar de huisarts gaan. En gewoon een verwijzing eissen. Ik weet niet of je bij jou ziekenhuis terrecht kunt zonder verwijzing, je kunt het altijd proberen. Bij mij gaat dat iig niet. Alleen vind een ding raar van jou huisarts. Je kunt wel menstrueren zonder eisprong. Maar als je een eisprong hebt gehad komt er zover ik weet altijd een menstruatie of je zou zwanger moeten zijn. Suc6!
Ola meiden, wat gaan jullie snel ik moest zown 6 paginas terug lezen dus ik weet niet meer zo goed wie wat heeft gezegd sorry! @babke wat een geweldig nieuws zeg! Wel typisch bij mij zitten zo ook altijd rechts en voel het links!! Heel bizar maar geweldig nieuws! Dit wordt jouw ronde! @paniekrtje ik hoop dat mijn pendel niet uitkomt en dat je gewoon zwanger bent meid!! @channan waaaaaat? Spannend meid ik blij duimen ik kom morgen ochtend turen!! Hihi @lotte welkom owh uhhhh hoi suus hahaha @ syl welkom @ charise klussen voor de fun moet ook nog gebeuren he meid! Ipv alleen op dag en tijd! Dus goed bezig!! @ peony hoe was de sauna meissie? @weegbree owhhhh meissie toch heeeeele dikke knuffel!!!! Wat een ellende weer!! @liefsd hoe voel je je meissie? @ all ik hoop dat ik niemand ben vergeten? Hier niks te melden drukke dag gehad winkelen lunchen en bijne hele huis gepoetst gestreken was opgeruimd etc!! Kom ik terug dikke vette bekeuring!!!!!! Gvd!!! Kaartje was echt nettttt afgelooen!!!! Zoooooo balen!! Helemaal over de zeik maja niks aan te doen!!